بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برگزار کردن عروسی ممکن است هزینه هایی بیش از آنچه انتطارش را داشتید به بار آورد اما دلایل اصلی این موضوع چیست؟ اگر نمیخواهید مخارج عروسیتان سر به فلک بکشد باید دلایل اصلی افزایش هزینه های عروسی را بدانید!

دلایل بالا رفتن خرج عروسی

دانستن دلایل بالا رفتن هزینه های عروسی به زوج های جوانی که قصد برگزاری مراسم عروسی را دارند بسیار مفید خواهد بود چراکه با دانستن این دلایل میتوانند هزینه های عروسی را مدیریت کرده و تا حد زیادی هزینه های عروسی را کاهش دهند.

هزینه های عروسی شامل موارد زیادی میشود از هزینه تشریفات عروسی، تالار عروسی یا باغ تالار عروسی گرفته تا آتلیه عروس و مزون عروس و بسیاری موارد دیگر! در نتیجه مهم است که شما دلایل بالا رفتن خرج عروسی را بدانید و متناسب با بودجه خود برنامه ریزی و عمل کنید.

ما در این مقاله از سایت سوربان میخواهیم مهمترین دلایل بالا رفتن خرج عروسی را برایتان شرح دهیم با دانستن و برطرف کردن این دلایل تا حد زیادی در هزینه های عروسی صرفه جویی خواهد شد.

10 دلیل عمده بالا رفتن خرج عروسی +چیکار کنیم مخارج عروسی سر به فلک نکشه!

بررسی 10 علت اصلی بالا رفتن هزینه های عروسی

۱. هرچه چشمتان ببیند دلتان میخواهد!

یکی از علل اصلی بالا رفتن هزینه های عروسی روایج یافتن شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام، یوتیوب و... است که ممکن است در مدتی که دارید برای عروسی خود برنامه ریزی میکنید چشمتان به عکس ها و فیلم های عروسی دیگران که در این فضا به اشتراک گذاشته شده بیوفتد و امکانات یا خدماتی را ببینید که دلتان بخواهد آن را در مراسم عروسی خود پیاده کنید.

اگر دوست ندارید هزینه های بیخود و اضافی از این بابت پرداخت کنید باید بتوانید بر احساس خود غلبه کنید و از هزینه های اضافی بزنید و این هزینه را در جای مهمتری خرج کنید پس خیلی در بند این فیلم و عکس هایی که در شبکه های مجازی منتشر میشود نباشید و مطابق با بودجه خود برای عروسی برنامه ریزی کنید.

۲. تعداد مهمانان بیشتر از حد انتظار میشود.

10 دلیل عمده بالا رفتن خرج عروسی +چیکار کنیم مخارج عروسی سر به فلک نکشه!

برای برگزاری عروسی و برآورد هزینه های عروسی قطعا هرچه تعداد مهمانان بیشتری دعوت کنید هزینه بیشتری نیز باید پرداخت کنید در ابتدا ممکن است تعداد مهمانان شما مشخص و مطابق بودجه ای که دارید باشد اما کم کم بر تعداد مهمانان افزوده شود مثلا عروس بخواهد دوستان دور و نزدیک خود را دعوت کند داماد بخواهد همکلاسی های دوران دانشگاهش را دعوت کند و...

در این صورت تعداد مهمانان از دستتان در رفته اوضاع و مدیریت مخارج عروسی از کنترل شما خارج خواهد شد و در آخر خواهید دید چقدر هزینه عروسیتان از آنچه تصور میکردید بیشتر شد!

۳. زیاده روی در گل آرایی مراسم

یکی از موارد هزینه بر عروسی گل آرایی مراسم عروسی است شما باید در نظر داشته باشید که لازم نیست کل تالار عروسی را با گل تزیین کنید بهتر است گل آرایی را برای قسمت هایی که بیشتر در معرض توجه است انجام دهید.

۴. افراط در انتخاب انواع دسر و موارد پذیرایی

10 دلیل عمده بالا رفتن خرج عروسی +چیکار کنیم مخارج عروسی سر به فلک نکشه!

از دیگر اقلام پر هزینه مراسم عروسی شیرنی، دسر و... است در این مورد زیاده روی نکنید و طبق بودجه‌تان یک مدل دسر برای مراسم انتخاب کنید حتما توجه داشته باشید که دسری را انتخاب کنید که تقریبا سلیقه بیشتر افراد باشد و ظاهر زیبایی هم داشته باشد.

۵. کارت عروسی گران برمیدارید.

میتوان گفت یکی از هزینه های بی فایده عروسی که منجر به بالا رفتن مخارج عروسی میشود کارت دعوت است اگر امکانش را دارید میتوانید به صورت آنلاین یا تلفنی مهمانان خود را دعوت کنید یا اینکه کارت عروسی ای را انتخاب کنید که ساده و در عین حال شیک و قیمت مناسب باشد.

۶. لیست دقیقی از مهمانان خود تهیه نمی‌کنید.

10 دلیل عمده بالا رفتن خرج عروسی +چیکار کنیم مخارج عروسی سر به فلک نکشه!

یکی از مهمترین مسائل در تعیین هزینه های عروسی لیست مهمانان است باید در تهیه لیست مهمانان به این نکته مهم توجه کنید که اقوام نزدیک را در اولویت قرار دهید و اقوام دور تر را در اولویت بعدی، تا بتوانید در تعداد مهمانان صرفه جویی کنید.

۷. کیک عروسی چند طبقه لازم نیست!

اصلا نیازی نیست کیک های چند طبقه رنگارنگ با طرح خیلی خاص برای عروسی سفارش دهید همچنین میتوانید به قنادی بسپارید به جای استفاده از خامه پودر قهوه و انواع مغزها از گل های طبیعی برای تزیین روی کیک استفاده کند تا در هزینه کیک عروسی صرفه جویی کنید.

۸. موسیقی زنده میخواهید؟

10 دلیل عمده بالا رفتن خرج عروسی +چیکار کنیم مخارج عروسی سر به فلک نکشه!

یکی دیگر از عوامل افزایش هزینه های عروسی انتخاب گروه موسیقی حرفه ای، خوانندگان مشهور و اجرای موسیقی زنده است همچنین تقاضای مهمانان برای اجرای انواع موسیقی نیز منجر به افزایش مخارج عروسی میشود.

۹. انتخاب خدمات تفریحی

امتخاب خدمات تفریحی متنوع و لوکس از دیگر علل اصلی افزایش هزینه های عروسی است این خدمات شامل نمایشگرهای زنده، رقص‌های تماشایی، تئاترهای کوچک، شوی هنری، عروسک‌های زنده و استعراضات مختلف هستند که امروزه تالار های عروسی این خدمات را در پکیج های متنوع دارند و به شما عرضه میکنند.

۱۰. ارتقا پکیج عروسی

ارتقا دادن پکیج عروسی یکی از علت های اصلی افزایش هزینه های عروسی است برخی شرکت های برگزار کننده عروسی ممکن است با اضافه کردن خدمات جدید به پکیج خود به دنبال رضایت بیشتر مشتری و جلب توجه باشند.

کلام آخر

در این مقاله به مهمترین دلایل افزایش هزینه های عروسی اشاره کردیم که شما با دقت و توجه به این نکات و مدیریت هزینه ها و بودجه خود میتوانید از این عوامل جلوگیری کرده تا هزینه عروسی شما همان مقداری شود که انتظارش را داشتید نه بیشتر!



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز