بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برای اینکه مراسم عقدتان را در یک سالن عقد درجه یک و بینظیر برگزار کنید لازم است با ویژگی ها و مشخصات یک سالن عقد یا محضر عقد درجه یک آشنا شوید.

یک سالن عقد خوب چه مشخصاتی دارد؟

دانستن مشخصات یک سالن عقد درجه یک و بی نظیر در پیدا کردن سالن عقدی که شما بتوانید مراسم عقد رویایی خود را در آنجا برگزار کنید و همه چیز طبق میل شما پیش برود و در نهایت از نتیجه راضی باشید کمک بسیاری خواهد کرد.

از این در این مقاله از سایت سوربان میخواهیم به این مهم بپردازیم و مشخصات یک سالن عقد خوب را برای شما عزیزان بازگو کنیم، پس برای دانستن ویژگی های یک سالن عقد درجه یک تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

13 شاخصه یک سالن عقد درجه 1 و بی‌نظیر!

یک سالن عقد خوب چه مشخصاتی باید داشته باشد؟

اصولا بعد از طی کردن چند مرحله از مراحل چندگانه ازدواج نوبت به عقد میرسد برخی خانواده ها مراسم عقد و عروسی را با هم برگزار میکنند که خب در این صورت نیازی به سالن عقد نخواهند داشت اما برخی دیگر از خانواده ها معتقدند که قبل از عروسی و زیر یک سقف رفتن عروس و داماد باید طی یک مراسم عقد محضری به هم محرم شوند اینجاست که اهمیت پیدا کردن یک سالن عقد و محضر عقد خوب مشخص میشود.

قطعا عروس و داماد وسواس زیادی برای انتخاب یک سالن عقد خوب به خرج میدهند تا یک مراسم عقد زیبا و خاطره انگیز برگزار کنند شاید دانستن لیستی از ویژگی های یک سالن عقد خوب یا محضر عقد خوب بد نباشد و به عروس و داماد در پیدا کردن یک سالن عقد و محضر عقد خوب کمک فراوانی بکند.

۱. قیمت به صرفه

یکی از ویژگی های یک سالن عقد خوب داشتن قیمت به صرفه و متناسب با امکانات و خدمات آن سالن عقد یا محضر عقد است.

پیشنهاد میکنیم با تحقیق و دیدن چند سالن عقد و مقایسه هر کدام با یکدیگر و با توجه به بودجه‌تان و خدمات و امکاناتی که مدنظر دارید بهترین سالن عقد را انتخاب کنید.

بهتر است بدانید سالن عقد ها در تهران از لحاظ قیمتی به ۳ دسته تقسیم میشوند سالن‌های لوکس و بسیار گران‌قیمت، سالن‌های شیک و خوش‌قیمت و سالن‌های رده پایین و ارزان قیمت که هرکس متناسب با بودجه خود به سراغ یکی از آنها می‌رود.

۲. قرار گرفتن در مکان مناسب

13 شاخصه یک سالن عقد درجه 1 و بی‌نظیر!

یکی دیگر از مهمترین ویژگی های یک سالن عقد یا محضر عقد خوب مربوط به مکان آن است مکان یک سالن عقد خوب باید به گونه ای باشد که چندان از مرکز شهر دور نباشد و دسترسی به آن برای همه میهمانان و خانواده عروس و داماد راحت باشد. آدرس تالار برای همه به سادگی پیدا شود و مسیر آن شلوغ نبوده و خارج از محدوده ترافیک شهری باشد.

۳. سفره های عقد متنوع

قطعا هر عروس و دامادی سلیقه ای خاص در انتخاب سفره عقد خود دارند بعضی سفره عقد کلاسیک و سنتی را میپسندند و برخی دیگر سفره عقد مدرن و امروزی.

یک سالن عقد خوب مجموعه ای زیبا و متنوع از سفره های عقد دارد و شما برای انتخاب سفره عقد گزینه های محدودی نخواهید داشت و میتوانید آن سفره عقدی که سلیقه و دلخواهتان است را انتخاب کنید.

۴. پذیرایی با کیفیت

از دیگر موارد مهم در مشخصات یک سالن عقد یا محضر عقد خوب و مناسب مربوط به بحث پذیرایی است، بهتر است قبل از عقد قرارداد با سالن عقد انتخابیتان در مورد کیفیت غذا و نحوه پذیرایی صحبت کنید و مطمئن شوید که نوع غذا، منو و خدمات پذیرایی سالن عقد مورد نظرتان با استانداردها و سطح توقعتان همخوانی دارد.

13 شاخصه یک سالن عقد درجه 1 و بی‌نظیر!

۵. ظرفیت مناسب

داشتن ظرفیت مناسب که متناسب با تعداد مهمانان شما باشد از دیگر شاخصه های یک سالن عقد خوب و درجه یک است قطعا هرچه تعداد مهمانان بیشتری را بخواهید برای مراسم عقد خود دعوت کنید سالن عقد بزرگتری را نیز باید انتخاب کنید.

۶. نورپردازی مناسب

یک سالن عقد خوب باید دارای نورپردازی مناسب به گونه ای باشد که علاوه بر روشن کردن فضای سالن عقد زیبایی و جلوه خاصی هم به مراسم شما بدهد. برخی سالن ها نورپردازی خاصی برای جایگاه عروس و داماد در نظر میگیرند که باعث هرجه زیباتر شدن مراسم شما خواهد شد.

۷. دکوراسیون و دیزاین شیک و زیبا

از دیگر ویژگی های مهم یک سالن عقد خوب داشتن تزیینات مناسب و همگام با تم مراسم شماست این تزیینات میتواند شامل گل آرایی، بادکنک آرایی و حتی شمع آرایی باشد که در هرکدام از آن‌ها باید ریزه کاری‌های خاصی را مدنظر قرار داد.

13 شاخصه یک سالن عقد درجه 1 و بی‌نظیر!

۸. داشتن پارکینگ اختصاصی و مناسب

داشتن پارکینگ اختصاصی با ظرفیت مناسب از دیگر مشخصات یک سالن عقد خوب است در این صورت مهمانان شما با خیال راحت و به دور از استرس به مراسم عقد میپردازند و دغدغه جای پارک و ماشین خود را نخواهند داشت.

۹. امکان حضور عاقد

از دیگر شاخصه های مهم یک سالن عقد خوب برقرار کردن شرایط لازم برای حضور عاقد در مراسم عقد است بهتر این است که سالن عقد با چند عاقد به صورت قرارداری کار کند تا عروس و داماد و خانواده هایشان دغدغه هماهنگ کردن با عاقد و حضور به موقع او در سالن عقد را نداشته باشند.

۱۰. امکان برگزاری مراسم عقد آریایی

13 شاخصه یک سالن عقد درجه 1 و بی‌نظیر!

این روز ها برگزاری مراسم عقد آرایی رواج بسیاری یافته است از این رو اگر شما نیز علاقه مند به بزگزاری عقد آریایی هستید باید سالن عقدی را برگزینید که امکان برگزاری مراسم عقد آریایی را فراهم کرده باشد.

۱۱. مجهز بودن به سیستم صوتی خوب و با کیفیت

موسیقی جزء جدانشدنی مراسم های شادی ما ایرانیان است که باعث گرم شدن مراسم و ایجاد شور و نشاط بین مهمانان میشود پس یک سالن عقد خوب و درجه یک باید به سیستم صوتی با کیفیت مجهز باشد ، همچنین در اختیار داشتن یک گروه موسیقی باتجربه یا یک دی جی حرفه‌ای می‌تواند یک امتیاز مثبت برای سالن عقد یا محضر عقد تلقی شود.

۱۲. اهمیت به جایگاه ویژه عروس و داماد

جایگاه ویژه عروس و داماد باید از تزیینات و نورپردازی خاصی بهره برده باشد و از سایر بخش ها متفاوت تر و خاص تر باشد این مورد در زیباتر شدن مراسم و همچنین فیلم و عکس های عقد تاثیر فراوانی خواهد داشت.

۱۳. وجود فضاهای متنوع

یکی از مشخصات یک سالن عقد خوب داشتن فضاهای متنوع است برای مثال برخی سالن‌ های عقد با توجه به مساحتی که دارند، این امکان را داشته‌اند که انداختن سفره عقد هم در فضای سربسته و هم در فضای باز داشته باشند. بعضی دیگر نیز فضایی در حیاط مجموعه خود را برای این کار در نظر گرفته‌اند و تعدادی هم فضای پشت بام و عقد روف گاردن را مهیا کرده‌اند.

کلام آخر

شاخصه های یک سالن عقد درجه یک و محضر عقد بی‌نظیر را برشمردیم که همه این موارد می‌توانند روی نحوه برگزاری مراسم عقدتان و به یادماندنی‌تر کردن آن سهم عمده و به سزایی داشته باشند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز