بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

نحوه محاسبه قیمت کابینت نئوکلاسیک

برای محاسبه قیمت کابینت نئوکلاسیک، ابتدا باید فرمول اساسی در محاسبه قیمت کابینت را بدانید و سپس با توجه به آیتم‌های مختلف کابینت نئوکلاسیک و ضرایب هرکدام از آن‌ها، به برآورد قیمتی نسبتا دقیقی برسید.

برآورد دقیق قیمت کابینت از آن جهت حائز اهمیت است که اغلب کابینت‌سازان به اعلام قیمت متری کابینت اکتفا می‌کنند و این امر سبب می‌شود که قیمت تمام‌شده پروژه بازسازی آشپزخانه، با برآورد قیمت اولیه، اختلاف چشم‌گیری داشته باشد. خصوصا در کابینت‌های نئوکلاسیک که می‌تواند به‌واسطه جزئیات متعدد، نوسان قیمت زیادی نیز داشته باشد. در ادامه، درباره نحوه محاسبه قیمت کابینت نئوکلاسیک، اطلاعات بیشتری را به شما ارائه می‌کنیم.

چگونه قیمت دقیق کابینت نئوکلاسیک را بگیریم؟

احتمالا تاکنون به این مسئله توجه کرده‌اید که کابینت‌سازان برای قیمت‌گذاری کابینت، موارد متعددی را در نظر می‌گیرند؛ اما هنگام قیمت‌دهی به مشتری، به ارائه قیمت متری بسنده می‌کنند؛ چراکه توضیح جزئیات قیمت‌گذاری به افراد غیرمتخصص، می‌تواند امری دشوار باشد. با این حال، مشتریان می‌توانند با آگاهی از مواردی که در ادامه خواهیم گفت، برآوردی دقیق از هزینه های ساخت کابینت آشپزخانه خود به دست آورند.

فرمول اساسی در محاسبه قیمت کابینت نئوکلاسیک چیست؟

به طور کلی برای محاسبه هزینه قیمت کابینت، فرمولی وجود دارد که مؤلفه‌های آن شامل ضریب مربوط به هر آیتم کابینت، طول هر آیتم و قیمت متری هر کابینت است. با ضرب کردن این مؤلفه‌ها در یکدیگر، می‌توانید قیمت نهایی کابینت را محاسبه کنید:

ضریب قیمتی مربوط به همان آیتم کابینت × طول همان آیتم × قیمت متری کابینت = قیمت نهایی کابینت آشپزخانه

برای استفاده از این فرمول، ابتدا باید آیتم‌های موردنیاز برای طراحی کابینت آشپزخانه خود را انتخاب کنید. سپس باید ضریب قیمتی هر یک را بدانید، طول هر آیتم را اندازه بگیرید و درنهایت، از قیمت متری کابینت نیز آگاهی کسب کنید.

نحوه محاسبه قیمت کابینت نئوکلاسیک

معرفی آیتم‌های مختلف کابینت نئوکلاسیک و ضرایب آن‌ها

هر سرویس کابینت نئوکلاسیک شامل آیتم‌های مختلفی اعم از کابینت زمینی، کابینت دیواری، کابینت کمدی، کابینت ویترینی، کانتر یخچال، اُپن یا جزیره و صفحه کابینت برای روی ماشین لباس‌شویی و ماشین ظرف‌شویی است؛ البته باید به این موارد، فرایند ضدآب کردن کابینت زیر سینک را نیز اضافه کنید. تعداد و تنوع این آیتم‌ها در هر اشپزخانه، بسته به طراحی کابینت‌ساز با در نظر گرفتن نیاز و سلیقه مشتری خواهد بود. جدول زیر نشان‌دهنده ضریب هر یک از این آیتم‌ها خواهد بود.

نوع آیتم کابینت

ضرایب (درصد از قیمت متری کل)

کابینت زمینی

۶۰ درصد

کابینت دیواری

۴۰ درصد

کابینت کمدی

۱۸۰ درصد

کابینت ویترینی

۸۰ تا ۱۲۰ درصد

اپن ساده

۹۰ درصد

اپن دکوراتیو

۱۴۵ درصد

کاور یخچال

۱۰۰ درصد

این ضرایب در واقع درصدی از قیمت متری کابینت است. به‌عنوان مثال اگرقیمت هر متر کابینت نئوکلاسیک یک میلیون تومان باشد، قیمت هر متر کابینت زمینی نئوکلاسیک ۶۰۰ هزار تومان خواهد بود.

منظور از طول کابینت نئوکلاسیک چیست؟

طول هر آیتم از کابینت نئوکلاسیک، برابر با اندازه آن بُعدی است که در موازات با زمین قرار می‌گیرد و برای قیمت‌گذاری کابینت، این اندازه در نظر گرفته می‌شود.

قیمت متری کابینت نئوکلاسیک چقدر است؟

قیمت متری کابینت نئوکلاسیک بسته به نوع متریالی که شما برای کابینت خود انتخاب می‌کنید، متغیر است. بدون تردید هرچه متریال باکیفیت‌تری برای تجهیز آشپزخانه خود انتخاب کنید، قیمت متری آن نیز افزایش خواهد یافت. جدول قیمت متری برخی از کابنت‌های نئوکلاسیک را در زیر ببینید:

نوع کابینت

حداقل قیمت (تومان)

حداکثر قیمت (تومان)

توضیحات

قیمت کابینت ممبران (وکیوم)

7,000,000

10,500,000

بستگی زیاد به طرح و شرکتی یا کارگاهی بودنِ ورق دارد

قیمت کابینت پولیشی (و انزو)

9,000,000

16,000,000

 

قیمت  ام دی اف خام با رنگ پلی اورتان

8,000,000

14,000,000

 

قیمت کابینت چوبی-روکش

12,000,000

18,000,000

بستگی زیاد به طرح و رنگ دارد

قیمت کابینت چوبی-تمام چوب

18,000,000

35,000,000

بستگی به نوع و میزان مصرف چوب و رنگ دارد

شما می‌توانید بسته به جنس متریال، قیمت متری کابینت خودتان در سال 1403 را در جدول بالا ببینید.

یک نمونه محاسبه قیمت‌ کابینت نئوکلاسیک

برای اینکه ذهن شما با شیوه استفاده از فرمول اساسی قیمت‌گذاری کابینت آشنا شود، نمونه‌ای از قیمت‌گذاری کابینت نئوکلاسیک را در ادامه آورده‌ایم. اگر حداقل قیمت هر یک متر کابینت نئوکلاسیک با متریال پلی اورتان، مطابق قیمت‌گذاری سال ۱۴۰۳، متری ۸ میلیون تومان باشد، قیمت هر یک متر کابینت زمینی به شرح زیر است:

۱×۸۰۰۰۰۰×۶۰٪ = 4,800,000

با این روش می‌توانید قیمت نهایی هر متر کابینت زمینی را بیابید و در نهایت آن را در متراژ مورد نیاز خود ضرب کنید؛ البته باید توجه داشته باشید که قیمتِ تمام یراق آلات شرکتی شامل لولا، دستگیره، پایه، قرنیز، جکِ پمپی یا ساعتی و...، قیمت صفحه کابینت شرکتی، قیمت پاخور و زیرچراغ و تاج و همچنین کلیه ابزارآلاتی که برای نصب کابینت به کار می‌روند، جداگانه محاسبه می‌شوند.

کابینت‌های نئوکلاسیک چه مشخصاتی دارند؟

کابینت‌های نئوکلاسیک، تلفیق برخی از مشخصات کابینت‌های مدرن و کلاسیک را به صورت همزمان دارند. این کابینت‌ها بدون منبت‌کاری‌های حجیم طرح کلاسیک هستند؛ اما به سادگی طراحی مدرن هم نیستند و حتی در ساده‌ترین حالت خود، قاب‌های ساده شیکر استایل را می‌توان در طراحی درب‌ها مشاهده کرد.

نحوه محاسبه قیمت کابینت نئوکلاسیک

در ادامه به برخی از ویژگی‌های سبک نئوکلاسیک کابینت آشپزخانه اشاره می‌کنیم:

  • استفاده از طراحی ساده با خطوط صاف و مورب همراه با جزئیات ظریف
  • وجود تقارن به عنوان مؤلفه‌ای به‌جای‌مانده از طراحی کلاسیک
  • به‌کار‌گیری از رنگ‌های سرد و ملایم و محبوبیت رنگ‌های خنثی مثل سفید و طوسی
  • وجود ویترین با درب‌های شیشه‌ای در طراحی کابینت‌ها
  • به‌کارگیری صفحات سنگی برای کابینت‌ها و پیشخوان

این ویژگی‌ها اگرچه به‌ صورت سلیقه‌ای هستند، اما معمولا به عنوان معیارهای شناخت سبک نئوکلاسیک به کار می‌روند.

جنس کابینت‌های نئوکلاسیک چیست؟

کابینت‌های نئوکلاسیک اغلب شامل کابینت چوبی، کابینت روکش چوب، کابینت ممبران، کابینت پلی اورتان و کابینت پولیشی (انزو) می‌شوند.

کابینت‌های نئوکلاسیک چوبی و روکش چوب

کابینت‌های چوبی، باکیفیت‌ترین متریال برای کابینت‌های نئوکلاسیک هستند که البته قیمت آن‌ها بسیار بالا است. کابینت‌های نئوکلاسیک روکش چوب قیمتی مناسب‌تر از کابینت‌های تمام‌چوب دارند و همان حس ‌و‌ حال چوب طبیعی را برای شما تداعی می‌کنند. تنوع رنگی محدود این کابینت‌ها را شاید بتوان تنها نقطه ضعف آن‌ها دانست.

کابینت‌های ممبران نئوکلاسیک

کابینت‌هایی با متریال ممبران به آن دسته از کابینت‌هایی گفته می‌شود که مغزی از جنس ام‌دی‌اف با روکش پی‌وی‌سی وکیوم شده دارند. کابینت‌های ممبران نئوکلاسیک در مقایسه با سایر انواع کابینت نوئکلاسیک، قیمت مناسب‌تری دارند.

کابینت‌های ام‌دی‌اف خام نئوکلاسیک با رنگ پلی اورتان

کابینت‌های نئوکلاسیکی که از جنس ام‌دی‌اف با روکش رنگ پلی‌اورتان هستند، انتخابی دیگر برای شما خواهند بود. دوام این متریال نسبت به کابینت‌های ممبران نئوکلاسیک بیشتر است و البته هزینه‌ای بیشتر نیز برای شما به همراه دارد. تنوع رنگی این نوع کابینت‌ها، موضوعی است که توجه علاقه‌مندان به طراحی نئوکلاسیک را به خود جلب می‌کند.

نحوه محاسبه قیمت کابینت نئوکلاسیک

کابینت‌های پولیشی نئوکلاسیک

این دسته از کابینت‌ها که مغزی ام‌دی‌اف دارند، در محیط کارگاهی و پس از ابزار خوردن با دستگاه‌های سی‌ان‌سی، با رنگ‌های پولیشی رنگ‌آمیزی می‌شوند. نقطه قوت این کابینت‌ها، مقاومت بیشتر در برابر رطوبت است. کابینت نئوکلاسیک پولیشی، قیمت بیشتری نسبت به کابینت ممبران و پلی‌اورتان نئوکلاسیک دارد.

سخن پایانی

کابینت‌های نئوکلاسیک با تلفیقی از طراحی مدرن و سنتی، فضایی ساده، زیبا و کاربردی را به شما پیشکش می‌کند؛ اما باید توجه داشت که برای قیمت‌گیری این کابینت‌ها به قیمت‌گذاری متری بسنده نکنید و به فرمول اساسی در محاسبه قیمت کابینت و همچنین آیتم‌های مختلف کابینت نئوکلاسیک و ضرایب هرکدام از آن‌ها توجه داشته باشید.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما: