بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در ادامه به شما خواهیم گفت برای انتخاب بهترین شیرینی عقد محضری چه نکات و اصولی را باید در نطر داشته باشید و کدام شیرینی ها برای عقد و عقد محضری مناسبتر هستند.

شیرینی عقد محضری چگونه باید باشد؟

شیرینی عقد محضری جزء جدا نشدنی برای پذیرایی عقد محضری است به طور کلی میتوان گفت شیرینی نقص اصلی را در پذیرایی تمام مراسمات شاد ما دارد.

حال ما در این مطلب از سایت سوربان قرار است در مورد شیرینی عقد محضری صحبت کنیم و بهترین مدل های شیرینی که در عقد محضری برای پذیرایی انتخاب و سفارش داده می شود را برای شما بگوییم تا با در نظر گرفتن آن، از مهمانان عزیز خود به بهترین نحو پذیرایی کنید.

10 فاکتور مهم در انتخاب بهترین مدل شیرینی عقد محضری + 10 پیشنهاد عالی و به صرفه

بهترین شیرینی عقد محضری کدام است؟

در اینکه در مراسم عقد محضری از شیرینی برای پذیرایی استفاده می شود شکی نیست اما چه مدل شیرینی؟ تر یا خشک؟ نکات و معیارهایی در زمینه انتخاب شیرین عقد محضری وجود دارد که با توجه به آن ها، انتخاب بهتری خواهید داشت ما در ادامه این نکات مهم را شرح داده ایم.

در انتخاب بهترین شیرینی عقد محضری به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

در ادامه به 10 مورد از نکاتی که شما در انتخاب، خرید و سفارش شیرینی عقد محضری راهنمایی می کند، اشاره خواهیم کرد:

۱- مدل شیرینی

صرف شیرینی عقد محضری باید برای مهمانان راحت باشد. شیرینی های خیلی بزرگ، شیرین های دارای پودر قند و شیرینی هایی که لایه های زیاد و سنگین دارند برای پذیرایی مناسب نیستند زیرا که باعث ناراحتی و حتی کثیف شدن لباس مهمانان خواهد شد. از طرفی از نظر ابعاد و وزن نیز مناسب باشد.

۲- تازه بودن مواد اولیه شیرینی

تازه و ترد بودن شیرینی و مواد اولیه آن، از دیگر اولویت ها در هنگام خرید و سفارش است، به گونه ای که این موضوع را در قرارداد و سفارش خود با قنادی و یا گروه تشریفاتی ذکر کنید. طعم، مزه و خوشمزگی شیرینی به تازه بودن آن است.

۳- توجه فصل عقد محضری

10 فاکتور مهم در انتخاب بهترین مدل شیرینی عقد محضری + 10 پیشنهاد عالی و به صرفه

فصلی که در آن عقد خود را برگزار می کنید نیز در انتخاب شیرینی نقش به سزایی دارد. به عنوان مثال، انتخاب شیرینی تر در فصول گرم سال مانند تابستان خیلی گزینه مناسبی نیست. زیرا خامه شیرینی در گرما به سرعت فاسد و خراب می شود و دیگر قابل خوردن نخواهد بود. از طرفی انتخاب شیرینی تر در زمستان و صل سرد سال در اولویت است.

۴- از انتخاب شیرینی هایی که فراگیر نیستند پرهیز کنید.

شیرینی‌ هایی که مواد اولیه خاصی دارند و باب سلیقه بعضی افراد هستند، انتخاب‌ مناسبی، برای شیرینی عقد محضری نیستند. برای سفارش شیرینی خوب، لازم است به شیرینی فروشی باکیفیت و مطمئن مراجعه کنید. پذیرایی، یکی از بخش‌های مهم مراسم‌تان است. پس آن را شوخی نگیرید و با شناخت شیرینی ها، بهترین را سفارش دهید.

۵- تنوع طرح و رنگ شیرینی

رنگارنگ بودن و تنوع در شیرینی عقد محضری از دیگر نکاتی است که بهتر است به آن توجه کنید. تنوع در شیرینی عقد محضری باعث می شود تا افراد با ذائقه های مختلف، مدل شیرینی مورد علاقه خود را انتخاب کنند. رنگارنگ بودن شیرینی نیز میل به آن را بالا می برد و از طرفی باعث زیبایی میزهای پذیرایی می شوند و نگاه ها و توجهات را به سمت خود جلب می کند.

۶- تعداد مهمانان را در نظر بگیرید.

10 فاکتور مهم در انتخاب بهترین مدل شیرینی عقد محضری + 10 پیشنهاد عالی و به صرفه

باید با توجه به تعداد مهمانان تصمیم به سفارش شیرینی بگیرید، به عنوان مثال اگر تعداد کمی مهمان دارید دستتان برای سفارش شیرینی هایی با قیمت بالاتر باز خواهد بود. اما اگر تعداد مهمانانتان زیاد است باید در نظر داشته باشید که سفارش شیرینی گران در تعداد بالا هزینه گزافی بر روی دست شما خواهد گذاشت.

۷- تعداد بیشتری سفارش دهید.

سفارش شیرینی درست به تعداد مهمانان کار عاقلانه ای نیست. باید این نکته را در نظر بگیرید که شاید مهمانی علاقه به خوردن تعداد زیادی شیرینی داشته باشد!

۸- شیرینی های جدید را انتخاب کنید.

ذهن خود را تنها محدود به شیرینی های همیشگی نکنید. غیر از شیرینی تر و دانمارکی، انواع شیرینی های خشمزه و جذاب در شیرینی فروشی ها وجود دارد می توانید از آن ها بهره ببرید.

۹- سنت شکنی کنید.

کاپ کیک ها، تارت ها و شیرینی های محلی گزینه های مناسبی برای سنت شکنی و افزودن بر جذابیت میز پذیرایی شماست که در کنار آن، مهمانان را نیز راضی نگه خواهد داشت.

۱۰- بودجه خود را در نظر بگیرید.

با توجه به بودجه مالی خود انتخاب کنید تا بعد از مراسم احساس پشیمانی نکنید! فراموش نکنید که این شب برای خوشحالی و سرور است، نه برای چشم رو هم چشمی و رقابت. پس در هر مرحله از مراسم عقد و عروسی، ابتدا جیب خود را در نظر داشته باشید!

برای عقد محضری چه مدل شیرینی مناسب است؟

10 فاکتور مهم در انتخاب بهترین مدل شیرینی عقد محضری + 10 پیشنهاد عالی و به صرفه

در بین انواع شیرینی های موجود در قنادی ها برخی از آنها برای مراسم عقد محضری مناسبتر هستند و بیشترین استفاده را در این مجلس دارد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

  • شیرینی تارت

از خوشمزه ترین و مناسب ترین شیرینی برای عقد است که حالتشکلیی زیبا دارد. بخش بیسکویتی آن را با شکلات، بادام، مغز پسته و مارمالاد پر می کنند. باید توجه کنید این دسر نسبت به اندازه کوچکش وزن بیشتری دارد. ولی از نوع شیرینی های لوکس به شمار می رود.

  • شیرینی گردویی و نارگیلی

این شیرینی از نوع خشک با وزن کم بوده و در صورتی که تعداد میهمانان شما زیاد است می توانید آن را سفارش دهید. لذا نوع نارگیلی آن از نوع گردویی ارزانتر بوده و به صرفه تر می باشد.

  • شیرینی دانمارکی

شیرینی دانمارکی تاپینگ و سایزهای مختلفی داشته و طعم خوشمزه ای دارد. اکثرا با چای در مجالس سرو می شود.

10 فاکتور مهم در انتخاب بهترین مدل شیرینی عقد محضری + 10 پیشنهاد عالی و به صرفه

  • شیرینی مینیاتوری

از نمونه های دلپذیر، جذاب و شیک شیرینی عقد محضری است که در فصول گرم سال اگر آن را تهیه کردید باید تا قبل از سرو حتما در یخچال نگهداری کنید. در صورتی که نگران هزینه بالای مراسم خود نیستید می توانید این مدل را انتخاب کنید.

  • شیرینی ساق عروس

این نوع شیرینی نیز یکی از بهترین گزینه های برای شیرینی عقد محضری لست که طعم خوشمزه ای داشته و از نمونه های خشک به شمار می رود. از نوع شیرینی سبک وزن است و خرید آن به صرفه می باشد. لذا ماندگاری بالایی داشته و مناسب فصول گرم سال است. همچنین در کنار سایر شیرینی ها نیز می توان آن را تهیه کرد.

  • شیرینی پای سیب

شیرینی پای شیب طعم دلپذیر و خوشمزه ای دارد و در اندازه های کوچک به عنوان شیرینی عقد محضری انتخاب می شود.

  • کاپ کیک و دونات

از دسرهای جدید بوده که به دلیل ظاهر جذابی که دارد ظرف شیرینی را شیک می کند. این نوع شیرینی از شیرینی های کوچکی به شمار می رود که در مجالس مختلفی مانند مراسم عقد استفاده می شوند.

  • شیرینی خامه ای

این نوع شیرینی ظاهری زیبا داشته که نوع کم خامه و کوچک برای عقد محضری مناسبتر است. مثلا نوع تارت های میوه ای یا رولت کوچک مناسب عقد محضری خواهد بود.

  • شیرینی خشک

شیرینی خشک نیز نوع به صرفه و مناسب شیرینی عقد محضری است که طرفداران زیادی دارد و در اندازه های مختلفی تهیه شده و سبک وزن هستند. به دلیل ماندگاری بالا مناسب فصول گرم سال می باشند.

10 فاکتور مهم در انتخاب بهترین مدل شیرینی عقد محضری + 10 پیشنهاد عالی و به صرفه

کلام آخر

همانطور که در ابتدای مقاله نیز اشاره کردیم شیرینی در پذیرایی مراسمات شاد ما نقش مهم و اساسی دارد انتخاب بهترین شیرینی عقد محضری کاری است که شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد اما همین کار نیز اگر با دقت و توجه به اصول خاصی صورت نگیرد ممکن است مراسم عقد شما را با مشکل مواجه کند و آنطور که دلتان میخواهد مراسمتان پیش نرود و مهمانانتان از پذیرایی شما ناراضی باشند.

ما در این مقاله سعی کردیم مهمترین نکات در انتخاب بهترین شیرینی عقد محضری و همچنین بهترین و مناسبترین مدل های شیرینی عقد محضری را برایتان شرح دهیم امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد سپاس از همراهی شما..



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما: