بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
درباره هدیه ازدواج تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه میدانید؟ برای اطلاع از شرایط، نحوه دریافت و مبلغ هدیه ازدواج تامین اجتماعی در ادامه همراه ما باشید.

مقدار، شرایط و نحوه دریافت هدیع ازدواج تامین اجتماعی

میتوان گفت مهمترین مرحله زندگی هر انسان ازدواج و تشکیل خانواده است ، اما با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و بالا رفتن هزینه های زندگی، حمایت های مالی و عاطفی خانواده‌ها و دولت برای ازدواج جوانان امری ضروری به نظر می‌رسد.

اصلا مگر میشود صحبت از ازدواج و تشکیل خانواده کرد اما نگاهی به تاثیر نهادهای اجتماعی در این امر مهم نداشت؟ یکی از بهترین حمایت های ارگانهای مختلف دولتی بعد از وام ازدواج، هدیه ازدواج تامین اجتماعی است.

هدیه ازدواج تامین اجتماعی یا کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی به زوج های جوان تحت شرایط خاصی تعلق میگیرد.

اگر در حال تدارکات برگزاری جشن عروسی خود یک یک تالار عروسی یا باغ تالار عروسی هستید خواندن این مطلب از سوربان را از دست ندهید چراکه در ادامه به توضیح برخی موارد مهم در مورد هدیه ازدواج تامین اجتماعی پرداخته ایم.

جزئیات جدید از هدیه ازدواج تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ (مبلغ، مدارک لازم، شرایط و نحوه دریافت)

هدیه ازدواج تامین اجتماعی چیست؟

کمک هزینه یا هدیه ازدواج تامین اجتماعی به زوجین، در واقع به نوعی حمایت مالی این موسسه دولتی گفته می‌شود. قانون ۸۵ سازمان تامین اجتماعی به بخشنامه جدید کمک هزینه ازدواج مربوط است. طبق این قانون ، این هدیه مالی به جوانان تحت پوشش اجباری این نهاد اعطا می‌گردد؛ جوانانی که در صدد ازدواج و تشکیل خانواده هستند.

مبلغ هدیه ازدواج تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چقدر است؟

میزان کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی معادل یک ماه متوسط حقوق یا دستمزد بیمه‌گزار است. به بیان دیگر، برای محاسبه مبلغ هدیه کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی، باید حقوق دو سال قبل از ازدواج را با کسر بیمه جمع زده و سپس تقسیم بر ۲۴ (تعداد ماه‌های دو سال) نمود. میزان هدیه تامین اجتماعی برای ازدواج نباید از حداقل دستمزد کمتر باشد که برای سال ۱۴۰۳ برابر با ۷ میلیون و ۱۶۶ هزار تومان است. به عبارتی نباید مبلغ هدیه از حداقل حقوق پایه مصوب وزارت کار کمتر باشد، مبلغ حداقل حقوق پایه مبنای پرداخت هدیه ازدواج قرار می‌گیرد.

شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی

شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی چیست؟ افرادی که میخواهند هدیه ازدواج تامین اجتماعی را دریافت کنند باید شرایط زیر را دارا باشند :

  • متقاضی باید سابقه بیمه ۷۲۰ روزه در مدت ۵ سال قبل از تاریخ ازدواج داشته باشد. یعنی او باید دارای سابقه کار و پرداخت حق بیمه برای حداقل ۷۲۰ روز را در بازه زمانی ۵ ساله قبل از تاریخ عقد باشد. تعداد سال‌های سربازی در محاسبه این دوره زمانی به شمار نمی‌آید.
  • در زمان ازدواج و درخواست هدیه تامین اجتماعی، رابطه کاری و قراردادش با کارفرما قطع نشده باشد.
  • ازدواج فرد برای بار اول باشد. هیچ هدیه‌ای به ازدواج‌های دوم یا… افراد بیمه‌شده تعلق نمی‌گیرد.
  • عقد ازدواج دائم باشد. به عقد موقت یا صیغه، کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی تعلق نمی‌یابد.
  • عقد ازدواج در دفاتر رسمی ازدواج ثبت شده باشد.
  • اگر زوج بیمه‌گزار، هر دو واجد شرایط دریافت هدیه باشند، این کمک هزینه به هر دوی آن‌ها تعلق می‌یابد.
  • بیمه‌گزاران تامین اجتماعی که سال‌ها از تاریخ ازدواجشان می‌گذرد ولی در زمان ازدواج علیرغم داشتن شرایط، از این فرصت استفاده نکرده‌اند، می‌توانند مراحل قانونی دریافت آن را در پیش بگیرند.

جزئیات جدید از هدیه ازدواج تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ (مبلغ، مدارک لازم، شرایط و نحوه دریافت)

مدارک لازم برای دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی

علاوه بر شرایط دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی برای دریافت هدیه ازدواج تامین اجتناعی ارائه مدارکی نیز لازم است. این مدارک شامل :

  • اصل عقد نامه و کپی تمام صفحات آن
  • اصل و کپی صفحات اول و دوم شناسنامه عروس و داماد متقاضی هدیه ازدواج
  • تعهد کتبی زوجین مبنی بر بار اول ازدواج
  • دفترچه بیمه درمان تامین اجتماعی. دفترچه بیمه نشان‌دهنده شرایط زمانی و مدت زمان بیمه زوجین برای اخذ حمایت مالی ازدواج خواهد بود.

چگونگی ثبت نام برای دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی

در ادامه ببینیم نحوه ثبت نام هدیه ازدواج تامین اجتماعی ۱۴۰۳ چیست و مبلغ هدیه ازدواج تامین اجتماعی چقدر است؟

در صورت تمایل به استفاده از خدمات بیمه تامین اجتماعی به صورت غیرحضوری، باید پس از ثبت نام در سایت تامین اجتماعی نام کاربری و رمز عبور خود را با پیمودن مراحل احراز هویت دریافت کنید. نام کاربری در سایت تامین اجتماعی همان کد ملی شما خواهد بود. اگر قبلا از خدمات این سامانه نظیر دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی استفاده کرده‌اید، نیازی به ثبت نام مجدد نخواهید داشت.

مراحل دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی

جزئیات جدید از هدیه ازدواج تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ (مبلغ، مدارک لازم، شرایط و نحوه دریافت)

پس از ثبت نام در سامانه تامین اجتماعی، برای دریافت هدیه ازدواج این سازمان، مراحل زیر را طی کنید:

  • با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور وارد سامانه تامین اجتماعی شوید.
  • پس از ورود، از قسمت بالای صفحه، بخش بیمه شدگان، حمایت‌های کوتاه مدت، استحقاق خود را جهت دریافت هدیه ازدواج بررسی نمایید.
  • با ورود به این بخش، تاریخ عقد خود را درج نمایید. سامانه به استعلام شرط ۷۲۰ روز سابقه کاری در عرض ۵ سال قبل از ازدواج تان می‌پردازد.
  • روی tab حمایت‌های کوتاه مدت کلیک کرده و فرم ثبت نام هدیه ازدواج تامین اجتماعی را تکمیل نمایید.( هنگام ثبت درخواست، در قسمت بالای هر فرم، توضیحات راهنما در نظر گرفته شده است. به منظور رفع هر گونه ابهام، مطالعه دقیق این راهنما توصیه می‌شود.)
  • در این صفحه اطلاعات شخصی‌تان شامل نام و نام خانوادگی، شماره بیمه، آخرین شعبه فعال و شماره موبایل شما مشاهده می‌شود.
  • کادرهای مشخصات ازدواج، مشخصات همسر را تکمیل نموده و دکمه ” احراز شرایط و ثبت درخواست” را تایید نمایید.
  • در صورت ثبت موفقیت آمیز اطلاعات ازدواج، کادرهای مدارک موردنیاز باز می‌شود. مدارکی که قبلا در این مقاله عنوان شد، در کادرهای مربوطه بارگزاری نمایید.
  • پس از بررسی نهایی، بعد از مدت کوتاه کمتر از یک هفته، هدیه ازدواج تامین اجتماعی به حساب بانکی شما واریز خواهد شد.
  • در صورت تمایل به اطلاع از مبلغ هدیه ازدواج قبل از واریز به حساب بانکی‌تان، به قسمت بیمه شدگان، امور فنی بیمه شدگان، محاسبه مبلغ کمک هزینه ازدواج شوید. با وارد کردن تاریخ عقد، میزان این حمایت مالی اعلام خواهد شد.
  • شماره حساب شما برای واریز کمک هزینه ازدواج تامین اجتماعی الزامی است. بنابراین به بخش بیمه شدگان، خدمات نام نویسی، اعلام شماره حساب بانکی وارد شوید. با ارائه این اطلاعات، مجوز ثبت درخواست‌تان در سامانه صادر خواهد شد.

جزئیات جدید از هدیه ازدواج تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ (مبلغ، مدارک لازم، شرایط و نحوه دریافت)

کلام آخر

همانطور که دیدید در این مطلب به طور مفصل در مورد هدیه ازدواج تامین اجتماعی صحبت کردیم و از شرایط، چگونگی دریافت، مبلغ، نحوه ثبت نام و مراحل دریافت هدیه ازدواج تامین اجتماعی را برایتان شرح دادیم امیدواریم این مطلب برایتان مفید واقع شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان
مقالات جذاب امروز در سوربان