بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
هنگامیکه به یک عروسی دعوت میشوید باید آداب عروسی رفتن را بدانید و چند باید و نباید مهم را رعایت کنید.

نکات مهم رفتن به عروسی

ظاهر شیک و آراسته تنها برای رفتن به عروسی کافی نیست! بلکه هنگامی که به یک عروسی دعوت میشوید باید یکسری نکات و اصول مهم مهمان بودن را بدانید و رعایت کنید به عبارتی بایدها و نبایدهای آداب مهمان بودن برای عروسی را باید دریابید و رعایت کنید. تا هم خودتان از جشن عروسی لذت کافی ببرید و هم سایر مهمانان و عروس و داماد از وجود شما در عروسی مفتخر و خوشحال شوند.

در عروسی چگونه رفتار کنیم؟

اگر در این مورد خیلی اطلاعات ندارید با ما در ادامه این مطلب از سوربان همراه شوید تا نکات مهم مهمان بودن برای عروسی را برای شما بازگو کنیم و در یک کلمه آداب مهمان بودن را برای شما شرح دهیم که شاید خیلی از نکات ریز را فراموش کنید.

12 باید و نباید مهم که به عنوان مهمان عروسی باید رعایت کنید!

آداب خاص مهمان بودن برای عروسی

۱. حضور یا عدم حضورتان را اطلاع دهید.

کارت دعوت عروسی معمولا حدود ۲ تا ۳ هفته قبل از جشن برای مهمانان ارسال میشود شما به عنوان مهمان بهتر است اگر امکان حضور در عروسی را ندارید حداقل ۱ هفته مانده به عروسی به میزبان اطلاع دهید.

چراکه اصولا هزینه ورودی تالار عروسی و باغ تالار عروسی با توجه به تعداد مهمانان تعیین میشود پس بهتر است اگر نمیتوانید در جشن حضور یابید حتما به میزبان این موضوع را اطلاع دهید تا از لیست مهمانان حذف شوید و اگر میزبان خواست شخص دیگری را جایگزین شما کند.

اگر چه این مورد خیلی در کشور ما مرسوم نیست اما با توجه به هزینه های سرسام آور برگزاری عروسی و اوضاع بد اقتصادی برای درک حال میزبان و کمک به او این رسم صحیح را به آداب مراسم عروسی اضافه کنیم.

۲. اگر تنها دعوت شدید از آوردن همراه به عروسی جدا خودداری کنید.

همانطور که اعلام نکردن نرفتن به عروسی کار درستی نیست همراه بردن شخص اضافی که به عروسی دعوت نشده است نیز کار اشتباهی است.

همانطور که پیش تر گفتیم اصولا هزینه تالار و باغ با توجه به تعداد مهمانان تعیین میشود پس ممکن است میزبان شما امکانات لازم برای حضور مهمان اضافی را در نظر نگرفته باشد از این رو سعی کنید از بردن شخص اضافی هنراه خود به عروسی خودداری کنید.

12 باید و نباید مهم که به عنوان مهمان عروسی باید رعایت کنید!

۳. کادویی درخور و مناسب همراه خود ببرید.

از دیگر نکات مهمی که به عنوان مهمان عروسی باید رعایت کنید تهیه هدیه برای عروس و داماد است اگرچه در برخی رسم و رسومات هدیه را بعد از مراسم عروسی و با حضور در خانه عروس و داماد به آنها تقدیم میکنند اما بهتر است در جشن عروسی کادوی خود را به عروس و داماد بدهید حتما کادویی مناسب با شکل و شمایل شیک و زیبا برای عروس و داماد تدارک ببینید.

۴. تم عروسی را رعایت کنید.

اگر چه تعیین تم رنگ و مدل لباس برای مهمانان عروسی خیلی در کشور ما رایم نیست اما در صورتی که میزبان تم خاصی برای رنگ و مدل لباس مهمانان عروسی در نظر گرفت حتما این مورد را رعایت کنید. تا عروسی مطابق میل عروس و داماد پیش برود.

در عروسی چی بپوشیم؟

12 باید و نباید مهم که به عنوان مهمان عروسی باید رعایت کنید!

۵. خانم ها لباس سفید نپوشند.

از دیگر آداب مهمان بودن برای عروسی این است که خانم های مهمان از پوشیدن لباس سفید خودداری کنند تا عروس به عنوان گل سرسبد مجلس تنها کسی باشد که لباس سفید پوشیده و به این ترتیب در مرکز توجهات قرار گیرد قطعا شما هم اگر جای عروس باشید دوست دارید فقط خودتان در عروسی لباس سفید بپوشید!

۶. خانم ها از پوشیدن لباس پر زرق و برق و خیلی مجلل هم خودداری کنید.

همینطور که میدانید شب عروسی مختص عروس است و تنها کسی که در این شب باید مانند ستاره بدرخشد اوست پس به عنوان مهمان بهتر است لباس های پر زرق و برق و مجلل که چشم ها را به سمت شما خیره کند، نپوشید.

۷. سر ساعت به مجلس برسید.

از دیگر آداب مهمانان برای عروسی خوش قول بودن است شما به عنوان مهمان باید سر ساعت مقرر و قبل از حضور عروس و داماد در مجلس حضور یابید چراکه دیر رسیدن به عروسی به عنوان مهمان اصلا رفتار پسندیده ای نیست.

۸. قبل از تمام شدن عروسی محل را ترک نکنید.

یکی از رفتار های ناپسند برخی مهمانان ترک عروسی درست بعد از سرو شام و پذیرایی است یادتان باشد علت دعوت شدن شما به این عروسی صرفا سرو شام و پذیرایی نیست بلکه  شریک شدن در این اتفاق مبارک و لذت بردن از فضا و جشن عروسی است و اینکار نوعی بی احترامی به میزبان تلقی میشود.

در برخی موارد ممکن است مجبور به ترک زودهنگام مراسم شوید در این صورت بهتر است قبل از ترک مراسم، میزبان را از دلیا رفتن زودهنگامتان مطلع کنید تا وجهه بدی نداشته باشد و توهین تلقی نشود.

چگونه در عروسی باکلاس باشیم؟

12 باید و نباید مهم که به عنوان مهمان عروسی باید رعایت کنید!

۹. دائم گوشی به دست نباشید.

از مهمترین نکات رفتن به عروسی که باید بدانید و رعایت کنید این است که شما باید در جشن عروسی به عنوان مهمان نضوری فعال داشته و از فضا و جشن لذت کافی ببرید بعدا فرصت چک کردن گوشی و صفحات مجازی را خواهید داشت.

۱۰.  از جابه جا کردن صندلی و تغییر چیدمان تالار خودداری کنید.

برای دکوراسیون تالار ساعت ها زمان و انرژی صرف شده است بنابراین جا به جا کردن صندلی و تغییر این چیدمان ممکن است به مذاق میزبان خوش نیاید پس اگر از محل نشستن‌تان راضی نیستید یا راحت نیستید حتما از پرسنل خدماتی تالار بخواهید شما را راهنمایی کنند.

۱۱. فعال باشید.

حضور پرشور و فعال در جشن عروسی نیز جزو آداب عروسی رفتن محسوب میشود سعی کنید در طول مراسم خود را در شادی عروس و داما سهیم کنید، روی استیج برقصید، در شادی و پایکوبی مشارکت کنید با بقیه مهمانان خوش و بش کنید و در کل جوری فعال باشید که هم به خودتان خوش بگذرد هم به بقیه و عروس و داماد.

۱۲. بدون اجازه عکس و فیلم نگیرید.

12 باید و نباید مهم که به عنوان مهمان عروسی باید رعایت کنید!

آخرین موردی که میخواهیم مطرح کنیم این است که هیچ گاه بدون اجازه و یواشکی از عروس و داماد فیلم و عکس نگیرید و اکر قصد انجام اینکار را دارید حتما محترمانه درخواستتان را مطرح کنید و اجازه بگیرید.

کلام آخر

آداب عروسی رفتن و نکات مهمی که به عنوان مهمان در عروسی باید رعایت کنید را در این مقاله توضیح دادیم پس اگر به عروسی دعوت شدید سعی کنید تمام این نکات را رعایت کنید تا در نهایت هم خودتان از این جشن لذت کافی ببرید هم میزبان از حضور شما راضی و خوشنود باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(4 امتیاز , میانگین: 4.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز