بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
نگهداری از دسته گل عروسی یکی از کارهایی است که باید برای تداوم خاطرات شیرین عروسی تان انجام دهید.

بهترین روش برای نگهداری از دسته گل عروس

دسته گل عروس یکی از نماد های مهم و ماندگار جشن عروسی است این دسته گل اصولا از گل های طبیعی است و نمادی از زیبایی، عشق و خوشبختی است خیلی از عروس و داماد ها دوست دارند دسته گل عروسی خود را یادگاری نگهدارند و آن را حفظ کنند اما روش درست اینکار را نمیدانند ما در این مقاله از سایت سوربان اینجاییم تا روش هایی برای نگهداری از دسته گل عروس را به شما آموزش دهیم با ما همراه شوید.

4 ایده جذاب عالی برای نگهداری از دسته گل عروس

بهترین روشها برای نگهداری از دسته گل عروس برای مدت زیاد

  • خشک کردن دسته گل عروس

میتوان گفت بهترین روش برای نگهداری از دسته گل عروس برای مدت بالا تحت فشار قرار دادن دسته گل عروس و خشک کردن آن است، برای اینکه دسته گل عروس را خشک کنید چند مرحله مهم را باید با دقت انجام دهید.

در مرحله اول که مهمترین مرحله برای اینکار میباشد چراکه شما باید دسته گل را طوری دیزاین کنید و بچینید که دوست دارید به آن صورت خشک شوند دقت کنید که بعد از خشک شدن دسته گل شما امکان تغییر دادن دیزاین آن را ندارید پس به بهترین نحو ممکن و آنطور که دوست دارید آن را دیزاین کنید.

در مرحله دوم شما باید دسته گل را با همان دیزاین روی کاغذ مومی پهن کنید و با احتیاط آن را تحت فشار قرار دهید در حین انجام اینکار باید دقت کنید که اینکار را به صورتی انجام دهید که به راحتی بلند شود وگرنه ممکن است دسته گل آسیب ببیند.

در مرحله سوم شما باید دسته گل فشرده شده خود را با کاغذ های مومی داخل یک کتاب بزرگ قرار دهید سپس یک کاغذ مومی دیگر بر روی آن اضافه کنید تا نوشته‌ها کتاب به گل‌ها جوهر پس ندهند.

از آنجاییکه این کتاب باید مدت زمان طولانی در جای ثابتی قرار گیرد آن را جایی قرار دهید که مزاحمتی برای شما نداشته باشد و مجبور به جابه جایی آن نباشید.

در مرحله بعد یک شی سنگین یا یک کتاب بزرگ دیگر روی کتابی که دسته گل را داخلش قرار دادید بگذارید.

حدود ۷ تا ۱۰ روز آن را در همان حال بگذارید توجه داشته باشید که در این مدت نباید آسیبی به آن برسد چراکه ممکن است با وارد آمدن ضربه به کتاب شکل گل به هم بریزد و به نتیجه دلخواه خود نرسید.

پس از این مدت میتوانید دسته گل را از درون کتاب در بیاورید.

4 ایده جذاب عالی برای نگهداری از دسته گل عروس

  • فریز کردن دسته گل عروس

فریزر کردن یکی دیگر از روش‌های نگهداری از دسته‌ گل عروس است. در این روش باید دسته گل را در فریزر قرار دهید تا منجمد شود.

مزیت روش فریز کردن این است که گل‌ها به شکل و رنگ اولیه خود باقی می‌مانند. با این حال، این روش ممکن است باعث آسیب دیدن گل‌ها نیز شود.

  • استفاده از مواد نگهدارنده

مواد نگهدارنده نیز می‌توانند به نگهداری از دسته‌ گل عروس کمک کنند. این مواد معمولاً حاوی مواد شیمیایی هستند که از رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها جلوگیری می‌کنند.

مزیت روش استفاده از مواد نگهدارنده این است که دسته‌گل را می‌توان به مدت طولانی حفظ کرد. با این حال عیبی که این روش دارد این است که، این روش ممکن است باعث آسیب دیدن گل‌ها شود.

  • استفاده از دسته گل مصنوعی

استفاده از گل های مصنوعی به عنوان جایگزین دسته گل طبیعی میتواند یک گزینه عالی باشد این گلها نیاز به نگهداری خاصی ندارند.

مزیت روش استفاده از گل مصنوعی این است که نیازی به نگهداری خاصی ندارد و می‌توان آن را به مدت طولانی استفاده کرد. با این حال، این روش ممکن است باعث کاهش زیبایی دسته‌گل شود.

انتخاب روش مناسب برای نگهداری از دسته‌گل عروس به عوامل مختلفی بستگی دارد. از جمله این عوامل می‌توان به نوع گل‌ها، زیبایی دسته گل و مدت زمان مورد نظر برای نگهداری از آن اشاره کرد.

4 ایده جذاب عالی برای نگهداری از دسته گل عروس

نکات مهم در نگهداری از دسته گل عروس

در ادامه به برخی از نکات مهم در نگهداری از دسته گل عروس اشاره میکنیم :

۱. توجه به نوع گل ها

اولین و مهمترین نکته در نگهداری از دسته گل عروس توجه به نوع گل هاست برخی از گلها نسبت به سایر گل ها ماندگاری بیشتری دارند مانند رز، گلایل و ارکیده و...

بنابراین، اگر قصد دارید دسته گل عروس خود را برای مدت طولانی نگهداری کنید، بهتر است از این گل‌ها استفاده کنید.

۲. توجه به مدت نگهداری

نکته دیگری که در نگهداری از دسته گل اهمیت دارد توجه به زمان نگهداری است اگر میخواهید دسته گل را فقط برای مدت کوتاهی نگهداری کنید نیازی به مراقبت های خاص و ویژه نیست. اما اگر قصد دارید دسته‌گل عروس خود را برای مدت طولانی نگهداری کنید، باید مراقبت‌های ویژه‌ای انجام دهید.

۳. توجه به شرایط محیطی

اخرین نکته در نگهداری از دسته گل عروس توجه به شرایط محیطی است بهتر است دسته گل عروس در جای خشک و خنک تاریک و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

4 ایده جذاب عالی برای نگهداری از دسته گل عروس

کلام آخر

برای خیلی از عروس خانم ها دسته گل عروس بیش از یک اکسسوری است و نمادی از لحظات شیرین و خاطرات ناب است که در آینده با نگاه کردن به آن برایش تداعی میشود.

از این رو حفظ و نگهداری از دسته گل عروسی برای خیلی از عروس و داماد ها خصوصا عروس خانم ها اهمیت ویژه ای دارد در این مقاله سعی کردیم چند روش صحیح و موثر برای نگهداری از دسته گل عروسی را به شما آموزش دهیم و در ضمن نکات مهمی در خصوص نگهداری و حفظ دسته گل عروسی ارائه دهیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
برای رای دادن اولین نفر باشید
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز