بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در ادامه 10 ترفند مطمعن و موثر برای درمان شوره سر قبل از عروسی بیان کردیم.

چگونه قبل از عروسی از شر شوره سر خلاص شویم؟

یکی از معضلاتی که دختر و پسر های زیادی با آن درگیر هستند بحث شوره سر است و قطعا هر کسی که با این مشکل دست و پنجه نرم میکند به دنبال راه های درمان واقعی و موثر میگردد.

این مشکل خصوصا زمانی که جشن عروسی شما نزدیک است و قرار است به زودی لباس عروس و یا کت شلوار دامادی بر تن کنید و در شب عروسی خود بدرخشید بیشتر و بیشتر ذهن شما را درگیر خواهد کرد و قطعا بیشتر به فکر درمان آن خواهید افتاد.

اما نگران نباشید ما امروز و در این مقاله از سایت سوربان اینجاییم تا شما را در این خصوص راهنمایی کنیم و راهکار هایی برای درمان شوره سر قبل از عروسی برایتان ارائه دهیم پس با ما همراه شوید‌.

10 راهکار واقعی درمان فوری شوره سر قبل از عروسی

شوره سر چیست و چگونه درمان میشود؟

شوره سر یکی از شایع ترین مشکلات پوستی است که ممکن است برای خیلی از افراد ایجاد شود اما این بدان معنا نیست که شوره سر در روز عروسی مهمان ناخوانده سر و موی شما باشد.

قطعا خیلی ناراحت کننده خواهد بود که شما از ماه ها قبل برای فراهم کردن تمام جزییات مراسم عروسی خود، از مدل کفش‌هایتان گرفته تا حتی رنگ رژ لب‌هایتان، تلاش کنید اما شوره سرتان کار را خراب کند!

اما خبر خوب اینکه این مشکل را با چند راهکار ساده اما واقعی و موثر میتوانید رفع کنید تنها کافی است حداقل ۲ ماه مانده به جشن عروسی تان چند نکته مهم و کارساز را رعایت کنید تا در روز عروسی و برای جشن عروسی خود موهایی سالم تمیز و عاری از هرگونه شوره داشته باشید.

درمان شوره سر قبل از عروسی

برای درمان همیشگی شوره سر قبل از عروسی این چند تکنیک را انجام دهید.

۱. موهای خود را مرتب بشویید.

تجمع چربی اضافی، کثیفی و سلول‌های مرده پوست روی پوست سر، خطر ابتلا به شوره سر را افزایش می‌دهد.

بنابراین باید موهای خود را مرتب بشویید تا تمیز و بدون شوره بماند. با این حال، از شامپوهای تند که ممکن است پوست سر شما را خشک کرده و وضعیت را بدتر کند، استفاده نکنید.

۲. از شامپوهای درمانی کمک بگیرید.

10 راهکار واقعی درمان فوری شوره سر قبل از عروسی

تغییر از شامپوی معمولی به شامپوی ضد شوره ساده‌ترین گزینه برای درمان شوره سر است. شامپو ضد شوره حاوی اسید سالیسیلیک، کتوکونازول، پیریتیون روی و سولفید سلنیوم است که بر ضد پوسته پوسته شدن پوست عمل می‌کند.

۳. رژیم غذایی خود را تغییر دهید.

رژیم غذایی آپور که فاقد ویتامین‌ها و مواد معدنی ضروری است می‌تواند منجر به شوره سر شود. یک مطالعه نشان داد که غذاهای سرشار از چربی و قند در مقایسه با رژیم میوه‌ای منجر به شوره سر بیشتر می‌شود.

بنابراین، یک رژیم غذایی متعادل که حاوی مواد مغذی ضروری، پروتئین‌ها و مواد معدنی برای حفظ سلامت مو و پوست سر باشد، حفظ کنید.

۴. پوست سر خود را لایه برداری کنید.

لایه برداری پوست سر می‌تواند به حذف سلول‌های مرده پوست و تجمع محصولات کمک کند.

لایه بردارهای پوست سر رطوبت طبیعی پوست سر شما را حفظ می‌کند، خشکی را کاهش می‌دهد و از پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری می‌کند.

همچنین می‌توانید از ماسک روغن داغ برای متعادل کردن تولید روغن در پوست سر خود استفاده کنید.گزینه‌های تجاری زیادی وجود دارد که می‌تواند به کنترل شوره سر کمک کند.

10 راهکار واقعی درمان فوری شوره سر قبل از عروسی

درمان های خانگی شوره سر

اگر به دنبال راهکار هایی خانگی برای درمان شوره سر قبل از عروسی هستید ادامه مطلب را مطالعه کنید.

 ۵. استفاده از روغن درخت چای

۲ تا ۳ قطره روغن درخت چای را با ۲ تا ۳ قطره روغن بادام شیرین یا روغن جوجوبا مخلوط کرده یک تکه پنبه را در این مخلوط روغن آغشته کرده و روی پوست سر بمالید. این کار را ۳ تا ۴ مرتبه در هفته تکرار کنید.

نکته: روغن درخت چای می‌تواند در برخی افراد باعث تحریک پوست شود. بنابراین، قبل از استفاده از آن یک پچ تست انجام دهید. در صورت بروز هرگونه واکنش آلرژیک مصرف را قطع کنید.

۶. روغن نارگیل

پوست سر خود را با روغن نارگیل ماساژ دهید. بگذارید یک ساعت بماند و موهای خود را با یک شامپوی ملایم بشویید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

10 راهکار واقعی درمان فوری شوره سر قبل از عروسی

۷. آلوئه ورا

ژل آلوئه ورا را با حرکات دایره‌ای روی پوست سر خود ماساژ دهید تا جذب شود. بعد از یک ساعت موهای خود را بشویید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

۸. سرکه سیب

1 قاشق غذاخوری سرکه سیب خام را با 3 قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید این محلول را روی پوست سر خود بمالید. بگذارید چند دقیقه بماند و موهایتان را با شامپو بشویید. این کار را 1-2 بار در هفته انجام دهید.

۹. آسپرین

۲ عدد قرص آسپرین را له کنید تا به صورت پودر درآید. پودر آسپرین را با شامپوی معمولی خود مخلوط کنید. موهای خود را با این مخلوط بشویید و قبل از آبکشی دو دقیقه صبر کنید.

۱۰. آب پیاز

پیاز را مخلوط کرده و آب آن را بگیرید. مایع را صاف کرده و به مقدار زیاد روی پوست سر خود بمالید. بگذارید یک ساعت بماند و موهای خود را بشویید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید.

10 راهکار واقعی درمان فوری شوره سر قبل از عروسی

کلام آخر

قطعا هر شخصی دوست دارد در روز عروسی و در لباس عروس و یا کت شلوار دامادی خود بی نقص و کامل به نظر برسد و در شب عروسی خود بدرخشد یکی از معضلاتی که گریبان گیر خیلی از افراد است شوره سر است.

و قطعا افراد با نزویک شدن جشن عروسی شان در صدد حل این مشکل برمی‌آیند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز