بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
شب قبل عروسی بسیار مهم است و اینکه در شب قبل عروسی خوابی با کیفیت و عالی داشته باشیم نیز مهم است در ادامه راهکار هایی برای داشتن خوابی آرام و با کیفیت ارائه نمودیم.

چطور شب قبل عروسی خوابی آرام داشته باشیم؟

داشتن خوابی آرام و آرامبخش در شب قبل عروسی بسیار مهم است چراکه نداشتن خواب کافی و با کیفیت نه تنها روی سلامتی شما در دراز مدت تاثیر منفی دارد بلکه سطح انرژیتان را در روز کاهش داده و روی ظاهر فیزیکی شما نیز تاثیر منفی خواهد گذاشت.

پس باید یکی از دغدغه های مهم شما قبل عروسی داشتن خوابی آرام، کافی و با کیفیت در شب قبل عروسی باشد اگر شب قبل عروسی به اندازه کافی نخوابید ممکن است در روز عروسی احساس بداخلاقی، تحریک پذیری زیاد و عدم تمرکز روبرو شوید که این امر در روز عروسی تان اصلا چیز خوبی نیست.

حال سوالی که مطرح میشود این است که چگونه میتوان در شب قبل عروسی خوابی آرام و با کیفیت داشت ما در این مطلب از سایت سوربان توصیه هایی برای داشتن خوابی آرام و باکیفیت در شب قبل عروسی برای شما داریم که با به کار گیری این توصیه ها در شب قبل عروسی خوابی آرام و باکیفیت را تجربه خواهید کرد.

10 راه داشتن خوابی آرام و با کیفیت در شب قبل از عروسی

توصیه هایی برای داشتن خوابی آرام و با کیفیت در شب قبل عروسی

۱. روز قبل عروسی ورزش کنید.

تمرین های نرم و ورزش در روز عروسی به داشتن خوابی آرام و با کیفبت کمک زیادی خواهد کرد از طرفی تمرینات بدنی در طول روز متابولیسم بدن شما را افزایش داده و به شما در کاهش استرس و اضطراب کمک فراوانی خواهد کرد که این انر خود منجر به داشتن خوابی آرام و با کیفیت خواهد شد.

بهتر است ساعات اولیه روز را به این تمرینات اختصاص دهید ولی اگر تمرین در شب را ترجیح میدهید سعی کنید بعد از تمرین مدتی را به ریلکس کردن و پایین اوردن سطح تحریک بدنی بپردازید.

۲. مراقب تغذیه خود باشید.

10 راه داشتن خوابی آرام و با کیفیت در شب قبل از عروسی

شب قبل عروسی شام سنگین و پر ادویه و یا فست فود نخورید چراکه بدن شما برای هضم این غذاها به زمان زیادی نیاز دارد گرسنه هم به رختخواب نروید تا انرژیتان در روز عروسی و در مراسم تحلیل نرود یک میان وعده سبک و مقوی گزینه بسیار خوبی برای شام شب قبل عروسی است.

از مصرف کافئین پرهیز کنید چراکه کافئین میتواند تا ۶ ساعت در بدن بماند خواب و استراحت شما را مختل کند، اگر سیگاری هستید سیگار نکشید چراکه سیگار حاوی نیکوتین است و نیکوتین نیز یک پاده محرک است مطالعات و تحقیقات فراوان ثابت کرده که افراد غیر سیگاری کیفیت خواب بیشتری نسبت به افراد سیگاری دارند.

۳. محیط خوابی آرام و ساکت تدارک ببینید.

برای خواب شب قبل عروسی محیطی آرام و به دور از سر و صدا تدارک ببینید دمای اتاق خوابتان باید بین ۱۵ تا درجه باشد و هیچ گونه نور مزاحمی که باعث مختل شدن خواب شما میشود نیز نباید در اتاق خواب شما باشد.

۴. روی تشک و بالشت راحت و با کیفیت بخوابید.

10 راه داشتن خوابی آرام و با کیفیت در شب قبل از عروسی

برای داشتن خواب و شبی آرام در شب قبل عروسی سعی کنید از تشک و رختخواب با کیفیت و مناسب استفاده کنید تشک و رختخوابی که سالهاست از آن استفاده میکنید شاید دیگر کارایی و کیفیت خود را از دست داده بهترین تشک و رختخواب های موجود در بازار نیز بیشتر از ۹ یا نهایتا ۱۰ سال دوام نمی آورند.

۵. برای خوابی با کیفیت برنامه ریزی کنید.

برای داشتن خوابی آرام و با کیفیت از قبل برنامه ریزی کنید و به این برنامه ریزی پایبند باشید و آن را اجرا کنید این برنامه باید شامل ساعت رفتن به رختخواب و برخواستن از خواب باشد در ساعت مقرر گوشی و لوازم الکترونیکی را کنار بگذارید و به رختخواب بروید این برنامه را برای تمام شب های زندگیتان قرار دهید اینکار باعث میشود ساعت خواب شما خود به خود تنظیم شود و شب های دیگر به راحتی به خواب بروید و خوابی آرام و با کیفیت را تجربه کنید.

۶. اگر خوابتان نبرد کاری کنید!

اگر شب قبل از عروسی به رختخواب رفتید و دیدید که نمیتوانید بخوابید میتوانید به اتاق دیگری بروید، کار آرامش بخشی بکنید، ابزارهای الکترونیکی را از اتاق خواب دور کنید، انجام دهید.

فقط به قصد خواب به رختخوابتان بروید تا ارتباط میان قرار گرفتن در این موقعیت و آمادگی ذهنی لازم برای خواب در مغز شما تقویت شود. اگر یک فعالیت به خصوص موجب ایجاد تنش در خواب شما می شود، آن را از آداب پیش از خواب خود حذف کنید.

۷. نور آبی دشمن خواب شماست.

10 راه داشتن خوابی آرام و با کیفیت در شب قبل از عروسی

نور آبی ساطع شده از وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت، لبتاب و... میتواند خواب شما را به طور کلی مختل کند چراکه تولید هورمون ملاتونین که موجب بهبود کیفیت خواب می‌ شود را کاهش می ‌دهد، پس پیشنهاد گیشود حداقل یکساعت قبل از خواب این وسایل را از اتاق خود دور کنید.

۸. انجام حرکات یوگا میتواند مفید باشد.

انجام حرکات یوگا میتواند روی کیفیت خواب شما اثر مثبت بگذارد، یوگا باعث کاهش استرس شده ایجاد آرامش در ذهن و انقباض عضلات را رفع میکند حالت‌ های خاصی از دراز کشیدن و چرخش می‌ تواند به افراد برای مبارزه با بی ‌خوابی، به ‌خصوص عصرها، قبل از رفتن به رختخواب کمک کند.

۹. دوش آب گرم بگیرید.

10 راه داشتن خوابی آرام و با کیفیت در شب قبل از عروسی

یکی از کارهای موثری که میتواند روی کیفیت خواب شما اثر مثبت داشته باشد دوش آبگرم است این کار به صورت علمی شما را تحریک می ‌کند تا سریع ‌تر به خواب بروید.  دوش آب گرم گرفتن پس از رفتن به باشگاه و انجام حرکات ورزشی هم یکی از بهترین راه‌ها برای بهتر خوابیدن است.

۱۰. آهنگ ملایم گوش کنید و کتاب بخوانید.

یکی دیگر از راهکار های موثر در بهبود کیفیت خواب شما در شب قبل از عروسی گوش دادن به موزیک ملایم و خواندن کتاب است اینکار تاثیر مثبت فراوانی روی شما دارد و میتواند شما را از تنش های روزمره دور کند.

کلام آخر

شب قبل عروسی ممکن است برای بسیاری از عروس و داماد ها بسیار استرس زا و پر تنش باشد و هزاران فکر و خیال سراغشان برود از رسیدن به موقع فیلمبردار گرفته تا انجام به موقع و با کیفیت آرایش عروس و... این افکار ممکن است باعث شود خواب آرام و با کیفیتی را در شب قبل عروسی تجربه نکنید ما در این مقاله سعی کردیم راهکار هایی موثر و عالی برای داشتن خوابی آرام و با کیفیت در شب قبل عروسی را ارائه کنیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز