بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
دلایل علمی و تاریخی انداختن حلقه ازدواج در انگشت چهارم دست چپ را میدانید؟ دلایلی که متحیرتان میکند.

فلسفه اصلی انداختن حلقه ازدواج در دست چپ و انگشت چهارم

آیا میدانید دلیل انداختن حلقه ازدواج در دست چپ و انگشت چهارم چیست؟ آیا برایتان جالب است فلسفه انداختن حلقه ازدواج در دست چپ و انگشت چهارم را بدانید؟ اگر شما نیز دوست دارید دلیل اصلی انداختن حلقه در دست چپ و انگشت چهارم را بدانید تا انتهای این مقاله از سایت سوربان همراه شوید. چراکه در ادامه قصد داریم در مورد فلسفه انداختن حلقه ازدواج در دست چپ و انگشت چهارم صحبت کنیم.

چرا حلقه ازدواج را در دست چپ می اندازند؟ 5 دلیلی که متحیرتان میکند!

چرا حلقه ازدواج را در دست چپ می اندازند؟

داشتن حلقه ازدواج به این معناست که فردی که این حلقه را دارد متاهل است، از قدیم الایام حلقه ازدواج نمادی از عشق، تعهد و وفاداری میان زوج هاست.

در گذر زمان ادیان و فرهنگ های گوناگون نفاسیر و فلسفه های خاصی برای انداختن حلقه ازدواج در دست چپ و اگگشت چهارم ارائه کردند .

مصریان باستان بر این باور بودند که رگی به نام Vena amoris یا "رگ عشق" از انگشت چهارم دست چپ به قلب متصل می شود و به همین علت، این انگشت را برای انداختن حلقه ازدواج مناسب می دانستند.

در برخی مذاهب دیگر نیز دست چپ به دلیل نزدیک به قلب و نمادی از عشق و تعهد عمیق میان زن و شوهر برای انداختن حلقه ازدواج انتخاب شده است.

بهترین انگشت برای انداختن حلقه ازدواج کدام است؟

چرا حلقه ازدواج را در دست چپ می اندازند؟ 5 دلیلی که متحیرتان میکند!

حلقه ازدواج را باید در کدام دست و انگشت انداخت؟ این سوال پاسخ ثابتی ندارد چراکه ممکن است در فرهنگ ها و ادیان مختلف عقیده های مختلفی در رابطه با این موضوع وجود داشته باشد.

نخستین بار رومی ها بودند که حلقه ازدواج را در دست چپ و انگشت چهارم انداختند آنها معتقد بودند که این انشگت رگ عشق را در خود جای داده است رگ عشق رگی است که از انگشت چهارم دست چپ به قلب متصل میشود.

در برخی دیگر از فرهنگ ها نیز، انگشت چهارم دست چپ به سه انگشت دیگر که نماد “پدر”، “پسر” و “روح القدس” هستند، مرتبط است. گویی با انداختن حلقه در این انگشت، تعهد و وفاداری به معبود و خانواده نیز به عشق زوجین پیوند می خورد.

دلایل علمی انداختن حلقه ازدواج در انگشت چهارم دست چپ

علاوه بر دلایل فرهنگی و تاریخی که مطرح شد دلایل علمی دیگری نیز برای انداختن حلقه ازدواح در دست چپ و انگشت چهارم وجود دارد که در ادامه به بررسی این دلایل علمی و فلسفه اصلی انداختن حلقه ازدواج در انگشت چهارم دست چپ میپردازیم :

چرا حلقه ازدواج را در دست چپ می اندازند؟ 5 دلیلی که متحیرتان میکند!

  • دست راست بودن اکثر افراد

بیشتر افراد راست دست هستند و درصد کمی از مردم کل جهان وجود دارند که دست چپشان دست غالبشان است از این رو یکی از دلایل علمی انداختن حلقه ازدواج در دست چپ و انگشت چهارم این است که با استفاده زیاد از دست راست هنگامیکه حلقه ازدواج در دست چپ باشد احتمال گم شدن و یا آسیب دیدن آن کمتر خواهد بود.

  • راحتی بیشتر

در حالت کلی انگشتان دست چپ باریک تر از انگشتان دست راست هستند و انداختن حلقه در این انشگتان برای بسیاری از افراد راحت تر است.

  • آناتومی بدن

در برخی از افراد، رگ vena amoris که در طب سنتی از اهمیت بالایی برخوردار است، از انگشت چهارم دست چپ عبور می کند. به همین دلیل، انداختن حلقه در این انگشت می تواند نمادی از پیوند عشق و سلامتی نیز تلقی گردد.

چرا حلقه ازدواج را در دست چپ می اندازند؟ 5 دلیلی که متحیرتان میکند!

کلام آخر

چه در دست چپ و چه در دست راست حلقه ازدواج نمادی است از عشق و تعهد بین دو نفر مهم آن تعهد و وفاداری است که در مس این حلقه ازدواج ساده نهفته است.

در این مطلب راجع به دلایل انداختن حلقه ازدواج در انگشت چهارم دست چپ صحبت کردیم و دلایل تاریخی و علمی اینکار را بررسی کردیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز