بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
چرا مراقبت های پوستی جواب نمیده؟ گاهی حتی با انجام دادن روتین پوستی خود از نتیجه روتین موستی راضی نیستیم یا اصلا نتیجه ای نمیگیریم اما مشکل کار کجاست؟

پوست به عنوان اولین لایه محافظ بدن در برابر عوامل خارجی و همچنین موثرترین فاکتور در داشتن ظاهری زیبا و شاداب و نیازمند مراقبت های منظم و دوره ای است تا همواره سلامت آن حفظ شود. داشتن پوست سالم و بدون عارضه چیزی است که تمامی افراد به دنبال آن هستند تا بتوانند زیباتر و جوان تر به نظر برسند.

از این رو پس از ژنتیک و تغذیه، داشتن روتین پوستی متناسب با نوع پوست بسیار اهمیت دارد. اما در روند انجام مراقبت های پوستی، ممکن است افراد با عدم آگاهی نسبت به برخی موارد نه تنها به پوست خود کمک چندانی نکنند بلکه به آن آسیب برسانند. هر نوع روتین مراقبتی میزان و روش خاص خود را دارد که اگر به درستی رعایت نشود می تواند نتیجه معکوس بدهد.

گاهی حتی با داشتن مراقبت های پوستی و رعایت روتین پوستی باز هم جواب مدنظر خود را نمیگیرید و ممکن است از ادامه روتین پوستی خود دلسرد شوید در این مطلب از سوربان با ما همراه باشید تا اشتباهات رایج در روتین پوستی را با هم مرور کنیم و بدانید که با جلوگیری از این اشتباهات میتوانید تاثیر حداکثری از روتین پوستی خود بگیرید در ادامه این مطلب پاسخ این سوال را خواهیم داد که چرا روتین پوستی جواب نمیده؟

7 اشتباه که باعث میشه از روتین پوستی که انجام میدی جواب نگیری!

روتین پوستی چیست؟

روتین پوستی به مجموعه اقدامات و محصولاتی اطلاق می شود که روزانه برای مراقبت از پوست استفاده می شوند. این روتین شامل مراحل مختلفی است که با هدف تغذیه، تمیز کردن، مرطوب کردن و حفظ سلامت پوست انجام میشود.

چرا روتین پوستی جواب نمیده؟

روتین پوستی می تواند برای هر فردی به طرز متفاوتی عمل کند و نتایج ممکن است برای هر شخص متفاوت باشد. این ممکن است به دلیل عوامل مختلفی مانند نوع پوست، مشکلات پوستی موجود، واکنش فرد به محصولات مورد استفاده و سایر عوامل زندگی باشد.

عدم تأثیر گذاری روتین پوستی می تواند به عوامل متعددی برگردد. در زیر، چند علت ممکن برای این مسئله را بررسی می کنیم :

7 اشتباه که باعث میشه از روتین پوستی که انجام میدی جواب نگیری!

7 اشتباه که باعث میشه از روتین پوستی جواب نگیری

۱. شناخت غلط نوع پوست

هر نوع پوست نیازهای خاصی دارد و ممکن است روتین پوستی فعلی شما برای نوع پوستتان مناسب نباشد. برای مثال، اگر پوست شما چرب است و روتین شما برای پوست خشک طراحی شده است، ممکن است به نتایج مطلوب نرسیده باشید و حتی به پوست خود آسیب های جبران ناپذیری وارد کنید.

۲. استفاده نکردن از محصولات مناسب سن و مشکلات پوستی‌تان

استفاده از محصولاتی که مناسب سن و مشکلات شما نیستند، می تواند باعث عدم تأثیر گذاری روتین پوستی شود. ممکن است بخشی از محصولات شما حاوی مواد مزاحم یا تحریک کننده برای پوست شما باشد. در این صورت، تغییر محصولات و انتخاب محصولات مناسب می تواند بهبودی را به همراه داشته باشد.

۳. نداشتن صبر و پیوستگی در انجام روتین پوستی

7 اشتباه که باعث میشه از روتین پوستی که انجام میدی جواب نگیری!

تغییرات قابل مشاهده در پوست نیاز به زمان دارند. اگر روتین پوستی را به تازگی شروع کرده اید و تنها برای مدت کوتاهی استفاده کرده اید، ممکن است انتظاراتتان را بیش از حد بالا برده باشید. صبر و پیوستگی در استفاده از روتین پوستی بسیار مهم است.

۴. عوامل خارجی

ممکن است عوامل خارجی مانند تغذیه نامناسب، استرس، عوامل محیطی، مصرف داروها و مسائل سلامت عمومی بر تأثیر روتین پوستی شما تأثیرگذار باشند. این عوامل می توانند روی بهبود پوست شما تأثیر منفی بگذارند.

۵. استفاده از براش و اسفنج کثیف

استفاده از اسفنج و براش های کثیف باعث ورود آلودگی و میکروب به پوست شده و مشکلاتی از قبیل جوش و آکنه به همراه می‌آورد.

7 اشتباه که باعث میشه از روتین پوستی که انجام میدی جواب نگیری!

۶. رعایت نکردن ترتیب استفاده در روتین پوستی

رعایت ترتیب صحیح استفاده از محصولات نیز مهم است. عموماً ترتیب استفاده از محصولات شامل پاکسازی، تونر، سرم، کرم روز و کرم شب است. اطمینان حاصل کنید که از محصولات به ترتیب درست استفاده می کنید و به پیشنهادات تولیدکننده پایبند باشید.

۷. استفاده نکردن از محصولات پوستی اورجینال و با کیفیت

گاهی به خاطر قیمت کمتر سراغ محصولات فیک یا بی کیفیت میرویم اما باید بدانید که اگر محصولات اورجینال و با کیفیت استفاده نکنید نه تنها هیچ کمکی به بهتر شدن اوضاع پوستتان نمی‌کند بلکه ممکن است آسیب های جدی به پوست خود وارد کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز