بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

مراحل طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی

اسپاگتی یکی از خوشمزه‌ترین غذاها است. شاید چندان محبوب آقایان نباشد. اما در حالت کلی بچه‌ها در هر سن و سالی که باشند، عاشق آن هستند. ضمن اینکه این غذا یکی از غذاهای بین المللی محسوب می‌شود که ممکن است با هزاران روش خاص طبخ شود و در هر کشوری طعم خاص خود را داشته باشد. البته این طرز تهیه، یک طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی است که با میت بال یا کوفته قلقلی تهیه و سرو می‌شود.

اسپاگتی ایتالیایی

خواستگاه پاستا و پیتزا ایتالیا است و شاید باور نکنید که اسپاگتی‌ها، پاستاها و پیتزاهای این کشور شبیه به هیچ جای دنیا تهیه نمی‌شوند. پاستای امروز یک پاستای اصیل ایتالیایی بوده که قرار است آن را با کوفته قلقلی آماده کنیم. البته در گذشته اسپاگتی و میت بال یا همان کوفته قلقلی دو غذای کاملاً مجزا بودند که امروزه با ترکیب شدن آن‌ها با یکدیگر ما یک غذای محبوب و جذاب رستورانی داریم که تحت هیچ شرایطی نمی‌توان از آن صرف نظر کرد. حالا اگر آماده‌اید تا با هم یک اسپاگتی اصیل ایتالیایی را در خانه تهیه کنیم، تا انتهای مطلب همراهمان باشید.

برای تهیه کردن اسپاگتی ایتالیایی به مواد اولیه اسپاگتی، گوشت چرخکرده، تخم مرغ، آرد سوخاری ریز، پیاز، سیر، پنیر پارمزان، رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی، نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و آویشن احتیاج خواهید داشت.

مرحله اول: در گام اول از طرز تهیه این اسپاگتی قبل از همه گوشت‌های چرخ کرده را در یک کاسه با اندازه مناسب، بریزید. حالا تخم مرغ‌ها را شکسته و به گوشت‌ها اضافه کنید .سپس با دست تخم مرغ و گوشت چرخ کرده را با هم ترکیب کنید.

مرحله دوم: بعد از آن آرد سوخاری، نمک، فلفل قرمز، فلفل سیاه و آویشن خشک را هم به این ترکیب اضافه کرده و مجدداً با هم مخلوط کنید. در آخر هم پنیر پارمزان را اضافه کنید و خوب با دست همه مواد را ترکیب کرده و ورز بدهید تا کاملا با هم مخلوط شوند.

مراحل طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی

مرحله سوم: در مرحله سوم یک تابه انتخاب کرده، بر روی حرارت قرار داده و در آن روغن بریزید. اجازه بدهید که روغن داغ شود. بعد از آن به اندازه دلخواه از گوشت چرخ کرده جدا کرده و گوشت‌ها را گرد و قلقلی درست کنید. بهتر است اندازه هر کوفته قلقلی تقریبا ۲۵ گرم باشد.

مرحله چهارم: حالا دانه دانه کوفته قلقلی‌های آماده شده را درون روغن قرار بدهید تا سرخ شوند. بهتر است که توپک‌های گوشت را با حرارت ملایم سرخ کنید تا کاملا مغز پخت شوند. سپس آن‌ها را در روغن بغلتانید تا تمام اطراف کوفته‌ها پخته شود.

مرحله پنجم: در گام بعدی گوجه فرنگی‌ها را شسته و پوست آن‌ها را بگیرید. برای این کار کافی است که یک ظرف آب جوش گذاشته، گوجه فرنگی‌ها را درون آب جوش بگذارید. سپس از آن خارج کرده و در یک ظرف پر از یخ قرار بدهید. اینکار کمک می‌کند که پوست گوجه فرنگی شما به راحتی گرفته شود. حالا گوجه فرنگی‌ها را در یک کاسه رنده کنید. کمی به آن‌ها رب گوجه فرنگی اضافه کرده و گیاه آویشن هم با آ‌ن‌ها ترکیب کنید.

مرحله ششم: بعد از آن پیازها را پوست بگیرید و رنده کنید. سپس در یک تابه کوچک کمی روغن بریزید و بعد از داغ شدن، پیازها را در آن سرخ کنید. به محض طلایی شدن پیازها، حالا سیره‌های پوست گرفته و رنده شده را به آن‌ها اضافه کنید. بعد از اینکه عطر سیر و پیاز فضای خانه را پر کرد، پوره گوجه فرنگی را به این ترکیب اضافه کرده و با پیاز و سیر سرخ شده مخلوط کنید.

مراحل طرز تهیه اسپاگتی ایتالیایی

مرحله هفتم: بعد از چند دقیقه تفت داده این سس، آن را بر روی کوفته قلقلی‌های در حال سرخ شدن بریزید و اجازه بدهید که کوفته قلقلی‌ها در این سس به خوبی تفت خورده و قوام پیدا کنند.

مرحله هشتم: در گام بعدی یک قابلمه مناسب انتخاب کرده، درون آن آب بریزید و اجازه بدهید که آب به جوش آید. کمی زردچوبه و روغن به آن اضافه کنید و بعد از به جوش آمدن آب، اسپاگتی‌ها را در آن بریزید. بهتر است که اسپاگتی‌ها را خرد نکنید و آن‌ها را به همان شکل اول درون قابلمه قرار دهید. اسپاگتی‌ها بعد از جوش خوردن، نرم شده و در قابلمه فرو می‌روند. دقت کنید که اسپاگتی‌ها کاملاً نرم شوند. چون قرار نیست این ماکارونی را دم کنیم.

مرحله نهم: بعد از نرم شدن، ماکارونی‌ها را در آبکش بریزید و سپس روی آن‌ها کمی روغن زیتون اضافه کنید. زمانی که کاملا به روغن زیتون آغشته شدند، آن‌ها را در یک بشقاب قرار دهید. در این مرحله توپک‌های گوشتی قوام گرفته در سس گوجه فرنگی را کنار بشقاب قرار دهید، روی تمام بشقاب سس بریزید و در انتها هم کمی پنیر پارمزان رنده شده بر روی اسپاگتی ریخته، با برگ تازه ریحان تزیین کرده و سرو کنید.

اسپاگتی ایتالیایی با مرغ یا بدون گوشت

بد نیست بدانید که این اسپاگتی را حتی می‌توانید با استفاده از مرغ هم تهیه کنید. فقط کافیست که به جای گوشت قرمز چرخ کرده از گوشت مرغ چرخ کرده استفاده کنید. همچنین می‌توانید این اسپاگتی را بدون گوشت هم آماده کنید.

برای تهیه کردن سس اسپاگتی ایتالیایی که بدون گوشت آماده می‌شود به مواد اولیه گوجه فرنگی، سیر و پیاز احتیاج دارید. بعد از اینکه پیازها و سیرها را در روغن تفت دادید، گوجه فرنگی رنده شده، رب گوجه، نمک و ریحان را همراه آب به این ترکیب اضافه کرده و ۲۰ دقیقه بجوشانید تا به غلظت مناسب برسد، حالا آماده سرو است. البته در برخی از دستور تهیه‌های مختلف، در این روش پخت ماکارونی از سبزیجات دیگری هم مانند مرزنجوش و برگ بو و طعم دهنده‌هایی مانند شکر قهوه‌ای هم استفاده کرده‌اند.

سرو اسپاگتی ایتالیایی در کنار کلوسئوم

این اسپاگتی را قرار است در منزل تهیه و نوش جان کنید، اما طعم آن با اسپاگتی ایتالیایی که در خیابان‌های رم و میلان سرو می‌شوند، هیچ تفاوتی ندارد. توصیه می‌کنیم که حداقل یک بار هم که شده این روش تهیه را امتحان کنید و بعد از آن بدون هیچ شک و شبهه‌ای مشتری ثابت این نحوه پخت ماکارونی خواهید شد. نوش جان!



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: