بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اصولا برای برگزاری جشن عقد ۲ راه وجود دارد : عقد در خانه و عقد در سالن عقد و محضر عقد اما قبل از انتخاب بهتر است با ویزگی ها و مزایا و معایب هر دو بیشتر آشنا شوید.

مراسم عقد را کجا بگیریم؟

مراسم عقد از جمله مهمترین مراسمات زندگی هر شخصی است طبیعی است که هر کسی دوست دارد مراسم عقدی بی نظیر و بی نقص برگزار کند یکی از دغدغه های برخی خانواده ها و عروس و داماد ها انتخاب محل برگزاری جشن عقد است.

سوالی که شاید ذهن عروس و داماد و خانواده هایشان را درگیر کند این است که عقد رو کجا بگیریم؟ عقد در خانه یا محضر؟ کدام محل مناسبتری برای برگزاری یک جشن عقد زیبا و خاطره انگیز خواهد شد.

با ما در این مقاله از سایت سوربان همراه شوید چراکه قصد داریم به بررسی کامل این موضوع بپردازیم و با ذکر نکات مهم و ضروری در نهایت راحتتر تصمیم بگیرید که عقدتان را کجا برگزار کنید در خانه یا سالن عقد و محضر عقد!

عقد رو کجا بگیریم؟/ خونه یا سالن عقد و محضر عقد؟ کدوم بهتره!

برگزاری جشن عقد در منزل

برای برگزاری جشن عقد حتما به سالن عقد و محضر عقد احتساج ندارید چراکه میتوانید عقد خود را در منزل خود بگیرید البته برای اینکار لازم است اقدامات زیاد و تدارکات زیادی ببینید در ادامه به بررسی این تدارکات پرداخته و همچنین به مزایا و معایب عقد در منزل نیز اشاره میکنیم.

برای برگزاری جشن عقد در منزل کارهایی که شما باید انجام دهید به مراتب بیشتر از کارهایی است که در مواقع رزرو سالن عقد و محضر عقد باید انجام دهید.

اما نگران نباشید در ادامه لیست کارهایی که باید برای عقد در خانه انجام دهید را برای شما عزیزان شرح میدهیم.

مهمترین مراحل اجرای عقد در منزل

  • رزرو سفره عقد

قطعا اولین چیزی که با بردن نام عقد به ذهن خطور میکند سفره عقد است برای جشن عقد در خانه شما باید حداقل ۲ هفته مانده به جشن در پی کرایه کردن سفره عقد دلخواهتان باشید.

این روز ها تنوع سفره های عقد بسیار بالاست و شما با هر بودجه و سلیقه ای پیتوانید سفره عقد مورد علاقه خود را پیدا و کرایه کنید.

  • هماهنگی عاقد

این موضوع را به یاد داشته باشید که برای خواندن خطبه عقد حتی در منزل به عاقد نیاز دارید. بنابراین بهتر است با مراجعه یه یک دفتر ازدواج در نزدیکی منزل خود رفته و برگه آزمایشگاه را بگیرید.

بعد از اینکه جواب آزمایش را گرفتید مجدد به همان دفتر عقد مراجعه کنید و برای روز جشن خود با عاقد صحبت کنید تا در ساعت مشخص در منزل شما حضور داشته باشد.

عقد رو کجا بگیریم؟/ خونه یا سالن عقد و محضر عقد؟ کدوم بهتره!

  • طراحی و دکوراسیون خانه برای جشن عقد

دیزاین و طرحی خانه برای عقد هم چندان کار سخت و دشواری نیست. برای اینکار هم می توانید خودتان دست به کار شوید و هم از تیم هایی که در این زمینه فعال هستند کمک بخواهید تا منزل شما را به زیباترین شکل ممکن دیزاین و طراحی کنند. شما می توانید با شمع آرایی و گل آرایی محیط زیبایی را در منزل برای جشن عقدتان مهیا کنید.

  • گل آرایی، بادکنک آرایی و شمع آرایی خانه برای عقد

یکی از بهترین کارهایی که میتوانید برای زیبایی هرچه بیشتر عقد در خانه انجام دهید گل آرایی. بادکنک آرایی و حتی شمع آرایی است این کار ها شاید کمی هزینه بر به نظر برسند اما در زیبایی مراسم و فیلم و عکس هایتان تاثیر بسزایی دارد.

همچنین از بادکنک های مختلف با طرح و شکل های مختلف که این روز ها به وفور در بازار وجود دارند میتوانید برای زیباسازی خانه خود برای جشن عقد استفاده کنید از بادکنک‌های کروم، شب تاپ و براق برای برگزاری جشن عقد در منزل غافل نشوید.

حتماً شما نیز به معجزه‌ی زیبایی شمع‌آرایی سفره عقد در جشن‌های مختلف‌ ایمان دارید! از شمع روی میز‌ها و جای جای منزل خود استفاده نمایید تا عکاسی و فیلم‌های جذاب‌تری از جشن عقد در منزل داشته باشید.

عقد رو کجا بگیریم؟/ خونه یا سالن عقد و محضر عقد؟ کدوم بهتره!

  • اجاره میز و صندلی برای مهمانان

شما برای برگزاری جشن عقد در منزل حتماً به اجاره‌ی میز و صندلی نیاز پیدا خواهید کرد. پس چه بهتر که در انتخاب آن‌ها دقت نمایید. اگر فضای کوچکی در اختیار دارید، از کرایه میز‌های جاگیر و صندلی‌های بزرگ بپرهیزید. همچنین در چیدمان میز و صندلی‌ها باید به رفت و آمد مهمانان نیز توجه نمایید. جا به جایی مداوم صندلی‌ها توسط مهمانان برای باز کردن راه منظره جالبی را برای جشن شما رقم نمی‌زند.

تزیینات مهترین بخش مربوط به میز و صندلی‌ها است. احتمالاً انتخاب‌های شما برای شکل و شمایل میز و صندلی‌ها محدود می‌باشد، اما برای تزیینات روی آن دستتان باز است. وسایل روی میز را هماهنگ و ترجیحا با تم رنگی خاص بچینید.

در صورت امکان گل‌آرایی برای میز‌ها و سایر قسمت‌های خانه را فراموش نکنید. علاوه بر همه این موارد اگر قصد پذیرایی شام در جشن عقد را دارید باید میز بزرگی را برای چیدن وسایل شام در نظر بگیرید.

برگزاری جشن عقد در سالن عقد و محضر عقد

حال که با ویژگی های برگزاری عقد در منزل آشنا شدید و دانستید که برای برگزاری عقد در منزل چه اقدامات مهمی باید انجام دهید بهتر است به بررسی عقد در سالن عقد و محضر عقد نیز بپردازیم در نهایت تصمیم با شماست که کدام مورد را مناسبتر میدانید!

برگزاری عقد در سالن عقد و محضر عقد به مراتب ساده تر و کم هزینه تر از عقد در منزل است چراکه امروزه سالن های عقد مهمترین اقدامات لازم برای مراسم عقد را خود مهیا میکنند و شما وظایف کمتری در برگزاری عقد خواهید داشت.

عقد را در خانه بگیریم یا محضر؟

عقد رو کجا بگیریم؟/ خونه یا سالن عقد و محضر عقد؟ کدوم بهتره!

اگر می‌خواهید یک مراسم عقد ساده و جمع و جور برگزار کنید و تنها خانواده ها و نزدیکان را برای مراسم دعوت کنید بهتر است برگزاری جشن عقد خود را به یک سالن عقد و محضر عقد خوب و ایده آل بسپارید.

مزایای عقد در سالن عقد و محضر عقد

اگر عقد را در محضر عقد و سالن عقد برگزار کنید دیگر نیازی به صرف هزینه های زیاد و اضافی برای تزئین خانه، گل آرایی، شمع آرایی، بادکنک آرایی ، کرایه سفره عقد، کرایه میز و صندلی برای مهمانان و... برای جشن عقد نخواهید داشت.

البته سالن های عقد نیز در قیمت ها و سبک های متنوعی وجود دارند و شما باید با تحقیق و جست و جو بهترین گزینه که با انتظارات و سلیقه و مهمتر بودجه شما همخوانی دارد را انتخاب کنید.

همچنین با توجه به این مسئله که شما ساعاتی در محضر حضور پیدا می‌کنید و پس از جاری شدن عقد به خانه برمی‌گردید، نگرانی از بابت پذیرایی و این که بعد باید به تمیز و مرتب کردن خانه بپردازید نخواهید داشت.

مزایای عقد در منزل

البته ناگفته نماند برگزاری جشن عقد در منزل اگر مشکل بودجه و هزینه نداشته باشید نیز میتواند یک ایده آلی و خاطره انگیز شود و دارای مزایایی است.

با برگزاری جشن عقد در منزل میتوانید ایده هایی که در ذهن دارید را آن شکل که دوست دارید عملی کنید و صفر تا صد مراسم طبق سلیقه شما باشد  و احتمالا فضای دوستانه تر و صمیمی تزی نیز حین برگزاری عقد در منزل خود خواهید داشت که منجر به راحتی خود شما و مهمانانتان خواهد شد.

عقد رو کجا بگیریم؟/ خونه یا سالن عقد و محضر عقد؟ کدوم بهتره!

کلام آخر

انتخاب محل برگزاری جشن عقد شاید دغدغه خیلی از عروس و داماد های آینده باشد در این مقاله ما سعی کردیم به طور مفصل درباره برگزاری جشن عقد در منزل و در سالن عقد و محضر صحبت کنیم و مزایا و معایب هر یک را بیان کنیم در انتها شما باید تصمیم بگیرید که با توجه به موارد گفته شده برای شما کدام مورد بهتر است عقد در خانه یا عقد در محضر!



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان
مقالات جذاب امروز در سوربان