بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در ادامه در مورد جزئیات هزینه های عقد محضری صحبت کردیم، برای اطلاع از اینکه کدام هزینه ها بر عهده عروس و خانواده عروس و کدامیک بر عهده داماد و خانواده داماد است، این مطلب را از دست ندهید.

هزینه های عقد محضری

هزینه های عقد محضری بر عهده کیست؟ کدام خانواده ها باید هزینه های عقد محضری را متقبل شوند؟ آیا تمام هزینه های عقد محضری بر عهده عروس و خانواده اوست؟ در عقد محضری کدام هزینه ها با عروس و کدام یک با داماد است؟

همانطور که میدانید برگزاری هر مراسمی هزینه هایی دربر دارد یکی از مراسمات مهم زندگی هر شخص عقد است، البته که هر شهر و قومیتی فرهنگ و آداب و رسوم خاص خودش را دارد و دانستن کلی هزینه هر مراسمی مانند عقد، عروسی .. حائز اهمیت است شاید این سوال که جشن عقد به عهده کدام یک از خوانواده هاست و نمونه سوالاتی که در ابتدای مقاله عنوان شد سوال افرادی باشد که به تازگی قرار است جشن عقد خود را برگزار کنند.

ما در این مقاله از سایت سوربان اینجاییم تا به این سوالات به طور مفصل پاسخ دهیم تا انتها همراه ما باشید.

در عقد محضری کدام هزینه ها با عروس و کدام با داماد است؟

هزینه مراسم عقد محضری بر عهده کدام خانواده است؟

همانطور که میدانید مراسم عقد یکی از مهم ترین مراسم ها در خانواده های ایرانی است و از دیرباز تا کنون در فرهنگ ایرانیان بوده است که باید خانواده ها توجه زیادی به آن داشته باشند و سعی بر این داشته باشند تا دلخوری و ناراحتی برای عروس و داماد و خانواده هایشان به وجود نیاید باید در نظر داشته باشید که هزینه های عقد و عروسی در فرهنگ شهر ها متفاوت است.

بهتر است اول با فرهنگ و آداب و رسوم خانواده مقابل آشنا شوید تا از مشکلاتی که ممکن است بعدا به وجود بیاید جلوگیری شود بعضی از جشن ها بین فرهنگ ها مشترک است مانند پهن کردن سفره عقد که در این مراسم یک سفره ترمه که روی یک پارچه سفید پهن میکنند و اجزای دیگر مانند آینه شمعدان ، سکه،گل، حلقه و.... روی آن قرار میدهند و عقد را برگزار میکنند.

کدام هزینه های عقد محضری با خانواده عروس است و کدامیک با خانواده داماد؟

هزینه های عقد با توجه به توافقات بین دو خانواده انجام میشود که بعضی از هزینه ها به عهده داماد و برخی دیگر بر عهده عروس خانوم می‌باشد.

در عقد محضری کدام هزینه ها با عروس و کدام با داماد است؟

هزینه های عقد محضری بر عهده داماد

در ادامه هزینه هایی که بر عهده داماد و خانواده داماد است را معرفی میکنیم این موارد شامل :

  • هزینه ثبت عقد محضری
  • هزینه پذیرایی عقد محضری
  • هزینه آرایشگاه عروس
  • هزینه لباس عروس
  • حلقه و ساعت عروس
  • هزینه عکاس و فیلمبردار محضر
  • هزینه لباس محضر
  • هزینه دسته گل
  • هزینه کیک مراسم‌ عقد
  • هزینه زیرلفظی برای عروس خانم

هزینه های عقد محضری بر عهده عروس

در عقد محضری کدام هزینه ها با عروس و کدام با داماد است؟

خانواده عروس نیز همانند خانواده داماد وظایفی در قبال عقد محضری دارند و هزینه هایی بر عهده آنها خواهد بود که ما به آنها میپردازیم هزینه هایی که خانواده عروس باید پرداخت کنند شامل موارد زیر است :

  • لباس عقد محضری داماد
  • حلقه داماد
  • ساعت داماد
  • ظرف عسل

البته همه این هایی که ذکر شد خرید هایی اگه هستند که در کل بر عهده طرفین است و اگر توافق بر این باشد که هزینه های دیگری بر عهده خانواده عروس باشد موظف هستند تا پرداخت کنند.

در عقد محضری کدام هزینه ها با عروس و کدام با داماد است؟

کلام آخر

دانستن جزئیات هزینه های عقد محضری و اینکه هر کدام از خانواده های عروس و داماد در عقد محضری کدام هزینه ها را باید بر عهده بگیرند و بپردازند بسیار مهم است و در برنامه ریزی برای عقد محضری اهمیت فراوانی دارد.

ما در این مقاله در مورد هزینه های عقد محضری، هزینه های عقد محضری بر عهده داماد و هزینه های عقد محضری بر عهده عروس پرداختیم اما لازم به ذکر است همه این موارد خرید هایی هستند که در کل بر عهده هر دو طرف است و میتوان با توافق طرفین و یا طبق رسم و رسومات هر دو خانواده در موارد گفته تغییرات ایجاد کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز