بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اگر بخواهید مهمترین نکات انتخاب کارت عروسی را بدانید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

نکات طلایی انتخاب کارت عروسی

میتوان گفت مهمترین و خاصترین اتفاق در زندگی هر شخصی ازدواج و مراسم عروسی است در این اتفاق عروس و داماد و خانواده هایشان تمام تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزار کردن عروسی انجام میدهند.

وقتی تمام تدارکات عروسی را انجام دادید نوبت به دعوت از مهمانان میرسد دعوت مهمانان برای عروسی از گذشته تا کنون با روش های مختلفی انجام میشده است ‌و دستخوش تغییراتی نیز شده است.

امروزه نیز اکثر عروس و داماد و خانواده ها به دلیل مشغله های زیاد و صرفه جویی در وقت و هزینه ترجیح میدهند کارت عروسی را برای مهمانان راه دور خود به صورت الکترونیکی و از طریق ارسال اسکن تصویر کارت عروسی به مراسم ارسال کنند.

از آن جایی که بیشتر دعوت ها با کارت عروسی انجام میشود ما در این مقاله از سایت سوربان قصد داریم هرآنچه باید در مورد کارت عروسی و نکات مهم انتخاب کارت عروسی بدانید را برای شما شرح دهیم پس برای اطلاع از نکات مهم انتخاب کارت عروسی تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

کارت عروسی و 10 اصل مهم که در انتخاب آن باید رعایت شود!

اهمیت انتخاب درست و اصولی کارت عروسی

انتخاب نوع کارت عروسی بسیار مهم است و باید درست و اصولی و بر طبق نکات مهمی که در ادامه مطرح میکنیم انجام شود زیرا در کارت عروسی اولین جایی است که نام عروس و داماد در کنار هم می آید از طرفی انتخاب نوع کارت عروسی بیانگر هویت و سلیقه شما و همچنین احترام و اهمیتی که برای گیرنده آن قائل هستید، میباشد.

کارت عروسی چیست؟

کارت عروسی نامه ای است که از طرف عروس و داماد و خانواده هایشان برای کسانی که میخواهند به جشنشان دعوت شوند ارسال میشود قطعا میزبان کارت عروسی را برای هر کسی که ارسال میکند دوست دارد در عروسی شرکت کند.

در ایران کارت عروسی بین ۲ هفته تا یک ماه قبل از عروسی برای میهمانان ارسال میشود اما در کشور های خارجی کارت عروسی بین ۵ تا ۸ هفته قبل از عروسی برای مهمانان ارسال میشود.

نکات مهم انتخاب کارت عروسی

کارت عروسی و 10 اصل مهم که در انتخاب آن باید رعایت شود!

  • توجه به مقدار بودجه

مهمترین و اصلی ترین نکته در نکات مهم انتخاب کارت عروسی توجه به بودجه است چراکه کارت عروسی یکی از هزینه های مهم عروسی به شمار میرود بنابراین مهم است که عروس و داماد قبل از اقدام برای انتخاب کارت عروسی مقدار بودجه ای که قرار است برای کارت عروسی هزینه شود را مشخص کنند تا طبق این مقدار کارت عروسی خود را انتخاب کنند.

  • انتخاب جنس کارت عروسی

این روزها بازار را که بگردی از هر جنسی که فکرش را بکنید میتوانید کارت عروسی پیدا کنید از کارت های کلاسیک مقوایی و کاغذی گرفته تا کنفی و پارچه ای و چوبی و حصیری و … انتخاب جنس کارت عروسی بستگی به سلیقه و بودجه‌تان دارد.

  • نحوه سر هم شدن کارت عروسی

از دیگر نکات مهم انتخاب کارت عروسی توجه به نحوه سر هم شدن کارت عروسی است چرا که سر هم شدن برخی کارت ها سخت تر و زمان بر تر است پس اگر فرصت کوتاهی برای پخش کارت ها دارید بهتر است مدلی را انتخاب کنید که سر هم کردن آن راحت تر باشد.

  • انتخاب رنگ و مدل کارت عروسی

کارت عروسی و 10 اصل مهم که در انتخاب آن باید رعایت شود!

انتخاب رنگ و مدل کارت عروسی نیز یکی از آن نکاتی است که در انتخاب کارت عروسی بسیار مهم و حائز اهمیت است امروزه کارت های عروسی در رنگ و مدل های متنوع و فراوان تولید میشود که انتخاب رنگ و مدل آن بستگی به بودجه و سلیقه شما دارد.

انتخاب رنگ کارت عروسی نیز میتواند بستگی به تم و سبک عروسی شما داشته باشد برای انتخاب رنگ کارت عروسی میتوانید با توجه به تم لباس یا تزیین اتومیبل در روز عروسی یا دسته گل خود را معیار قرار داده و براساس آن رنگ کارت دعوت را انتخاب نمایید. این را در نظر بگیرید که هر چه رنگ کارت عروسی شما شادتر باشد شما را جوانتر و سرزنده تر توصیف خواهد کرد!

  • انتخاب فونت و سایز متن کارت عروسی

متن کارت های عروسی با فونت و سایز های متنوعی وجود دارد فونت متن کارت عروسی باید خوانا باشد در برخی از کارت های عروسی متن کارت با فونت عجیب و غریب نوشته شده که مهمانان برای خواندن آن دچار مشکل میشوند اگر مهمانان نتوانند متن روی کارت را بخوانند در روز های منتهی به عروسی باید پاسخگوی تعداد زیادی تماس از طرف مهمانان خود باشید تا آدرس و زمان جشن را به آنها اطلاع دهید.

  • انتخاب متن کارت عروسی

متن کارت عروسی به مهمانان شما اطلاعات مهم مراسم را ابلاع میکند متن کارت عروسی معمولا شامل نام های زوج، متن و شعر انتخابی، تاریخ و زمان و محل برگزاری مراسم است.

سعی کنید متنی زیبا و با محتوای مناسب انتخاب کنید که تا جای امکان کوتاه، مختصر و مفید باشد. متن های طولانی اغلب برای خواننده جذابیتی ندارد و افراد حوصله خواندن آن را ندارند همچنین متن طولانی به دلیل پر شدن صفحه کارت، زیبایی کارت عروسی را از بین می برد.

کارت عروسی و 10 اصل مهم که در انتخاب آن باید رعایت شود!

  • زمان سفارش کارت ها

بعد از انتخاب مدل، طرح و رنگ کارت حتما یک بازه زمانی ۱۰ تا ۱۴ روز را برای پروسه چاپ و تحویل در نظر بگیرید.

کلام آخر

انتخاب کارت عروسی نیز یکی از مقدمات مهم عروسی است که نیاز به دقت و زمان کافی دارد ما در این مقاله مهمترین نکات انتخاب کارت عروسی را برای شما برشمردیم امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرد.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز