بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

یکی از موارد مهم در مورد شهر استانبول، تاریخچه آن است. شهر استانبول در گذر زمان یک مسیر پرپیچ و خم را طی کرده و تاریخ آن این موضوع را به خوبی نشان می‌دهد. حکمرانان زیادی در این شهر حکومت کرده و در استانبول می‌توانید مساجد زیادی را مشاهده کنید که محل دفن این حکمرانان، فرزندان و بسیاری از نزدیکان آن‌ها هستند.

حتی پارک‌های این شهر نیز دارای آثار تاریخی بوده و زمانی همه افراد حق استفاده از این پارک‌ها را نداشتند. این روزها سفر به استانبول و بازدید از مکان‌های مختلف آن بسیار ساده بوده و تنها کافیست با تورهای مسافرتی و یا بدون تور با رزرو هتل‌های خوبی مانند هتل پوینت تکسیم استانبول به این شهر سفر و از دیدن جاذبه‌های تاریخی آن لذت ببرید. در ادامه این مقاله به بیان اطلاعات بیشتری در مورد تاریخچه شهر استانبول می‌پردازیم.

آشنایی با تاریخچه شهر استانبول

استانبول در زمان قبل از میلاد مسیح

استانبول، در زمان قبل از میلاد مسیح، یکی از نقاط مهم در تاریخ جهان بود. این منطقه که با نام بایزانتیوم شناخته می‌شد، پایتخت امپراتوری بایزانتیوم بود که به‌عنوان پیشینه شرقی امپراتوری روم شناخته می‌شود. این شهر، با دارا بودن موقعیت جغرافیایی استراتژیک و دسترسی به دریای مرمره و دریای سیاه، به یک مرکز تجاری و فرهنگی مهم تبدیل شده بود. در آن زمان، استانبول با نام بایزانتیوم به‌عنوان مرکز مذهبی و فرهنگی شناخته می‌شد و شاهکارهای معماری بزرگی مانند کلیسای ایاصوفیا، قدمتشان به این دوره بر می‌گردد.

بررسی تاریخچه استانبول و تغییر نام به قسطنطنیه

استانبول، با نام قسطنطنیه، در سال ۳۳۸ میلادی توسط امپراتور رومی کنستانتین بزرگ به‌عنوان پایتخت امپراتوری روم شرقی تأسیس و این تغییر نام از بایزانتیوم به قسطنطنیه به افتخار کنستانتین بزرگ صورت گرفت و این شهر به مرکز فرهنگی، سیاسی و اقتصادی امپراتوری روم شرقی تبدیل شد. این تحول تاریخی علاوه بر تأثیرات فرهنگی و سیاسی، باعث شکل‌گیری یکی از شهرهای مهم و برجسته تاریخ جهان شده و استانبول به‌عنوان قلب امپراتوری بیزانس در آن زمان شناخته می‌شده است.

استانبول در زمان رومیان

در تاریخ استانبول، دو جنگ مهم بین امپراتوری روم و امپراتوری عثمانی روی داد. اولین جنگ در سال ۱۴۵۳ میلادی رخ داد که به فتح استانبول منجر شد. در این جنگ، سلطان عثمانی، محمد فاتح، شهر استانبول را محاصره کرد و امپراتوری بیزانس را شکست داد. دومین جنگ در سال ۱۶۸۳ میلادی بود که در این جنگ، امپراتوری عثمانی با مقاومت در برابر حملات نیروهای رومی به استانبول، پیروز شد. این دو جنگ، رویدادهای مهمی در تاریخ استانبول بوده‌اند و تأثیرات عمیقی بر جریان تاریخی منطقه داشته‌اند.

استانبول امروزی

استانبول امروزی یکی از زیباترین شهرهای جهان است و همین موضوع باعث شده تا هرساله هزاران گردشگر به این شهر برای دیدن جاذبه‌های تاریخی و گردشگری به آن سفر کنند. دیگر بسیاری از فضاهای سبز و باغ‌های حکمرانان قبلی تبدیل به پارک‌های عمومی شده و در این شهر بسیاری از مساجد قبلاً کلیسا بودند. استانبول ترکیبی از بافت قدیمی و جدید را دارد و همین موضوع جذابیت این شهر را چند برابر کرده است.

آشنایی با تاریخچه شهر استانبول

آشنایی با مصطفی کمال آتاتورک

مصطفی کمال آتاتورک یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ ترکیه و جهان است. او معروف به نقاش، مجسمه‌ساز، و معمار بوده و به‌عنوان بنیان‌گذار جمهوری ترکیه شناخته می‌شود. آتاتورک در سال ۱۸۸۱ در آناتولی متولد شد. او به‌عنوان یکی از رهبران برجسته در جنگ استقلال ترکیه و بعد از آن، در اصلاحاتی که به تبدیل ترکیه به یک جمهوری شد، نقش اساسی داشت.

مصطفی کمال آتاتورک به‌دلیل اصلاحات و تلاش‌هایش برای تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در ترکیه، به‌عنوان یکی از پیشوایان جنبش مدرنیته در جهان اسلام شناخته می‌شود. او در سال ۱۹۲۳ پس از اعلان جمهوری ترکیه، به‌عنوان نخستین رئیس‌جمهور این کشور انتخاب شد و تا سال ۱۹۳۸ در این مقام بود. آتاتورک به‌عنوان یکی از رهبرانی که به مبارزه با سلطه حاکمیت دینی در حکومت و جامعه پرداختند، شناخته می‌شود. او برای مدرنیزاسیون ترکیه و واردکردن اصلاحات سکولاریسم و در جامعه، اصلاحاتی گسترده‌ای انجام داد.

رزرو بهترین هتل های ترکیه

شهر استانبول با همه زیبایی‌ها و جاذبه‌هایشان تاریخی زیبا و طولانی دارد. این شهر در طی سال‌ها شاهد جنگ‌ها و حکمرانی‌های افراد مختلف بوده ولی این روزها، به یکی از مدرن‌ترین شهرهای جهان تبدیل شده است.

برای سفر به این شهر می توانید بهترین هتل های ترکیه را در فلای تودی رزرو کنید. با مراجعه به اپلیکیشن و یا وبسایت فلای تودی و انتخاب مقصد، لیستی از تمامی هتل های موجود با قیمت و امکانات در اختیار شما قرار می‌گیرد. پس از مقایسه قیمت ها، متوجه تفاوت قیمتی فلای تودی با سایر سایت ها می‌شوید. سپس می‌توانید هتل خود را در کمترین زمان رزرو کنید.

بدین صورت فلای تودی به شما اطمینان می‌دهد که با هر سلیقه و هر میزان بودجه هتل موردنظرتان را پیدا کرده و سفر خود را با کمترین هزینه ممکن تجربه خواهید کرد. شما می‌توانید برای دریافت آسان و مقرون به‌صرفه تمامی خدمات موردنیاز سفر مانند خرید بلیط هواپیما، خرید تور، دریافت ویزا و برخورداری از پشتیبانی 24 ساعته نیز از طریق فلای تودی اقدام کنید. در این مقاله به بیان تاریخچه استانبول پرداختیم و امیدواریم شما عزیزان در این مورد اطلاعات کاملی به دست آورید.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز