بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
تشخصی قطعی یک ازدواج ناموفق دشوار است و به عوامل مختلفی بستگی دارد بهرحال در ادامه برخی نشانه های مهم و کلی یک ازدواج ناموفق را برایتان شرح داده ایم.

نشانه های مهم ازدواج ناموفق را بشناسید

فکر کردن به نشانه های ازدواج ناموفق شاید برای برخی زوجین که در زندگی مشترک هستند و از زندگی خود رضایت کافی را ندارد ترسناک باشد خصوصا برای افرادی که ترس از تنهایی و تنها شدن دارند آنها قطعا دوست ندارد نشانه های ازدواج اشتباه را بدانند تا مبادا آن ها را در زندگی مشترک خود بیابند.

اما باید دانست همیشه جدایی راه چاره نیست گاهی حتی با وجود نشانه های ازدواج ناموفق میتوان زندگی مشترک را نجات داد که به جدایی نکشد، در ادامه این مقاله از سایت سوربان مهمترین نشانه های یک ازدواج ناموفق را برای شما خواهیم گفت و در ادامه راهکار هایی برای بهبود و ترمیم آن ارائه میدهیم با ما در ادامه همراه شوید.

ازدواج ناموفق این 8 تا نشونه رو داره! + 6 راهکار طلایی برای بهبود و عبور از ازدواج اشتباه

مهمترین علائم یک ازدواج شکست خورده کدام اند؟

۱. نمیتوانید یک دیگر را درک کنید.

اینکه زن و شوهر در برخی مسائل اختلاف نظر داشته باشند امری کاملا طبیعی است اما اگر شما در اکثر مسائل زندگی اختلاف نظر دارید و نمیتوانید به توافق با یکدیگر برسید این مسئله میتواند هشدار دهنده باشد، چراکه شما توانایی درک یکدیگر را ندارید.

خصوصا اگر همیشه این شما هستید که باید کوتاه بیایید و همیشه مجبور به پذیرش نظر همسر خود هستید و او هیچگاه نخواسته با نظر و عقیده شما کنار بیاید و در برخی مسائل او کوتاه بیاید میتواند یکی از مهمترین نشانه های ازدواج ناموفق باشد.

۲. نسبت به یکدیگر دلسرد شده اید.

ازدواج ناموفق این 8 تا نشونه رو داره! + 6 راهکار طلایی برای بهبود و عبور از ازدواج اشتباه

دلسرد شدن نسبت به همسر و شریک زندگی یعنی اینکه شما در زندگی مشترک خود نسبت به عواطف و احساسات همسر خود سرد هستید و تلاشی در جهت خوشحال کردن او نمیکنید.

در این صورت باید با صحبت با همسر خود یا مشورت گرفتن از یک مشاور ببینید مشکل اصلی و مهم این رابطه کجاست و هرچه زودتر درصدد حل آن برآیید چراکه اگر این مشکل را حل نکنید به تمام بخش های زندگی مشترکتان سرایت میکند آنگاه نه دیگر شما از این زندگی لذت میبرید نه همسرتان.

۳. برای خوب شدن حال یکدیگر تلاشی نمی‌کنید.

یکی دیگر از مهمترین نشانه های ازدواج ناموفق این است که در مواقعی که همسر شما حال خوبی ندارد که ممکن است این حال او بخاطر مسائل و مشکلات مختلف زندگی باشد چراکه همه ما انسانیم، غمگین میشویم همانطور که خوشحال میشویم، شکست میخوریم همانطور که موفق میشویم در این شرایط ممکن است خیلی اوضاع روحی اش رو به راه نباشد!

اگر شما هیچ تلاشی برای بهبود حال او نمی‌کنید و بالعکس باید سریعا به فکر چاره باشید باید ببینید این مشکل شماست یا نوع رفتاری که با همدیگر داشته اید و هرچه سریعتر به فکر حل آن باشید.

۴. عدم تعهد کامل نسبت به یکدیگر

ازدواج ناموفق این 8 تا نشونه رو داره! + 6 راهکار طلایی برای بهبود و عبور از ازدواج اشتباه

تعهد داشتن در زندگی مشترک فقط به معنی این نیست که شما غیر از همسر خود شخص دیگر را نبینید بلکه تعهد داشتن یعنی من نسبت به تمام حالات همسرم مانند : ناراحتی هایش، اشتباهاتش، اهدافش و... احساس مسئولیت دارم.

پس اگر رفتاری دارید که همسرتان را ناراحت میکند یا به زندگی زناشوییتان آسیب میرساند باید بدایند که شما نسبت به همسر و زندگی مشترکتان تعهد ندارید و این یکی از نشانه های مهم ازدواج نامدفق است.

۵. عدم اعتماد کامل نسبت به یکدیگر

یکی دیگر از نشانه های ازدواج ناموفق و اشتباه نداشتن اعتماد کافی نسبت به یکدیگر در زندگی زناشویی است رابطه ای که در آن طرفین نبست به هم اعتماد نداشته باشند دوام زیادی نخواهد داشت.

از این رو یادتان باشد که هیچ کاری و هیچ لذتی ارزش آن را ندارد که شما اعتماد همسر خود را از دست بدهید.

۶. فقدان صمیمیت

ازدواج ناموفق این 8 تا نشونه رو داره! + 6 راهکار طلایی برای بهبود و عبور از ازدواج اشتباه

وجود عشق و صمیمیت از ارکان مهم زناشویی است و وحود آن برای یک زندگی و ازدواج سالم ضروری است پس اگر زن و شوهری از نظر عاطفی از هم فاصله گرفته اند و احساس نزدیکی، محبت و صمیمیت با یکدیگر را از دست داده اند و تمایلی برای به اشتراک گذاشتن عشق و علاقه خود با همدیگر ندارند این میتواند یکی از علائم مهم ازدواج ناموفق باشد.

۷. بی احترامی و انتقاد های مکرر

از دیگر نشانه های ازدواج اشتباه بی احترانی های مدام و انتقاد های مکرر از یکدیگر است اگر در زندگی مشترک خود با همسر خود مدام به تحقیر و توهین یکدگیر میپردازید این میتواند یک زنگ خطر برای رابطه شما باشد و هرجه سریعتر باید با صحبت با همسر خود یا یک مشاور کاربلد در صدد حل آن برایید.

۸. نداشتن اهداف و ارزش های مشترک

یکی دیگر از نشانه های مهم و هشدار دهنده درمورد یک ازدواج ناموفق نداشتن اهداف و ارزش های مشترک برای خود و آینده رابطه خود است‌.

راه حل ازدواج ناموفق

اگر با نشانه هایی که مطرح کردیم به این موضوع پی بردید که در یک ازدواج ناموفق هستید و ناامید نشوید چراکه با تلاش و تعهد شما و همسرتان خوشبختانه راهکار هایی برای بهبود و عبور از آن وجود دارد در ادامه به بررسی این راهکار های طلایی خواهیم پرداخت:

راهکار های بهبود و ترمیم ازدواج ناموفق

۱. پذیرش وجود مشکل و گفتگو با همسر

ازدواج ناموفق این 8 تا نشونه رو داره! + 6 راهکار طلایی برای بهبود و عبور از ازدواج اشتباه

میتوان گفت اولین گام برای حل هرگونه مشکلی پذیرش وجود آن است در درجه اول شما باید بپذیرید که مشکل وجود دارد و سپس به گفت و گو به طور صادقانه و به دور از قضاوت و توهین به همدیگر بپردازید.

برای صحبت زمانی را انتخاب کنید که حال روحی هر دوی شما خوب باشد همچنین صحبت ها و دلایل همسر خود را به دقت گوش کنید و سعی در درک او داشته باشید.

۲. از مشاور کمک بگیرید.

یکی از راهکار های واقعا موثر برای بهبود یک ازدواج شکست خورده مراجعه به مشاور و کمک گرفتن از یو متخصص زوج درمانی است، یک مشاور و متخصص میتواند به خوبی مشکلات شما و همسرتان را ریشه یابی و برای حل آن شما را راهنمایی کند و راهکار ارائه دهد.

۳. ایجاد تغییر در سبک زندگی

خیلی از مشکلات و مسائل مهمی که موجب اختلاف در زندگی مشترک میشود ناشی از برخی رفتار ها و عادات نامناسب شما باشد پس برای حل این مشکلات لازم است شما در سبک زندگی خود تغییراتی ایجاد کنید.

به عنوان مثال اگر مشکلی با کمبود وقت برای یکدیگر دارید میتوانید زمانی را در هفته به طور اختصاصی برای خود و همسرتان در نظر بگیرید تا به صحبت و با هم بودن بپردازید.

۴. تقویت تعهد و صمیمیت موجود

ازدواج ناموفق این 8 تا نشونه رو داره! + 6 راهکار طلایی برای بهبود و عبور از ازدواج اشتباه

شما برای بهبود رابطه و ازدواج خود برای تقویت تعهد و صمیمیت خود تلاش کنید برای مثال میتوانید به انجام فعالیت های مشترک بپردازید به علایق یکدیگر توجه نشان دهید و از یکدیگر قدردانی کنید، با هم به مشافرت بروید در کلاس های آموزشی شرکت کنید و برای هم هدیه بخرید.

۵. بخشش را تمرین کنید.

بخشش به معنای فراموشی کامل اشتباهات همسرتان نیست بلکه به معنای رها کردن خشم و نفرت و دادن یک فرصت جدید به همسرتان برای جبران اشتباهاتش است.

۶. امیدوار باشید.

با وجود تمام مشکلات و سختی ها باید به آینده و بهبود رابطه خود امیدوار باشید امیدوار بودن به شما انگیزه تلاش برای حل مشکلات را میدهد و نمیگذارد شما به این راحتی تسلیم مشکلات شوید.

به خاطر داشته باشید که هیچ رابطه بدون مشکلی وجود ندارد و برای ساختن یک زندگی مشترک سالم و موفق باید تلاش کرد.

کلام آخر

ازدواج ناموفق تجربه‌ای سخت و طاقت‌فرسا است که می‌تواند اثرات منفی متعددی برای افراد درگیر، خانواده‌ها و جامعه داشته باشد ولی با تلاش و تعهد زوجین و با کمک گرفتن از مشاور و متخصصان، می‌توان مشکلات موجود در یک رابطه زناشویی را حل کرد و آن را به یک رابطه سالم و موفق تبدیل کرد. در این مقاله ما به بررسی نشانه های کلی یک ازدواج ناموفق پرداختیم و راهکار هایی برای بهبور و عبور از آن ارائه دادیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز