بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
برخی ازدواج ها احتمال شکست در آنها بسیار بالاست برای آشنا شدن با این مدل ازدواج ها ادامه این مطلب را از دست ندهید.

کدام ازدواج ها با شکست مواجه میشوند؟

مهمترین اتفاق و انتخاب زندگی هر شخص انتخاب همسر و شریک زندگی ازدواج با اوست این انتخاب حساس به قدری مهم است که اگر به درستی انجام نشود زندگی مشترک زوج دچار بحران شده و حتی ممکن است با شکست مواجه شود.

در ادامه این مقاله از سایت سوربان به شما خواهیم گفت ازدواج به چه دلایلی با شکست رو به رو خواهد شد و نهایتا منجر به شکست میشود. پس برای دانستن اینکه چه مدل ازدواج هایی ممکن است با شکست مواجه شوند در ادامه این مطلب از سوربان همراه ما باشید.

هشدار : این ۹ مدل ازدواج تهش شکسته!

۹ مدل ازدواج که قطعا با شکست مواجه خواهند شد

در ادامه به بررسی چند مدل ازدواج میپردازیم که اگر با این اهداف صورت گیرد در نهایت با شکست مواجه میشوند.

۱. ازدواج به علت نیاز مالی

معیارها و انگیزه های افراد برای تشکیل زندگی و ازدواج از فردی به فرد دیگر متفاوت است که یکی از غلط ترین این معیارها پولدار بودن طرف مقابل است. مهمترین دلیل ازدواج افراد با یک شخص پولدار مشکلات مالی و نیاز به یک پشتوانه مالی محکم و قوی است.

مبنا قرار دادن پول و مسائل مالی برای ازدواج لزوما اشتباه نیست ولی اشتباه هنگامی رخ میدهد که فردی برای ازدواج خود پولدار بودن طرف مقابل را یک معیار مهم و اساسی بداند و معیارهای مهم دیگر مانند اخلاق و شخصیت را فدای پولدار بودن او کند و در نظر نگیرد و یا احساسات فردی را به خاطر پول به بازی بگیرد و از او سواستفاده کند.

در انتخاب همسر تنها پول و پولدار بودن را در نظر نگیرید و به سایر معیارها مانند خانواده، شخصیت، اخلاقیات، فرهنگ، تحصیلات و... نیز توجه ویژه داشته باشید.

۲. ازدواج به علت چشم و هم چشمی با دیگران

یکی دیگر از ازدواج هایی که درصد شکست و بهم خوردن در آن بسیار بالاست ازدواج به دلیل چشم و هم چشمی با فامیل، اقوام، دوستان، آشنایان، همسایه ها و... است.

در این مدل ازدواج اصولا به ظاهر، وضع مالی و شغل طرف توجه میشود و از معیارهای مهم دیگر مانند اخلاق، شخصیت، فرهنگ، خانواده و... توجهی نمیشود به همین علت بعد از گذشت مدتی از زندگی مشترک زوجین دچار مشکلات بسیاری میشوند.

هشدار : این ۹ مدل ازدواج تهش شکسته!

۳. ازدواج به امید فراموش کردن گذشته

گاهی به دلیل شکست هایی که در زندگی رخ میدهد فراموش کردن گذشته سخت و به زمان زیادی نیاز دارد اما برخی افراد برای فراموش کردن زندگی گذشته خود و یا فردی که در زندگی شان حضور داشته به سرعت تن به ازدواج میدهند به امید اینکه زودتر گذشته خود را فراموش کنند و تنهایی، احساس شکست و درد آزارشان ندهد.

در این مدل ازدواج ها نیز درصد شکست بسیار بالا خواهد بود چراکه این مدل ازدواج با هدف عشق و علاقه صورت نمیگیرد و در آن انگیزه انتقام جویی از زندگی قدیمی و عشق سابق وجود دارد و شما را دچار مشکلات زیادی در زندگی مشترک می کند.

۴. ازدواج به علت لجبازی با خانواده

پدر و مادر به علت تجربه بیشتر و سن کم فرزندانشان گاها با دخالت های بیجا و بی مورد در امر ازدواج فرزندانشان باعث میشوند فرزندشان از روی لجبازی با خانواده و حتی به صورت پنهانی و بددن اطلاع خانواده با شخصی ازدواج کند و دست به انتخابی غیرعاقلانه و عجولانه بزند این ازدواج ممکن است پس از مدتی با شکست رو به رو شود.

۵. ازدواج به دلیل حس ترحم و گناه

بعضی افراد گاها در رابطه با یک نفر دچار احساس گناه و ترحم میشوند و بیشتر به علت این احساس گناه و ترحم با او ازدواج میکنند اما احساس گناه یا ترحم دلیل نادرستی برای ازدواج است و پس از مدتی فرد به اشتباه خود پی میبرد و چاره ای جز طلاق و جدایی پیش روی خود نمیبیند.

هشدار : این ۹ مدل ازدواج تهش شکسته!

۶. ازدواج از روی اجبار

ازدواج از روی اجبار میتواند انواع مختلفی داشته باشد رایج ترین این انواع شامل : ازدواج از روی اجبار خانواده، ازدواج به خاطر فرار از شرایط خانه پدری، فرار از حرف مردم، ترس تنها ماندن و ناتوانی در ازدواج است.

اما باید بدانید ازدواج به این دلایل اشتباه محض است و باعث میشود فرد تن به ازدواجی بدهد که هیچ شناخت و علاقه‌ای در آن نیست و با این کار به اصطلاح خودش را از چاله به چاه می‌اندازد.

افرادی که به این دلایل ازدواج میکنند در زندگی مشترک خود دچار مشکلات بسیاری میشوند پس باید برای موفقیت در ازدواج تمام معیار های ازدواج را به درستی بررسی نمایید و سپس تصمیم بگیرید.

۷. تنهایی و استقلال

برخی مواقع یک نفر به خاطر اینکه تنهاست و دارد مستقل زندگی می کند، تصمیم به ازدواج می گیرد بدون اینکه شرایط ازدواج را داشته باشد. وقتی كه احساس تنهایی می كنید و به تنگ آمده اید، احتمال آن كه انتخاب های ضعیف تری بكنید بالا می رود و در نهایت از روابطی سر در خواهید آورد كه چیز زیادی برای شما ندارند.

هشدار : این ۹ مدل ازدواج تهش شکسته!

۸. احساس کمبود یا تهی بودن

بعضی از احساس کمبودها و احساس تهی بودن ها هیچ ربطی به ازدواج کردن یا نکردن ندارد و از جاهای دیگری نشأت گرفته است. بعضی افراد فقط به خاطر این احساس کمبود ازدواج می کنند و این هم اشتباه است. این افراد می خواهند طرف مقابلشان نواقص كودكی شان را بر طرف كند.

آنها با این عمل خود مسولیت پذیری را از خود منع می كنند و از طرف مقابل توقع دارند تا نقش پدر و یا مادر را برای آنها بازی كند كه ممكن است به زودی موجب خسته شدن طرف مقابل شود. ضمن اینكه هر رابطه صحیح الزاما به خودی خود التیام بخش هم خواهد بود اما با توقعات نا به جا عاشق شدن عواقب خوبی ندارد.

۹. ازدواج به خاطر آرزوی پدر و مادر

احترام گذاشتن به خواسته های پدر و مادر واجب است اما نه این که اگر والدینتان اصرار کردند که با کسی ازدواج کنید برای به دست آوردن دل آنها چشم روی خواسته خود ببندید و برای همیشه خود را اسیر رویاهای آنها کنید.

کلام آخر

در انتها ضمن تشکر از همراهی شما در این مطلب در مورد ازدواج هایی صحبت کردیم که درصد شکست خوردن در آنها بسیار بالاست.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان