بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر

دریاچه مارمیشو یکی از زیباترین و بکرترین دریاچه‌های ایران در ارومیه و در نزدیکی مرز ترکیه است. این دریاچه فصلی و مناظر اطراف آن، بهترین گزینه برای تفریح و طبیعت‌گردی محسوب می‌شود. اگر دوست دارید با ارزان‌ترین و راحت‌ترین روش به دریاچه مارمیشو بروید، حتما بلیط قطار ارومیه را خریداری کنید. قطارهای مسیر ارومیه با امکانات باکیفیت و ارائه خدمات متنوع، حس اقامت در هتل را به مسافران می‌دهند و مهم‌تر از آن امکان حمل خودرو را در اختیارتان می‌گذارند تا به‌راحتی به دریاچه مارمیشو بروید. در این مطلب، راجع‌به دریاچه مارمیشو و جاذبه‌های آن صحبت کرده‌ایم.

دریاچه مارمیشو کجاست و چه جاذبه هایی دارد؟

معرفی دریاچه مارمیشو

دریاچه مارمیشو ((Marmisho Lake یکی از جاذبه های طبیعی ارومیه است که شاید کمتر کسی با آن آشنایی داشته باشد. این دریاچه بکر در میان کوهستان های شهرستان ارومیه قرار دارد. آب دریاچه مارمیشو از تجمع آب رودخانه نازلوچای که از کوه‌های بابیون و ستاره لوند سرچشمه می‌گیرد حاصل شده است.

دریاچه مارمیشو ارومیه زیستگاه گیاهانی ازجمله درخت بید، شیرین‌بیان، لاله کوهی، زنبق وحشی، گون، صنوبر و زالزاک است. ماهی قزل‌آلا و پرندگان مهاجر نیز سایر موجودات زنده‌ای هستند که در این دریاچه زیست می‌کنند. این دریاچه نیلی‌رنگ 5 هکتار مساحت دارد و عمق آن 50 الی 60 متر است. زیبایی و آرامش حاصل از تماشای دریاچه، تجربه‌ای بی‌نظیر و به‌یادماندنی خواهد بود.

شرایط آب‌وهوایی منطقه مارمیشو

دریاچه مارمیشو بین کوه و جنگل قرار دارد؛ بنابراین، آب‌وهوای این منطقه در اکثر ایام سال، به‌ویژه در بهار و تابستان معتدل و مطبوع است؛ البته پاییز و زمستان‌هایی سرد و پربارش دارد. بارش‌ها در منطقه مارمیشو به حدی است که گاهی باعث مسدود شدن مسیرهای دسترسی به روستای مارمیشو و به‌تبع دریاچه می‌شود.

بهترین زمان برای رفتن به دریاچه مارمیشو

باتوجه‌به کوهستانی بودن ارومیه و سرما، یخبندان و بارش‌های چشمگیر در پاییز و زمستان، رفتن به دریاچه مارمیشو در شش ماه دوم غیرمنطقی و دشوار است. سرمای هوا در این منطقه از اواسط شهریور آغاز می‌شود و تا اواخر اسفند ادامه دارد. با این اوصاف، اوایل بهار تا اوایل شهریور بهترین زمان برای رفتن به دریاچه مارمیشو و لذت بردن از طبیعت بکر و هوای تازه آن است.

دریاچه مارمیشو کجاست و چه جاذبه هایی دارد؟

آدرس دقیق دریاچه مارمیشو

دریاچه مارمیشو در آذربایجان غربی و 45کیلوکتری غرب شهر ارومیه و در دره‌ای نزدیک به مرز ایران و ترکیه قرار گرفته است.

مسیرهای دسترسی به دریاچه

برای رفتن به دریاچه مارمیشو باید از حاشیه رودخانه نازلوچای عبور کنید که در این مسیر روستاهای زیبای بانی، پسان و هلانی قرار گرفته‌اند. این مسیر به‌حدی زیبا و چشم‌نواز است که به‌هیچ‌عنوان شما را خسته نخواهد کرد.

پس از طی کردن حاشیه رودخانه نازلوچای و رسیدن به روستاهای نام‌برده، به روستای مارمیشو می‌رسید. پیش از رسیدن به رودخانه، زیارتگاه پیر خراسانی را خواهید دید؛ سپس باید مسیر زیبا و البته سنگلاخی را تا رسیدن به دریاچه مارمیشو ادامه دهید.

مسیر رفتن به دریاچه مارمیشو از تهران

برای رفتن به ارومیه و رسیدن به دریاچه مارمیشو از تهران، بهترین مسیر پیش‌روی شما آزادراه قزوین‌−زنجان و زنجان‌─تبریز است. از این آزادراه به تبریز بروید و سپس مسیر را تا رسیدن به ارومیه ادامه دهید. پس از رسیدن به ارومیه، از خیابان استاد شهریار به‌سمت جاده انهر و سپس جاده بند حرکت کنید و مسیر همین جاده را تا روستا و دریاچه مارمیشو ادامه دهید.

جاذبه های دریاچه مارمیشو

روستای مارمیشو و طبیعت اطراف دریاچه بسیار زیباست و جاذبه‌های زیادی برای تفریح و طبیعت‌گردی دارد؛ بنابراین، علاوه‌بر تماشای منظره زیبای دریاچه نیلی‌رنگ مارمیشو و لذت بردن از هوای تازه می‌توانید تفریحات دیگری در اطراف آن داشته باشید.

بازدید از زیارتگاه پیر خراسانی

در روستای مارمیشو و پیش از رسیدن به دریاچه، زیارتگاه پیرخراسانی در مسیرتان قرار دارد. این زیارتگاه یکی از جاذبه‌های معنوی و مقدس روستای مارمیشو است. فاصله زیارتگاه پیرخراسانی تا دریاچه بسیار کوتاه است؛ با چند دقیقه پیاده‌روی یا رانندگی در مسیری با درختان جنگلی به دریاچه می‌رسید. دیدن و زیارت این مکان و آشنا شدن با مردم روستا نیز به‌عنوان یکی از جاذبه‌های دریاچه مارمیشو خالی از لطف نخواهد بود.

ماهی گیری در دریاچه مارمیشو

قزل‌آلاهای بومی دریاچه مارمیشو و امکان ماهگیری در این دریاچه، یکی از جذاب‌ترین جنبه‌های بازدید از آن است. بسیاری از گردشگران، تجهیزات و لوازم ماهگیری را به‌همراه خود می‌برند و به ماهیگیری می‌پردازند. میل کردن ماهی کبابی در اطراف این دریاچه و استراحت در میان درختان سرسبز و بلند آن، تجربه‌ای به‌یادماندنی از سفر به این منطقه طبیعی را رقم می‌زند.

قلعه حسن آقا و کلیسای مارتوما

در نزدیکی دریاچه مارمیشو، کلیسای مارتوما و قلعه حسن آقا که دو بنای تاریخی در روستای بالولان هستند، به‌احتمال زیاد برای‌تان جالب توجه باشد. این بناها قدمتی طولانی دارند و در فهرست آثار ملی ایران نیز به‌ثبت رسیده‌اند.

آشنایی با مردم عشایر

آشنایی با مردم بومی، از مهم‌ترین جاذبه‌های سفر به مناطق مختلف ایران است. در اطراف دریاچه مارمیشو ارومیه نیز چادرهای مردم عشایر و ایلات این منطقه را خواهید دید که آشنا شدن با سبک زندگی و هم‌صحبتی با این اقوام، قطعا تجربه‌ای لذت‌بخش خواهد بود؛ البته برای بهره‌مندی از این تجربه، حتما در فصل مناسب؛ یعنی فصل گرم سال به دریاچه مارمیشو بروید.

توجه داشته باشید که در 6 ماه اول سال، تعداد مسافران ارومیه افزایش می‌یابد و بسیاری از آن‌ها به‌دلیل صرفه‌جویی در هزینه‌ها، امنیت، راحتی بیشتر و سفرهای مهیج خانوادگی و دسته‌جمعی قطار را انتخاب می‌کنند؛ بنابراین، اگر قصد دارید تجربه هیجان‌انگیز سفر با خرید بلیط قطار را به‌دست آورید، برای خرید بلیط قطار ارومیه در این ایام زودتر از موعد سفر اقدام کنید.

سایر جاذبه های دریاچه مارمیشو

سفر به ارومیه و رفتن به دریاچه مارمیشو، جاذبه‌های دیگری ازجمله عکاسی و فیلم‌برداری از طبیعت، دیدن کندوهای عسل طبیعی و مزه کردن طعم بی‌نظیر آن‌ها و... را به‌همراه دارد.

دریاچه مارمیشو کجاست و چه جاذبه هایی دارد؟

فلای تودی؛ بهترین سایت خرید بلیط قطار

با مراجعه به سایت گردشگری فلای تودی، امکان دسترسی به تمامی قطارها در مسیرهای ریلی کشور و خرید بلیط ازجمله بلیط قطار ارومیه را خواهید داشت. مزیت استفاده از خدمات سایت فلای تودی این است که پیش از خرید می‌توانید امکانات قطارها و قیمت بلیط‌ها را با یکدیگر مقایسه کنید و بهترین و متناسب‌ترین مورد را خریداری کنید. این سایت خدمات دیگری ازجمله رزرو پروازهای داخلی و خارجی، رزرو هتل خارجی و داخلی، فروش تور، درخواست صدور ویزا و... را نیز به‌صورت اینترنتی و با بهترین کیفیت ارائه می‌دهد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز