بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برای برگزاری یک مراسم عقد ایده آل و بی نقص باید نکات مهم پذیرایی عقد را بدانید و یک پذیرایی جذاب داشته باشید.

اصول مهم پذیرایی عقد محضری و معرفی ایده های جذاب

پذیرایی عقد چگونه باید باشد؟ برای پذیرایی عقد محضری چه چیزهایی بخریم؟ نکات مهم پذیرایی عقد شامل چه مواردی است؟ در عقد چگونه باید پذیرایی کنیم؟ پذیرایی عقد بر عقده کدام خانواده است؟

باتوجه به سوالاتی که مطرح کردیم حتما پی بردید که موضوع امروز ما در این مطلب از سوربان چیست و قرار است راجع به چه موضوعی صحبت کنیم! بله درست حدس زدید ما در ادامه این مقاله قرار است به طور مفصل در مورد پذیرایی عقد و پذیرایی عقد محضری صحبت کنیم پس برای کسب اطلاعات مفید در این باره تا انتها همراه ما باشید.

5 اصل اساسی پذیرایی عقد و عقد محضری و معرفی 10 ایده جذاب

پذیرایی جشن عقد چگونه باید باشد؟

همانطور که میدانید یکی از اصول برگزاری یک جشن عقد عالی و بی نقص پذیرایی جشن عقد است پذیرایی عقد می تواند به شکل های مختلف و با انواع خوراکی ها باشد. برای پذیرایی در محضر عقد باید به برخی نکات دقت کنید که در ادامه توضیحاتی در مورد آن ارایه می شود.

نکات مهم پذیرایی عقد و عقد محضری

۱. تنوع منو و نحوه پذیرایی

در وهله اول شما باید نوع و نحوه پذیرایی در مراسم عقد را تعیین کنید همچنین باید منوی غذایی سالن عقد و محضر عقد را بررسی و بهترین انتخاب را داشته باشید.

۲. نحوه پذیرایی از مهمانان

انتخاب نوع و نحوه پذیرایی از دیگر نکات مهم پذیرایی عقد است که بر عهده شماست اما باید به فکر شکل پذیرایی کردن از مهمانان هم باشید. آیا قرار است خودتان این پذیرایی را انجام دهید یا پذیرایی را به گروه های متخصص مثل مجموعه های تشریفات بسپارید؟ هر چند تعداد مهمانان محضر عقد کم است اما در هر صورت بهتر است پذیرایی را به افراد متخصص بسپارید.

۳. پذیرایی عقد با شام

شما می توانید بعد از مراسم با شام از مهمانان خود پذیرایی کنید. خدمات مختلفی برای پذیرایی شام وجود دارد که از جمله آنها می توان به کیترینگ غذا، منو های متنوع پذیرایی، طراحی میز مهمان، پذیرایی سف سرویس و پذیرایی با مهمانداران اشاره کرد.

5 اصل اساسی پذیرایی عقد و عقد محضری و معرفی 10 ایده جذاب

۴. پذیرایی با عصرانه در عقد محضری

شاید تعداد مهمان ها آنقدر کم باشند که تدارک شام چندان منطقی نباشد. شاید هم به دلایل اقتصادی تصمیم بگیرید که از پذیرایی شام صرف نظر کرده و صرفا با یک عصرانه از مهمانان خود پذیرایی کنید. در این صورت بهتر است به جز میوه و شیرینی، نوشیدنی، فینگر فودها و دسرهای مختلف را در منوی پذیرایی خود برای جشن عقد خود قرار دهید.

۵. انتخاب نوشیدنی و غذا

در پذیرایی عقد محضری همه همیشه نوشیدنی و غذا را به خاطر میسپارند، بنابراین ذیرایین عقد محضری از جمله موارد مهم به شمار می روند. هیچ کس نمی خواهد در طول روز گرسنه یا تشنه باشد، پس با توجه به این نکته منوی پذیرایی عقد محضری خود را به گونه ای تنظیم کنید که موارد زیادی برای انتظار وجود داشته باشد.

علاوه براین باید در نظر داشته باشید که مهمانان احتمالا بعد از مراسم شما احساس بد خلقی می کنند به ویژه زمانی که به علت مسافر بودن نتوانسته اند به ناهار برسند. همچنین اگر می خواهید که تا آخر شب مهمانی ادامه داشته باشد باید میان وعده هایی را برای مهمانان در نظر داشته باشید.

پذیرایی عقد شامل چه مواردی است؟

5 اصل اساسی پذیرایی عقد و عقد محضری و معرفی 10 ایده جذاب

پذیرایی عقد محضری شامل موارد زیر می‌شود:

اگر پذیرایی عقد محضری عصرانه باشد این پذیرایی بهتر است با یک یا چند مورد زیر این پذیرایی صورت گیرد :

  • شیرینی و کیک
  • پذیرایی به صورت سلف سرویس در ظروف و دیس‌های تزئین شده به انتخاب شما
  • نوشیدنی سرد و گرم
  • میوه
  • پذیرایی توسط مهمانداران دوره دیده

اگر پذیرایی عقد محضری شامل شام است :

  • کیترینگ غذا
  • طراحی و دیزاین میز سرو غذا و میز پذیرایی از مهمان‌ها
  • پذیرایی به صورت سلف سرویس باشد یا توسط پرسنل کادر پذیرایی انجام شود
  • انواع منو پذیرایی

5 اصل اساسی پذیرایی عقد و عقد محضری و معرفی 10 ایده جذاب

کلام آخر

در این مطلب ما در مورد پذیرایی عقد و پذیرایی عقد محضری صحبت کردیم و برای شما شرح دادیم که نکات مهم پذیرایی عقد شامل چه مواردی است و برای پذیرایی عقد چه وسایل و مواردی باید تهیه کنید.

امروزه که اغلب مردم به دلیل حفظ سلامت خود گزینه شام را حذف کرده‌اند یا حوالی غروب وعده کوچکی را به عنوان شام می‌خورند، شما با انتخاب پذیرایی عقد محضری با عصرانه می‌توانید یک تیر خود را به دو نشان بنشانید. به طور مثال برای پذیرایی از انواع فینگر فود استفاده کنید. این نوع خوراکی تنوع بسیار دارد، انواع ایرانی و فرنگی آن موجود است. ترکیبات بی‌نظیری با سبزیجات و یا پروتئین دارد. زیبا و چشم‌نواز است و صد البته مقرون‌به‌صرفه می‌باشد.

در عین حال شما توانسته‌اید با این انتخاب از مهمان‌های خود بهترین پذیرایی را کرده و به راحتی در کنار خاطره‌ای خوش از این پیوند مبارک، مهمان‌نوازی ارزنده‌ای هم انجام داده باشید.

معمولاً در کنار فینگر فود شما انواع میوه و شیرینی و نوشیدنی‌های سرد و گرم مثل آبمیوه تازه فصل و چای و قهوه را هم دارید. چه پذیرایی مفصل‌تر از این!

در ضمن از هرگونه اسراف و ریخت و پاش هم جلوگیری کرده‌اید. اما در کنار همه این‌ها شما می‌توانید با بهره‌گیری از انتخاب تنوع موجود در فینگرفود نظر مهمانان گیاه‌خوار خود را هم جلب کنید. شاید این روزها تعداد افرادی که به هر دلیلی از خوراکی‌های تهیه شده از پروتئین حیوانی استفاده نمی‌کنند رو به افزایش است. پس با اینکار شما از این دسته از عزیزان هم پذیرایی مناسب را به عمل آورده‌اید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: