بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
انتخاب تاریخ و زمان برگزاری عروسی از مهم ترین اقدامات مربوط به تدارکات عروسی است با در نظر گرفتن نکاتی که در ادامه مطرح میکنیم میتوانید بهترین و مناسبترین تاریخ و زمان برگزاری عروسی را انتخاب کنید.

چطور بهترین تاریخ و زمان را برای عروسی انتخاب کنیم؟

اگر در شرف ازدواج هستید قطعا در حال برنامه ریزی برای تدارکات جشن عروسی خود هستید و باید یک تاریخ و زمان مناسب را برای عروسی خود تعیین کنید.

بی شک خالی بودن تالار عروسی، باغ تالار عروسی و یا باغ عروسی در انتخاب تاریخ جشن عروسی تاثیر زیادی دارد، البته عوامل مهم دیگری نیز هستنید که در این امر دخیل و تاثیرگذار هستند.

اگر نمیدانید چطور بهترین تاریخ و زمان را برای عروسی خود انتخاب کنید با ما در ادامه این مقاله از سایت سوربان همراه شوید چراکه قصد داریم توصیه هایی را برای شما عروس و داماد های عزیز بیان کنیم تا راحتتر به پاسخ سوال " چطور بهترین تاریخ و زمان را برای عروسی انتخاب کنیم؟" برسید.

6 توصیه طلایی برای تعیین بهترین تاریخ و زمان برای عروسی

بعد از نامزدی یا عقد چند وقت بعد باید تاریخ دقیق عروسی مشخص شود؟

برای این موضوع قاعده و قانون کلی وجود ندارد و اینکه چه مدت بعد نامزدی یا عقد باید به فکر تعیین تاریخ دقیق عروسی باشید کاملا بسته به شرایط عروس و داماد و خانواده هایشان دارد.

اما به طور میانگین و معمول بهتر است که فاصله نامزدی تا عروسی 12 تا 18 ماه باشد تا هر دو طرف بتوانید کارهایی که لازم است را سر وقت انجام دهید.

فاکتورهای مهم برای انتخاب بهترین تاریخ و زمان برای برگزاری جشن عروسی

در ادامه نکاتی را مطرح میکنیم که شاید به ظاهر کم اهمیت بیایند اما به شما کمک بزرگی میکند تا بهترین و مناسب ترین تاریخ و زمان را برای برگزاری جشن عروسی خود انتخاب کنید.

۱. رند بودن تاریخ عروسی

خیلی از عروس و داماد ها دوست دارند در یک تاریخ رند و جذاب عروسی خود را برگزار کنند برای مثال تاریخ ۱۴۰۳/۳/۳ تازیخ جذاب و رند امسال بود که خیلی از زوج ها عروسی خود را در این تاریخ برگزار کردند بنابراین یکی از عواملی که در تعیین تازیخ عروسی تاثیرگذار است همین تاریخ های رند است که امری کاملا شخصی و سلیقه ای است.

۲. عروسی در یک تاریخ خاص یا روز با معنی

6 توصیه طلایی برای تعیین بهترین تاریخ و زمان برای عروسی

علاوه بر انتخاب تاریخ های رند سال برای برگزاری جشن عروسی، برخی تاریخ های خاص و معنی دار هم وجود دارند که میتوانید برای روز عروسی خود آن ها را در نظر بگیرید. روزهایی مانند میلاد ها ، اعیاد، و تولد افراد بزرگ تاریخ یا پیامبران و امامان و...

۳. توجه به فرهنگ هر دو خانواده

مهمترین مسئله ای که باید در زندگی مشترک در نظر گرفت احترام به هر دو خانواده است از این رو در تعیین تاریخ عروسی باید با توجه به آداب و رسوم و فرهنگ هر دو خانواده اقدام کنید.

۴. در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی

6 توصیه طلایی برای تعیین بهترین تاریخ و زمان برای عروسی

شرایط آب و هوایی و فصل برگزاری جشن عروسی نیز یکی از نکات مهم تعیین بهترین تاریخ و زمان برای عروسی است این مسئله زمانیکه قرار است عروسی در تالار و باغ تالار که سرباز است برگزار شود اهمیت بیشتری پیدا میکند.

چراکه باید تاریخی را انتخاب کنید که در آن احتمال بارندگی وجود نداشته باشد و شرایط آب و هوایی مناسب و معتدلی وجود داشته باشد. معمولا بهترین فصل برای برگزاری جشن عروسی بهار و پاییز می باشد که نه هوا خیلی سرد است و نه خیلی گرم و میزان بارندگی هم در این دو فصل سال کمتر می باشد.

۵. در نظر گرفتن تعطیلات رسمی

اگر دلتان میخواهد مهمانانتان خصوصا کسانی که شاغل هستند به جشن شما بیایند پس باید روز جشن عروسی خود را از بین تعطیلات رسمی موجود انتخاب کنید.

اما در کنار این مزیت انتخاب تاریخ های تعطیل رسمی برای برگزاری عروسی معایبی نیز دارد، بزرگترین عیب این مسئله بالا بودن هزینه تالارها و شلوغی خیابان و اتوبان های شهر می باشد.

6 توصیه طلایی برای تعیین بهترین تاریخ و زمان برای عروسی

۶. تداخل نداشتن با عروسی اقوام

از دیگر نکات مهم در انتخاب بهترین تاریخ و زمان برای عروسی تداخل نداشتن مراسم شما با اقوام است سعی کنید تاریخی را برگزینید که با جشن عقد، عروسز، نامزدی و... اقوام و فامیل تداخل نداشته باشد.

کلام آخر

در این مطلب نکاتی درباره انتخاب بهترین و مناسبترین تاریخ و زمان برای عروسی ارائه دادیم با در نظر گرفتن این نکات میتوانید بهترین تاریخ و زمان را برای عروسی انتخاب کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز