بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
واقعیت تلخ این است که هزینه های عروسی بسیار بالاست اما خبر خوب اینجاست که میتوان با ترفند هایی مخارج عزوسی را تا حد زیادی کاهش داد!

12 راهکار ساده اما بسیار موثر برای کاهش هزینه های عروسی

شروع فصل جدیدی از زندگی به عنوان یک فرد متاهل، نقطه عطفی در زندگی همه زوج‌ های جوان است. اما این روزها هزینه برگزاری عروسی به دلیل شرایط بد اقتصادی و روند صعودی تورم برای خیلی از خانواده‌ ها به یک دغدغه بزرگ تبدیل شده است.

این روز ها هزینه برگزاری مراسم عروسی چه ساده و معمولی و چه لوکس و لاکچری بسیار بالاست، در این مقاله از سایت سوربان قصد داریم راهکار هایی برای کاهش هزینه های عروسی برای شما عزیزان ارائه کنیم و به شما بگوییم چطور میتوان یک عروسی کم خرج و کم هزینه گرفت.

کاهش چشمگیر هزینه های عروسی با 12 راهکار ساده

ترفند هایی برای کاهش هزینه های عروسی

در ادامه به معرفی راهکار هایی موثر برای کاهش هزینه های عروسی میپردازیم.

۱. زمان برگزاری عروسی

برای کاهش هزینه های عروسی بهتر است روزی را در وسط هفته برای برگزاری مراسم خود انتخاب کنید چراکه اواسط هفته قیمت تالار و باغ تالار ارزان تر است.

همچنین در روزهای مناسبت های خاص هزینه اجاره تالار و باغ تالار افزایش میبابد پس یکی از راهکار های کاهش هزینه های عروسی، برگزاری عروسی در روزهای عادی است.

۲. محل برگزاری عروسی عروسی

کاهش چشمگیر هزینه های عروسی با 12 راهکار ساده

یکی دیگر از راهکار های کاهش هزینه های عروسی این است که به دنبال یک تالار عروسی یا باغ عروسی قیمت مناسب باشیم اصلا نیاز نیست عروسی خود را در تالارلوکس و گران قیمت برگزار کنید.

همچنین هنگام بازدید و عقد قرارداد با تالار یا باغ مورد نظر شما با دنیایی از منو ها و خدمات و امکانات روبرو میشوید سعی کنید فقط موارد ضروری و لازم را انتخاب کنید.

۳. پذیرایی

یکی از ترفند های مهم برای کاهش هزینه های عروسی مربوط به قسمت پذیرایی مراسم است شما برای جلوگیری از هزینه اضافی از سرو غذا به صورت سلف سرویس خودداری کنید، بیشتر از ۲ نوع غذا سفارش ندهید، شیرینی عروسی نباید متنوع و از انواع گران باشد.

میوه و غذا و شیرینی را به تعداد مهمانان سفارش دهید تا هزینه های عروسی تا حد زیادی کاهش یابد.

۴. تعداد مهمانان

اصلا لازم نیست تمام دوست و آشنا و فامیل دور و نزدیک را برای عروسیتان دعوت کنید سعی کنید اولویت بندی کنید و کسانی که اولویت بالاتری دارند را دعوت کنید.

۵. کارت عروسی

کاهش چشمگیر هزینه های عروسی با 12 راهکار ساده

بهتر است برای کاهش هزینه های عروسی برای مهمانان نزدیک که رابطه صمیمی با آنها دارید کارت عروسی در نظر نگیرید و آنها را از طریق تماس تلفنی یا حضوری دعوت کنید.

همچنین مدل و طرح کارت عروسی را باید ساده و معمولی انتخاب کنید این مورد یکی از تکنیک های موثر در کاهش هزینه های عروسی است.

۶. لباس عروس و داماد

برای کاهش خرج عروسی بهتر است لباس عروس خود را اجاره کنید  چون فقط یک شب آن را می‌پوشید و دیگر احتیاجی به آن نخواهید داشت و کمتر کسی پیدا میشود تا آن را بعدا از شما بخرد.

همچنین سعی کنید مدل های ارزان تر را انتخاب کنید که تا حد زیادی در کاهش هزینه های عروسی نقش دارد لباس داماد را نیز به اسم لباس دامادی نخرید زیرا هیچ تفاوتی ندارد.

راهکارهایی برای کاهش هزینه های عروسی

۷. آرایشگاه عروس

کاهش چشمگیر هزینه های عروسی با 12 راهکار ساده

لزومی ندارد به دنبال آرایشگاه های لوکس و گران قیمت باشد درست است که زیبایی شما در این شب بسیار مهم است اما با کمی تحقیق و جست و جو میتوانید یک آرایشگاه خوب و قیمت مناسب پیدا کنید.

هنگامیکه برای عقد قرارداد با آرایشگاه و سالن زیبایی عروس می‌روید باز هم با پکیج‌های فراوان و خدمات رنگارنگی مواجه خواهید شد، شما فقط خدمات ضروری خود را انتخاب کنید.

اگر پوست خوبی دارید نیاز به پاکسازی پوست و لایه برداری و ماسک و… ندارید. یا اگر پوست بدن‌تان لک ندارد و یا لباس عروستان پوشیده است، نیازی به فوم و کرم یکدست کننده رنگ بدن ندارید.

۸. ماشین عروس

یکی دیگر از راهکار های خوب برای کاهش هزینه های عروسی مربوط به ماشین عروس است شما باید از چند گل ارزان و زیبا برای تزیین ماشین عروس خود استفاده کنید.

همچنین برای کاهش هزینه های عروسی میتوانید اگر ماشین خودتان مناسب گل زدن برای عروسی نیست به جای اجاره کردن میتوانید از یکی از اقوام یا دوستان ماشین قرض کنید.

۹. کیک عروسی

کاهش چشمگیر هزینه های عروسی با 12 راهکار ساده

کیک عروسی را از یک قنادی خوش قیمت و کاربلد سفارش دهید و به او بسپارید به جای فوندانت از خامه استفاده کند که قیمت کمتری دارد، همچنین لازم نیست کیک چند طبقه سفارش دهید چراکه خیلی از مهمانان لب به کیک نمیزنند پس یک کیک ۱ یا ۲ طبقه کافیست.

۱۰. گل آرایی

برای کاهش هزینه های عروسی میتوانید از گل ارزان تر و حتی مصنوعی برای گل آرایی مراسم استفاده کنید ، دسته گل عروس را مصنوعی انتخاب کنید هم ارزانتر است هم برایتان به یادگار میماند.

۱۱. عکاسی و فیلمبرداری عروسی

کاهش چشمگیر هزینه های عروسی با 12 راهکار ساده

برای لوکیشن عکاسی عروسی‌تان به جای هزینه بابت باغ عمارت عکاسی می‌توانید از طبیعت که رایگان است استفاده کنید. مثل جنگل، دریا، کویر، باغ‌های طبیعی و… هم شیک و زیباست هم منجر به کاهش چشمگیر هزینه های عروسی میشود.

فرمالیته عروسی را ترجیحا حذف کنید. چون هزینه زیادی برای شما خواهد داشت. همچنین فراموش نکنید که اکثر باغ و عمارت‌ها و آتلیه‌ها در ایام آخر هفته و اعیاد شلوغ هستند. رزرو باغ و عمارت عکاسی در ایامی غیر از این ایام علاوه بر هزینه کمتر، فضای خلوت و آرام‌تر و زمان بیشتری را در اختیارتان قرار می‌دهد.

۱۲. موزیک مراسم عروسی

یکی از ترفند های کاهش هزینه های عروسی این است که به جای یک ارکستر، یک دی جی یا خواننده مناسب با تجهیزات صوتی و نور مناسب بیاورید. به همان اندازه مجلس‌تان گرم و پر انرژی خواهد شد.

کلام آخر

همانطور که میدانید این روزها هزینه برگزاری مراسم عروسی بسیار بالاست ولی خبر خوب اینکه شما با به کار گیری ترفند های کاهش هزینه های عروسی که در این مقاله به مهمترین و موثرترین آنها اشاره کردیم تا حد زیادی مخارج عروسی خود را کاهش دهید.

پیشنهاد میکنیم ساده بگیرید درست است که این مهمترین و خاصترین جشن زندگیتان است اما اگر بودجه‌تان کم است با چیز های معمولی و ساده تر هم میتوان یک جشن زیبا و به یاد ماندنی گرفت، سپاس از همراهی شما.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز