بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در ادامه برای تقویت سیستم ایمنی بدن قبل عروسی چند راهکار ساده و در دسترس خانگی ارائه نمودیم.

چطور تا عروسی سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنیم؟

تقویت سیستم ایمنی بدن قبل از عروسی برای زوج هایی که در شرف ازدواج هستند باید اهمیت داشته باشد و در صورتیکه در حال انجام تدارکات و مراحل مختلف برگزاری مراسم عروسی هستند باید به فکر سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن قبل از عروسی نیز باشند و اقداماتی نیز در جهت حفظ و تقویت سلامت جسم و روح خود انجام دهند.

برای تقویت سیستم ایمنی بدن قبل از عروسی ترفند هایی وجود دارد که ما در این مقاله از سایت سوربان قرار است به شرح این ترفند ها بپردازیم با ما تا انتها همراه شوید. توصیه میکنیم قبل از اقدام به انجام هر کدام از این ترفند ها بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

تقویت سیستم ایمنی بدن قبل از عروسی با 9 ترفند عالی

اهمیت تقویت سیستم ایمنی قبل از عروسی

به گفته کارشناسان عروس و داماد چند هفته قبل از عروسی باید به فکر تقویت سیستم ایمنی بدن خود باشند چراکه طبق روزهای شلوغ و پر استرس قبل از عروسی اگر به فکر سلامتی و تقویت سیستم ایمنی بدن خود نباشند نمیتوانند از عروسی خود لذت کافی برده و سرزنده و شاد باشند، پس به نوعی تمام زحمات و هزینه های خود را بی فایده خواهند کرد.

9 ترفند برای تقویت سیستم ایمنی بدن قبل از عروسی

۱. مصرف روزانه مولتی ویتامین

میتوانید با مشورت پزشک خود چند هفته مانده به عروسی روزانه یک عدد مولتی ویتامین مصرف کنید با مصرف روزانه یک عدد مولتی ویتامین مواد معدنی و ویتامین های لازم برای تقویت سیستم ایمنی بدن را به بدن خود میرسانید.

اینکار نقش موثری در سلامتی جسم و روحتان خواهد داشت خصوصا در روز هایی که مشغله زیاد کاری مانع غذا خوردن شما میشود.

۲. ویتامین D را دریابید.

تقویت سیستم ایمنی بدن قبل از عروسی با 9 ترفند عالی

اگر از دریافت مقدار کافی ویتامین D در رژیم غذایی خود مطمعن نیستید بهتر است پس از مشورت با پزشک خود با مصرف روزانه ویتامین D کمبود این ویتامین مهم را در بدن خود جبران کنید.

این کار به سلامت و تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک فراوانی خواهد کرد ویتامین D یک تنظیم کننده است که منجر به جذب کلسیم برای سلامت استخوان ها شده و همچنین موجب بهبود عملکرد سلول های ایمنی بدن نیز میشود.

۳. مصرف غذا های حاوی پروبیوتیک

مصرف غذاهای پروبیوتیک و تخمیر شده تعداد باکتری های مفید روده ای که در تقویت ایمنی بدن نقش موثری دارند را حفظ میکند. از جمله غذاهای حاوی پروبیوتیک میتوان به ماست ارگانیک، کیمچی، کلم، کفیر و کومبوچا اشاره کرد.

۴. خواب کافی

تقویت سیستم ایمنی بدن قبل از عروسی با 9 ترفند عالی

داشتن خواب کافی ارزانترین و ساده ترین  راه برای تقویت سیستم ایمنی بدن قبل از عروسی است در طول خواب تولید پروتئین های کوچک که با نام سیتوکین ها شناخته شده و سلول های ایمنی که با عنوان سلول های T شناخته می شوند افزایش می یابند.

داشتن خواب با کیفیت و کافی نه تنها باعث بهبود عملکرد سبستم ایمنی بدنتان شده بلکه در حفظ سلامت و شادابی پوست نیز نقش دارد.

۵. کنترل استرس

از دیگر راهکار های موثر برای تقویت سیستم ایمنی بدن قبل از عروسی کنترل استرس است چراکه طبق نظریه متخصصین استرس میتواند به طور مستقیم روی ایمنی بدن اثر منفی بگذارد.

۶. ورزش منظم

تقویت سیستم ایمنی بدن قبل از عروسی با 9 ترفند عالی

 همانطور که میدانید ورزش منجر به افزلیش گردش خون در بدن شده در نتیجه باعث افزایش سلول های ایمنی در بدن نیز میشود ورزش مقاوت بدن در مقابل خیلی از بیماری ها را افزایش داده فشار خون و وزن بدن را کنترل میکند.

۷. دوش آب سرد

یکی از روش‌هایی که باید برای تقویت سیستم ایمنی انجام می شود به جای دوش آب گرم دوش آب سرد بگیرید. مطالعات نشان داده است افرادی که دوش آب سرد می‌گیرند نسبت به افرادی که دوش آب گرم می‌گیرند، شاهد افزایش تعداد گلبول‌های سفید خون که با ویروس‌ها مقابله می کنند، بوده اند.

همچنین محققان در مطالعه دیگر متوجه شدند وقتی تمام بدنتان را در آب سرد قرار می دهید حتی برای مدت زمانی کوتاه، باعث سفت و سخت شدن بدنتان می شود که در نتیجه قرار گرفتن در معرض یک محرک طبیعی است و این عمل به نوبه خود باعث می شود که انعطاف پذیری تان نسبت به بیماری و استرس افزایش یابد.

۸. دمنوش رزماری

تقویت سیستم ایمنی بدن قبل از عروسی با 9 ترفند عالی

رزماری سرشار از ویتامین C است. این ویتامین در گل‌ها و برگ‌های آن وجود دارد. این گیاه معطر برای تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مؤثر است، اما مبتلایان به پرفشاری خون، صرع یا گاستریت (ورم معده) باید از استفاده آن خودداری کنند.

برای تهیه دمنوش رزماری شما باید برگ‌های رزماری را در آب داغ بریزید و به مدت ۵ دقیقه آن را بجوشانید سپس شعله را خاموش کرده و اجازه دهید که به مدت ۱۰ دقیقه خنک شود. دمنوش را صاف کنید و روزانه ۲ تا سه فنجان از آن بنوشید.

۹.مدیتیشن و افکار مثبت

مدیتیشن افکار مثبت به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش هورمون استرس کمک فراوانی می کند. هنگامی که مدیتیشن می کنید منطقه ای از مغز که احساسات مثبت و هوشیاری را کنترل می کند برانگیخته می شود و این منطقه مرکزی متعلق به سیستم ایمنی بدن است، اگر بتوانید استرس روانی را کاهش دهید به سیستم ایمنی بدن کمک کرده اید.

سخن پایانی

در این مقاله ما در مورد تقویت سیستم ایمنی بدن قبل عروسی صحبت کردیم و راهکار هایی موثر و خانگی برای تقویت سبستم ایمنی بدن قبل از عروسی ارائه دادیم.

حتما یادتان باشد در گیر و دار تدارکات عروسی از سلامت و ایمنی بدن خود غافل نشوید و تمام تلاش خود را برای تقویت ایمنی بدن و سلامتی خود داشته باشید تا در جشن عروسیتان سرزنده و شاداب باشید و شبی خاطره انگیز را برای خود رقم بزنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز