بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
فصل جدید، لباس های جدید و پارچه های جدید رسیدند و شما می توانید استایلی زیبا و جذاب برای خود طراحی نمایید. احتمالا پارچه موسلین نام جدیدی باشد که به گوش شما می رسد. البته ممکن است این پارچه را با نام پارچه وال بوندینگ نیز بشناسید. این پارچه در بهار و تابستان امسال تبدیل به یک ترند بسیار پر سر و صدا و پرطرفدار شده است. به این ترتیب انتظار می رود یکی از پارچه های محبوب در سال های آینده نیز باشد.

 

با ویژگی های پارچه موسلین بیشتر آشنا شوید

فصل جدید، لباس های جدید و پارچه های جدید رسیدند و شما می توانید استایلی زیبا و جذاب برای خود طراحی نمایید. احتمالا پارچه موسلین نام جدیدی باشد که به گوش شما می رسد. البته ممکن است این پارچه را با نام پارچه وال بوندینگ نیز بشناسید. این پارچه در بهار و تابستان امسال تبدیل به یک ترند بسیار پر سر و صدا و پرطرفدار شده است. به این ترتیب انتظار می رود یکی از پارچه های محبوب در سال های آینده نیز باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم خرید پارچه وال بوندینگ را از همین امروز آغاز کنید و با آن لباس های جذابی بدوزید. این پارچه در دسته پارچه های وال قرار می گیرد اما با توجه به ظاهر متفاوت و جدیدی که دارد، بیشتر از همیشه مورد توجه قرار گرفته است. البته ویژگی های پارچه موسلین را نباید در میان عوامل جذابیت آن نادیده گرفت.

پارچه ای که برای روزهای گرم انتخاب می کنید، علاوه بر زیبایی ظاهری، باید متناسب با فصل باشد. به همین دلیل ویژگی های پارچه موسلین تا این حد در ترند شدن آن موثر است. این پارچه معمولا در مدل های ساده و تک رنگ مورد استقبال قرار گرفته است. به عنوان مثال پارچه موسلین مشکی یکی از پرطرفدارترین رنگ های این پارچه به حساب می آید. این پارچه به دلیل کاربردهای فراوانی که دارد، می تواند برای طراحان یک گزینه بسیار ایدئال باشد. در حقیقت به همین دلیل است که ما به شما خرید پارچه وال بوندینگ را توصیه می کنیم. این پارچه در مدل های پارچه وال بوندینگ ژاکارد و طرحدار نیز در بازار موجود است. شما می توانید با شناخت ویژگی های پارچه موسلین و کاربردهای آن، برای تابستان امسال استایلی بی نظیر داشته باشید. پس مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید.

پارچه موسلین چیست

حتما تا به حال مدل های ظریف و نازک پارچه وال را مشاهده کردید. در هنگام خرید پارچه وال بوندینگ نیز مشاهده خواهید کرد که این پارچه شباهت زیادی به وال ساده دارد. در واقع اگر پارچه وال بوندینگ را لمس کنید، حس می کنید دو لایه بسیار لطیف از پارچه وال به هم متصل شده است. این حس هم در هنگام لمس برای شما مشهود خواهد بود و هم در ظاهر این پارچه کاملا مشخص است. پارچه وال بوندینگ یا همان پارچه موسلین، ظاهری پف دار دارد. این ظاهر متفاوت به این دلیل است که به وسیله تار و پودهایی دو لایه پارچه وال به هم متصل شده و ظاهری پفکی به این پارچه بخشیده است. زیر دست این پارچه هم در قسمت داخلی و هم در قسمت بیرونی کاملا یکسان بوده و کاملا نرم و لطیف است.پارچه موسلین یکی از بادوام ترین پارچه های موجود در بازار محسوب می شود.

 با ویژگی های پارچه موسلین بیشتر آشنا شوید

این پارچه الیافی تار و پودی دارد. برای تولید این پارچه از الیاف کاملا طبیعی استفاده می شود. بد نیست بدانید این پارچه ثبات رنگ بالایی دارد و بر اثر شستشو دچار تغییر رنگ نخواهد شد. در نتیجه اگر قصد خرید پارچه موسلین مشکی را دارید، می توانید بدون نگرانی آن را تهیه کنید. زیرا پس از مدتی بر اثر استفاده و شستشو تغییر رنگ نداده و بور نخواهد شد. الیاف تار و پودی این پارچه به راحتی با چشم قابل مشاهده است. همین ظاهر ساده و متفاوت باعث شده خرید پارچه وال بوندینگ برای دوخت لباس های مناسب استایل مینیمال و روزمره مورد توجه قرار گیرد. هرچند بد نیست بدانید این پارچه از ابتدای تولید تا امروز کاربردهای بسیار متنوعی داشته و دارد. پارچه وال بوندینگ جزو معدود پارچه های دارای الیاف طبیعی است که کاربردهای مختلفی دارد. در ادامه بیشتر با ویژگی های پارچه موسلین و ایده های دوخت آن آشنا خواهید شد.

ویژگی های پارچه موسلین را بشناسید

یکی از عجیب ترین نکاتی که در مورد پارچه موسلین وجود دارد، تاریخچه طولانی این پارچه است. در نگاه اول به نظر می رسد این پارچه یکی از جدیدترین و مدرن ترین پارچه های موجود در بازار باشد. اما پارچه موسلین قدمتی بیش از 2000 سال دارد و خواستگاه آن به کشورهای هند و بنگلادش باز میگردد. در حقیقت به دلیل کشت راحت و بسیار الیاف پنبه، این پارچه در این کشورها تولید و سپس به تمام دنیا صادر شد. در همان ابتدا نیز به شدت مورد توجه طبقه اشراف قرار گرفت. به این ترتیب می بینید که این پارچه توانسته همچنان جایگاه خود را در صنعت پوشاک حفظ نماید. مخصوصا پارچه موسلین مشکی که یکی از پرطرفدارترین رنگ های این پارچه است.

 با ویژگی های پارچه موسلین بیشتر آشنا شوید

اگر اندکی دقیق تر نگاه کنید، آن چیزی که تا این حد باعث تثبیت این پارچه در هر جغرافیا و زمانی شده است، ویژگی های منحصر به فرد آن است. به همین دلیل ما قصد داریم در ادامه به بررسی جزئی ویژگی های پارچه موسلین بپردازیم. اگر در مورد شناخت بیشتر این پارچه سوالاتی دارید و یا کنجکاو هستید، مطالعه ادامه این مطلب را از دست ندهید. آشنایی با این ویژگی ها به شما کمک می کند در هنگام خرید پارچه وال بوندینگ عملکرد بهتری داشته باشید.

پارچه موسلین بسیار لطیف است

اولین نکته ای که باید در هنگام خرید پارچه وال بوندینگ یا هر پارچه تابستانی دیگری در نظر داشته باشید، لطافت پارچه است. در فصول گرم معمولا افراد سعی می کنند از لایه های لباس های خود بکاهند. به این ترتیب ممکن است مانتو شما با پارچه موسلین مشکی تنها لباسی باشد که بر تن می کنید. به همین دلیل لطافت پارچه ای که مستقیما با پوست شما در تماس است، اهمیت بسیاری دارد.

پارچه موسلین تنفس پذیری بالایی دارد

یکی از مهم ترین ویژگی های پارچه موسلین که توصیه می کنیم در هنگام خرید هر پارچه ای برای فصل تابستان در نظر داشته باشید، تنفس پذیری آن است. اگر بخواهیم به شکل ساده مفهوم تنفس پذیری را توضیح دهیم، می توان گفت میزان عبور جریان هوا از میان الیاف پارچه و لباس های شما با عنوان تنفس پذیری تعریف می شود. این پارچه بافتی ساده و تار و پودی دارد. به این ترتیب جریان هوا به راحتی از میان این الیاف عبور خواهد کرد.

شما می توانید از این پارچه دوست داشتنی هم در استایل خیابانی و هم در منزل استفاده کرده و نهایت بهره را از خنکی و سبکی این پارچه ببرید. با توجه به این ویژگی، اگر طرفدار رنگ های تیره هستید، پارچه موسلین مشکی انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. زیرا در مقایسه با بسیاری از پارچه های تابستانی دیگر، خنک تر بوده و تیره بودن رنگ آن باعث بالا رفتن حرارت بدن شما نخواهد شد.

این پارچه رطوبت را به خود جذب می کند

اگر اهل خرید لباس یا پارچه نباشید، به این نکته که جذب رطوبت تا چه حد می تواند در انتخاب یک پارچه تابستانی مناسب اهمیت داشته باشد، واقف نخواهید بود. یکی از بهترین ویژگی های پارچه موسلین، همین جذب رطوبت بالا است. به این ترتیب اگر در روزهای گرم تعریق بالایی دارید، به لباسی نیاز دارید که با جذب رطوبت بدن شما، خنکی بیشتری روی پوست شما ایجاد نماید. این جذب رطوبت می تواند در لباس کودک نیز اهمیت بسیاری داشته باشد. زیرا معمولا لباس های کودکان به دفعات شسته می شوند و اینکه به سرعت خشک شوند ممکن است برای مادر یک کودک فاکتور مهمی باشد.

پارچه موسلین ضد حساسیت است

 با ویژگی های پارچه موسلین بیشتر آشنا شوید

تعریق در فصول گرم می تواند برای افرادی که آلرژی و حساسیت های فصلی دارند، اتفاقات بدتری را رقم بزند. به این شکل که گرما و تعریق در طولانی مدت باعث حساسیت پوست و بروز بیماری های مختلفی پوستی می شود. به همین دلیل انتخاب یک پارچه مناسب و ضد حساسیت اهمیت بسیاری دارد. در هنگام خرید پارچه وال بوندینگ بد نیست در نظر داشته باشید که این پارچه با داشتن الیاف طبیعی کاملا ضد حساسیت است. اگر پوست حساسی دارید یا برای دوخت لباس کودک به دنبال یک پارچه مناسب هستید، این پارچه می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

پارچه موسلین تنوع بسیاری دارد

یکی از ویژگی های پارچه موسلین که آن را در مقایسه با بسیاری از پارچه های تابستانی تبدیل به یک گزینه خاص کرده است، تنوع بالای آن است. در وهله اول این پارچه که مدل های ساده و تک رنگ آن طرفداران بسیاری دارد، تنوع رنگی فوق العاده ای دارند. همانطور که اشاره شد پارچه موسلین مشکی یکی از پرفروش ترین رنگ های آن است. اما شما می توانید با انتخاب رنگ های شاد و جذاب این پارچه، استایلی منحصر به فرد برای خود بسازید. اما نباید در این میان از مدل های طرحدار پارچه موسلین غافل شوید.

مدل های طرحدار پارچه موسلین را می توان به دو دسته چاپی و ژاکارد تقسیم کرد. مدل های چاپی این پارچه تنوعی فوق العاده در طرح و رنگ دارند. به طور معمول از این پارچه در دوخت لباس کودک و لباس های فانتزی و دخترانه استفاده می شود. پارچه موسلین ژاکارد که با نام پارچه وال بوندینگ ژاکارد نیز شناخته می شود، طرح هایی در بافت خود دارد. این طرح ها معمولا با الیافی همرنگ با پارچه زمینه ایجاد می شوند. به همین دلیل جلوه ای بسیار شیک و متفاوت به این پارچه می بخشند.

پارچه موسلین کاربردهای مختلفی دارد

با توجه به تنوع بالای این پارچه در هنگام خرید پارچه وال بوندینگ باید در نظر داشته باشید که این پارچه می تواند کاربردهای مختلفی برای شما داشته باشد. تقریبا هر چیزی که تصور کنید را می توانید با این پارچه دوست داشتنی برای استایل کژوال و روزمره خود طراحی نمایید. این پارچه برای دوخت مانتو گزینه ای ایدئال خواهد بود. شما می توانید انواع پیراهن های راحتی منزل و پیراهن هایی که مناسب مهمانی ها هستند را با این پارچه بدوزید. علاوه بر لباس های کودک زیبا و رنگانگی می توان با پارچه وال بوندینگ دوخت. این پارچه برای دوخت اکسسوری های منزل نیز کاملا مناسب و کاربردی است.

پارچه موسلین کیفیت مناسبی دارد

در میان ویژگی های پارچه موسلین، نباید از کیفیت این پارچه غافل شد. بسیاری از پارچه های دارای الیاف طبیعی پس از شستشو آبرفت زیادی را تجربه می کنند. مدل های طرحدار این پارچه ها نیز ممکن است بر اثر شستشو تغییر رنگ بدهد. اما پارچه موسلین کیفیت مناسبی دارد و نیازی نیست نگران تغییر فرم یا رنگ آن بر اثر استفاده یا شستشوی مداوم باشید. این پارچه به ندرت دچار پرزدهی می شود.

نگهداری از پارچه موسلین آسان است

اینکه بتوانید با خیالی آسوده یک لباس را بپوشید و آن را به دفعات و آسان درون ماشین لباسشویی قرار دهید، کار شما را راحت تر خواهد کرد. به همین دلیل به عنوان یکی از ویژگی های پارچه موسلین، وقت آن رسیده که اشاره کنیم این پارچه به سادگی در ماشین لباسشویی قابل شستشو است. تنها کافی است از یک شوینده ملایم و دمای آب ولرم برای شستشوی این پارچه استفاده نمایید. برای شستشوی پارچه موسلین مشکی می توانید از شوینده های مخصوص لباس های تیره استفاده نمایید.

یک ویژگی جذاب دیگر این پارچه این است که نیازی به اتو کشی ندارد. شما می توانید به راحتی این پارچه را پس از شستشو بر تن کنید و نگران چروک های کم و سطحی آن نباشید، این چروک ها پس از پوشیدن لباس خود به خود رفع می شوند.

پارچه موسلین نیاز به آستر کشی ندارد

معمولا پارچه های خنک تابستانی نازک هستند. بسیاری از این پارچه ها نیاز به آستر کشی دارند و یا ممکن است در رنگ های روشن سایه بیندازند و کار طراحی و حتی پوشیدن لباس را برای شما دشوار نمایند. اما باید بدانید پارچه موسلین حتی در رنگ های روشن نیز هیچ سایه ای نشان نمی دهد و شما به هیچ عنوان نیاز به آستر کشی این پارچه ندارید. دانستن این نکته در هنگام خرید پارچه وال بوندینگ ضروری است.

پارچه موسلین به راحتی با پارچه های دیگر ست می شود

پارچه موسلین یکی از بهترین گزینه ها برای دوخت لباس های خاص و رنگارنگ است. یکی از ویژگی های فوق العاده این پارچه این است که به راحتی با پارچه های دیگر ست می شود. تنها کافی است پارچه ای که برای ترکیب با آن انتخاب می کنید، از نظر ایستایی و نوع الیاف با پارچه موسلین تناسب داشته باشد. این نکته در زمان خرید پارچه وال بوندینگ به شما کمک می کند خلاقانه تر عمل نمایید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز