بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

امروزه هنر طراحی و ساخت جواهرات، این روزها یک حرفه پرطرفدار شناخته می‌شود. پس از آنکه برای اولین بار این عمل متولد شد به‌عنوان هنری بسیار زیبا و خارق‌العاده، توانست جایگاه ارزنده‌ای در دنیا کسب کند. با توجه به نمونه‌ها و تکنیک‌های طلاسازی، می‌توان گفت که این هنر گذشته پرفراز و نشیبی را تجربه کرده است.

تهیه مناسب‌ترین سرویس طلا و جواهر عروس

جالب است بدانید که این روزها در دانشگاه‌های علمی کاربردی نیز رشته طراحی طلا و جواهر آموزش داده می‌شود. برخلاف تصورات بسیاری از افراد که فکر می‌کنند این شغل یک حرفه نو ظهور است؛ باید گفت که قدمت آن، به حداقل هفت هزار سال قبل باز می‌گردد. درواقع طراحی و ساخت جواهرات که در آن افرادی حرفه‌ای و متخصص، به طراحی و ساخت جواهراتی بی‌نظیر می‌پردازند، یک هنر تخصصی است.

مراحل ساخت سرویس طلا و جواهر

خلاقیت، ابتکار، الهام گرفتن و استعداد از ابزارهای یک هنرمند طراح جواهرات برای خلق یک قطعه خاص و فوق‌العاده است. امروزه ساخت سرویس طلا و جواهر هم به‌صورت یک کار شخصی و هم گسترده، در شرکت‌های بزرگ و صنعت طلاسازی، انجام می‌شود. از جمله مراحلی که یک طراح و سازنده قطعات و زیورآلات طلا باید طی کند، عبارت‌اند از:

ایده پردازی و طراحی مدل

ایده پردازی، اولین گام برای طراحی و ساخت انواع طلا و جواهرات است. طراحان با توجه به خلاقیت، ذوق هنری، آداب‌ورسوم، فرهنگ، شرایط محیط و وضعیت اقتصادی ایده‌هایی برای تولید انواع مختلف جواهرات طلا و دیگر زیورآلات ارائه می‌کنند. بدیهی است افرادی که در زمینه طراحی و ساخت طلا و جواهر فعالیت می‌کنند، باید ایده‌های جذابی ارائه بدهند.

از این‌رو ایده پردازی در ذهن، کاری ساده و راحت نیست. چرا که می‌تواند برای یک قشر خاص مناسب باشد و یا حتی برای جلب نظر تمام اقشار و همه مردم جامعه با همه سلیقه‌ها مورد استفاده قرار بگیرد. البته در مواردی که شما می‌خواهید به‌صورت اختصاصی، قطعه‌ای را برایتان بسازند، کاملاً سلیقه و نظرات شما مدنظر سازنده قرار خواهد گرفت.

در گام بعدی باید ایده‌ها به‌صورت دستی طراحی شوند؛ بنابراین طراح در این مرحله، ابتدا با الهام از مود برد، طراحی سریع و خطی انجام می‌دهد و طرح‌های مختلفی را می‌کشد. سپس از بین آنها ممتازترین طرح را انتخاب کرده و اتود و تغییرات نهایی را بر روی آن اعمال می‌کند.

مدل‌سازی و طراحی سه‌بعدی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ساخت نرم‌افزارهای کامپیوتری، تولید زیورآلات طلا راحت‌تر از گذشته شده است. از این‌رو مدل‌سازی در بین مراحل ساخت طلا و جواهر، تقریباً به‌عنوان یکی از جدیدترین مراحل شناخته می‌شود. به خوبی می‌توان با کمک نرم‌افزارهای سه‌بعدی طرح‌های مورد نظر را ارزیابی کرد؛ زیرا این نرم‌افزارها این امکان را می‌دهند تا دورنمایی کلی از ایده و طرح به‌صورت فیزیکی مجسم شود.

بنابراین اگر هرگونه ایرادی در طرح وجود داشته باشد به‌راحتی قابل مشاهده، پیگیری و تغییر می‌باشد.

قالب‌سازی و ریخته‌گری

در این مرحله با توجه به طرح نهایی قطعه، قالب‌هایی مخصوص، بر اساس فرم، شکل و اندازه طرح مورد نظر تولید می‌شوند. سپس طلا را در کوره‌های ریخته‌گری مخصوص که حرارت آنها برابر با نقطه ذوب طلاست، ذوب می‌کنند. جالب است بدانید این کوره‌ها به بوته ذوب طلا نیز شناخته می‌شوند. پس از تبدیل، مذاب طلا را درون قالب‌های مخصوص به نام ریژه می‌ریزند تا به شکل و فرم موردنظر تبدیل شود.

سوهان کشی قطعه

در مرحله سوهان کشی، پس از سرد شدن مذاب طلا، آن را از قالب‌ها درآورده و پرداخت می‌کنند. بخش‌های اضافی قطعه مانند بیرون‌زدگی‌ها و لبه‌های تیز را سوهان کشی کرده و صاف می‌کنند.

مخراج‌کاری و قرار دادن نگین‌ها

همان‌طور که میدانید مخراج‌کاری قرار دادن سنگ‌ها و نگین‌ها روی زیورآلات طلا، است. این عمل از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و باید با مهارت بالا و نهایت دقت انجام شود تا بتوان درنهایت محصولی باکیفیت، زیبا و چشم‌نواز تولید کرد.

تهیه مناسب‌ترین سرویس طلا و جواهر عروس

تمیزکاری و آبکاری طلا

در گام بعدی با پولیش کردن و شستشو، خط و خش‌های قطعه را برطرف کرده تا قطعه تولید تمیز و پاک‌سازی شود. برای این کار معمولاً از دستگاه‌های مخصوص بخار شو استفاده می‌کنند. با این عمل ذرات باقی مانده روی قطعه مورد نظر مانند گرد و غبار، گچ و مواد مختلف به خوبی پاک می‌شوند. سپس به‌منظور آبکاری قطعه، یک لایه از طلای 24 عیار بر روی آن زده می‌شود.

این کار علاوه بر افزایش جذابیت، درخشش و زیبایی طلا، باعث بالا رفتن مقاومت آن در برابر سایش و خوردگی و تا حدودی ضربه نیز می‌شود.

کنترل کیفیت محصول

در مرحله آخر قطعه طلا تولید شده توسط کارشناسان حرفه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از نظر کیفیت ساخت، میزان مقاومت، اتصال سنگ‌ها و نگین‌ها، همخوانی با طرح، ایمنی قفل‌های مکانیکی و درخشندگی ظاهر تائید شود.

راهنمای انتخاب سرویس طلا و جواهر عروس

به‌منظور انتخاب مطلوب‌تر سرویس طلا و جواهر عروس بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید، از جمله:

  • در نظر گرفتن بودجه برای خرید طلا: پیش از هر اقدامی برای خرید ست و یا نیم ست سرویس طلا و جواهر عروس، باید بودجه‌ای را در نظر بگیرید. سپس می‌توانید با توجه به آن نسبت به مقایسه مدل‌ها و درنهایت انتخاب نمونه دلخواه اقدام کنید.
  • بررسی ویژگی‌های ظاهری مانند رنگ پوست: یکی از مواردی که در هنگام خرید سرویس طلا عروس باید به آن توجه کنید رنگ پوستتان است. از این‌رو می‌توانید بین رنگ‌های زرد، نقره‌ای و رزگلد طلا، مناسب‌ترین سرویس را انتخاب کنید.

تهیه مناسب‌ترین سرویس طلا و جواهر عروس

  • اصل بودن نگین و سنگ‌های قیمتی: از آنجا که تشخیص نگین و سنگ‌های اصلی از تقلبی فقط توسط افراد کارشناس ممکن است، توصیه می‌شود با دریافت فاکتور و یا شناسنامه سنگ و نگین‌ها، از اصل بودن جواهرات خود مطمئن شوید.
  • خرید از فروشگاه‌های معتبر: جهت خرید سرویس طلا و جواهر عروس بهتر است به یک جواهرفروشی معتبر مراجعه نمایید. این مراکز با ارائه فاکتور معتبر برای کلیه محصولات خود، باعث می‌شوند تا خیالتان از بابت خرید یک سرویس طلای باکیفیت و مرغوب آسوده باشد.

مجموعه جواهر سازی صم ارائه خدمات و عرضه بروزترین و باکیفیت‌ترین زیورآلات طلا، تبدیل به یکی از شاخص‌ترین مراکز تولید و فروش طلا و جواهر کشور شده است. فعالیت طلاسازی و جواهر سازی صم، در این عرصه عبارت‌اند از تولید انواع گردنبند، گوشواره، النگو، دستبند، انگشتر و حلقه می‌باشد. شما می‌توانید برای تهیه یا سفارش محصول موردنظرتان از هر کجای ایران، به وسیله فروشگاه اینترنتی این مجموعه، اقدام کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

پیشنهادها برای شما

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات مجالس بلانش تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشريفات ويوا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان