بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اعلام کادو های عقد باید با روش اولی و صحیح و با اشعار و متن هایی زیبا و دلنشین صورت گیرد.

چطور کادو های عقد را اعلام کنیم؟

چگونگی اعلام کادو سر عقد معمولا به عواملی همچون رسم و رسومات و فرهنگ خانواده ها بستگی دارد، همانطور که میدانید هدیه دادن سر عقد یکی از رسوماتی است که از قدیم الایام وجود داشته و هنوز هم پابرجاست.

به این صورت که دو خانواده عروس و داماد و اقوام درجه یک که معمولا در جشن عقد که در یک محضر عقد و یا سالن عقد برگزار میشود، حضور دارند بعد از بله گفتن عروس و داماد و جاری شدن خطبه عقد هدیه هایی به عروس و داماد تقدیم میکنند.

در این مراسم معمولا خواهر عروس یا داماد وظیفه اعلام کادو ها را به عهده میگیرد همچنین به منظور افزودن جذابیت بیشتر به مراسم اعلام کادو و در واقع نوعی تشکر از فرد کادو دهنده، مرسوم است که اشعاری توسط خواهران داماد یا عروس خوانده شود و میهمانان نیز برای ایجاد فضایی هماهنگ به آن بپیوندند.

در ادامه این مقاله از سایت سوربان با ما همراه شوید تا روش اصولی اعلام کادو سر عقد را برایتان شرح دهیم و همچنین چند شعر زیبا و خاص برای اعلام کادو های عقد و شور و شوق بخشیدن به این مراسم به شما آموزش دهیم.

بهترین روش اعلام کادو سر عقد❤️ ۵ شعر و متن جدید و زیبا برای اعلام کادو های عقد

اعلام کادو های عقد

یکی از مهمترین جنبه های عروسی ایرانی اعلام کادو های عقد است که بهتر است با بهترین روش اعلام کادو سر عقد این مراسم را انجام دهید.

در مراسم عقد خانواده های عروس و داماد و اقوام درجه یک آنها که در جشن عقد آنها حضور دارند بعد از جاری خطبه عقد و بله گفتن عروس و داماد هدیه هایی را به زوج تقدیم میکنند این هدیه ها از یک تیکه طلا گرفته تا سکه طلای تمام و پول نقد میتواند متفاوت باشد.

هنگام تقدیم کردن این هدیه ها به زوج یک نفر باید مسئولیت اعلام کردن کادو ها را به عهده بگیرد این کار به دلایل مختلفی در مراسمات عقد انجام می شود که یکی از دلایل اصلی آن، تشکر و احترام متقابل عروس و داماد یا خانواده هایشان به مهمانان است.

البته لازم است خاطر نشان کنیم که همه خانواده ها از این رسم پیروی نمیکنند و حتی ممکن است این رسم برایشان نامفهوم و بی فایده باشد توصیه میکنیم در چنین مواردی از رسم خانوادگی خود پیروی کنید.

به علاوه تصویربرداری از این مراسم ضمن داشتن یک فیلم یادگاری از کادو های عقد میتواند راهی برای پیگیری هدایای دریافتی از مهمانان باشد تا عروس و داماد و خانواده هایشان بتواند لطف آن ها را در مراسماتشان جبران نمایند.

چه کسی باید هدیه های عقد را اعلام کند؟

بهترین روش اعلام کادو سر عقد❤️ ۵ شعر و متن جدید و زیبا برای اعلام کادو های عقد

سوالی که در این باره ممکن است پیش بیاید این است که چه کسی باید مسئولیت اعلام کادو های عقد را بر عهده بگیرد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم اینکه چه کسی مسئول اعلام کادو های سر عقد است بسته به فرهنگ و رسم و رسومات هر خانواده و هر منطقه متفاوت است.

اما معمولا این وظیفه بر عهده خواهر داماد یا عروس است. با این حال، مواردی وجود دارد که ممکن است عمه یا خاله نیز این نقش را بر عهده بگیرند. در نهایت، هر خانواده بر اساس رسم و رسوم خود تصمیم می گیرد که چه کسی مسئول این وظیفه باشد. همچنین در برخی موارد، گوینده توضیح مختصری در مورد هدایا می دهد و از فرد یا خانواده ای که هدیه را تقدیم کرده اند، تشکر می کند.

نحوه اعلام کادو های سر عقد

معمولا ترتیب درست اعلام کادو های عقد  شامل خوش‌آمدگویی به مهمانان، اعلام کادو و تشکر از فرد کادو دهنده است که در ادامه به توضیح هر بخش میپردازیم.

  • خوش آمد گویی

اولین کار در مراسم اعلام کادو های عقد، خیرمقدم و خوش آمد گویی به مهمانان توسط خانواده عروس و داماد و خود آنها است. بهتر است برای انجام این کار از قبل جملات زیبایی را انتخاب کنید و با کمی خلاقیت به بهترین شکل ممکن به مهمانان خوش آمد بگویید.

چنانچه اولین بار است که این مسئولیت را انجام می دهید، ممکن است تا حدی استرس و اضطراب داشته باشید. به همین منظور توصیه می کنیم قبل از شروع مراسم عقد، جملاتی را که انتخاب کرده اید تا در مراسم بگویید، چندین بار با خوتان تکرار نمایید.

لذا با هر بار تکرار بیشتر جملات بر روی آنها مسلط تر می شوید و می توانید یک اجرای خوب داشته باشید. لازم به ذکر است که نحوه گویش شما و انتخاب جملات، تاثیر بسزایی در روش برگزاری مراسم عقد دارد. پس سعی کنید این مسئولیت را به نحو احسن انجام دهید.

بهترین روش اعلام کادو سر عقد❤️ ۵ شعر و متن جدید و زیبا برای اعلام کادو های عقد

  • اعلام کادو ها

به طور معمول مرسوم است که اعلام کادو ها و دریافت آنها در ابتدا باید توسط اقوام درجه یک و نزدیکان عروس و داماد شروع شود. این بدان معنی است که اولین افراد کادو دهنده باید پدر و مادر عروس و داماد، سپس خواهر و بردار آنها و پس از آن نیز نوبت به فامیل های دیگر همچون دایی، عمو، عمه، خاله و بچه های آنها می رسد.

  • تشکر از مهمانان

بعد از دریافت کادو از مهمانان توسط عروس و داماد و خانواده هایشان نوبت به تشکر از مهمانان میرسد برای تشکر از مهمان کادو دهنده نیز بهتر است که همانند مراسم خوش آمد گویی، جملاتی را از قبل تعیین نمایید و بدان شیوه از آنها تشکر کنید. همچنین لازم به ذکر که در برخی مراسمات عروس و داماد به عنوان تشکر از مهمانان در قبال دریافت کادو یک هدیه کوچک با نام رایج " گیفت سر عقد" به مهمانان تقدیم می کنند.

بهترین زمان برای اعلام کادو های عقد

معمولا بهترین زمان برای اعلام کادو های سر عقد در هنگام پذیرایی، قبل یا بعد از سرو غذا یا پذیرایی است چراکه در این زمان معمولا تمام مهمانان حضور دارند و میتوانند از کادو های اعلام شده آگاه شوند.

چند نمونه شعر مناسب برای باز کردن کادو های سر عقد

بهترین روش اعلام کادو سر عقد❤️ ۵ شعر و متن جدید و زیبا برای اعلام کادو های عقد

در ادامه تعدادی از شعر های مناسب برای اعلام کادو های سر عقد را برای شما عزیزان آماده کرده‌ایم با مشاهده آن ها می توانید شعر مناسب خود را پیدا کنید.

عشق خانواده و دوستان،
شادی بیاورید که هرگز تمام نمی شود
بزرگترین هدیه اینه که بگی
دوست دارید روز عروسی ما را به اشتراک بگذارید

بسیاری از شما به دور سفر خواهید کرد،
تا روزمان را با ما به اشتراک بگذاریم
پس لطفا احساس نکنید که موظف به هدیه دادن،
ما به این همه هیاهو نیاز نداریم
اگر بخواهید، ما یک لیست تهیه کرده ایم
از چیزهایی که باعث می شود ما لبخند بزنیم
اما داشتن شما در کنار ما بیشترین معنی را خواهد داشت
همانطور که در راهرو قدم می زنیم.

کلام آخر

در برخی موارد دیده شده که در مراسم عقدکنان علاوه بر مراسم اعلام کادو ها و تشکر از فرد کادو دهنده فرد دیگری نیز کنار او می‌ایستد و تمام هدیه های دریافتی را با ذکر نام شخص و نوع هدیه در یک دفترچه یا برگه یادداشت میکنند تا عروس و داماد و خانواده هایشان به طور دقیق از کادو های تقدیم شده توسط افراد اگاه باشند تا بتوانند در مراسمات بقیه این کادو ها را جبران کنند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان