بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
سنت های عجیب و جالبی برای عروسی در سراسر جهان وجود دارد که برخی از آنها ممکن است برای ما خنده دار باشد، یا ممکن است ما را از ازدواج و عروسی ناامید کند برخی هایشان غافلگیرمان میکنند و برخی دیگر ممکن است توهین آمیز به نظر برسند.

رسم و رسومات عجیب عروسی در سراسر جهان

آشنایی با آداب و رسوم عجیب عروسی در جهان شاید برایتان جالب و خواندنی باشد اگر به این موضوع علاقه دارید از شما دعوت میکنیم با ما در این مقاله از سایت سوربان همراه شوید تا با عجیبترین و جالبترین سنت های ازدواج در جهان بیشتر آشنا شوید.

10 سنت عجیب و جالب عروسی در جهان از تف کردن به عروس تا فلک کردن داماد!

رسم و رسوماتی که شاید برای ما برخی هایشان خنده دار به نظر برسند و یا ممکن است ما را از ازدواج و عروسی ناامید کنند، برخی دیگر ممکن است غافلگیرمان کنند و برخی حتی ممکن است کمی توهین آمیز به نظر برسند اما برای خود مردم آن سرزمین یک سنت دیرینه است که عمل به آن را جزء واجبات عروسی میدانند.

10 تا از عجیب‌ترین سنت های عروسی در جهان

۱. تیراندازی به عروس و گریه های روزانه عروس برای داماد در چین!

در فرهنگ یوگور چین داماد به عروس‌ آینده خود ۳ بار با تیر و کمان البته بدون پیکان تیر، تیراندازی می‌کند! سپس داماد تیرها را می‌شکند تا مطمئن شود که این زوج برای همیشه عاشق هم می‌مانند. با وجود اینکه این سنت بسیار عجیب و خطرناک است، اما به عقیده مردم بومی این منطقه برای داشتن یک ازدواج موفق و شاد ضروری است.

یکی دیگر از سنت های عجیب چینی در عروسی گریه عروس برای داماد است. در حالی که گریه کردن در مراسم عروسی سراسر جهان امری طبیعی است، در برخی از مناطق چین، عروس باید گریه کند!

یک ماه قبل از مراسم، انتظار می‌رود عروس‌های توجیا هر روز یک ساعت گریه کنند. پس از گذشت ده روز از مراسم، مادر عروس به او ملحق می‌شود و ده روز بعد، مادربزرگ عروس نیز به این مراسم می‌پیوندد.

۲. چاق شدن اجباری دختران برای عروس شدن!

10 سنت عجیب و جالب عروسی در جهان از تف کردن به عروس تا فلک کردن داماد!

از دیگر رسم و رسومات عجیب عروسی در جهان چاق شدن اجباری زنان و دختران برای عروسی است. در موریتانی، دختران بین 5 تا 15 سال قبل از عروسی به کمپ‌هایی فرستاده می‌شوند تا با خوردن ارزق و روغن حیوانی وزن خود را افزایش دهند. عروسان این کشور اگر چاق نباشند شانسی برای ازدواج نخواهند داشت!

۳. پرتاب زباله به عروس در اسکاتلند!

یکی از جالب ترین رسم های عروسی در اسکاتلند است در این کشور عروس یک روز مانده به عروسی اش توسط دوستان خود با پرتاب زباله به سمتش غافلگیر میشود. آنها معتقدند اگر عروس بتواند این رفتار را تحمل کند می‌تواند هر اتفاق ناخوشایندی را که در ازدواجش پیش می‌آید، تحمل کند.

۴. زدن داماد در کره!

10 سنت عجیب و جالب عروسی در جهان از تف کردن به عروس تا فلک کردن داماد!

در برخی شهر های سنتی کره پس از پایان مراسم‌ عروسی داماد باید کفش هایش را درآورده و آماده کتک خوردن با عصا باشد! مچ پاهای او را میبندند و با عصا به پاهای داماد ضربه میزنند کره ای ها معتقدند با این کار قدرت و شخصیت واقعی داماد را ازمایش میکنند.

۵. ممنوعیت استفاده از سرویس بهداشتی برای عروس و داماد

مردم مالزی و اندونزی در بورنئو سنتی را دارند که معتقدند عروس و داماد نباید تا سه روز کامل بعد از عروسیشان از خانه خود خارج شوند یا از سرویس بهداشتی استفاده کنند! این مورد یکی از عجیبترین رسم و رسومات عروسی در جهان است که ممکن است سلامتی عروس و داماد را به خطر بیاندازد.

عروس و داماد در این کشورها تحت مراقبت نگهبانی قرار دارند و فقط مقدار کمی غذا و نوشیدنی به آن‌ها داده می‌شود. گفته می‌شود که رعایت نکردن این آیین باعث بدشانسی عروس و داماد می‌شود که اغلب منجر به خیانت، طلاق یا مرگ فرزندانشان می شود.

۶. ازدواج با درخت و دراوردن کفشدهای داماد در هند

10 سنت عجیب و جالب عروسی در جهان از تف کردن به عروس تا فلک کردن داماد!

در شهرهایی از هند دو رسم عجیب عروسی وجود دارد که یکی از آنها ازدواج با درخت است، مردم آنجا معتقدند که زنانی که به‌ عنوان مانگلیکس متولد می‌شوند (ترکیب نجومی زمانی که مریخ و زحل هر دو زیر خانه هفتم هستند)، نفرین شده هستند و ممکن است باعث مرگ زودهنگام شوهرشان شوند. برای شکستن این نفرین و جلوگیری از این اتفاق ، ابتدا باید با یک درخت ازدواج کنند و آن درخت را قطع کنند تا نفرین و طلسم را بشکنند.

یکی دیگر از عجیبترین رسوم ازدواج در جهان در کشور هند، این است که داماد قبل از نشستن برای برگزاری مراسم عروسی، کفش‌های خود را در می‌آورد. در این زمان است که سنت جوتا چوپای اتفاق می‌افتد.

این سنت مراسمی است که طی آن ساقدوش‌ ها و دخترخاله‌ های عروس با دزدیدن کفش‌های داماد و پنهان کردن آن‌ها، او را به بازی می‌گیرند. داماد برای پس گرفتن کفش‌هایش، باید به زنان رشوه بدهد تا قبل از پایان مراسم، آن‌ها را برگردانند!

۷. دزدین عروس در رومانی

یکی دیگر از رسوم عجیب عروسی در جهان در کشور رومانی انجام می‌شود که در آن باید عروس قبل از عروسی توسط دوستان و خانواده دزدیده شود. داماد برای بازگرداندن عروس، باید باج او را بپردازد، که این می‌تواند از طریق سخنان عاشقانه یا پر کردن لیوان او با شامپاین باشد.

۸. خروج ناگهانی عروس و داماد از عروسی

10 سنت عجیب و جالب عروسی در جهان از تف کردن به عروس تا فلک کردن داماد!

در برخی منطق کشور ونزوئلا، این رسم است که عروس و داماد بدون خداحافظی از مهمانان خود و به صورت ناگهانی مراسم عروسی خود را ترک می‌کنند. جالب اینجاست که در این سنت اعتقاد بر این است که خوش‌شانسی می‌آورد.

۹. تف کردن روی عروس

یکی از رسوم عجیب عروسی در جهان برای مردم قوم ماسای در کنیاست ، آنها تف‌کردن روی لباس دیگران را نشانه احترام می‌دانند. بنابراین پیش از اینکه عروس به خانه بخت برود، پدر عروس رویش تف می‌کند. این رسم با هدف کامیابی و خوش‌اقبالی زوج تازه‌ازدواج‌کرده انجام می‌شود.

۱۰. پریدن از روی جارو در فرهنگ آفریقایی‌آمریکایی

در مراسم‌های آفریقایی‌آمریکایی، معمولا عروس و داماد از روی جارو می‌پرند تا به‌نوعی ورودشان به زندگی مشترک را نشان دهند. همچنین عروس و داماد با انجام این رسم به پیشینیان خود ادای احترام می‌کنند.

کلام آخر

سنت‌های ازدواج، مانند سنت‌های دیگر از منطقه و کشوری به منطقه و کشور دیگر در سراسر جهان متفاوت است و می‌تواند شما را حیرت زده کند.

در این مقاله ما به معرفی عجیب ترین سنت های ازدواج در جهان پرداختیم اگر شما نیز رسم و سنت عجیبی درباره ازدواج سراغ دارید که مربوط به شهر یا منطقه شماست خوشحال میشویم آن را در بخش نظرات با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز