بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اگر عروسیتان نزدیک است قطعا روزهای پر استرسی را پشت سر میگذارید این استرس و اظطراب اگر از حد معمول عبور کند میتواند تاثیر منفی داشته باشد پس باید ترفند هایی را به کار ببرید که با این استرس مقابله کنید.

چگونه استرس قبل از عروسی را کاهش دهیم؟

استرس قبل از عروسی، یکی از آن مسائلی است که خیلی ها را درگیر میکند داشتن کمی استرس قبل عروسی برای همه افراد معمول و طبیعی است اما اگر این استرس از حد معمول خود خارج شود  و بیش از حد باشد میتواند روی کیفیت انجام تدارکات عروسی تاثیر منفی بگذارد و همچنین این استرس اجازه نخواهد داد شما از زیباترین رویداد زندگیتان لذت کافی ببرید.

پس مهم است که راهکارهای کاهش استرس قبل از عروسی را بدانید تا بتوانید این استرس را کنترل و کاهش دهید در این مقاله از سایت سوربان میخواهیم راهکار هایی را ارائه دهیم که به کمک آنها بتوانید استرس قبل عروسی را کنترل و تا حد زیادی کاهش دهید.

از بین بردن استرس قبل از عروسی با 11 تکنیک مطمعن و موثر

راهکار های کاهش استرس قبل از عروسی

  • مرور برنامه های روز عروسی در شب قبل از عروسی

قطعا شما برای روز عروسی و مراسم برنامه کاملی خواهید داشت شب قبل از عروسی قبل از اینکه به رختخواب بروید و بخوابید این برنامه ها را با خود مرور کنید.

  • مرور برنامه های عروسی با اعضای خانواده

یکی دیگر از راهکار های کاهش استرس قبل عروسی این است که شب قبل عروسی برنامه های روز عروسی را با اعضای خانواده و کسانی که در انجام آن نقش دارند مرور کنید تا هر کس نسبت به وظایفی که دارد توجیه شود به این ترتیب استرس‌تان تا حد زیادی کاهش خواهد یافت.

  • وسایل روز عروسی را آماده کنید.

قبل عروسی لیست کاملی از تمام وسایل مورد نیاز که باید همراه داشته باشید را تهیه کنید و شب قبل عروسی این وسایل را آماده و در کیفی قرار دهید و چک کنید وسیله ای جا نماند.

سنجاق سر، اسپری، دستمال مرطوب، نخ و سوزن، پول نقد و … از جمله وسایل مورد نیاز روز عروسی است.

از بین بردن استرس قبل از عروسی با 11 تکنیک مطمعن و موثر

  • برای کاهش استرس مراسم عروسی تغذیه مناسب داشته باشید.

داشتن تغذیه سالم و مقوی قبل عروسی تاثیر فراوانی در کاهش استرس قبل از مراسم عروسی دارد صبحانه روز عروسی را نان جو سبوس دار، پنیر خامه ای سبک یا کره بادام زمینی مصرف کنید تا انرژی کافی برای روز عروسی و مراسم را داشته باشید همچنین استرستان کاهش یابد.

  • تکنینک هایی برای کاهش استرس و آرامش به کار ببرید.

برای کاهش استرس و اظطراب روز عروسی میتوانید با یک دوش آب گرم روزتان را شروع کنید کمی ورزش های کششی انجام دهید مدیتیشن و یوگا نیز میتواند روی داشتن آرامش تاثیر مثبت فراوانی داشته باشد.

  • شب قبل عروسی خواب کافی و با کیفیت داشته باشید.

کم خوابی منجر به کاهش انرژی و آرامش فرد میشود پس سعی کنید شب قبل عروسی خواب کافی و با کیفیتی را داشته باشید تا در روز عروسی که روز پرشور و پرکاری خواهد بود پرانرژی و سرحال باشید .

در کنار اینکه خواب کافی انرژی شما را در روز مراسم تامین میکند به داشتن آرامش و کاهش استرس قبل عروسی کمک زیادی میکند.

از بین بردن استرس قبل از عروسی با 11 تکنیک مطمعن و موثر

  • افکار مثبت را جایگزین افکار منفی کنید.

یکی از مواردی که در داشتن استرس شما تاثیر زیادی دارد داشتن افکار منفی است شما باید تمام تلاش خود را در جهت دور کردن این افکار منفی از خود به کار ببرید و به جای آن از جملات و محرک های مثبت برای روحیه دادن و تقویت تفکرات مثبت استفاده کنید.

  • زمانی را به خودتان اختصاص دهید.

یکی از ترفند های طلایی و کارساز برای کاهش استرس قبل از عروسی اختصاص دادن زمانی به خود است هر شب مدتی را هرچند کوتاه به خود و آرامشتان اختصاص دهید میتوانید برای قدم زدن به بیرون خانه بروید به استخر بروید و یا هر فعالیتی که منجر به آرامش و کاهش استرس شما میشود را انجام دهید.

  • نه گفتن را بلد باشید.

قطعا هستند کسانی در اطراف شما که بخواهند برای برگزاری مراسم عروسی شما نظر بدهند اما شما باید بدانید که این عروسی شماست نه آنها پس اصلا نیاز نیست نظرات همه برایتان مهم باشد و درصدد برآورده کردن آنها باشید.

اگر میخواهید استرس کمتری بکشید شما باید تنها روی افکار و خواسته های خود مانور بدهید و آنها را عملی کنید و پیشنهاداتی که مخالف نطر شماست را خیلی راحت رد کنید.

از بین بردن استرس قبل از عروسی با 11 تکنیک مطمعن و موثر

کلام آخر

داشتن کمی استرس قبل از عروسی طبیعی و حتی در مواردی لازم است چراکه کمی استرس به شما انگیزه میدهد که کارهای مراسم را به نحو احسن انجام دهید و در انجام آنها کوتاهی نکنید، اما این استرس اگر بیش از حد باشد دردسر ساز خواهد بود و باید با آن مقابله کرد و برای کاهش آن راهکار هایی به کار برد.

خوشبختانه روش های زیاد و موثری برای مقابله با استرس قبل عروسی وجود دارد که ما در این مقاله مهمترین و موثرین این روش ها را ذکر کردیم امیدواریم مورد توجهتان قرار گیرد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز