بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
دلایلی وجود دارد که ممکن است یک نفر به خاطر آنها ازدواج کند، ولی همان دلایل می تواند ازدواج را با مشکلات و تضادهای قابل توجهی مواجه سازد.

ازدواج به این 10 دلیل اشتباه محض است!

ازدواج و تشکیل زندگی و انتخاب همسر میتوان گفت از مهمترین تصمیمات زندگی هر کسی است قطعا هر کسی دلایل خود را برای ازدواج دارد و شاید هم بی دلیل تن به ازدواج میدهد!

اما از پیان دلایل مهم برای ازدواج برخی از آنان اشتباه محض هستند و جزو دلایل اشتباه برای ازدواج به شمار میروند پس قبل از هر اقدامی بهتر است با این دلایل آشنا شوید و اگر میخواهید به این دلایل ازدواج کمید دست نگهدارید! چراکه این موارد ، دلایلی اشتباه و احمقانه برای ازدواج هستند و امکان شکست این ازدواج به مراتب بیشتر است!

با ما در این مقاله از سایت سوربان همراه شوید تا مهمترین دلایل اشتباه برای ازدواج را بررسی کنیم‌.

10 دلیل اشتباه و احمقانه برای ازدواج [دلایل نادرست برای ازدواج]

به این دلایل اشتباه ازدواج نکنید!

۱. ازدواج برای تجربه یک عروسی رویایی

از اولین و رایج ترین دلایل اشتباه برای ازدواج تجربه یک عروسی رویایی و خاص است از الان می‌توان فشار را روی دوش آن دسته از مردانی دید که در آینده با زنی آشنا می‌شوند که از مدت‌ها قبل رویای عروسی را در سر داشته‌اند و مدام در حال جستجو برای لباس عروسی، کیک و محل عروسی بوده‌‌اند، آن هم بدون اینکه پای هیچ دامادی درمیان باشد!

اما باید بدانید که عروسی یک شب زودگذر است و ازدواج یک عمر زندگی است شما باید به خود فرصتا شناخت کافی را در دوران نامزدی بدهید از تنها به دلیل تجربه یک عروسی زیبا و عروس شدن ، تن به ازدواج ندهید در این صورت هم برای زندگی مشترک آماده میشوید و هم میتوانید رویای خود را تجربه کنید.

۲. ازدواج برای کسب هدایای عروسی

10 دلیل اشتباه و احمقانه برای ازدواج [دلایل نادرست برای ازدواج]

یکی دیگر از دلایل اشتباه و خنده دار برای ازدواج که منجر به یک ازدواج موفق نخواهد بود ازدواج به دلیل هدایای عروسی است! شاید خنده دار به نظر برسد اما واقعا هستند کسانی که به این دلیل مایل به ازدواج اند!

قبل از اینکه عجولانه تصمیم بگیرید اول باید ببینید که میخواهید با همسرتان نه تنها در هدایای عروسی بلکه در تمام مسائل زندگی شریک شوید.

۳. ازدواج به دلیل فرار از تنهایی

از دیگر دلایل اشتباه برای ازدواج، ازدواج به دلیل ترس و فرار از تنهایی است خیلی از جوانان از تنها ماندن واهمه دارند و به هر رابطه ای به امید ازدواج دل خوش میکنند، از رو وقتی به سن مشخصی میرسند فکر میکنند اولین کسی که با او آشنا میشوند اولین و آخرین فرد مناسب برای آنهاست، در صورتیکه با این تفکر شانس آشنایی با افراد مناسب بیشتری را از دست میدهند.

۴. ازدواج به دلیل جا نماندن از دیگران

اینکه فکر میکنید چون تمام دوستانتان ازدواج کردند شما از آنها عقب مانده اید فکری کاملا غلط و اشتباه است چراکه دیر ازدواج کردن بهتر از زود ازدواج کردن و شکست خوردن در ازدواج است.

۵. ازدواج به دلیل بچه دار شدن

10 دلیل اشتباه و احمقانه برای ازدواج [دلایل نادرست برای ازدواج]

خیلی از جوانان تنها به دلیل علاقه به بچه دار شدن با یک فرد نامناسب ازدواج میکنند اما باید بدانید که زندگی فقط بچه دار شدن نیست حتی اگر شما شرایط بچه دار شدن را داشته باشید اما شریک زندگی مناسبی انتخاب نکنید قطعا نمیتوانید برای آن بچه پدر یا مادر خوبی باشید.

۶. ازدواج به خاطر پول

یکی از دلایل رایج و اشتباه برای ازدواج، ازدواج کردن فقط به خاطر پول است اگر چه پول حلال بسیاری از مشکلات است اما عشق ارزشمندتر است ، پول تضمینی برای یک زندگی شاد نیست و اگر کوچک‌ترین مشکلی بین شما به وجود بیاید، دیگر حاضر به زندگی کنار شریک ثروتنمدتان نخواهید بود.

۷. ازدواج به دلیل فشار خانواده

قاعدتا خانواده ها همیشه به فکر آمال و آرزو های خود هستند و ممکن است شما را با همسن و سالانتان مقایسه کنند و شما هم از اینکه نتوانسته اید مطابق میل آنها زندگی کنید عذاب وجدان میگیرید اما این احساس اصلا دلیل جالبی برای ازدواج نخواهد بود.

 ۸. ازدواج به علت علاقه به مستقل شدن

10 دلیل اشتباه و احمقانه برای ازدواج [دلایل نادرست برای ازدواج]

گاهی اوقات جوانی در یک خانواده سختگیر زندگی میکند که محدودیت های زیادی دارد و وقتی سنش بالا میرود دلش میخواهد مستقل باشد و هرطور دلش میخواهد زندگی کند، اما باید بدانید که ازدواج به تنهایی نمیتواند شما را مستقل کند.

اگر به این دلیل ازدواج کنید مرتکب یک ازدواج کورکورانه میشوید و نقاط ضعف و منفی همسرتان را نخواهید دید در نتیجه ممکن است شرایطتتان از چیزی که هست به مراتب بدتر شود.

۹. ازدواج به دلیل حساسیت نسبت به ازدواج نامزد قبلی

یکی دیگر از دلایل غلط برای ازدواج ، ازدواج کردن به دلیل این است که نامزد قبلی تان ازدواج کرده و شما به نوعی میخواهید به او نشان دهید که فرد بهتر از او را پیدا کرده اید دیوانگی است.

۱۰. ازدواج تنها برای رفع نیاز عاطفی

10 دلیل اشتباه و احمقانه برای ازدواج [دلایل نادرست برای ازدواج]

از دیگر دلایل اشتباه برای ازدواج میتوان ازدواج به خاطر تجربه رابطه عاطفی و نزدیکی را نام برد البته که صبر کردن و کنترل هیجان برای رابطه‌ای که تاکنون تجربه نکرده‌اید، سخت است، اما ابتدا، مطمئن شوید که تنها برای برطرف کردن نیاز جنسی، ازدواج نمی‌کنید.

سخن پایانی

در انتها ضمن تشکر از همراهی شما در این مقاله مهمترین دلایل اشتباه برای ازدواج کردن را برایتان معرفی کردیم اگر قصد ازدواج دارید مطمعن شوید که به خاطر این دلایل نمیخواهید تن به ازدواج بدهید و دلایل درست و خاص خود را دارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز