بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
این روزها و در سال 1403 هزینه برگزاری یک عروسی مجلل و لوکس چقدر آب میخورد؟

هزینه یک عروسی شیک و مجلل در سال 1403

همانطور که میدانید این روزها با توجه به افزایش چشمگیر هزینه های تدارکات عروسی که موارد مهمش شامل هزینه رزو تالار عروسی ، باغ تالار عروسی و یا باغ عروسی ، هزینه کرایه لباس عروس، آتلیه عکاسی و فیلمبرداری عروسی و... است، برگزاری یک عروسی شیک و مجلل قطعا هزینه میلیاردی در پی خواهد داشت!

با ما در این مقاله از سایت سوربان همراه باشید تا به بررسی هزینه های برگزاری یک عروسی مجلل و شیک در سال ۱۴۰۳ بپردازیم.

در سال 1403 یک عروسی لوکس چند میلیارد هزینه در بر خواهد داشت؟

هزینه برگزاری یک عروسی شیک و مجلل در سال ۱۴۰۳

یکی از اولین و مهم­ترین گام‌­ ها برای ازدواج، اطلاع از هزینه‌­هایی است که برای برگزاری مراسم جشن عروسی باید صرف شود. در اولین مرحله، افرادی که قصد برگزاری مراسم را دارند، ابتدا باید بودجه کلی خود را مشخص کنند و سپس بر اساس مبلغ نهایی، برنامه ریزی کرده و حق انتخاب خود را از بین آنان تعیین کنند.

همانطور که میدانید هرینه کلی برگزاری عروسی شامل موارد زیادی است در ادامه به بررسی هرکدام برای یک عروسی شیک و مجلل میپردازیم.

  • محل برگزاری جشن عروسی
  • در عروسی لاکچری، معمولاً مجلس در هتل ­های ۵ ستاره، تالار لوکس و مجلل، استفاده از گروه‌­های تشریفاتی و … است. در این مراکز معمولاً خدماتی همچون آتش بازی و فشفه، نورپردازی‌­های ویژه ، و … نیز وجود دارد.
  • لباس و اکسسوری های عروس

لباس عروس­‌ های لاکچری معمولاً به صورت خرید از مزون­‌های برتر، استخدام خیاط و یا سفارش طبق سلیقه شخصی عروس خانم است. همچنین تاج و تور نیز به صورت سفارشی بوده و خریداری می­شوند.

در یک عروسی مجلل ، معمولاً ساقدوش ها نیز انتخاب می­شوند که هزینه لباس و اکسسوری ساقدوشان نیز باید لحاظ شود. این لباس‌­ها به صورت آماده خریداری شده یا به صورت سفارشی توسط خیاط دوخته می­شوند.

در سال 1403 یک عروسی لوکس چند میلیارد هزینه در بر خواهد داشت؟

  • آرایشگاه عروس

در عروسی لاکچری آرایشگر عروس به صورت حضوری در محل مورد نظر عروس حضور پیدا کرده و یا عروس به یک سالن آرایشی شیک و لاکچری مراجعه میکند.

خدمات پکیج در این مراسم شامل تمامی آیتم­‌ ها میشود از جمله رنگ مو، لنز، خدمات ناخن، مژه، خدمات پوست و پاکسازی و … خواهد بود. گاهاً طبق توافقات، آرایشگر در محل عروسی حضور داشته تا در صورت نیاز، به ترمیم آرایش بپردازد.

همچنین هزینه آرایش ساقدوش­ ها نیز باید در این مورد لحاظ شود. همچنین آرایش و پیرایش داماد نیز از جمله ضروریات و هزینه بر یک عروسی لاکچری هستند.

  • پذیرایی و شام در عروسی لاکچری

در یک عروسی لاکچری تنوع بالایی در میوه، شام، شیرینی، دسر، انواع نوشیدنی های سرد و گرم و آیتم های پذیرایی وجود دارد.

همچنین چیدمان میز پذیرایی و آیتم های موجود نیز باید به صورت اختصاصی و شیک انجام شود.

  • هزینه های متفرقه

در سال 1403 یک عروسی لوکس چند میلیارد هزینه در بر خواهد داشت؟

برای یک عروسی لوکس و لاکچری در سال ۱۴۰۳ گروه موسیقی و دی جی سرشناس و معروف انتخاب و رزرو خواهد شد.

همچنین فیلم و عکس نیز توسط اکیپ­‌های فیلمبرداری حرفه­‌ای بوده و شامل مراسم، عکس و فرمالیته و … هستند. همچنین طبق مد سال­‌های اخیر، فیلم و عکس توسط پروژکتور نمایش داده خواهد شد.

در یک عروسی لوکس میتوان عاقد را برای خواندن خطبه عقد به محل جشن دعوت کرد حضور عاقد در مجلس و حق القدم، هزینه‌­های مازاد به همراه دارد.

هزینه یک عروسی لوکس در سال 1403 چقدر است؟

میتوان گفت هزینه‌ های برگزاری یک عروسی لوکس و لاکچری به اندازه‌ای است که برای رزرو یک تالار عالی با 200 نفر مهمان و دیگر امکانات باید بالای 2 میلیارد بودجه داشت.

مراسم عروسی یک مراسم رویایی برای عروس و داماد و اعضای خانواده آنلن است. بیشتر خانواده‌ها و عروس و دامادها مایل هستند تا این شب به یادماندنی به بهترین نحو ممکن برگزار شود. در صورتی که عروس و دامادی بخواهند این شب رویایی را با بهترین امکانات در یکی از تالارهای لوکس و شیک برگزار کنند باید بودجه ای بیشتر از 2 میلیارد تومان داشته باشند.

ریز هزینه های برگزاری یک عروسی مجلل و شیک

در سال 1403 یک عروسی لوکس چند میلیارد هزینه در بر خواهد داشت؟

  • متوسط هزینه یک تالار شیک برای 200 نفر مهمان 900 میلیون تومان است.
  • دیزاین و گل آرایی کامل و شیک 400 میلیون تومان هزینه در بر خواهد داشت.
  • هزینه رزرو آتلیه خوب 200 میلیون تومان است.
  • لباس عروس فوق شیک و لاکچری، متوسط 130 میلیون تومان هزینه دارد.
  • هزینه دی جی در مراسم‌های عروسی لاکچری به 200 میلیون تومان می‌رسد.
  • متوسط کرایه ماشین برای یک عروسی شیک 7 میلیون و 500 هزار تومان است.
  • میانگین قیمت گل ماشین و دسته گل عروس به 20 میلیون تومان می‌رسد.
  • گریم داماد و کت و شلوار او حول و حوش 30 میلیون تومان هزینه در پی خواهد داشت.
  • گیفت و کارت عروسی نیز تا 50 میلیون تومان هزینه برمی‌دارد.
  • تالارهای لوکس و باکلاس مربی کودک هم دارند! هزینه این مورد نیز به همراه عاقد تقریبا 5 میلیون تومان است.

با جمع بندی تمام هزینه‌های گفته شده، قیمت یک شب عروسی در تالار شیک و با تمامی امکانات تقریبا 2 میلیارد و 72 میلیون و 500 هزار تومان آب می‌خورد!

کلام آخر

در انتها باید بگوییم اگرچه شب عروسی متعلق به شماست و بهترین و خاطره انگیزترین شب زندگیتان است پیشنهاد میکنیم خیلی درگیر مادیات و هزینه ها نباشید و با توجه به بودجه ای که دارید و میتوانید هزینه کنید یک جشن به یاد ماندنی و زیبا برای خود برگزار کنید.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز