بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

بهترین روغن برای مو در طب سنتی کدام است؟

در طب سنتی همواره به استفاده از برخی روغن‌ ها برای رویش مجدد مو یا رفع برخی مشکلات از جمله خشکی و نازکی موها توصیه شده است. در واقع میتوان گفت که روغن های زیتون، نارگیل، رزماری، کندش و ... جزو بهترین روغن ها در طب سنتی برای تقویت و تغذیه مو شناخته شده اند.

برخی از افراد ترجیح میدهند از روغن های گیاهی به صورت خالص و خام استفاده کنند و برخی نیز به سراغ خرید روغن مو با قیمت مناسب که متشکل از این ترکیبات است، میروند. در ادامه با ما همراه باشید تا با بررسی عملکرد هرکدام از این روغن ها، بتوانید بهترین گزینه را برای رفع مشکلات موهای خود انتخاب کنید.

پیشنهاد طب ایرانی (سنتی) برای خرید روغن مو چه است؟

  1. روغن آرگان

  • منشا: مراکش
  • حاوی: سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، اسیدهای چرب و ویتامین E
  • مزایا: تغذیه انواع مو، محافظت در برابر گرما، بهبود ساختار مو، درخشش بیشتر
  • معایب: امکان ایجاد آلرژی در برخی از افراد که به میوه های آجیلی حساسیت دارند
  • نحوه استفاده: برای کمک به حفظ رطوبت طبیعی موهایتان، چند قطره روغن آرگان را قبل از دوش گرفتن یا بعد از حالت دادن به موهایتان بریزید تا درخشندگی بیشتری داشته باشید.

روغن آرگان، به عنوان یک اقدام پیشگیرانه برای مو در طب سنتی شناخته میشود که میتوانید با افزودن منظم آن به روتین مراقبت از مو، به تقویت فولیکول ها قبل از اینکه آسیب ببینند، کمک کنید. اگر زمانیکه موهای خشک شما نیاز به احیا دارد، روغن آرگان را امتحان کنید دیگر به آرایشگاه نخواهید رفت و در هزینه صرفه جویی می کنید.

روغن آرگان به عنوان یک مرطوب کننده قوی عمل کرده و موهای خشک و آسیب دیده را آبرسانی و تغذیه می کند. علاوه بر این، به کنترل موخوره کمک می کند، به عنوان یک سپر محافظ در برابر ابزارهای حالت دهنده گرما عمل می کند، از دوشاخه شدن موها جلوگیری می کند و درخشندگی درخشانی به مو می بخشد و به ظاهری سالم کمک می کند. علاوه بر این، برخی از مطالعات نشان می دهد که روغن آرگان می تواند از موها در برابر آسیب های خورشید نیز محافظت کند. روغن ارگان اوجی ایکس یکی از بهترین محصولات برای تقویت و مراقبت از موها است که فاقد پارابن و سولفات بوده و برای انواع مو مناسب است.

  1. روغن زیتون

  • منشا: درخت زیتون
  • حاوی: ترکیبات آنتی اکسیدان، ضد التهاب و آنتی باکتریال
  • مزایا: کمک به افزایش رشد و ضخیم تر کردن تار مو، محافظت در برابر مشکلاتی مانند ریزش، نازک شدن بیش از اندازه و شکنندگی
  • معایب: از آنجایی که سنگین و چرب است، استفاده از آن روی موهای چرب ممکن است منافذ پوست سر را مسدود کند و باعث بروز جوش و سایر مشکلات رایج در کف سر شود.
  • نحوه استفاده: چند قطره روغن زیتون را در دستان خود بریزید، سپس به آرامی پوست سر خود را ماساژ دهید.

روغن زیتون اولین و بهترین گزینه برای تقویت و تغذیه مو در طب سنتی است که میتواند به نرم، مرطوب کردن و حالت دادن به تارهای شما کمک کند، به خصوص اگر موهای خشک و شکننده دارید.

این روغن جادویی دارای طیف گسترده ای از خواص مفید است زیرا حاوی ویتامین E و ترکیبات آنتی اکسیدان، ضد التهاب و عوامل ضد میکروبی است که نقش مهمی در افزایش سلامت و تقویت فولیکول مو دارند. بنابراین درک اینکه ممکن است به ریزش موی شما نیز کمک کند دشوار نخواهد بود.

  1. روغن سیاهدانه

  • منشا: جنوب غربی آسیا
  • حاوی: تیموکینون و آنتی اکسیدانی
  • مزایا: افزایش درخشش و براقی موها، کمک به تسریع رشد مو، کاهش ریزش، افزایش استحکام تارهای مو و تقویت ریشه، ضد شوره، تامین رطوبت مورد نیاز ساقه مو
  • معایب: در صورت استفاده کوتاه مدت احتمالاً بی خطر است اما ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد بثورات آلرژیک شود.
  • نحوه استفاده: روغن را به طور کامل روی پوست سر خود ریخته و ماساژ دهید. این حرکت منجر به بهبود جریان خون در کف سر و تحریک رشد مو میشود. تا 2 بار در روز میتوانید از آن استفاده کنید.

از معروف‌ ترین و بهترین روغن‌ های گیاهی مو در طب سنتی که سابقه 2000 ساله دارد، و علاوه بر بهبود سلامت مو، کاهش ریزش آن، برای کاهش آکنه، التهابات و کاهش سطح قند خون نیز بکار میرود.

این روغن به دلیل داشتن فواید بی نظیر و ترکیبات گیاهی منحصر به فرد می‌ تواند هرگونه مشکل کوچک و بزرگ موهای شما را برطرف کند. به همین دلیل از زمان‌ های قدیم همواره به استفاده از آن توصیه شده است. در صورتی که دارای مشکلاتی مانند التهاب کف سر، قارچ و نازک شدن بیش از حد موها هستید توصیه می‌ کنیم استفاده از روغن سیاهدانه را در اولویت قرار دهید.

بهترین روغن برای مو در طب سنتی کدام است؟

  1. روغن نارگیل

  • منشا: در غرب آفریقا و در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • حاوی: اسیدهای چرب، اسید لوریک
  • مزایا: بهبود و تقویت موهای خشک و آسیب دیده از طریق آبرسانی، کاهش موخوره، کمک به حالت پذیری بهتر، کنترل و کاهش شوره و التهابات پوست سر
  • معایب: از آنجایی که روغن نارگیل می‌تواند کودوژنیک باشد یا منافذ را مسدود کند، بنابراین کسانی که پوست مستعد آکنه دارند باید با احتیاط عمل کنند.
  • نحوه استفاده: میتوان از آن هم به تنهایی روی موهای خشک (یک روز قبل از حمام) و هم روی موهای مرطوب در کنار شامپو یا نرم کننده (بین 10 تا 30 دقیقه بماند) نیز استفاده کرد و سپس آبکشی کرد.

یکی دیگر از شناخته شده‌ ترین و موثرترین روغن‌ های گیاهی برای مو که علاوه بر متخصصین طب سنتی (ایرانی) پزشکان پوست و مو نیز استفاده از آن را توصیه میکنند، روغن نارگیل است. روغنی مغذی و چندکاره که می‌ تواند مشکلاتی مانند خشکی مو و شوره سر را برطرف کرده و نقش مهمی نیز در درمان ریزش موها و درخشان شدن آن ها دارد.

در صورتی که موهایی وز و خشک دارید و می‌ خواهید از روش‌ های گیاهی استفاده کنید، روغن نارگیل یک انتخاب منحصر به فرد و ایده‌ آل برای شما است. در طب سنتی همواره به استفاده از روغن نارگیل برای رشد مو و رفع برخی مشکلات از جمله ترمیم موهای آسیب دیده اشاره شده است. ضمن اینکه به داشتن خواص ضد التهابی و ضد میکروبی نیز معروف است

  1. روغن مورد

  • منشا: مناطق کویری و مناطق کم آب
  • حاوی: اسید پالمیک
  • مزایا: تحریک رشد مو، درمان شوره سر، مرطوب کننده مو، پاکسازی پوست
  • معایب: عصاره رقیق شده برگ مورد احتمالا بی خطر است. در موارد کم عوارض جانبی ممکن است در حد سوزش و خشکی پوست باشد.
  • نحوه استفاده: هفته‌ ای دو بار این محصول را روی موهای خود قرار داده و به آرامی آن ها را ماساژ دهید. هم چنین می توانید چند قطره را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید.

روغن دیگری که در طب سنتی به عنوان یک روغن مو معجزه آسا شناخته می‌ شود، روغن مورد یا مورت است. در صورتی که به ریزش مو مبتلا شده‌اید می‌ توانید برای جلوگیری از این مشکل از روغن مورد استفاده کنید. این محصول فواید ویژه‌ ای برای رشد بهتر موها داشته و حتی شما می‌ توانید برای پرپشت شدن ابرو نیز از آن استفاده کنید. این محصول حاوی اسید پالمیک است که در واقع می‌ تواند پروتئین‌ های ضروری برای مو را تامین کرده و همچنین مقاومت موها را بالا می‌ برد.

بهترین روغن برای مو در طب سنتی کدام است؟

جمع بندی:

محصولات مراقبت از مو از جمله روغن های مو همگی برای محافظت از مو و رفع مشکلات احتمالی تولید و فرموله شده اند. اما توصیه میکنیم در صورتی که مشکلاتی مانند ریزش مو، نازک شدن مو یا شوره سر برای شما به وجود آمده است برای رفع آن، ابتدا به پزشک مراجعه کرده و با شناسایی علل بروز این مشکل، سپس اقدام به تعیین راه حل و استفاده از این محصولات نمایید.

هرچند که روغن های مو اکثرا بدون عوارض بوده و در جهت تقویت ریشه مو و افزایش ضخامت آن ها استفاده میشوند. این روغن‌ ها دارای انواع ویتامین، آنتی اکسیدان و ترکیبات گیاهی موثر هستند که مشکلات به وجود آمده را رفع کرده و باعث استحکام ساقه و ریشه مو می‌ شوند.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز