بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
کِی آماده ازدواجم؟ آمادگی ازدواج نشانه ها و علامت هایی دارد در ادامه ۱۰ نشانه مهم و اصلی که نشان میدهد آماده ازدواج هستید را بیان کرده ایم، اگر این نشانه ها را دارید شما برای ازدواج آماده اید.

مهمترین نشانه های آمادگی برای ازدواج

ازدواج و تشکیل زندگی مشترک یکی از مهمترین مراحل زندگی هر شخصی است، همانطور که انتخاب شریک زندگی اهمیت بالایی دارد تشخیص آمادگی برای ازدواج و تشکیل زندگی نیز اهمیت فراوانی دارد.

آیا من آماده ازدواج هستم؟

در اینجا سوالی که مطرح است این است که از کجا بفهمیم برای ازدواج آماده ایم؟ ما در این مقاله از سایت سوربان به تشریح مهمترین نشانه های آمادگی برای ازدواج میپردازیم و به شما خواهیم گفت کسی که آماده ازدواج است چه نشانه ها و مشخصاتی دارد برای اینکه بفهمید شما آماده ازدواج هستید یا ن تا انتها همراه ما باشید.

باید بدانید که رسیدن به سن بلوغ جنسی فقط برای ازدواج کافی نیست برای امر مهم ازدواج باید ابعاد مختلف زندگی را در نظر بگیرید مثلا اینکه تشخیص دهید از نظر روحی برای ازدواج آمادگی دارید یا نه!

اگر شخصی نشانه های آمادگی برای ازدواج را نداشته باشد حتی اکر شخص مقابلش هم انسان کاملی باشد از همه جهات، باز هم ازدواج موفقی نخواهد داشت چراکه در صورت عدم آمادگی‌های لازم ، تنش‌های کوچک در زندگی مشترک تبدیل به بحران‌های بزرگ می‌شوند و ما قادر به مدیریت شرایط نخواهیم بود.

کِی آماده ازدواجم؟ 11 نشانه که می‌گوید کاملا آماده ازدواجید!

نشانه های هایی که می‌گوید برای ازدواج آماده هستید

۱. تبدیل شدن به "ما"

یکی از مهمترین علائمی که نشان میدهد شما برای ازدواج آمادگی دارید این است که شما دیگر به اصطلاح «من» فکر نمی کنید و به «ما» فکر می کنید.

دیگر نمی گویید که من فلان چیز را دوست دارم می گویید ما به آن چیز علاقه مند هستیم ما آن رستوران را دوست داریم. هیچ کس نمی گوید که شما باید استقلال خود را فدا کنید ، اما اگر متوجه شدید که به طور خودکار به جای کلمه ی من از "ما" استفاده می کنید تبریک میگویم شما یکی از نشانه های آمادگی ازدواج را دارید.

۲. فراتر از عروسی فکر میکنید.

برخی از دخترخانم ها فقط عاشق مجلس عروسی و تجملات آن شب هستند و تنها رویایشان پوشیدن لباس عروس است و چشمشان بعد از عروسی را نمیبیند همیشه در رویاهایی خودشان آن شب را تجسم می کنند اما به بعد از آن فکر نمی کنند.

شما باید بدانید که بعد از عروسی روز های پرچالشی هم وجود دارید و شما باید از آن ها عبور کنید.

۳. دل کندن از بقیه!

کِی آماده ازدواجم؟ 11 نشانه که می‌گوید کاملا آماده ازدواجید!

یکی دیگر از علامت های آمادگی برای ازدواج این است که بتوانید خیالبافی در مورد دیگران را متوقف کنید شما تنها باید عاشق یک نفر باشید و به او عشق بورزید و با بقیه ارتباطی رسمی داشته باشید.

۴. میتوانید ببخشید.

یکی دیگر از علامت های آمادگی برای ازدواج داشتن قدرت بخشش است . باید توجه داشته باشید که کینه ای بودن و فراموش نکردن کار های اشتباه فقط به روابط شما آسیب می زند.

در عوض شخصی که آماده ازدواج و تشکیل خانواده است با وجود تمام سختی ها به بخشش و فداکاری های خودش ادامه می دهد و قدرت بخشیدن را دارد.

۵. رهایی از کمالگرایی

از جمله نشانه های آمادگی ازدواج رهایی از کمالگرایی است شما باید بدانید که طرف مقابل شما کامل نیست و حتما عیب هایی هم دارد شما بعد از ازدواج در زمینه‌های گوناگون سرخوردگی های مختلفی را تجربه خواهید کرد و مسائل روانشناختی و خانوادگی متعددی در پیچ و خم زندگی به وجود می آید که نیازمند مهارت های شما است.

۶. به سن مناسب رسیده اید.

کِی آماده ازدواجم؟ 11 نشانه که می‌گوید کاملا آماده ازدواجید!

پیشنهاد می شود که بعد از سن 25 سالگی ازدواج کنید. در این سن شما تجربیات بیشتری را کسب کرده اید و با افراد زیادی برخورد داشته اید . پس متوجه شده اید که از زندگی چه می خواهید و می توانید راحت تر شریک زندگیتان را انتخاب کنید.

۷. میتوانید به درستی و منطقی تصمیم بگیرید.

یکی دیگر از نشانه های آمادگی برای ازدواج این است که شما دارای قدرت تصمیم گیری درست و منطقی داشته باشید، فردی که می خواهد ازدواج کند باید ببینید در شرایط سخت و تنش زا می تواند بهترین تصمیم را بگیرد یا خیر ؟ باید دقت کند که آیا می تواند با استفاده از عقل و احساسش هم زمان تصمیم بگیرد ؟

۸. میتوانید با همسرتان برای آینده برنامه ریزی درستی داشته باشید.

برای آینده ی خود برنامه ریزی کرده اید ؟ تمامی برنامه هایی که برای آینده دارید فقط به نفع خودتان نیست و برای پیشرفت همسرتان نیز هست.

حال دیگر فقط خوشبختی آینده خود را در نظر نمی گیرید، بلکه شادی همسر آینده خود را نیز در اولویت قرار داده اید. خصلت های کوچک او را آزاردهنده نمی دانید. از طرفی نیز خصلت‌ های کوچک او شما را چندان آزارنمی دهد . در واقع ، آنها کاملاً دوست داشتنی شده اند. از کنار آنها راحت تر می گذرید و به رفتار ای خوبش فکر می کنید.

۹. توانایی مدیریت خانواده و دوستان را دارید.

کِی آماده ازدواجم؟ 11 نشانه که می‌گوید کاملا آماده ازدواجید!

علاوه بر ایجاد رابطه با یکدیگر، احتمالاً شما و همسرتان روابط دیگری با دوستان، همکاران و اعضای خانواده نیز خواهید داشت. روابط سالم، چه عاشقانه و چه روابط دیگر، به مرزهای سالم نیاز دارند. به مرزهای روابط خود و اینکه چه اطلاعاتی شما و شریک زندگی خود با دیگران به اشتراک می‌گذارید، فکرکنید.

چگونه شرایط حساس را با افرادی که به آنها اهمیت می‌دهید مدیریت می‌کنید؟ به‌عنوان مثال : اگر والدین شما می‌خواهند بیشتر از آنچه شما یا همسرتان ترجیح می‌دهید به ملاقات بروند؟ خوب است که در مورد مرزهای خود صریح بگویید و راهکارهایی در نظر داشته باشید که چگونه این موارد را با مهربانی اما محکم با افراد زندگی خود برقرار کنید.

۱۰. خود را یک هویت و شخصیت جدا میبینید.

دختر یا پسری که هنوز در خانواده خود محو است و برای هر مساله پاسخ را در مادر یا پدر خود جستجو می کند آماده ازدواج نیست. تمایزیافتگی یعنی با تمام احترام و ارزشی که برای خانواده قائل هستیم، خود دارای یک شخصیت و هویت جداگانه هستیم.

۱۱. آماده براوردن نیاز های عاطفی همسر خود هستید.

وقتی تصمیم به ازدواج کردن میگیریم یعنی اعلام می کنیم که می خواهیم نیازهای خود را با دیگری به اشتراک بگذاریم. این روزها افراد تا زمانی در یک رابطه می مانند که نیازهایشان برآورده شود. نیازهایی همچون صمیمیت، دوست داشته شدن، ارزشمندی و احساس امنیت از جمله نیازهای اساسی انسان ها است.

کِی آماده ازدواجم؟ 11 نشانه که می‌گوید کاملا آماده ازدواجید!

کلام آخر

ازدواج و تشکیل خانواده مهمترین تصمیم در زندگی اشخاص است اگر شما و شخص مورد نظرتان آماده ازدواج نباشید یا در رابطه‌ تان اختلاف ها و مشکلات بزرگی وجود دارد، ازدواج هیچوقت رابطه را بهتر نمی کند. بلکه شما را مجبور می کند که سالیان سال در زندگی مشترکی باشید که از آن راضی نیستید. این جدایی ها  به علت عدم آمادگی افراد و بی توجی افراد به نشانه های آمادگی برای ازدواج است و نداشتن شناخت از شخصیت خودشان و دیگری و ندانستن نحوه صحیح زندگی زناشویی است.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز