بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برای برگزاری یک مراسم عقد بی نقص و بی نظیر خانواده عروس باید مسئولیت های خود را شناخته و این وظایف را به بهترین نحو ممکن انجام دهند.

با وظایف خانواده عروس در عقد محضری آشنا شوید

آشنایی با وظایف خانواده عروس در عقد محضری در برگزاری یک مراسم باکیفیت و بی نقص نقش مهمی را ایفا می کند. درواقع خانواده عروس و داماد هر یک با توجه به آداب و رسومشان وظایفی بر عهده دارند که همگی ملزم به رعایت آن هستند. بنابراین در این مقاله از سایت سوربان قصد داریم به بررسی وظایف خانواده عروس در عقد محضری بپردازیم.

بررسی همه وظایف خانواده عروس در عقد محضری (3 وظیفه مهم)

پس اگر شما نیز خانواده عروس هستید و با وظایف اصلی خانواده عروس در عقد محضری آشنایی ندارید از شما دعوت میکنیم در ادامه همراه ما باشید تا به طور کامل با وظایف خانواده عروس در مراسم عقد آشنا شوید.

خانواده عروس در برگزاری مراسم عقد چه وظایفی دارند؟

وظایف هر یک از طرفین به توافق آنها بستگی دارد و باید خانواده ها در مراسم بله برون، در مورد وظایف و مسئولیت هایی که دارند به توافق برسند. بهتر است که خانواده ها کام یکدیگر را بخاطر این مسائل تلخ نکنند و خاطره ای رویایی را برای عروس و داماد و خودشان رقم بزنند.

ولی به طور معمول از جمله وظایف خانواده عروس در مراسم عقد که رایج می باشد، این است که بعد از پایان مراسم عقد میهمانان را به شام یا ناهار دعوت می کنند. در ادامه به بیان چند مورد از مهمترین وظایف خانواده عروس در مراسم عقد اشاره خواهیم کرد:

۱. انتخاب محل مناسب برای برگزاری مراسم عقد

بررسی همه وظایف خانواده عروس در عقد محضری (3 وظیفه مهم)

یکی از اصلی ترین وظایف خانواده عروس در مراسم عقد، انتخاب مکانی مناسب برای برگزاری آن است. برخی از مواقع، خانواده عروس فضای کافی برای مراسم عقد ندارند. از این رو، تصمیم می گیرند که در سالن های بزرگ این مراسم را برگزار کنند. راحتی میهمانان یکی از فاکتورهای جشن عقد باشکوه است که از طریق انتخاب محلی مناسب و راحت برای میهمانان فراهم می شود. از جمله ویژگی های محل مناسب برای عقد، میتوان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • محل برگزاری مراسم عقد بایستی ظرفیتی متناسب با تعداد مهمانان داشته باشد. بنابراین این محل بایستی به گونه ای باشد که با مشکلاتی مانند کمبود جا، به هم ریختگی مراسم و… مواجه نشد.
  • این محل بایستی دارای نورپردازی کافی باشد تا بتوان عکس و فیلم خوبی را ثبت کرد.
  • محل و فضای مراسم عقد، دارای فضایی مناسب برای قرار دادن هدایای عقد باشد.
  • محل انتخابی از جایگاه مناسب و مخصوصی برای عروس و داماد برخوردار باشد.

۲. پذیرایی از مهمانان

از دیگر وظایف خانواده عروس در مراسم عقد، پذیرایی از مهمانان می باشد. در واقع یکی از ملزومات مراسم عقد زیبا و خاطره انگیز، کیفیت پذیرایی از میهمانان است. برای این کار لازم نیست که خانواده عروس، انواع و اقسام شیرینی و غذاها را برای پذیرایی انتخاب کنند. تنها با انتخاب یک نوع از این اقلام نیز میتوان پذیرایی خوبی را انجام داد. مهم کیفیت و نوع پذیرایی می باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است.

۳. دیزاین فضای مراسم عقد

بررسی همه وظایف خانواده عروس در عقد محضری (3 وظیفه مهم)

از دیگر وظایف خانواده عروس در مراسم عقد محضری ، طراحی دکوراسیون فضای مراسم عقد است. برای ایجاد خاطره خوب و داشتن عکسی یادگاری، لازم است که به دیزاین مراسم عقد توجه شود. البته خانواده داماد نیز میتوانند وظیفه تزئین و انجام دیزاین مراسم را برعهده بگیرند و این امر فقط مختص خانواده عروس نمی باشد. به طور مثال، تزئین سفره عقد بر عهده خانواده داماد است و خانواده عروس تنها موظف به تهیه موارد ذیل هستند:

  • جام عسل
  • تخم مرغ
  • گردو و بادام
  • نان و پنیر
  • چراغ ها، شمع ها، استندها
  • اسپند
  • نبات
  • و…

هزینه های عقد بر عهده کیست؟

بررسی همه وظایف خانواده عروس در عقد محضری (3 وظیفه مهم)

معمولا از گذشته تا کنون هزینه های عروسی را خانواده داماد متقبل می شوند و در مقابل هزینه های عقد نیز بر عهده خانواده عروس است. طبق رسومات برخی از افراد نیز وظایف خانواده عروس در مراسم عقد، برگزاری آن بوده و داماد نیز وظیفه تهیه گل و شیرینی را بر عهده دارد. مطابق با رسومات برخی از مناطق کشور نیز خانواده داماد برای مراسم عقد شام و میوه را تهیه کرده و به خانواده عروس می دهند.

همچنین برخی از رسومات نیز به این شکل است که هر یک از خانواده های عروس و داماد به طور جداگانه و برای اقوام خودشان، مراسم عقد و نامزدی برگزار می کنند. بنابراین رسومات با یکدیگر متفاوت می باشد و نمیتوان به صورت کلی به شرح وظایف پرداخت. هر یک از خانواده ها مطابق با رسم و رسومات خود، اقدام به اجرای مراسم عقد و انجام وظایف خود می پردازند.

کلام آخر

از زمان گذشته تا به امروز ، بخشی از برگزاری مراسم بله برون، عقد و عروسی به عهده خانواده عروس و بخشی نیز به عهده خانواده داماد بوده است. زیرا عروس و داماد به تنهایی از توانایی کافی برای برگزاری مراسم خود برخوردار نبوده و خانواده هر یک، موظف به متقبل شدن هزینه و اجرای قسمتی از مراسم ها می باشند.

در این مقاله ما سعی کردیم به تشریح مهمترین وظایف خانواده عروس در مراسم عقد بپردازیم و شما را با این وظایف آشنا کنیم. با اینکه رسم و رسومات هر یک از مناطق مختلف کشور با یکدیگر متفاوت است ولی به طور کلی، برگزاری مراسم عقد بر عهده خانواده عروس بوده و خانواده داماد نیز وظیفه برگزاری جشن عروسی را دارند. البته خانواده ها میتوانند مطابق با شرایط و مصلحت خود، در انجام هر یک از این وظایف به توافق برسند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز