بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
یکی از جذابترین قسمت های عقد برای عروس و داماد دریافت کادو های خانواده ها و اقوام درجه یک است اما سوالی که این بین مطرح است این است که کادو های سر عقد برای کیست؟

کادو های عقد برای کیست؟

دوران عقد یکی از شیرین ترین و بهترین دوران های زندگی هر عروس و دامادی است که خاطرات آن دوره برای همیشه در ذهن زوج جوان و خانواده‌ها باقی خواهد ماند.

مراسمات عقد و ازدواج ما ایرانیان دارای آداب و رسومات و سبک‌های خاصی است که با گذر زمان، اکثراً این رسم‌ها به دست فراموشی سپرده شده‌اند. ولی هدیه دادن سر عقد از آن دست رسوماتی است که همچنان پابرجا مانده است و هنگامی که عاقد خطبه عقد را خواند و عروس و داماد بله گفتند خانواده های عروس و داماد و اقوام نزدیکی که در جشن عقد حضور دارند هدیه هایی به عروس و داماد تقدیم میکنند.

هدیه های سر عقد مال کیه؟ این سوالی است که ممکن است برای تازه عروس و داماد ها و خانواده هایشان پیش بیاید. از این رو ما در ادامه این مقاله از سایت سوربان به این موضوع اشاره خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت هدیه های سر عقد برای کیست؟ پس برای یافتن پاسخ این سوال تا انتها همراه ما باشید.

کادو های سر سفره عقد مال کیه؟ عروس یا داماد؟!

کادو های عقد برای کیست؟

معمولاً بعد از پایان مراسم عقد کنان این سوال مطرح می‌شود که هدیه‌های پای عقد برای کی باشد؟

بنا به رسوم بعضی از خانواده‌ها هدیه‌های دریافت شده از طرف اقوام داماد به داماد و خانواده داماد تعلق دارند و برای هزینه عروسی و مسکن عروس و داماد هزینه می‌شود و کادو های دریافتی از طرف فامیل عروس نیز به عروس و خانواده اش تعلق گرفته و صرف هزینه‌های جهیزیه و خرج عقد کنان خواهد شد.

طبق رسم برخی دیگر از خانواده‌ها کادوهایی مانند سرویس‌ طلا، نیم ست و گوشواره ، النگو و دست بند و انگشتر برای عروس است. هدایای نقدی و سکه، پلاک و زنجیر طلا و ساعت نیز از آن داماد می‌باشد.

شاباش عروسی برای کیست؟

شاباش عروس نیز اکثراً برای عروس و بعضی اوقات برای مادر عروس میباشد. شاباش داماد نیز برای داماد و پدر داماد می‌باشد البته اگر هزینه برگزاری مراسم بر عهده ایشان بوده باشد.

ولی در کل هدیه سر عقد و عروسی متعلق به شخص عروس و داماد است و باید برای ساختن زندگی مشترک کنار گذاشته شوند.

چه کسانی باید سر عقد کادو بدهند؟

کادو های سر سفره عقد مال کیه؟ عروس یا داماد؟!

کادو دادن سر عقد یکی از جذاب‌ترین قسمت‌های جشن عقد کنان است. در این مواقع خانواده‌ها و نزدیکان درجه یک عروس و داماد پس از جاری شدن خطبه عقد و بله گفتن عروس و داماد باید هدیه‌ای به عروس و داماد تقدیم کنند.

چراکه هدیه و کادو سر عقد یکی از مهم‌ترین هدایای دوران عقد و عروسی عروس و داماد است. بنابراین با توجه به  سنت و رسومات خانوادگی و منطقه  زندگی خودتان و با در نظر داشتن وسع مالی و شرایط اقتصادی و میزان بودجه در نظر گرفته شده، هدیه‌هایی تهیه کنید که مهر و علاقه و میزان صمیمیت شما به زن و شوهر جوان را نشان دهد.

یادتان باشد که هدیه و کادوی سر عقد جدای از نشان دادن محبت و ارزش معنوی عروس و داماد پیش خانواده‌ها، پشتوانه‌ای مالی برای شروع زندگی مشترک آنها نیز است.

اغلب اوقات برادران عروس و داماد با در نظر گرفتن توان مالی خود، نیم ست طلا یا النگو هدیه می‌دهند.

کادو های سر سفره عقد مال کیه؟ عروس یا داماد؟!

خواهران عروس و داماد نیز با توجه به شرایط اقتصادی خودشان النگو یا سکه طلا یا سکه پارسیان را به عنوان کادو به عروس و داماد تقدیم می‌کنند.

خواهر و برادران مجرد نیز اکثراً سکه گرمی یا پول نقد هدیه می‌دهند.

بزرگان فامیل و اقوام نزدیک نیز سکه طلا یا کارت هدیه یا کادوهایی دیگر را تهیه می‌کنند.

کلام آخر

در انتها لازم است خاطر نشان کنیم که در چنین مواقعی باید از گفتن مال من و مال تو پرهیز کنید تا موجب دلخوری و بحث و جدل و خدای نکرده جدایی و طلاق نشود!چراکه دیده شده در برخی مواقع چنین بحث هایی پایانی جز جدایی و طلاق نداشته!

بنابراین برای جلوگیری از چنین پیامدهایی قبل از عقد و در هنگام مراسم بله برون در مورد رسومات خانوادگی خود و توقعات از طرفین و چگونگی تقسیم هدایای عقد و مدیریت هزینه‌ها مشورت کنید و به توافقات لازم برسید.

پس یادتان باشد که هدیه های عقد برای هر کسی که باشد در نهایت صرف ساختن زندگی مشترک عروس و داماد شده و برای آینده و زندگی مشترک آنان هزینه خواهد شد.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان