بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
عروسی خانواده آمبانی و رکورد های عجیبی بر جای گذاشت در ادامه به مهمترین و عجیب ترین رکورد های این عروسی شاهانه و پر خرج اشاره میکنیم.

رکورد های عجیب و غریب عروسی میلیاردر هندی

در مورد عروسی میلیاردر هندی که به گرانترین عروسی دنیا نیز معروف شد حتما تا به حال در مجازی اخباری خوانده و دیده اید اما این رویداد تنها یک عروسی نبود بلکه در این عروسی رکوردهای زیادی جا به جا شد و این عروسی آن رکورد ها را به نام خود کرد و در تاریخ ثبت شد با ما در ادامه این مطلب از سوربان همراه شوید تا رکورد های عجیب و غریب گرانترین عروسی دنیا را برایتان بازگو کنیم.

15 رکورد عجیب در عروسی میلیاردر هندی که قطعا نمیدانستید!

موکش آمبانی کیست؟

موکش آمبانی پدر آنانت آمبانی که داماد این مراسم بود تاجر، کارافرین و مدیر عامل با دارایی خالص 114میلیارد دلاری ثروتمندترین فرد در قاره آسیا و ثروتمندترین انسان در هند و در سال 2024 جزو 10فرد ثروتمند جهان و مالک بزرگترین پالایشگاه نفت جهان و مدیر عامل و مالک ارشد و بیشترین سهامدار 48% شرکت صنایع ریلاینس بزرگترین شرکت خصوصی هند که در بخش های نفت گاز پتروشیمی رسانه و مخابرات فعالیت میکند.

مالک بزرگترین مرکز فرهنگی هنری جهان دارای سه فرزند دو پسر یک دختر ایشا و آنانت و ایکش، همسرش نیتا پرنفوذترین زن هند است.

پدر شوهر نمونه!

موکش آمبانی به خواسته عروسش داریکا مرچنت گرانترین عروسی تاریخ را برای او و پسرش برگزار کرده که طبق گزارشات مبلغی حدود ۶۰۰ میلیون دلار برای این مراسم هزینه شده است.

داریکا مرچنت که از سلبریتی ها و اشخاص معروف خوشش می آمده موکش آمبانی نیز به همین دلیل تمام سلبریتی های مشهور در جهان بود را برای عروسی دعوت میکند از رایانا، کارداشیان ها و جان سینا بگیرید تا میلیاردر های بزرگ مثل زاکربرگ و بیل گیتس!

15 رکورد عجیب در عروسی میلیاردر هندی که قطعا نمیدانستید!

موکش آمبانی در مراسم سانجیت، از خواننده مورد علاقه عروسش یعنی جاستین بیبر دعوت کرد تا در مراسم اجرا کند. به گفته رسانه‌ها، این خواننده 30 ساله کانادایی دستمزدی 10 میلیون دلاری دریافت کرده است.

استایل جاستین بیبر در مراسم آمبانی، حواشی زیادی به دنبال داشت. او با استایل Saggy یا مد شلوار آویزان اجرا کرد. در این سبک پوشش، شلوار بسیار پایین‌تر از خط کمر قرار می‌گیرد؛ به طوری‌که لباس زیر هم دیده می‌شود. با این‌حال کاربران معتقد بودند اگر جاستین لباس هندی و یا شلوار مناسب‌تری می‌پوشید، بهتر بود.

به مادر عروس یک ست طلای چند میلیون دلاری هدیه میدهد، از گران ترین خانه هند ، ماشین، ساعت، لباس و جواهر و هر چیزی که فکرش را بکنید از بهترین نوعش در اختیارشان گذاشته تا برای مراسم عروسی چیزی کم نداشته باشند خلاصه که با این مراسم رکورد گرانترین و طولانی ترین عروسی دنیا شکسته شد.

سلبریتی ها و افراد مشهور حاضر دز عروسی آمبانی ها

ریحانا برای اجرای شب اول مراسم به مدت ۵ ساعت مبلغ 10میلیون دلار گرفته و با این استایل و هدایای فراوان هند را ترک کرد و به آمریکا برگشت رفتار و برخورد خوبش با مردم و پاپاراتزی ها مورد توجه تمام رسانه ها قرار گرفت.

دومین مراسم پیش از عروسی، در یک کشتی کروز لوکس به مدت 4 روز از جنوب فرانسه تا ایتالیا ادامه داشت. این مهمانی خصوصی بود و اطلاعات زیادی از آن منتشر نشده است. با این‌حال تعداد مهمانان حدود 1200 نفر شامل تاجران، سرمایه‌گذاران، دوستان و آشنایان گزارش شده است. کیتی پری و پیت بول، از جمله خوانندگانی بودند که در این مراسم اجرا داشتند.

خیمه های بخصوص و با امکانات لاکچری برای مهمان دعوتی که دوست نداشتند در منزل باشند، با محافظت امنیتی بالا در جام نگر محل برگذاری عروسی تدارک دیده شده بود.

استایل مادر داماد. جواهرات بانو آمبانی از دسته جواهرات قدیمی و کمیابی است که فقط دو قطعه سنگ اصلی گردنبند قیمتش چیزی معادل ۲۰ میلیون دلار تخمین زده شده و قیمت جواهرات مبلغی بالغ بر ۶۰میلیون دلار. کلکسیون جواهرات نیتا امبانی از مشهور ترین کلسیون گران قیمت جهان است.

15 رکورد عجیب در عروسی میلیاردر هندی که قطعا نمیدانستید!

نکته ی جالب این مراسم حضور 3 خان روی صحنه، کنار هم بود که 10سال پیش برای اولین و اخرین بار در برنامه اپکی عدالت به طور غیر منتظره مقابل چشم مردم ظاهر شدند.حالا قدرت نمایی و اوج نفوذ آمبانی ها را ببینید که بعد از 10سال این سه خان را به روی استیج کشاند و در کنار هم ساعت‌ها به رقص و اجرا پرداختند.

رکورد جالب دیگری از این مراسم حضور باپان بزرگ پادشاه بالیوود در این مراسم خاص بود.

آیشواریا رای باچان بازیگر مشهور هندی 50 ساله به همراه دخترش آرادیا در مراسم عروسی آمبانی‌ها حضور پیدا کرد.

زوج محبوب بالیوود یعنی آلیا بات و رانبیر کاپور از مهمانان حاضر در مراسم عروسی آنانت امبانی و رادیکا مرچنت بودند.

شاهرخ خان بازیگر مشهور بالیوودی که در حال حاضر 58 ساله است، همراه با همسر و فرزندانش آریا و سوهانا در جشن عروسی حضور یافت.

15 رکورد عجیب در عروسی میلیاردر هندی که قطعا نمیدانستید!

از جمله مهمانان ویژه این مراسم کیم کارداشیان و خواهرش کلویی کارداشیان بود که جزو ثروتمندان آمریکا هستند لباس و استایل کارداشیان ها در این مراسم کاملا هماهنگ با فرهنگ هندی ها بود که ساری هندی در کنار جواهرات هندی پوشیده بودند.

در نهایت هنوز رقم دقیقی از هزینه های این مراسم عروسی شاهانه و پر زرق و برق در دسترس نیست اما طبق گزارشات هزینه این عروسی مبلغی بالغ بر ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار برآورد شده است که با توجه به ثروت خالص موکش آمبانی که 116 میلیارد دلار است، پس این هزینه خیلی دور از انتظار نبود!

کلام آخر

در این مطلب جزئیات و رکوردهای عجیب عروسی میلیاردر هندی یعنی آنانت آمبانی و رادیکا مرچنت را مورد بررسی قرار دادیم، نظر شما در این باره چیست؟ خوشحال میشویم اگر نظری در این باره دارید آن را در بخش دیدگاه با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز