بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
فاصله خواستگاری تا عقد و عقد تا عروسی چقدر باشد بهتر است؟ در ادامه به توضیح این موارد مهم پرداختیم.

فاصله خواستگاری تا عقد و عقد تا عروسی چقدر باید باشد؟

از خواستگاری تا عقد و از عقد تا عروسی دختر و پسر باید مدتی را باهم بگذرانند و برخی مراسمات رایج و رسم و رسومات را انجام دهند اما سوالی که در این زمینه مطرح میشود این است که بهترین فاصله زمانی خواستگاری تا عقد و عقد تا عروسی چقدر باید باشد و در تعیین این مدت زمان چه عواملی دخیل هستند!

برای یافتن پاسخ این سوالات با ما در ادامه این مقاله از سایت سوربان همراه شوید چراکه در این مقاله قصد داریم به این موضوع مهم بپردازیم و از نظر روانشناسی این مسئله را بررسی کنیم و مهمترین نکات در تعیین بهترین فاصله زمانی خواستگاری تا عقد و عقد تا عروسی را نیز بررسی کنیم با ما همراه شوید.

فاصله زمانی خواستگاری تا عقد و عقد تا عروسی چقدر باشه بهتره؟

بهترین فاصله زمانی خواستگاری تا نامزدی و عقد

دوران نامزدی چقدر باید باشد؟ دوران عقد چقدر باید باشد؟ مدت زمان مناسب نامزدی چقدر باید باشد؟ مدت زمان آش مدت زمان آشنایی پیش از ازدواج چقدر باشد بهتر است؟ مدت زمان خواستگاری تا عقد چقدر باید باشد؟ مدت زمان عقد تا عروسی چطور؟ اینها و نمونه های آن شاید سوالات خیلی از شما ها باشند اما باید بگوییم که هیچ تفاوتی نمیکند که این زمان چقدر طول بکشد!

چراکه به دلیل فرهنگ های مختلف و آزادی های بیشتر برخی از دختر و پسر ها میتوانند دوران نامزدی را حتی قبل از جلسه خواستگاری شروع کنند و در مقابل عده ای دیگر به دلیل محدودیت های بیشتر این دوران را باید بعد از جلسه رسمی خواستگاری و یا حتی بعد از عقد آغاز کنند!

پس فقط میزان این دوران ها مهم نیست چقدر باشد بلکه روی صحبت این است که دختر و پسر باید چند ماه یا حتی چند سال به خودشان برای یک آشنایی دقیق و جزئی‌تر زمان بدهند، سپس تصمیم‌شان را برای جدی کردن رابطه بگیرند.

فاصله زمانی خواستگاری تا عقد و عقد تا عروسی چقدر باشه بهتره؟

مدت زمان خواستگاری تا عقد چقدر باید باشد؟

مدت زمان خواستگاری تا عقد قاعده و قانون ثابتی ندارد و از مواردی است که عرف هر جامعه‌ايپی آن را تعيين ميکند. در جامعه ايران طولانی شدن مدت ‌زمان خواستگاری تا عقد چالش‌های زيادی را برای زوجین ايجاد ميکند.

برخی از زوجين در طول اين دوره و بعد از خواستگاری اگر این مدت خیلی طولانی شود نسبت به ازدواج سرد ميشوند و دائماً ازدواج را به تعويق می‌اندازند. در بسياری از موارد نيز پشيمانی بعد از عقد در يکی از طرفين بوجود می‌آيد.

احساس بلاتکليفی بسياری از افراد را در اين دوره آزار ميدهد چرا که آن‌ها وضعيت مشخص و ثابتی ندارند.

به همين دلیل بايد بکوشيد تا جايی که می‌توانيد اين زمان را کوتاه کنيد. بسياری از جوانان به اين دليل زمان عقد را به تعويق می‌اندازند که می خواهند به شناخت درستی از يکديگر دست پيدا کنند. در این صورت باید بگوییم اگر شما از روش‌های درست و اصولی برای رسيدن به شناخت از يکديگر استفاده کنيد، مدت‌زمان آشنايی شما بعد از خواستگاری بيش‌ از حد طول نخواهد کشيد.

فاصله زمانی خواستگاری تا عقد و عقد تا عروسی چقدر باشه بهتره؟

فاصله مناسب میان عقد تا عروسی چقدر است؟

بسیاری از روانشناسان بر این عقیده هستند که فاصله مناسب میان عقد تا عروسی باید کمتر از یک سال باشد. به نظر آنها این فاصله هر چه بیشتر باشد ممکن است آثار مخربی بر روح و روان زوجین بگذارد و آنها را از هم دلسرد کند.

البته به دلیل شرایط حاکم در جامعه و تجربیات دیگران نمی توان به طور قطع مدت زمان مشخصی را برای این فاصله بیان کرد.برخی می گویند این مدت باید بین 9 تا 12 ماه باشد. برخی دیگر معتقد هستند بین 6 تا 8 ماه و برخی دیگر بر این باورند که این فاصله باید کمتر از 6 ماه باشد تا ازدواج موفقی را در پی داشته باشد.

کلام آخر

در این مقاله در مورد موضوع مهمی که ممکن است دغدغه خیلی از زوجین باشد صحبت کردیم و به شما درباره فاصله زمانی مناسب میان خواستگاری تا عقد و فاصله زمانی مناسب میان عقد تا عروسی اطلاعات کامل و جامعی دادیم امیدواریم این مطلب برایتان مفید بوده باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 4.5 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز