بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
پیدا کردن پارچه ای سبک و کاربردی در تابستان که بشود لباس های مختلفی با آن دوخت، اندکی دشوار است. یک پارچه مناسب باید ویژگی های ایده آلی داشته باشد تا بتوان از آن به صورت روزمره در خانه و خیابان استفاده کرد. همانطور که می دانید، پارچه لینن بهترین گزینه برای روزهای گرم تابستان است. در واقع همه با دیدن الیاف جذاب این پارچه به یاد روزهای گرم و سفرهای تابستانی می افتند.

پیدا کردن پارچه ای سبک و کاربردی در تابستان که بشود لباس های مختلفی با آن دوخت، اندکی دشوار است. یک پارچه مناسب باید ویژگی های ایده آلی داشته باشد تا بتوان از آن به صورت روزمره در خانه و خیابان استفاده کرد. همانطور که می دانید، پارچه لینن بهترین گزینه برای روزهای گرم تابستان است. در واقع همه با دیدن الیاف جذاب این پارچه به یاد روزهای گرم و سفرهای تابستانی می افتند. به همین دلیل ممکن است یکی از پارچه هایی که در لیست خرید تابستانی خود دارید، پارچه لینن هندی باشد. این پارچه یکی از خاص ترین پارچه های سبک و در عین حال خیره کننده و چشمگیری است که می توانید در استایل تابستانی خود از آن بهره ببرید.

پارچه ساتن طرح دار به عنوان یک پارچه کلاسیک، سالهاست در دوخت لباس های راحتی و مجلسی مورد استفاده قرار می گیرد. اگر قصد طراحی و دوخت یک پیراهن مجلسی ساده و کژوال را دارید، خرید پارچه ساتن طرح دار می تواند برای شما بسیار مقرون بصرفه باشد. این پارچه زیبا با درخششی که دارد، جلوه ای صد چندان به استایل شما می بخشد. در ادامه این مطلب ما قصد دارم شما را بیشتر با ویژگی های این دو پارچه و نکاتی که باید در هنگام خرید پارچه لینن هندی و ساتن گلدار در نظر داشته باشید، آشنا کنیم.

آشنایی پارچه لینن هندی، محبوب تابستان

پارچه لینن هندی و ساتن طرح دار، دو پارچه سبک و کاربردی برای تابستان

پارچه لینن با داشتن الیاف طبیعی یکی از پرفروش ترین پارچه ها در سراسر جهان است. این پارچه با ظاهر و بافت خاصی که دارد، سالهاست توانسته جایگاه خود را در کمد طرفدارن استایل کژوال و مینیمال حفظ کند. اما لینن ساده برای خانم هایی که همواره به کمی زرق و برق بیشتر نیاز دارند، کافی نیست. اگر طرفدار پارچه های نفیس طرحدار هستید، ما خرید پارچه لینن هندی را به شما پیشنهاد می کنیم. این پارچه با داشتن سوزن دوزی و گلدوزی های فوق العاده، یکی از مجلل ترین پارچه هایی است که می توانید در روزهای گرم استایل خود را با آن از همیشه درخشان تر کنید. در طراحی این پارچه معمولا از الیاف ابریشمی و لمه استفاده می شود.

طرح های رنگارنگ سطح این پارچه همچون یک اثر هنری نگاه هر ببینده ای را به خود جلب می کند. در زمینه پارچه لینن هندی معمولا از لینن ساده با رنگ های بژ، خنثی یا تیره استفاده می شود. رنگ الیاف به کار رفته در طراحی این پارچه نیز بر اساس رنگ پارچه زمینه انتخاب می شود. اما معمولا الیاف لمه طلایی یکی از الیاف اصلی در طراحی این پارچه است. آینه و پولک های ریز را هم ممکن است بر سطح این پارچه فوق العاده مشاهده کنید. خرید پارچه لینن هندی برای دوخت مانتوهای کتی یا عروسی یکی از بهترین تجربیات شما در زمینه خرید پارچه خواهد بود. لینن بسیار بادوام است و با تنفس پذیری بالایی که دارد، برای استفاده روزمره در فصل تابستان رقیبی نخواهد داشت.

راهنمای خرید پارچه لینن هندی

پارچه لینن هندی و ساتن طرح دار، دو پارچه سبک و کاربردی برای تابستان

از آنجایی که پارچه لینن هندی برای دوخت مانتو، کت های اورسایز و پیراهن های کوتاه و نیمه رسمی مجلسی کاربرد دارد، باید در هنگام خرید دقت بیشتری به خرج دهید. بهتر است پیش از خرید این پارچه مدل مورد نظر خود را انتخاب کرده و سپس به بازار مراجعه کنید. در نظر داشتن نکات زیر نیز باعث می شود در نهایت رضایت بیشتری از خرید پارچه لینن هندی داشته باشید.

به میزان آبرفت پارچه لینن هندی توجه کنید

اولین نکته ای که باید در هنگام خرید پارچه های دارای الیاف طبیعی در نظر داشته باشید، میزان آبرفت آن است. پارچه های لینن بسته به نوع الیاف پنبه ای که دارند و شکل بافتشان، ممکن است میزان آبرفت متفاوتی داشته باشند. البته پارچه لینن هندی به دلیل داشتن انوع تزئینات و سوزن دوزی معمولا کمترین میزان آبرفت را دارد. اما شما می توانید برای احتیاط بیشتر در این مورد از فروشنده سوال کنید. خرید 30 الی 50 سانتیمتر بیشتر از متراژ مورد نیاز نیز می تواند خطاهای اندازه گیری شما را کاهش دهد.

به جنس زمینه پارچه توجه کنید

پارچه لینن کیفیت های مختلفی دارد و معمولا از لینن های مرغوب و باکیفیت برای تولید پارچه لینن هندی استفاده می شود. در حقیقت، سوزن دوزی و گلدوزی هایی که روی این پارچه انجام می شود نیاز به داشتن زمینه ای باکیفیت دارد. زیرا پارچه زمینه می تواند در زیبایی آن و ماندگاری طرح های روی آن بسیار تاثیرگذار باشد. اگر به دنبال پارچه ای نفیس برای دوخت مانتوهای خنک تابستانی هستید، این نکته را فراموش نکنید.

یک طرح مناسب انتخاب نمایید

پارچه های طرحدار این امتیاز را دارند که می توانید با استفاده صحیح از آنها در استایل، معایب اندامی خود را پنهان کنید. در حقیقت با پارچه طرحداری مانند پارچه لینن هندی، به سادگی می توانید خطای دید ایجاد کرده و نگاه مخاطب را به بخشی از استایل خود که می خواهید، هدایت کنید. اگر درشت اندام هستید، پارچه لینن هندی با زمینه تیره و طرح های ریز برای شما مناسب تر است. اما اگر جثه ای ریز و لاغر اندام دارید، می توانید با رنگ های روشن و طرح های درشت و برجسته آن، استایل درخشان تری داشته باشید.

به جهت پارچه لینن هندی دقت کنید

نکته دیگری که در هنگام خرید پارچه لینن هندی باید در نظر داشته باشید، جهت و فرم طرح روی پارچه است. اگر نیاز است در قسمت های مختلف یک لباس تقارن و توالی طرح های آن حفظ شود، ممکن است نیاز به پارچه بیشتری داشته باشید. رعایت این نکته به شما کمک می کند در نهایت لباسی زیبا و چشم نواز طراحی کنید.

ایستایی پارچه را در نظر بگیرید

پارچه لینن نسبت به سایر پارچه های دارای الیاف پنبه ای، ایستایی بیشتری دارد. اما در نهایت باید گفت این پارچه ایستایی متوسطی دارد و این نکته مهم در هنگام خرید پارچه لینن هندی خواهد بود. این پارچه نیاز به آستر کشی ندارد اما می توانید با اضافه کردن آسترهای مناسبی از جنس نخ و پنبه با آن کت های زیبایی مناسب فصل بهار طراحی نمایید.

پارچه لینن هندی برای استفاده روزمره مناسب است

اگر همچنان در خرید پارچه لینن هندی مردد هستید، بد نیست بدانید این پارچه دوام فوق العاده ای دارد. در نتیجه بر اثر استفاده مداوم، رنگ و بافت آن تغییر نمی کند. هرچند به دلیل وجود تزئینات مختلف روی پارچه باید اندکی در هنگام شستشو ظرافت به خرج دهید. اما شستشو و نگهداری از آن ابدا دشوار نیست و کاملا برای استفاده روزمره مناسب است.

آشنایی با پارچه ساتن طرح دار، درخشان و فریبنده

پارچه ساتن همواره پارچه ای محبوب در میان خانم ها بوده است. این پارچه یکی از قدیمی ترین پارچه هایی است که از گذشته تا امروز، جایگاه ویژه ای در طراحی لباس دارد. با رشد تکنولوژی و پیوند صنعت چاپ و نساجی، امروزه ما زیباترین مدل های پارچه ساتن را در اختیار داریم. پارچه ساتن طرحدار گزینه ای دلفریب برای دوخت لباس های مختلف محسوب می شود. این پارچه تمام ویژگی های ساتن را دارد و تنوع بی نظیر آن در طرح و رنگ، محبوبیت آن را صد چندان کرده است. همانطور که می دانید، ساتن پارچه ای لطیف با بافتی خاص است. سطح پارچه ساتن طرح دار کاملا صاف، صیقلی و درخشان بوده اما داخل آن کاملا مات است. البته سطح داخلی این پارچه نیز بسیار لطیف است و پوست شما را نوازش خواهش کرد.

پارچه لینن هندی و ساتن طرح دار، دو پارچه سبک و کاربردی برای تابستان

در واقع لطافت بی مثال این پارچه یکی از دلایل محبوبیت آن است. معمولا از این پارچه برای دوخت لباس خواب، راحتی و پیراهن های نیمه رسمی مجلسی استفاده می شود. پارچه ساتن طرح دار با درخششی که دارد، روی بدن سایه هایی ایجاد می کند. این سایه های فرمی خیره کننده ای به اندام شما می دهند. به همین دلیل ساده ترین لباسی که با آن بدوزید هم در نهایت جلوه ای زیبا بر تن شما خواهد داشت. از این پارچه دوست داشتنی و پرکاربرد می توانید برای دوخت دامن، شال و حتی مانتو نیز استفاده کنید. اگر قصد خرید پارچه ساتن طرح دار را دارید، مطالعه ادامه این مطلب برای شما مفید خواهد بود.

راهنمای خرید پارچه ساتن طرح دار

پارچه ساتن طرح دار علاوه بر تنوع بالایی که در طرح و رنگ دارد، در بافت و الیاف نیز بسیار متنوع است. مدل های مختلف این پارچه با توجه به الیافی که در آنها به کار می رود، کیفیت های مختلفی دارند. به همین دلیل در هنگام خرید نباید تنها به قیمت پارچه ساتن گلدار توجه کنید. در نظر داشتن نکات زیر به شما کمک می کند بتوانید در هنگام خرید پارچه ساتن طرحدار مانند یک خیاط یا پارچه شناس حرفه ای عمل کنید.

به جنس و وزن پارچه توجه کنید

در هنگام خرید پارچه ساتن طرح دار باید به دقت آن را لمس کرده و وزن آن را نیز در نظر داشته باشید. این پارچه در گرم های مختلف تولید می شود و این ویژگی بسته به نوع بافت و الیاف به کار رفته در تولید ساتن متفاوت است. ساتن های بسیار سبک که صیقلی و لغزنده نیستند، معمولا جنس مرغوبی ندارند. برای شناخت مدل های مرغوب آن باید به دنبال مدل های لطیف با کیفیت چاپ بالا باشید. ساتن های بسیار سبک در طولانی مدت الکتریسیته جذب کرده و به ایستایی لباس شما آسیب می زنند.

قبل از خرید، مدل لباس انتخاب کنید

اگر برای خرید پارچه ساتن طرح دار به بازار مراجعه کنید، با دنیایی از طرح و رنگ این پارچه زیبا مواجه خواهید شد. برای اینکه کمتر در میان انتخاب طرح های دلربای این پارچه سردرگم شوید، بد نیست ابتدا مدل لباس مورد نظر خود را انتخاب کنید. این کار به شما کمک می کند بتوانید بهترین طرح و رنگ را مطابق با سایز و شکل اندام خود پیدا کنید. این پارچه برای دوخت لباس های تنگ و کاملا فیت بدن مناسب نیست.

از ایستایی پارچه ساتن طرح دار نهایت استفاده را ببرید

پارچه لینن هندی و ساتن طرح دار، دو پارچه سبک و کاربردی برای تابستان

همانطور که می دانید، پارچه پارچه ساتن طرح دار بسیار ریزش دارد و هیچ آهاری ندارد. به همین دلیل استفاده از آن برای دوخت لباس هایی که نیاز به ایستایی بالا دارند، ابدا مناسب نیست. اما در مقابل شما می توانید از ریزش این پارچه زیبا در طراحی لباس های مختلفی بهره ببرید. دامن های بلند، کوتاه و شومیز های اورسایز جزو مدل هایی هستند که با پارچه ساتن بهترین شکل ممکن را خواهند داشت.

یک طرح مناسب انتخاب کنید

همانطور که قبلا هم تاکید شد، لباس های طرحدار می توانند سایز و حتی قد شما را تحت تاثیر خود قرار دهند. به همین دلیل انتخاب یک طرح مناسب در زمان خرید پارچه ساتن طرح دار اهمیت بسیاری دارد. اگر مایلید لاغرتر به نظر برسید، رنگ های تیره ای مانند سبز یشمی، زرشکی و آبی نفتی را فراموش نکنید. علاوه بر این گل ها و طرح های عمودی نیز برای شما مناسب تر است.

از لطافت این پارچه غافل نشوید

پوشیدن لباس های نرم و لطیف در منزل و بخصوص در زمان خواب می تواند بر خلق و خو و کیفیت زمان استراحت شما تاثیر بگذارد. لطافت پارچه ساتن دائمی بوده و بر اثر شستشو و استفاده مدام تغییری در بافت این پارچه اتفاق نمی افتد. از این پارچه برای دوخت لباس خواب و لباس راحتی، غافل نشوید. علاوه بر این، ساتن کاملا ضد حساسیت بوده و اگر پوست حساسی دارید، بدون نگرانی می توانید از آن استفاده نمایید.

قیمت پارچه ساتن گلدار به چه فاکتورهایی بستگی دارد؟

به طور کلی ساتن در دسته پارچه های گرانقیمت قرار ندارد. قیمت پارچه ساتن گلدار بر اساس چند فاکتور مهم و اساسی مشخص می شود. جنس الیاف به کار رفته اولین فاکتور موثر بر قیمت این پارچه است. در گذشته ساتن تنها با ابریشم طبیعی تولید می شد اما امروزه ابریشم مصنوعی و پلی استرهای مرغوب جای آن را گرفته است.

فاکتور موثر بعدی، تعداد نخ های به کار رفته در بافت پارچه ساتن گلدار است. البته تعداد این نخ ها و بافت پارچه در نگاه اول برای همه قابل تشخیص نیست. فاکتور مهم دیگری که در تعیین قیمت پارچه ساتن گلدار تاثیرگذار است، کیفیت چاپ این پارچه است. برای تولید ساتن طرحدار معمولا از چاپ سابلیمیشن استفاده می شود که در آن نیاز به استفاده از رنگ های گرانقیمت است.

 

 



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما: