بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برای اینکه هنگام خرید جهیزیه چیزی از قلم نیفتد، لیست جهیزیه کامل عروس به همراه اشتباهاتی که موقع خرید آن اتفاق می افتد را آورده ایم، همچنین نکات مهمی برای خرید بهترین جهیزیه

درست در همین لحظه، شاید صدها زوج جوان به دنبال خرید جهاز عروس کامل هستند تا بتوانند نیازهای زندگی مشترکشان را تامین کنند. در ایران معمولا تامین جهیزیه عروس و داماد تا حد زیادی روی دوش خانواده‌ها است. از آنجا که لیست جهاز عروس شامل تعداد زیادی از لوازم خانگی مانند لوازم برقی آشپزخانه، دکوراسیون و ... می‌شود، فراهم کردن همه آنها شاید کمی گیج‌کننده باشد. از طرفی برای خرید جهاز عروس نیز باید به نکات مهمی دقت کرد؛ زیرا کیفیت و لوکس بودن جهیزیه، حرف اول را می‌زند! اگر شما نیز می‌خواهید برای خرید جهیزیه اقدام کنید، این مطلب از سوربان، راهنمای کاملی برای شماست. ما قصد داریم به تمام ریزه‌کاری‌ها و نکات خرید جهیزیه بپردازیم و در آخر لیست کامل آن را در اختیارتان قرار داده ایم.

جهاز عروس کامل و نکاتی که قبل از خرید بهتر است بدانید!

نکات مهم برای خرید لوازم برقی آشپزخانه

یکی از بخش‌های مهم لیست جهاز عروس کامل، لوازم برقی آشپزخانه است. اگر می‌خواهید رضایت عروس خانم‌ را جلب کنید، خرید کامل لوازم برقی آشپزخانه پیشنهاد ما به شماست، اما آیا از نکات مهم خرید لوازم برقی اطلاع دارید؟ از آنجا که آشپزخانه یکی از فضاهایی است که در طول روز بارها به آن سر می‌زنید و از لوازم برقی آن استفاده می‌کنید، کیفیت لوازم برقی در آن از اهمیت زیادی برخوردار است. در ادامه به چند نکته مهم برای خرید این لوازم اشاره خواهیم کرد.

اطلاعات و مشخصات فنی لوازم را درنظر بگیرید

قبل از اینکه لوازم برقی آشپزخانه را خریداری کنید، حتما مشخصات و ویژگی‌های آنها را بسنجید؛ برای مثال، ظرفیت و توان یخچال چقدر است؟ آیا جوابگوی حجم خوراکی‌های شما هست یا خیر؟ ابعاد یخچال را بررسی کنید؛ آیا یخچال برای متراژ آشپزخانه شما مناسب است یا حجم زیادی اشغال می‌کند؟ این سوالات را برای دیگر لوازم برقی مانند اجاق گاز، ماشین ظرف‌شویی، ماشین لباس‌شویی و ... نیز تکرار کنید.

از بهترین برندها خریداری کنید

اگر سری به بازار لوازم خانگی بزنید، برندهای مختلفی را می‌بینید که هرکدام از آنها کیفیت و قیمت متفاوتی دارند. بااین‌حال، خرید از برندهای معروف همیشه خیالتان را از بابت کیفیت و تضمین کالا راحت می‌کند؛ بنابراین بهتر است جهاز عروس کامل خود را از بین برندهای معروف انتخاب کنید تا برای سال‌های طولانی قابل استفاده باشند. برای مثال، اگر به دنبال بهترین برند لوازم خانگی در ایران هستید، برند تکنو (Techno) یکی از معروف‌ترین آنها است. تکنو در اصل یک برند شناخته‌شده ایتالیایی است، اما در حال حاضر محصولات آن با همان کیفیت اورجینال تحت لیسانس این کشور در ایران مونتاژ می‌شوند. 
یکی از محصولات پرطرفدار این برند، آبمیوه گیری تکنو است که با ظرفیت 35 لیتر به شما کمک می‌کند هر نوع غذایی که می‌خواهید را به راحتی گرم کرده و بپزید. این آون توستر با تنظیم هوشمند لمسی می‌تواند تا حداکثر 230 درجه سانتی‌گراد غذای شما گرم کند.

رنگ مناسب را انتخاب کنید

اگر آشپزخانه نسبتا کوچکی دارید، نگران نباشید! می‌توانید رنگ‌های روشن و خنثی را انتخاب کنید تا فضای آشپزخانه دلبازتر و بزرگتر بنظر برسد. برای آشپز‌خانه‌های بزرگ هم، ترکیب رنگ‌های تیره مثل سرمه‌ای، قهوه‌ای و مشکی به ایجاد عمق در فضا و حس گرما و صمیمیت کمک زیادی می‌کند.

جهاز عروس کامل و نکاتی که قبل از خرید بهتر است بدانید!

به برچسب انرژی توجه کنید

شاید تصور کنید که مصرف انرژی نباید آنقدرها هم برای خرید لوازم برقی جهیزیه اهمیت داشته باشد؛ اما اینطور نیست! بعضی از لوازم برقی آشپزخانه آنقدر مصرف انرژی بالایی دارند که پس از مدتی واقعا از خرید آنها پشیمان می‌شوید؛ زیرا باید هزینه زیادی برای قبض برق بپردازید. راه حل این است که برای تکمیل جهاز عروس کامل خود به سراغ آن دسته از لوازم برقی بروید که برچسب انرژی داشته باشند و برق زیادی مصرف نکنند. برچسب انرژی روی هر دستگاه نشان می‌دهد که انرژی الکتریکی مصرفی آن چقدر است. به دنبال لوازمی باشید که دارای برچسب انرژی بالایی (مانند  A++) باشند.

نکات مهم برای خرید حضوری جهیزیه عروس

معمولا خرید آنلاین به دلیل مزایای گسترده آن مانند پشتیبانی 24 ساعته، خرید سریعتر با قیمت مقرون به صرفه به دلیل حذف واسطه‌ها و ... بر خرید حضوری ترجیح داده می‌شود؛ اما اگر می‌خواهید خودتان به بازار بروید و از نزدیک محصولات را ببینید و خریداری کنید، بهتر است نکات زیر را درنظر بگیرید:

  • یک همراه باتجربه داشته باشید: بهتر است همیشه برای خرید لوازم جهیزیه عروس، یک فرد باتجربه را در کنار خود داشته باشید تا به شما در انتخاب بهترین محصول کمک کند. در خرید حضوری برخلاف خرید اینترنتی، خبری از مشاوران آنلاین و پشتیبانی 24 ساعته نیست.
  • بازارگردی کنید: برای خرید حضوری بهتر است تمام بازار را به خوبی بررسی کنید که محصول مناسب با قیمت اقتصادی را بخرید.
  • چک لیست جهاز عروس کامل را داشته باشید: وقتی به بازار می‌روید، چک لیست جهاز عروس کامل را همراه خود داشته باشید و با خرید هر محصول، آن را داخل چک لیست خط بزنید.
  • حمل و نقل ایمن را انتخاب کنید: ممکن است شما یک محصول باکیفیت و سالم را خریداری کنید، اما در مسیر حمل و نقل آسیب جدی به آن وارد شود. برای جلوگیری از این اتفاق تلخ، حتما یک سرویس حمل و نقل و باربری ایمن و حرفه‌ای را انتخاب کنید.

جهاز عروس کامل و نکاتی که قبل از خرید بهتر است بدانید!

قیمت حدودی یک جهیزیه عروس کامل

قطعا قیمت حدودی یک جهاز عروس کامل برای هر خانواده‌ای به میزان بودجه آنها بستگی دارد؛ بااین‌حال معمولا قیمت جهیزیه کامل از 100 میلیون تومان تا بالای 300 میلیون تومان متغیر است. اگر به دنبال یک جهیزیه اقتصادی‌ هستید که کیفیت بالایی هم داشته باشد، بهتر است از فروشگاه‌هایی خریداری کنید که اعتبار بالایی داشته باشند و محصولات اورجینال با قیمت واقعی را ارائه کنند. معمولا این فروشگاه‌ها تنوع کالایی گسترده‌ای دارند و دست شما برای خرید محصولات با قیمت متفاوت کاملا باز است.

اشتباهاتی که معمولا در خرید جهیزیه رخ می دهد

تا این لحظه درباره نکات مهم برای خرید جهیزیه عروس صحبت کردیم، اما وقت آن رسیده است که ببینیم چه کارهایی را نباید بکنیم؟ در ادامه چند مورد از اشتباهات رایج در خرید جهیزیه عروس را با هم بررسی می‌کنیم.

خرید لوازمی که اصلا نیازی به آنها نداریم

متاسفانه بازار چشم و هم چشمی در خرید جهیزیه عروس به شدت داغ است آنقدر که خیلی‌ها لوازمی که اصلا نیازی به آنها ندارند را می‌خرند. مثلا خرید مبلمان سلطنتی خیلی رایج شده است و اغلب مردم برای اینکه نشان دهند جهیزیه آنها لوکس و لاکچری است بدون درنظر گرفتن نیازشان آن را خریداری می‌کنند. این در حالی است که بعضی از آپارتمان‌ها هرگز گنجایش مبلمان سلطنتی را ندارند، زیرا ابعاد مبل سلطنتی نسبتا بزرگ است و برای خانه‌های کوچک باید به سراغ مبل راحتی یا مدرن رفت.

انتخاب محصولات بی کیفیت با برند نامعتبر

برندهای نامعتبر شاید قیمت پایینی داشته باشند، اما کیفیت پایین آنها پس از مدتی هزینه سنگینی روی دست شما می‌گذارد، زیرا مجبور می‌شوید یا برای تعمیرات هزینه کنید یا برای خرید دوباره! پس بهتر است خرید از برندهای کمتر شناخته شده و بی‌کیفیت را کنار بگذارید و روی برندهای معروف با قیمت مناسب تمرکز کنید. خرید از برندهای معتبر، ارزش و زیبایی جهاز عروس کامل شما را چند برابر می‌کند.  

خرید زودتر از موعد

اگر زودتر از موعد خرید کنید، ممکن است پس از مدتی محصولات جدیدتر و بهتری وارد بازار شوند که در این صورت شما آنها را از دست می‌دهید؛ بنابراین برای خرید جهاز عروس کامل خود، عجله را کنار بگذارید. در عین حال که از یک فرد باتجربه مشورت می‌گیرید، خودتان از روی فرصت بهترین محصولات بازار را شناسایی کنید و سپس برای خرید آنها در زمان مناسب اقدام کنید.

بی‌توجهی به ضمانت کالا و خدمات پس از فروش

ضمانت کالا نشان‌دهنده این است که شرکت تولید‌کننده به طول عمر و کیفیت محصول خود اطمینان دارد و در صورت بروز مشکل، آن را تعمیر یا تعویض خواهد کرد. خوب است بدانید که اگر محصولی بدون ضمانت باشد، در صورت خرابی، مجبور خواهید بود هزینه  تعمیر یا تعویض آن را به طور کامل خودتان بپردازید. این موضوع می‌تواند به خصوص برای خرید لوازم برقی جهیزیه گران قیمت، هزینه زیادی را به شما تحمیل کند.
جهاز عروس کامل و نکاتی که قبل از خرید بهتر است بدانید!

سخن آخر؛ سلیقه همسرتان را فراموش نکنید!

در پایان بهتر است بدانید که هرچند توجه به کیفیت، قیمت، ضمانت و خیلی از موارد دیگر برای خرید جهاز عروس کامل بسیار مهم است، اما همه‌چیز به سلیقه همسر شما بستگی دارد. پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید لوازم آشپزخانه و هر نوع از لوازم خانگی، حتما به نظر همسرتان توجه کنید. ممکن است یک محصول واقعا باکیفیت باشد، اما همسر شما از رنگ، طرح یا مدل آن راضی نباشد. بنظر شما چه نکات دیگری را باید برای خرید جهیزیه عروس درنظر گرفت؟ بهترین راه برای خرید لوازم خانگی چیست؟ اگر تجربه خرید جهیزیه عروس داشتید یا می‌خواهید به تازگی برای آن اقدام کنید، نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید. در ادامه میتوانید لیست جهیزیه کامل عروس را داشته باشید.

لیست جهیزیه عروس

سرویس حبوبات
سرویس آشپزخانه
سرویس قاشق چنگال
سرویس قاشق دم دستی
سرویس کریستال بوفه
سرویس ظروف غذاخوری
سرویس ظروف دم دستی
سرویس پیرکس
سرویس چینی
سرویس صبحانه
سرویس قابلمه
سرویس قابلمه تفلون دم دستی
سرویس دم کنی
سرویس چاقو
قهوه خوری
فلاسک چای
همزن دستی
کفگیر و ملاقه
کتری و قوری
سبد تفاله چایی
سینی مجمع بزرگ
سینی مجمع کوچک
سینی سیلور
سینی قهوه دو سایز
سینی چای کریستالی
سینی دو نفره
سینی پذیرایی سه سایز
گلدان کریستال
زعفران ساب
فلفل دان
جای زعفران
ظرف روغن مایع
نسکافه خوری
پارچ یخچال
شیشه آب
استکان دم دستی
استکان پذیرایی
پارچ و لیوان دم دستی
پارچ و لیوان مهمان
ست آبلیمو ، آبغوره
قندان دم دستی
قندان پذیرایی
یخ دون
گلاب پاش
شیشه شیر
گیره لباس
کارد میوه
کاور لوازم برقی
فنجان چای
نعلبکی
سیخ
توری کباب
پیتزا خوری
ابر سفره پاک کن
گیره های چسبی
مرغ خوری بزرگ و کوچک
کفگیر و چنگال چوبی
گوشت کوب استیل
ظروف کیک
چاقوی کیک
اسفند دود کن
چای صاف کن
رنده معمولی
رنده ۱۰ کاره
تخته سبزی
تخته گوشت چوبی
جای سیب زمینی و پیاز
ترازوی آشپزخانه
قیچی قند
رو انداز و تو انداز کابینت
زیر قابلمه ای
شعله پخش کن
الک
سیر کوب
ابزار آلات آشپزخانه
آبکش استیل سه پارچه
فرچه سبد
شیشه شور
فرچه مخزن دار
چنگال سالاد
چنگال زیتون
چنگال کوکو
انبر ذغال
سیخ چوبی
زیر قاشقی کنار گاز
قیف دو سایز
زیر لیوانی
وردنه
سبد چاقو
رنده سیر
رو یخچالی
ماهی تابه چدن
گیره جوراب
صافی
شلنگ
شیشه شور با ابر
آب مرکبات گیری
گیره دستکش
پیمانه فلفل و نمک
ظروف سفالی آبگوشت خوری
جارو دستی
جای آویز دستمال
 حوله آشپزخانه
دستمال سفره
کارد و چنگال پذیرایی
همزن شیشه ای سس
آویز لیوان
جا قاشقی برای داخل کشو
جا قاشقی برای آب چکان
جای اسکاچ
جای کارد برای سر میز پذیرایی
سبدهای چوبی
ست ادویه
سطل برای تی کشیدن
کیسه سبزی
گردو خرد کن
قاشق قهوه خوری
جا لیوانی استیل
سبد میوه استیل
سفره نان
سفره دم دستی
سفره مهمان
زیر سفره دم دستی
زیر سفره مهمان
جای سیخ
پارچ پلاستیکی
2.لوازم برقی جهیزیه:
یخچال و فریزر
ظرفشویی
لباسشویی
مایکروویو
چرخ گوشت
اجاق گاز و فر
چای ساز
آبمیوه گیری
غذا ساز
پلو پز
آرام پز
همزن برقی
سرخ کن
بخارپز
زودپز
توستر
کتری برقی
همزن برقی
ساندویچ ساز
آسیاب برقی
گوشت کوب برقی
سبزی خرد کن
قهوه ساز
آسیاب برقی
مخلوط کن
جارو برقی
جارو شارژی
اتو بخار
اتو پرس
بخار شور
چرخ خیاطی 
پنکه برقی
لوستر پذیرایی 
لوستر آشپزخانه 
لوستر اتاق خواب
آباژور زمینی و رومیزی
2. وسایل اتاق پذیرایی و نشیمن جهیزیه :
تلوزیون
میز تلویزیون
ضبط صوت
فرش
میز ناهار خوری
بوفه
مبلمان
کوسن مبل
رو فرشی
رو انداز مبل
ساعت دیواری و رومیزی
3. لوازم بهداشتی جهیزیه عروس :
فرچه 
سطل
وسایل اتاق خواب جهیزیه:
سرویس خواب و رختخواب
لوستر
آباژور رومیزی
روتختی و رو بالشتی دم دستی
رو انداز پشتی
خوشخواب
پتو
سرویس تخت و رو تختی
میز توالت
5. دیگر وسایل :
رخت آویز آپارتمانی
زیر دری پا
ضرب گیر در
جاروی کوچک
چهار پایه متوسط
نردبان
بقچه های زیپ دار
حوله صورت و دستشویی
سطل زباله
کلینکس پذیرایی
آویز لباس
چوب رختی پشت در
چرخ دستی خرید
پادری
پشتی
پرده و چوب پرده
جا کلیدی
میز تلفن
قیچی خیاطی
جعبه سوزن
قرقره و جعبه پارچه ای سوزن
جاکفشی
چوب رختی

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

پیشنهادها برای شما

تشریفات رویای طلایی تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس امپرا تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

باغ و عمارت پاپیون اصفهان

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
اصفهان

باغ و تشریفات پلاک 7 شیراز

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
فارس

تشریفات لوکس ماهان تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجلل در باغ تالار روما

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران

تشریفات مجالس بلانش تهران

شروع قیمت: [تماس بگیرید]
تهران


نظرات شما:

عناوین جذاب امروز