بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
با ما در ادامه همراه شوید تا اصول و نکات مهم خرید و پذیرایی چشن بله برون را با هم بررسی کنیم.

پذیرایی و خرید بله برون چگونه باید باشد؟

پذیرایی بله برون و خرید هدایای بله برون نکات و اصول مهمی دارد که در ادامه این مقاله از سایت سوربان به آنها اشاره خواهیم کرد، پس اگر مراسم بله برون در پیش دارید تا انتها همراه ما باشید.

10 نکته طلایی پذیرایی و خرید بله برون + عکس

پذیرایی بله برون

مراسم بله‌ برون یکی از مراسم های مهم و خاطره انگیز برای عروس و داماد است و خاطرات خاصی را برایشان رقم می‌زند؛ اما این جشن زیبا با استرس‌ هایی برای هر دو طرف همراه است. یکی از این موارد پذیرایی جشن بله ‌برون است که باید توسط خانواده عروس انجام شود این کار برای اینکه به نحو احسن انجام شود باید با اصول و قواعد خاصی انجام شود در ادامه به بررسی نکات مهم پذیرایی بله برون میپردازیم.

نکات مهم پذیرایی بله برون

10 نکته طلایی پذیرایی و خرید بله برون + عکس

نوع پذیرایی مراسم بله برون با توجه به توانایی مالی می‌تواند بسیار متفاوت باشد. طبق اصول رایج، مهم‌ترین وسیله برای پذیرایی مهمانی بله برون، شیرینی و میوه است، چایی هم که همیشه عضو ثابت مراسمات ایرانی می‌باشد.

البته با توجه به فصل و سلیقه می‌توان آن‌را به انواع شربت و آب میوه تغییر داد. علاوه‌بر آنچه که گفته شد، نحوه پذیرایی مهمانی بله برون در هر شهر باتوجه به فرهنگ مردم آن تعیین می‌شود و به قول معروف نمی‌توان برای همه افراد نسخه یکسان پیچید!

در حالت کلی برای پذیرایی مراسم بله برون معمولاً شب بله برون خانواده عروس با آوردن چای، میوه، شیرینی و یا آب‌میوه و بستنی از مهمانان خود پذیرایی ‌‌می‌کنند، آجیل و سایر تنقلات و شام و… همگی بستگی به وسع مالی خانواده و فرهنگ پذیرایی آن‌‌‌ها بستگی دارد و به‌هیچ‌عنوان حتمی ‌و لازم نخواهد بود. اصولا اگر در مراسم بله برون شام سرو نشود هیچ اتفاق عجیبی نخواهد افتاد، چراکه بله برون به‌صرف چای و شیرینی است و شام جزء حتمی ‌مراسم نیست.

خرید مراسم بله برون

10 نکته طلایی پذیرایی و خرید بله برون + عکس

یکی از اقدامات مهم جشن بله برون خرید بله برون است که هر دو خانواده عروس و داماد ملزم به خرید هایی هستند در ادامه لیست خرید بله برون را برایتان آورده ایم این لیست به شما کمک میکند چیزی را از قلم نیندازید.

1.    قرآن کریم
2.    سبد بله برون
3.    شاخه‌ی نبات
4.    کیک بله برون
5.    حلقه‌ی نشان
6.    جای حلقه
7.    چاقوی برش کیک
8.    آینه و شمعدان
9.      شمع
10.    چادر عروس
11.    کیف و کفش
12.    مانتو و شلوار
13.    روسری یا شال
14.    دفتر بله برون
15.    کله قند به همراه قند شکن
16.    پارچه یا پیراهن

نکات مهم خرید بله برون

10 نکته طلایی پذیرایی و خرید بله برون + عکس

در ادامه چند نکته مهم و اساسی در مورد خرید بله برون را ارائه نمودیم ، در خرید بله برون حواستان به این نکات مهم باشد.

برای خرید بله برون نیازی به تجملات زیاد نیست، سعی کنید در حد توان مالی خود اقلام با کیفیت و زیبا تهیه کنید.

برای خرید لباس، کفش و انگشتر بهتر است عروس خانم نیز حضور داشته باشد تا مشکلی برای تعیین سایز لباس و انگشتر نداشته باشید.

تزئين وسایل بله‌برون با خانواده عروس است و توصیه می‌شود برای تژئين بجای کاغذ کادو از باکس‌های شیشه‌ای یا چوبی تزئين شده استفاده کنند.

در برخی از شهرها لیست خرید بله‌ برون کمی متفاوت است. ممکن است برخی از هدایای گفته شده بر عهده عروس باشد یا هدایای غیر از موارد گفته شده نیز در لیست باشند. اگر به این موضوعات حساس هستید بهتر است قبل از خرید از رسومات دو خانواده مطلع شوید و با هم به توافق برسید.

کلام آخر

جشن بله برون یکی از مراحل مهم ازدواج است که در خانه پدری عروس خانم برگزار میشود، این جشن با اقدامات و اصول خاصی همراه است ما در این مقاله به توضیحاتی درباره پذیرایی جشن بله برون و خرید بله برون پرداختیم و نکات مهم خرید بله برون و نکات مهم پذیرایی بله برون را برایتان شرح دادیم امیدواریم این مطلب برایتان مفید باشد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز