بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

جدیدترین طرح های لاکچری فرش قرمز 2024

فرش لاکی مدرن یکی از پرقدرت‌ترین انتخاب‌ها برای خرید فرش محسوب می‌شود. این نوع از فرش‌ها معمولا محدودیت‌های سنگینی در اجرای چیدمان دکوراسیون با خود به‌همراه دارند. بنابراین، انتخاب آن‌ها برای کف‌پوش منزل یا فرش ترند بازار باید هم نیاز به تبهری عجیب برای شناخت فضا و فرش داشته باشد. در واقع این کار هرکسی نیست.

اما با وجود مشاوره‌ها و ادغام این رنگ با نقوش و کنتراست‌های رنگی دیگر تا حدودی اجرای آن می‌تواند ممکن شود. در غیر این ‌صورت شما با دکوراسیونی کاملا سنتی یا شاید از مدافتاده طرف باشید. این روزها ترکیب‌بندی‌های طراحی در این سبک فرش‌ها با نقوش و اجراهای فرش‌های هندی سبب شده تا استفاده از آن‌ها در فضا کمی بالانس شود. در ادامه به بررسی دقیق‌تر این محصولات خواهیم پرداخت.

فرش قرمز جدید دارای چه ویژگی‌ها و مشخصاتی است؟

جدیدترین طرح های لاکچری فرش قرمز 2024

در حقیقت استفاده از فرش‌های کهنه و کارکرده با نقوش کلاسیک مهارت بالایی برای دکورکردن آن‌ها با اجزای دیگر منزل خواهد داشت. این فرش‌ها با نقوش کلاسیک و بافت مناطق کاشان و تبریز شهرت دارند. نمونه‌های اعلای آن با ترکیب چوب و نقوش واگیره‌ای بسیار منحصربه‌فرد بوده و هم‌خوانی عجیبی با معماری داخلی پیدا خواهند کرد.

اما در واقعیت عمده افرادی که بتوانند از چنین امکاناتی بهره‌مند شوند بسیار محدود است. بنابراین، برای کاربردی کردن بیشتر این سبک و رنگ از فرش‌ها روی آن‌ها تغییراتی اعمال شد تا سازگاری بیشتری با حال‌وهوای امروز مدرن داشته باشند. به ‌همین دلیل هم به فرش قرمز شهرت پیدا کرده‌اند. در ادامه شما با برخی از این تغییرات که از مشخصات اصلی فرش قرمز محسوب می‌شوند آشنا می‌شوید:

  • ایجاد ترکیب‌بندی‌های جدید در طراحی
  • ترکیب با نمونه‌بافته‌ها و نقوش هندی
  • تاثیر استفاده از ابزارهای طراحی الکترونیک
  • استفاده از تناژهای رنگی نزدیک به‌هم
  • کم‌رنگ کردن نقش‌های کلاسیک در فرش

ایجاد ترکیب‌بندی‌های جدید در طراحی و تاثیر آن بر دکوراسیون

قطعا استفاده از طراحی‌های کلاسیک برای دکوراسیون‌هایی مانند نئوکلاسیک، مینیمال و مدرن دیگر مناسب و پاسخ‌گو نیست. در عوض با تغییر روند اصولی این نقش‌ونگارها در فرش لاکی جدید می‌توانید از داشتن این محصولات در منزل خود لذت ببرید. استفاده از قالب‌های طراحی یکی از نوآوری‌های موفق در طراحی فرش به‌حساب می‌آید که برای کم‌اثر کردن تاثیر جنب‌وجوش رنگ قرمز باید از آن‌ها استفاده کرد.

این قالب‌ها به طراح و رنگ‌آمیز نقشه این اجازه را می‌دهد تا گردش‌های رنگی و طرحی به‌جا و مناسبی به طراحی بدهند. دسته‌بندی عناصر در این قالب‌ها به‌خوبی شکل می‌گیرد که همین امر سبب می‌شود تا چیدمان منزل و انتخاب مبلمان اولی‌تر و راحت‌تر باشد. حالا با این سبک طراحی می‌توانید فرش لاکی مدرن یا فرش طلاکوب جدید در دکوراسیون خود به‌کار ببرید.

انتخاب اصولی دکوراسیون مناسب این فرش‌ها می‌تواند نئوکلاسیک باشد. به ‌این دلیل که این سبک از چیدمان هم مانند طراحی این فرش‌ها مسیر کاربردی و تزئینی خود را می‌پیماید. اما اگر تمایل به استفاده در دکورهای مدرن هم دارید چراکه نه؟ بد نیست سر این موضوع کمی ریسک کنید.

ادغام طراحی‌های کلاسیک با نقوش و بافته‌های هندی

متخصصانی که در این زمینه فعالیت دارند این ترکیب نقوش را تنها راه چاره برای کمی مدرنیته کردن فرش‌های ایرانی می‌دانند. باید به این موضوع هم اعتراف کرد که راه‌حل ارائه‌شده واقعا برنده بود و تاثیرات چشم‌گیری روی معماری داخلی و دکوراسیون ایجاد کرد. این تغییرات باعث شد تا استفاده از فرش‌ها بیش ‌از پیش در مقوله معماری با دکوراسیون و چیدمان هم‌مسیر باشند.

مشخصات کلی در این نوع ترکیب‌ها استفاده از سبک وینتیج و انتخاب رنگی یک‌دست و به‌دور از شفافیت و درخشش بود. حالا زمان استفاده از فرش‌های جدید برای دکوراسیون‌های مینیمال و مدرن است. قیمت فرش 9 متری 1200 شانه در این نوع از فرش‌ها بسیار مناسب بوده و از کیفیت بالایی هم برخوردار هستند.

تاثیر استفاده از ابزارهای طراحی الکترونیک در نقوش فرش لاکی مدرن

جدیدترین طرح های لاکچری فرش قرمز 2024

با پیشرفت تکنولوژی تمام حوزه‌های هنری و صنعتی تحت‌تاثیر این روند دست‌خوش تغییرات عمده و قابل مشاهده‌ای شدند. فرش هم از این قاعده مستثنی نبود و علاوه‌بر تاثیر در نوع بافت این تغییرات روی طراحی هم اثرگذار شد. بازار نیاز به طراحی‌های متنوع در تعداد بالایی داشت. ابزارهای کامپیوتری و هوشمند در طراحی سبب شدند تا تغییرات بزرگی در نقشه‌های کلاسیک فرش رخ دهد.

حالا طراحان قادر بودند طرح‌هایی سراسری با استفاده از هر نوع المانی استفاده کنند. فرش‌های افشان یک‌چهارم جای خود را به طراحی‌های سراسری بدون تکرار دادند و این سبب شد تا ظرافت، کیفیت و سرعت بیشتر شود. تولید فرش لاکی مدرن هم با چنین تکنیک‌هایی همراه است که استفاده از آن را در دکوراسیون‌های کلاسیک و لاکچری ممکن می‌کند.

استفاده از تناژهای رنگی نزدیک به‌هم و تاثیر آن در چیدمان

استفاده از رنگ‌های درخشان یا متوقف‌کننده در این نوع سبک رنگ‌بندی محدود است. رنگ‌آمیزها معمولا از تناژهای زیاد که سایه روشن در طراحی ایجاد کنند بهره می‌برند. استفاده از این تکنیک این‌طور که به‌نظر می‌رسد جایی برای ورود سبک رئال در طراحی فرش تعریف خواهد کرد. رئال یکی از سبک‌های نه‌چندان نوظهور در دنیا اما عالی در طراحی فرش است. پس برای نمایش دنیای مدرن در چیدمان خود می‌توانید از این سبک فرش‌ها خریداری کنید.

کم‌رنگ شدن نقوش کلاسیک در طراحی فرش لاکی مدرن

این‌طور به‌نظر می‌رسد که در بافته‌ها و تولیدات جدید فرش‌های ماشینی نقش عناصر کلاسیک کم‌تر خواهد شد. استفاده بیشتر از گل‌فرنگ‌های طبیعی همراه با برگ‌های خوشه‌ای و سیال در یک گلدان یا سبد، کنار قاب‌های فرانسوی از تکنیک‌های جدید طراحی فرش امروز به‌شمار می‌رود.

این تغییرات هماهنگی خاص و مثبت بیشتری با دکوراسیون‌های امروزی پیدا کرده است. همین امر سبب شده تا محبوبیت آن‌ها هر روز افزایش پیدا کند که بهترین نمونه‌های این عناصر را می‌توانید در فرش‌های قرمز دکوراتیو مشاهده کنید.

جمع‌بندی

فرش لاکی مدرن از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین محصولات بازار به‌حساب می‌آید که به‌طرز عجیبی ترندی هم شده‌اند. دکوراسیون خانه‌های کلاسیک ایرانی را با این فرش‌ها می‌شناسند. کنار این‌که گستردگی استفاده از این فرش‌ها ممکن است شما را یاد خانه‌های تبریزی اندازد. تغییراتی که در جزئیات طراحی و روند تولید این فرش‌ها ایجاد شده سبب می‌شود تا بتوانید آن را به‌ بهترین شکل و خیلی راحت در دکوراسیون خود استفاده کنید.

متریالی که در این فرش‌ها به‌کار فته از نوع درجه‌یک و بدون ایجاد حساسیت است که با قیمت‌هایی کاملا اقتصادی در بازار عرضه می‌شوند. کارخانه فرش کاشان carpet-kashan.ir بهترین تولیدکننده این سبک فرش‌ها است که می‌توانید به فروشگاه آن برای خرید مراجعه کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز