بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
انتخاب شیرینی خواستگاری یکی از موارد مهمی است که هم خانواده داماد و هم خانواده عروس باید در تهیه آن دقت کافی به خرج دهند.

برای خواستگاری چه مدل شیرینی بگیریم؟

انتخاب شیرینی خواستگاری یکی از دغدغه های اصلی خانواده هایی که قرار است به خواستگاری بروند یا خانواده عروس هستند و قرار است خواستگار به منزلشان بیاید در هر صورت ما در این مقاله از سایت سوربان اینجاییم تا در انتخاب شیرینی خواستگاری شما را یاری دهیم.

بهترین نوع شیرینی برای خواستگاری کدام است؟ (بررسی 10 مدل)

در ادامه میخواهیم ضمن معرفی بهترین انواع شیرینی برای خواستگاری ، نکات مهمی در خصوص انتخاب شیرینی خواستگاری را برایتان ذکر کنیم.

مراسم خواستگاری یکی از مهمترین مراسمات و مراحل ازدواج در ایران است و از آنجاییکه این مراسم معمولا اولین دیدار دو خانواده دختر و پسر است خانواده ها اصولا حساسیت زیادی برای برگزاری این مراسم به خرج میدهند.

در خواستگاری خانواده دختر حتما باید از میوه و شیرینی مناسب استفاده کنند. خانواده پسر نیز با یک دسته گل زیبا و شکیل و یک جعبه شیرینی مناسب، راهی منزل دختر میشوند.

ویژگی های شیرینی مناسب خواستگاری

شیرینی مناسب خواستگاری بهتر است خشک و در ابعاد کوچک تهیه شود تا خوردن آن راحت تر باشد برای مثال شیرینی ناپلئونی برای این مراسمات تقریبا فاجعه است.

به این نکته نیز توجه کنید که شیرینی خواستگاری را حتما از شیرینی فروشی های معتبر و مطمعن تهیه کنید تا و از کیفیت، تازگی و طعم شیرینی‌ها مطمئن شوید.

بهترین مدل شیرینی برای خواستگاری کدام است؟

بهترین نوع شیرینی برای خواستگاری کدام است؟ (بررسی 10 مدل)

همانطور که اشاره کردیم و میدانید انتخاب شیرینی خواستگاری از اهمیت بالایی برخوردار است و باید با دقت و به درستی انتخاب شود در ادامه شما را با چند مدل شیرینی مناسب خواستگاری آشنا میکنیم.

۱. شیرینی تارت میوه

یکی از جذاب ترین و پرطرفدارترین شیرینی ها که میتوان از آن در مراسم خواستگاری استفاده کرد شیرنی تارت میوه است.

۲. شیرینی کره ای

شیرینی کره ای یکی از شیرینی های مناسب برای مجالسات رسمی است و برای خواستگاری نیز یک گزینه عالی به حساب می‌آید.

بهترین نوع شیرینی برای خواستگاری کدام است؟ (بررسی 10 مدل)

۳. شیرینی باقلوا برای خواستگاری

شیرینی باقلوا یک شیرنی پرطرفدار و محبوب است که شما میتوانید در طرح و طعم های مختلفی آن را برای مجلس خواستگاری خود تهیه کنید باقلوای کرمانشاهی، یزدی، باقلوای ترکی، باقلوای قزوینی و… برخی از این مدل‌ها هستند که می‌توانید برای پذیرایی مجالس خود از آنها استفاده کنید.

۴. شیرینی نارگیلی

این نوع شیرینی از خوشمزه ترین و قدیمی ترین نوع شیرینی در ایران محسوب میشود، و بسیار دوست داشتنی و خوش قیمت است و یک مورد مناسب برای شیرینی خواستگاری است.

۵. شیرینی نخودچی

شیرینی خواستگاری همانطور که اشاره کردیم باید کوچک و خشک باشد تا خوردن آن راحتتر باشد یکی از بهترین انتخاب ها برای شیرینی خواستگاری شیرینی نخودچی است.

این نوع شیرینی مدل‌های خیلی زیادی دارد و در چند رنگ تهیه شده است که شما، برای زیبایی هر چه بیشتر ظرف خود می‌توانید از چند رنگ در کنار یکدیگر استفاده کنید. برای تزئین شیرینی نخودچی می‌توانید از پودر پسته و خلال پسته استفاده کنید.

بهترین نوع شیرینی برای خواستگاری کدام است؟ (بررسی 10 مدل)

۶. شیرینی ساق عروس

شیرینی ساق عروس نیز یکی دیگر از گزینه های عالی و مناسب برای مجلس خواستگاری است قبلا این شیرینی تزیین خاصی نداشت ولی ساق عروس هایی که اکنون در قنادی ها وجود دارند، تزیین شکیلی دارند و جزو شیرینی های شیک و مدرن محسوب می شوند.

نکات مهم در انتخاب شیرینی خواستگاری

در انتخاب شیرینی خواستگاری باید به چند نکته مهم توجه کنید و با توجه به این اصول مهم شیرینی خواستگاری را تهیه کنید در ادامه این نکات را ذکر میکنیم.

۱. تعداد مهمانان

در تهیه شیرینی خواستگاری اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید تعداد مهمانان حاضر در مراسم است و باید به صورتی شیرینی خواستگاری را تهیه کنید که شیرینی برای مهمانان کم نیاید و یا آنقدر زیاد نباشد که اضافه بیاید.

۲. سلیقه و ذائقه مهمانان

نکته مهم دیگری که در انتخاب شیرینی مراسم خواستگاری دارای اهمیت است توجه به سلیقه و ذائقه مهمانان حاضر در مراسم خواستگاری است چراکه ممکن است در مجلس خواستگاری شما، کودک و سالمند، فرد دارای بیماری خاص مانند دیابت یا دارای آلرژی به موادغذایی یا حتی فردی که دارای رژیم غذایی کاهش وزن است، حضور داشته باشند.

برای این موضوع بهتر است که از خرید یک نوع شیرینی بپرهیزید و چند مدل شیرینی برای جلسه خواستگاری تهیه کنید تا تمام سلیقه ها و ذائقه مهمانان حاضر در مراسم را در برگیرد. سعی کنید شیرینی هایی خریداری کنید که مواد آلرژی¬زا در آن ها کم باشد تا از بروز مشکل احتمالی در شخصی که ممکن است به آن ماده غذایی آلرژی داشته باشد، پیشگیری کرده باشید.

بهترین نوع شیرینی برای خواستگاری کدام است؟ (بررسی 10 مدل)

۳. زمان مجلس خواستگاری

زمان برگزاری مجلس نیز در انتخاب شیرینی برای خواستگاری اهمیت ویژه ای دارد اگر مهمانی خواستگاری در عصر برگزار می شود، بهتر است از شیرینی های سنتی و خشک استفاده کنید تا مهمان ها از خوردن آن ها در کنار چای عصرانه خود لذت ببرند. اگر مهمانی شما بعد شام است، دسرها گزینه بهتری خواهند بود.

۴. چیدمان و تزئین شیرینی خواستگاری

نحوه چیدمان و تزئین شیرینی خواستگاری نیز مهم است اگر خانواده عروس هستید بهتر است که شیرینی های رنگی و زیبا خریداری کنید، سعی کنید با چیدمانی زیبا آن ها را داخل سینی قرار دهید و حتی برای نشان دادن بیشتر ذوق و سلیقه خود، برای تزئین سینی از گل طبیعی استفاده کنید. البته توجه کنید که دیس شیرینی را بیش از حد شلوغ نکنید.

به عنوان خانواده داماد علاوه بر توجه به کیفیت و تازگی شیرینی، تزئین و ظاهر بسته بندی آن نیز اهمیت دارد. یک جعبه شکیل انتخاب کنید و سپس آن را با روبان های زیبا و پهن و حتی گل های طبیعی تزئین نمائید. اینکار نشان دهنده سلیقه و اهمیت جلسه خواستگاری برای شما به عنوان طرف داماد است و یک امتیاز محسوب می شود.

بهترین نوع شیرینی برای خواستگاری کدام است؟ (بررسی 10 مدل)

کلام آخر

همانطور که در ابتدای مقاله اشاره کردیم شیرینی خواستگاری از این جهت که در مراسم مهم خواستگاری مورد استفاده قرار میگیرد صددرصد باید هم از نظر ظاهری و هم کیفیت و طعم عالی باشد.

بهتر است برای تزئین ظرف‌های شیرینی خود از شیرینی‌هایی با طرح و رنگ‌های مختلفی استفاده کنید تا دیزاین بسیار زیبایی داشته باشید. یادتان باشد شیرینی هایی که خانواده داماد برای خواستگاری آورده اند را در ظرف جداگانه ای قرار دهید و برای پذیرایی استفاده کنید، خودتان هم میل کنید.

در این مقاله به انواع شیرینی های مناسب خواستگاری اشاره کردیم و به شما گفتیم شیرینی خواستگاری چه شاخصه های مهمی باید داشته باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز