بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
زیر لفظی چیست؟ زیر لفظی چی بخریم؟ چه کسی باید زیر لفظی را به عروس بدهد؟ آیا داماد نیز برای بله گفتن زیر لفظی میخواهد؟ پاسخ تمام این سوالات را در ادامه خواهید یافت.

زیر لفظی سر عقد چیست چه چیزی باید باشد و چه کسی باید آن را تقدیم عروس کند؟

زیر لفظی چیست؟ زیر لفظی چی بخریم؟ زیر لفظی به عروس چی بدیم؟ زیر لفظی سر عقد چه چیزی باید باشد؟ این ها و نمونه این سوالات قطعا دغدغه افرادی است که مراسم عقد را در پیش رو دارند برای ایفتن پاسخ این سوالات در ادامه این مطلب از سوربان همراه ما باشید.

همه چیز در مورد زیر لفظی عروس در مراسم عقد❤️ (مقدار، نوع، چگونگی تقدیم و چه کسی باید زیر لفظی بدهد!)

زیر لفظی چیست؟

زیر لفظی دادن به عروس یکی از سنت های زیبا و دیرینه ما ایرانیان است که اغلب در زمان بله گفتن عروس سر سفره عقد انجام میشود. این هدیه از طرف آقای داماد یا خانواده اش به عروس در زمان بله گفتن داده میشود و داماد و خانواده اش باید از قبل برای زیر لفظی هدیه ای آماده کنند تا بعد از گل آوردن و گلاب آوردن عروس و هنگامیکه یکی از دختران مجرد خانواده عروس عنوان میکند که عروس برای بله گفتن زیر لفظی میخواهد تقدیم عروس شود.

این سنت و هدیه معمولا یک حالت فرمالیته داشته و و بیشتر برای نشان دادن ارزش و احترامی است که داماد و خانواده اش برای عروس خانم قائل است.

چه کسی باید زیر لفظی را به عروس بدهد؟

پاسخ به این سوال تا حد زیادی بستگی به فرهنگ و آداب و رسوم هر منطقه و هر قوم دارد اما در برخی فرهنگ ها مادر داماد زیر لفظی را به عروس میدهد در برخی دیگر از فرهنگ ها آقای داماد باید زیر لفظی را به عروس بدهد.

چراکه عروس خانم قرار است به داماد جواب بله بدهد پس خود او نیز باید برای گرفتن جواب بله هدیه زیر لفظی را تقدیم عروس کند.

زیر لفظی چی بخریم؟

همه چیز در مورد زیر لفظی عروس در مراسم عقد❤️ (مقدار، نوع، چگونگی تقدیم و چه کسی باید زیر لفظی بدهد!)

یکی دیگر از مهمترین سوالاتی که در مورد زیر لفظی مطرح است این است که بهترین گزینه برای هدیه زیر لفظی چیست؟ اینکه شما چه چیزی برای زیر لفظی بخرید بسته به بودجه و فرهنگ شما میتواند متفاوت باشد، اما به طور کلی برای هدیه خریدن برای عروس گزینه های زیادی پیش رو دارید.

اما بهترین و رایج ترین گزینه برای خرید زیر لفظی طلا به شکل های گوناگون است  از انگشتر و دستبند گرفته تا سکه کامل و نیم سکه و ربع سکه.

انتخاب هدیه هایی مانند لباس و روسری و... برای زیر لفظی دیگر چندان رایج نیست اما در صورتیکه میخواهید به عروس خود کارت هدیه زیر لفظی بدهید بهتر است یک متن زیبا و عاشقانه روی آن بنویسید همچنین دادن پول نقد برای زیر لفظی نیز چندان رایج نیست.

زیر لفظی داماد

در مراسم عقد هم عروس و هم داماد برای شروع یک عمر زندگی مشترک عاشقانه کنار همدیگر به هم بله میگویند اما سوالی که شاید برای خانواده داماد پیش بیاید این است که آیا داماد نیز برای بله گفتن زیر لفظی میخواهد؟

آیا داماد نیز برای بله گفتن زیر لفظی میخواهد؟

همه چیز در مورد زیر لفظی عروس در مراسم عقد❤️ (مقدار، نوع، چگونگی تقدیم و چه کسی باید زیر لفظی بدهد!)

زنان در فرهنگ ما خصوصا در امر ازدواج جایگاه خاص و ویژه ای دارند از رسم شیربها و مهریه گرفته تا برگزاری خواستگاری در منزل عروس خانم.

همچنین معمولا آقای داماد در همان بار اول که عاقد سوال میکند جواب مثبت را میدهد اما عروس خانم تا ۳ بار خطبه خوانده نشود و از او سوال نشود جواب بله را نمیدهد.

بنابراین طبق همین آداب و رسوم زیر لفظی نیز تنها مختص عروس خانم است تا جواب شیرین بله را به داماد بدهد.

آیا زیر لفظی همان هدیه سر عقد است؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم زیر لفظی هدیه ای است که لز طرف آقای داماد برای گرفتن بله به عروس خانم تقدیم میشود و هیج ربطی به هدیه هایی که خانواده ها و اقوام و دوستان عروس و داماد هنگام عقد به آنها میدهند ندارد.

حتی اگر زیر لفظی توسط خانواده داماد تهیه شده باشد نیز خانواده داماد موظف است هدیه ای جداگانه برای هدیه سر عقد به عروس و داماد تدارک ببیند.

کلام آخر

زیر لفظی دادن به عروس هنگام بله گفتن سر سفره عقد از آن دست رسم و رسومات قدیمی است که هنوز هم با گذشت سالها پابرجا مانده است ما در این مقاله به طور مفصل در مورد این رسم زیبا صحبت کردیم و سعی کردیم تا حد امکان سوالات رایج در این مورد را پاسخ دهیم.

باز هم متذکر میشویم که برای تمام این توضیحات هیچ گونه قانون و قاعده خاصی وجود ندارد و هیچکس موظف به انجام آنها نیست ممکن است رسم و رسومات خانوادگی و فرهنگ هر منطقه با دیگری متفاوت باشد پس بهتر است در این گونه موراد از رسم و رسومات و فرهنگ خانوادگی خود پیروی کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان