بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

چرا همیشه در رابطه جذب افراد بد می شویم؟ چرا عاشق آدمهای اشتباه میشویم؟ چرا عاشق افرادی می شویم که به ما آسیب می زنند؟ چرا جذب روابط اشتباهی می شویم؟ علت جذب شدن به افراد دچار اختلال شخصیت چیست؟ اگر در این صفحه قرار دارید به احتمال زیاد شما هم در روابطتان مدام به مشکل می خورید و کسانی را جذب خود می کنید که دارای رفتارهای اسیب زننده هستند. اگر می خواهید بدانید که چگونه و چرا افراد نامناسب را جذب می کنید و یا عاشق کسانی می شوید که پر از مشکل و ایراد هستند با ما در این مطلب همراه باشید.

چرا همیشه در رابطه جذب افراد بد می شویم؟ دلایل جذب شدن به افراد اشتباه

 

یا خودمان صادق نیستیم یا طرف مقابل پنهانکار ماهری است!

همه ما هنگام شروع شدن یک رابطه تلاش می کنیم بهترین نسخه از خودمان را ارائه دهیم، برای جذب طرف مقابل یک تصویر ایده ال از خودمان را نشان می دهیم و مشکلات رفتاری و تراماهای روحی خود را پنهان می کنیم، همچنین طرف مقابل را کامل تر از چیزی که هست می بینیم و عیب و ایرادهای او را با گول زدن خودمان، فقط به خاطر این که این فرد جدید است و احساسات مختلفی نسبت به او داریم را عملا نادیده می گیریم. اما با گذشت مدت زمانی از رابطه متوجه مشکلات رفتاری طرف مقابل می شویم، شخصیت واقعی خود را به نمایش می گذاریم و در نهایت ایرادهایی که رابطه مان دارد برایمان آشکار تر می شود.

اگر یک طرف در رابطه هوش اجتماعی و عاطفی بالایی داشته باشد می تواند مدت ها شخصیت اصلی خودش را حفظ کند و هنگامی که طرف مقابل حسابی وابسته او شد خودش را نشان دهد که در این شرایط معمولا برای طرف مقابل جدایی سخت و دشوار می شود.

من بیشتر از این ارزش ندارم

افرادی که بی اعتماد به نفس هستند و میزان خودباوری در آن ها نسبت به خودشان بسیار پایین است، همیشه جذب افراد اشتباه می شوند و باعث می شود در طول یک رابطه آسیب های زیادی را به مدت طولانی با خود حمل کنند. این افراد همیشه در راس مواجه شدن با افراد با اختلالات رفتاری قرار می گیرند، زیرا ناخودآگاه آن ها به این پذیرش رسیده که من کافی و با ارزش نیستم و بهتر است سراغ کسانی بروم که از من بالاتر نیستند و حتی خیلی هم از نظر رفتاری و اخلاقی در جایگاه موجهی قرار ندارند. همین که شروع به دوست داشتن خودتان کنید و اعتماد به نفستان را تقویت نمایید متوجه می شوید ارزشتان خیلی بیشتر از تن دادن به رابطه با ادم های غلط است و سراغ افرادی می روید که از نظر اخلاقی و عاطفی کاملا امن و مطمئن می باشند.

خانواده من، رفتار درستی با من نداشتند!

کسانی که در دوران کودکی و نوجوانی با بد اخلاقی و بی اعتنایی والدین مواجه بوده اند در بزرگسالی هم این حلقه اشتباه را گسترده می کنند و جذب کسانی می شوند که مانند والدین آن ها رفتار مخربی دارد. اگر کسی هستید که در دوران کودکی والدینتان نقش کمرنگی در شکل گیری شخصیت و اعتماد به نفستان داشته اند سعی کنید با مشاوره و روانشناس حاذق این خلا را ترمیم کنید.

قانون جذب درباره جذب روابط اشتباهی چه نظری دارد؟

قانون جذب می گوید که هر انرژی تمایل به جذب انرژی مانند خود را دارد. به همین دلیل که قانون جذب می گوید که شما بخواهید و ما با تصور کردن و تلقین به نفس، آن چیزی که به آن فکر می کرده ایم را به شکل پرتراکم خود به دست می آوریم. این اساس قانون جذب است.

در مورد جذب انسان ها و اینکه چه کسانی را جذب می کنیم، نمی توان افرادی را که حضورشان در زندگی ما به دست خودمان نبوده و ناچارا در زندگی ما وارد شده اند را به حساب آورد، مثل پدر، مادر، برادر، معلم، همسایه و … . اما جذب دوستان و همسر مسئله ای است که تا اندازه ای می توان در آن به صورت اختیاری عمل کرد.

ما افرادی را جذب می کنیم که مثل ما فکر می کنند و همچنین الگوی رفتاری آن ها نزدیک خودمان است، در واقع نه شبیه خودمان، بلکه بیشتر و شدیدتر از خودمان. مثلا اگر ما روزی 5 بار دروغ می گوییم، افرادی را جذب می کنیم که روزی 50 بار دروغ می گویند. یا اگر ما تا 100% به رحمت خدا امیدوار هستیم، کسی جذب ما می شود که به 200% به رحمت خداوند مطمئن است. پس در حقیقت ما کسانی را به خودمان جذب می کنیم که رفتارهای آن ها بازتابی از خودمان است. برای بهبود این چرخه بهتر است شخصبت وجودی خودمان را پرورش دهیم و به ایده آل ها نزدیک کنیم.

چرا جذب افراد مشکل ساز می شوم؟

ما واقعاً در مورد کسی که عاشقشان می شویم، حق انتخاب زیادی نخواهیم داشت و وقتی عاشق شخص ناسازگار و مشکل سازی می شویم،  نمی توانیم زیرساخت های روانی این انتخاب را به درستی تشخیص دهیم. احساس ما به کسانی که دوستشان داریم و جذبشان می شویم از جایی نشأت می گیرد که زیادی به آن توجه نداریم، چون تصورمان این است که دیگر اهمیتی در زندگی ما ندارد، اما بعضی تجربیات و اتفاقات در زندگی ما از لحاظ روانی دارای اهمیت بسیاری می باشند.

بهتر است بدانید که تجربیات ما از دوره کودکی، باعث سوق دادن ما به روابطی می شود که در آن ویژگی های رفتاری خاصی را تجربه کنیم. ما در تمامی مدت زندگی خود در جست و جوی افرادی خواهیم بود که احساس عشق دوره کودکی مان را بازسازی کنند اما نکته اینجاست که عشق و محبت دوره کودکی برخی از ما با مهربانی و محبت همراه نبوده است.

یعنی تجربیاتی در زمینه خشونت خانگی، کودک آزاری، عدم دریافت محبت کافی از سوی والدین، افسردگی والدین، از دست دادن والدین در سنین کم و ... موجب می شود در سنین بزرگسالی، دنیا را متفاوت تر ببینیم و افرادی را جذب کنیم که دچار اختلالات رفتاری می باشند.

زمان دهید و صبر کنید

( عشقی که دنبال آن هستی، بیرون از تو نیست، با تار و پود روح خودت گره خورده) اگر حس می کنید علت واقعی جذب شدن به افراد دچار اختلال شخصیت را پیدا کرده اید کمی به خودتان زمان دهید، خودتان را پیدا کنید و خلا های روحی خود را درمان کنید، خودتان را دوست بدارید و اعتماد به نفستان را تقویت کنید. با این ترفند ها کم کم جایگاه واقعی خود را تغییر می دهید و کسانی را جذب می کنید که بهترین لحظات زندگی شما را رقم بزنند.

 

نظر شما درباره مقاله چرا همیشه در رابطه جذب افراد بد می شویم؟ چرا عاشق آدمهای اشتباه میشویم چیست؟ به نظر شما چه نکته دیگری وجود دارد که جایش اینجا خالی مانده؟ در بخش نظرات ما ما همراه شوید و به ما برای کامل تر کردن این مطلب کمک کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(15 امتیاز , میانگین: 3.3 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز