بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

بهترین یخچال برای جهیزیه

شروع زندگی مشترک یک اتفاق منحصر به فرد و خوشایند برای افراد است که با خرید لوازم خانگی مناسب شیرینی آن چندین برابر خواهد شد. اما افرادی که در شرف ازدواج هستند، اکثرا جوان هستند و تجربه کمی در خرید لوازم خانگی دارند، به همین دلیل ممکن است در انتخاب محصولات دچار سردرگمی شوند. انتخاب و خرید یخچال یکی از مهم‌ترین مواردی است که زوج‌های جوان باید به آن دقت کافی داشته باشند. در ادامه این نوشته به بررسی مشخصات بهترین یخچال برای جهیزیه می‌پردازیم و تلاش می‌کنیم شما را از سردرگمی که در آن گیر کرده‌اید نجات دهیم.

معیارهای انتخاب یخچال برای جهیزیه

نمی‌توان یک فرمول یکتا و واحد را برای انتخاب بهترین یخچال جهیزیه ایجاد کرد و با معرفی یک سری محصول، کار را پایان یافته دانست. بلکه نیاز است معیارهای مهم انتخاب یخچال را بررسی کرده و هر فرد بسته به نیازهای خود به آن‌ها وزن بدهد. در واقع ممکن است یک معیار برای یک نفر اولویت اول باشد در حالیکه همان معیار برای دیگر در اولویت پنجم قرار بگیرد. بنابراین باید با توجه به معیارهای زیر سعی کنید بهترین محصول را برای خودتان انتخاب کنید:

1- ظرفیت یخچال

ظرفیت یخچال جزو موارد مهمی است که هنگام خرید جهیزیه باید به آن توجه داشته باشید. پس از ازدوج خانواده دارای دو عضو است که عموما به یخچالی با ظرفیت زیاد نیاز ندراند؛ مگر اینکه تعداد مهمان‌های آن‌ها زیاد باشد یا قصد خرید محصولی را داشته باشند که برای مدت طولانی از آن استفاده کنند. در این صورت باید سراغ محصولاتی با ظرفیت بیشتر بروند. یک یخچال 18 تا 24 فوتی می‌تواند گزینه مناسبی برای شروع زندگی باشد که پس از مدتی در صورت نیاز می‌توانید آن را تغییر دهید.

2- ابعاد و طراحی

بهترین یخچال برای جهیزیه

یکی از عواملی که می‌تواند روی گزینه انتخابی شما تاثیر بگذارد، میزان فضایی است که در آشپزخانه برای یخچال در نظر گرفته‌اید. هر چه این فضا بزرگ‌تر باشد، دست شما در انتخاب ابعاد یخچال بازتر خواهد بود. از طرفی دیگر اگر محدودیت فضا داشته باشید، نمی‌توانید هر یخچالی را خریداری کنید. همچنین نیاز است که طراحی یخچال با طراحی کلی آشپزخانه و سایر اقلام جهیزیه هماهنگی و همخوانی داشته باشد. این موارد می‌توانند روی ظرفیت و قیمت یخچال تاثیر بگذارند و شما را مجبور کنند که محصولی کوچک‌تر با ظرفیت کمتر را خریداری کنید.

3- مصرف انرژی

یکی از معیارهای انتخاب یخچال مناسب جهیزیه که باید توسط همه افراد مورد توجه قرار گیرد، میزان مصرف انرژی یخچال است. هر چه مصرف این دستگاه کمتر باشد، هزینه‌های خانواده کاهش پیدا می‌کند و استهلاک یخچال هم پایین‌تر خواهد بود. در نظر داشته باشید که یخچال‌ها محصولاتی هستند که به صورت مداوم از برق استفاده می‌کنند، بنابراین خرید یک محصول با برچسب انرژی مناسب می‌تواند هزینه قبض برق شما را به صورت چشمگیری کاهش دهد.

4- فضای داخلی یخچال

فضای داخلی یخچال یکی از ویژگی‌هایی است که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد. بسیاری از خانواده‌ها حجم زیادی محصولات فریزی دارند که به فضای فریزر بزرگی نیاز دارد. در حالی که برخی دیگر ممکن است به فضای بیشتر برای نگه‌داری میوه، سبزیجات و مواد خوراکی تازه نیاز داشته باشند. بنابراین فرمول واحدی در مورد اینکه فضای داخلی یخچال باید چگونه باشد‌، وجود ندارد و بر اساس نیاز هر خانواده باید انتخاب صورت بگیرد.

5- قابلیت تصفیه آب

اگر چه قابلیت تصفیه آب در یخچال‌ها ضروری به نظر نمی‌رسد؛ اما وجود آن می‌تواند علاوه بر بهبود کیفیت آب، شما را از خرید یک دستگاه تصفیه آب بی‌نیاز کند. در نتیجه انتخاب یخچال دارای قابلیت تصفیه آب می‌تواند روی کاهش هزینه‌های جهیزیه تاثیر بگذارد تا بتوانید پول اضافی را خرج وسیله‌ی دیگری کنید.

6- یخساز و آبسردکن

همه ما در طول روز برای خوردن آب سرد سری به یخچال می‌زنیم و در برخی از موارد ممکن است دست خالی برگردیم. شرکت‌های تولید کننده لوازم خانگی فکری برای این مشکل کرده‌اند و با قرار دادن یخساز و آبسردکن داخل یخچال‌ها دسترسی به آب سرد و یخ را برای ما ساده کرده‌اند. برخی از شرکت‌ها کار را برای ما راحت‌تر هم کرده‌اند، به صورتی که می‌توانید مستقیما دستگاه یخساز و آبسردکن دستگاه را به آب شهری متصل کنید تا نیاز نباشد خودتان به صورت دستی آن را پر کنید.

7- دستگاه بدون برفک بخرید

بهترین یخچال برای جهیزیه

بسیاری از یخچال‌های جدید قابلیتی ضد برفکی دارند که اجازه تشکیل برفک و یخ زدگی روی مواد را نمی‌دهند. در نظر داشته باشید که در یخچال‌های قدیمی باید به صورت دستی یخ‌ها و برفک‌ها را پاک می‌کردیم که برای این کار بسیاری از افراد از کارد استفاده می‌کردند و همین موضوع باعث سوراخ شدن یخچال و خالی شدن گاز آن می‌شد. برای جلوگیری از تکرار این فاجعه، در هنگام انتخاب یخچال برای جهیزیه به قابلیت ضد برفک دستگاه توجه کافی داشته باشید.

8- موتور اینورتر

موتورهای اینورتر موتورهای بی‌صدایی هستند که میزان مصرف انرژی بسیار پایینی دارند و توان خنک کنندگی بیشتری هم در اختیار شما قرار خواهند داد. بنابراین اگر فضای خانه شما کوچک است، صدای یخچال می‌تواند آزار دهنده باشد که برای فرار از آن می‌توانید محصولاتی را خریداری کنید که موتور اینورتر دارند. اکثر برندها تلاش کرده‌اند که به این سمت حرکت کنند، برای نمونه می‌توان به جدیدترین مدل‌های یخچال دوو و اسنوا اشاره کرد که موتورهای قدیمی را دیگر استفاده نمی‌کنند.

9- برند تولید کننده یخچال

بسیاری از افرادی که قصد خرید یخچال برای جهیزیه را دارند، تلاش می‌کنند لوازم خانگی خود را از یک برند خریداری کنند. برای نمونه سعی می‌کنند یخچال فریزر اسنوا را با سایر محصولات این برند مانند لباسشویی، طرفشویی، هود و اجاق گاز ست کند که کار درستی است، به شرطی که از برندی معتبر جهیزیه خود را تهیه کرده باشید. در نظر داشته باشید که برند علاوه بر کیفیت مناسب، گارانتی و خدمات پس از فروش قابل قبولی هم ارائه دهد تا ارزش خرید محصولات آن بیشتر شود.

10- قیمت

با همه این تفاسیر قیمت یخچال یکی از تاثیرگذارترین عوامل روی خرید یخچال برای جهیزیه است به صورتی که می‌تواند همه معیارهای بالا را به هم بریزد. در صورتی که هزینه‌ای که برای این کار کنار گذاشته‌اید کم است، گزینه‌های کمتری برای خرید در دسترس شما قرار خواهند گرفت. توصیه می‌شود بخشی مناسبی از هزینه‌ای که برای خرید جهزیه کنار گذاشته‌اید را به خرید یخچال اختصاص بدهید تا محدودیت‌های شما کمتر شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز