بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

شکار ارزانترین بلیط هواپیما با ۶ ترفند مهم

شکار ارزانترین بلیط هواپیما با ۶ ترفند مهم

کسی هم هست که از خرید ارزان‌تر محصولات و خدمات مختلف استقبال نکند؟ فکر نمی‌کنیم. برای خرید بلیط هواپیما هم استفاده از شرایطی که باعث کاهش هزینه‌ها می‌شوند، بسیار جذاب است. برای پیداکردن بلیطی با قیمتی مناسب‌تر، باید با راهکارها و ترفندهایی آشنا باشید که در ادامه از آن‌ها برایتان می‌گوییم.

۱. در زمان مناسب خرید کنید

شکار ارزانترین بلیط هواپیما با ۶ ترفند مهم

برای تهیه بلیط ارزان باید در زمانی مناسب، اقدام به خرید بلیط کنید. منظور از زمان مناسب چیست؟ تقاضا برای پرواز در برخی اوقات هفته و ماه کمتر است. هرچه تقاضا کمتر باشد، هزینه و قیمت بلیط هم پایین‌تر می‌آید. ایرلاین‌ها دوست ندارند که با ظرفیتی کمتر از توانشان پرواز کنند. برای جلوگیری از پروازهای خالی، قیمت بلیط سفرها در اوقات کم‌طرفدار کاهش پیدا می‌کند. باید بتوانید این زمان‌ها را برای مقصد موردنظرتان شناسایی کنید.

به‌طور کلی، معمولاً هزینه بلیط سفرهای میان هفته و ماه کمتر از روزهای دیگر است. بعضی از ساعت‌های شبانه‌رزو هم با استقبال کمتری روبه‌رو هستند. برای مثال، با درنظرگرفتن مدت‌زمان پرواز می‌توانید تخمین بزنید که با شروع سفر از چه ساعتی در زمانی معقول و مناسب از روز به مقصد می‌رسید. چنین پروازی معمولاً گران‌تر است. پروازهایی با زمان‌های رسیدن به مقصد نامناسب‌تر، معمولاً ارزان‌ترند. اگر شرایط چنین سفری را داشته باشید، امکان خرید بلیط ارزان‌تر برایتان وجود دارد.

۲. ایرلاین‌های ارزان‌تر را بشناسید

قیمت بلیط پرواز در ایرلاین‌های مختلف همیشه یکسان نیست. بنا به دلایل مختلف، برخی از ایرلاین‌ها هزینه کمتری بابت بلیط مسیر مشابهی با شرکت‌های دیگر دریافت می‌کنند. برای مثال، گاهی‌اوقات شمار مسافران یک ایرلاین بسیار زیاد هستند و از همین روی، استراتژی فروش خود را روی پایین‌آوردن قیمت و سرویس‌دهی به مشتریان پرشمارتر تنظیم می‌کند. در این صورت، شما می‌توانید بلیط سفر با آن شرکت هواپیمایی را با قیمت ارزان‌تری تهیه کنید.

سیاست‌های مختلفی در پی این روند وجود دارند. قوانین کاری ایرلاین هرچه که باشد، در نهایت به سود شماست و می‌توانید با شناسایی آن شرکت، بلیط را ارزان‌تر بخرید.

بعضی از ایرلاین‌ها هم خدمات کمتری در طول پرواز ارائه می‌کنند و از همین رو، هزینه بلیطشان کمتر از موارد دیگر می‌شود. اگر به‌دنبال رفاه و امکانات خاصی در طول سفر هوایی نیستید، خرید بلیط ارزان‌تر برخی ایرلاین‌ها برایتان به‌صرفه‌تر می‌شود.

۳. حواستان به لحظه‌آخری‌ها باشد

شرکت‌های چارترکننده مانند برخی آژانس‌ها و تورهای گردشگری اقدام به پیش‌خرید تمام یا بخشی از بلیط‌های یک پرواز می‌کنند. اگر نتوانند این بلیط‌ها را به‌موقع و در زمان مناسب بفروشند، مجبور می‌شوند که در نزدیکی زمان پرواز، هزینه را پایین بیاورند تا هواپیما خالی پرواز نکند.

با شناسایی بلیط‌های چارتری لحظه‌آخری هم هزینه کمتری بابت بلیط پرواز موردنظرتان پرداخت خواهید کرد. فقط چند نکته را به‌خاطر بسپارید. باید بتوانید خودتان را با زمان سفر چنین پروازهایی تطبیق بدهید. این بلیط‌ها در نزدیکی زمان پرواز به‌فروش می‌رسند و باید بتوانید تدارکات سفر را در مدت‌زمانی کوتاه سروسامان بدهید.

یادتان باشد که بلیط‌های سیستمی برای کودکان تخفیفاتی در نظر می‌گیرند. پس اگر همسفر خردسال با خود به‌همراه دارید، شاید تهیه بلیط سیستمی برایتان مناسب‌تر باشد. در خرید بلیط لحظه‌آخری و چارتری، معمولاً چنین شرایط ویژه‌ای برای خرید بلیط خردسالان وجود ندارد.

۴. زودتر دست‌به‌کار شوید

برخی از مقاصد بسیار پرطرفدارند و هرچه به زمان پرواز نزدیک‌تر می‌شوید، تهیه بلیط هم سخت‌تر خواهد بود. بنابراین، اگر برنامه سفر هوایی‌تان از پیش مشخص است، سریع‌تر برای خرید اقدام کنید.

هرچه زودتر بلیط بخرید، هزینه آن هم کمتر می‌شود. با این کار می‌توانید با خیال راحت، برای امور دیگر سفرتان برنامه‌ریزی کنید و نگران پیدانکردن بلیط یا هزینه زیادش نباشید.

چنین اقدامی برای بلیط‌های سیستمی مقدور است. بلیط‌های سیستمی به شما امکان خرید از مدت‌ها پیش از تاریخ پرواز را می‌دهند. اگر باید حتما در تاریخ مشخصی در مقصد باشید، بهتر است که ریسک نکنید و بلیط سیستمی را از چند وقت قبل از پرواز تهیه کنید. نگذارید که استرس پیدانکردن بلیط باعث مخدوش‌شدن لذت سفرتان شود.

۵. حواستان به تخفیف‌ها باشد

یکی دیگر از روش‌های پیداکردن بلیط‌های ارزان، دنبال‌کردن اخبار ایرلاین‌ها و آژانس‌های گردشگری و موارد مشابه است. اگر در جریان اخبار و اطلاع‌رسانی‌های آن‌ها باشید، از تخفیفاتی باخبر می‌شوید که در برخی اوقات، برای مشتریان خود در نظر می‌گیرند. برای اینکه بتوانید از اخبار آن‌ها باخبر شوید، عضو خبرنامه‌هایشان شوید یا در شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها را دنبال کنید.

گاهی‌اوقات در فرودگاه هم پیشخان‌های فروش بلیط برخی ایرلاین‌ها حاضر است و با دقت‌کردن به آن‌ها می‌توانید از شرایط ویژه احتمالی خرید با تخفیف بلیطشان مطلع شوید. باید فرصت‌طلب باشید و از این شانس‌های اتفاقی نهایت بهره را ببرید.

۶. اینترنتی خرید کنید

شکار ارزانترین بلیط هواپیما با ۶ ترفند مهم

با تهیه اینترنتی بلیط پرواز می‌توانید آن را ارزان‌تر بخرید. چرا؟ به‌دلایل پرشمار. برای مثال، سامانه‌های اینترنتی به شما امکان مقایسه قیمت بلیط ایرلاین‌های مختلف را می‌دهند. اگر بخواهید به‌طور حضوری، اقدام به خرید کنید، برای مقایسه قیمت بلیط‌های مختلف نیاز به مراجعه چندباره به بلیط‌فروشی‌ها و تماس‌های تلفنی مختلف پیدا می‌کنید. سامانه‌های اینترنتی معتبر به شما اجازه می‌دهند که ارزانترین بلیط هواپیما را به‌راحتی و با بررسی تمام بلیط‌های موجود از کلیه ایرلاین‌ها پیدا کنید.

در سامانه‌های آنلاین، فیلترهایی برای پیداکردن بلیط‌های با ویژگی‌های خاص هم تعبیه شده است. برای مثال، ارزان‌ترین بلیط یا پرتخفیف‌ترین بلیط هم از این دست هستند و به شما کمک می‌کنند تا به بلیطی ارزان‌تر دسترسی داشته باشید.

وجود کدهای تخفیف در برخی از این سامانه‌های معروف و معتبر هم راه دیگری برای خرید مقرون‌به‌صرفه بلیط هواپیما است. امکان خرید اعتباری و اقساطی هم این سایت‌ها و اپلیکیشن‌های آنلاین وجود دارد. چنین روندی هم باعث می‌شود که بتوانید با صرف هزینه حساب‌شده به خرید بلیط بپردازید.

در آخر

با کمی صبر و حوصله و البته آگاهی از ترفندهای مختلف می‌توانید بلیط سفر هوایی‌تان را ارزان‌تر تهیه کنید. این‌بار که قصد سفر هوایی داشتید، حتماً به توصیه‌هایمان در این مقاله نگاهی بیندازید. مرور این ایده‌ها، خالی از لطف نخواهد بود.

تجربه پرواز با خرید بلیطی ارزان‌تر را داشته‌اید؟ با دقت به این ترفندها و صرف کمی وقت و حوصله می‌توانید ارزان‌تر سفر کنید. فرقی نمی‌کند که بار نخستی است که می‌خواهید با هواپیما سفر کنید یا تجربه سفرهای هوایی زیادی دارید. این راهکارها ساده‌اند و برای همه کاربردی خواهند بود. از آن‌ها غافل نشوید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز