بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
انتخاب دسته گل خواستگاری یک انتخاب حساس و بسیار سرنوشت ساز است در نتیجه باید اصول مهمی را برای انتخاب دسته گل خواستگاری رعایت کنید.

راهنمای جامع انتخاب و خرید دسته گل خواستگاری

قطعا رفتن به خواستگاری و مطرح کردن درخواست ازدواج به دختر مورد علاقه تان از مهمترین و حساس ترین اتفاقات زندگیتان خواهد بود یک اتفاق پر چالش و سرشار از استرس و اظطراب های زیاد و دوست داشتنی!

مانند تمام مراسمات ما ایرانی ها خواستگاری نیز دارای رسم و رسومات خاص خود است گل و جعبه شیرینی دو عضو جدانشدنی این مراسم هستند که توسط خانواده داماد تهیه شده و به منزل عروس برده میشوند.

قبل از مراسم خواستگاری وارد یک گلفروشی میشوید تا یک دسته گل زیبا و شیک تهیه کنید اما با ورود به گل فروشی با انبوهی از گل های رنگارنگ و دسته گل های مختلف مواجه میشوید.

9 نکته حیاتی برای خرید دسته گل خواستگاری!

در این صورت ممکن است انتخاب و ترکیب گل ها کمی سخت و گیج کننده به نظر برسد همچنین باید توجه کنید که هر گل معنی و مفهوم خاصی دارد، در نتیجه امتخاب دسته گل خواستگاری یا سبد گل خواستگاری از چیزی که فکرش را میکردید سخت تر به نظر میرسد!

این انتخاب یک انتخاب مهم و سرنوشت ساز است چراکه نشان دهنده سلیقه، شخصیت و همچنین اشتیاق و احساس شما خواهد بود همچنین فراموش نکنید که دسته گل خواستگاری نمادی از وجود احترام و عشق از سمت خانواده داماد برای خانواده عروس می‌باشد.

پس باید در انتخاب دسته گل خواستگاری نهایت دقت و سلیقه را به خرج دهید با ما در ادامه این مقاله از سایت سوربان همراه شوید تا شما را با نکات مهم در انتخاب و خرید دسته گل خواستگاری آشنا کنیم.

یک دسته گل خواستگاری عالی چه مشخصاتی دارد؟

در بررسی مشخصات یک دسته گل خواستگاری مناسب اولین نکته انتخاب گل های مناسب برای دسته گل است ، اگر سلیقه عروس خانم را میدانید یک راست به سراغ انتخاب گل های مورد علاقه او بروید اما اگر سلیقه عروس خانم را نمیدانید بهتر است گل هایی را انتخاب کنید که اکثر خانم ها آن را دوست دارند و گل های محبوب به شمار میروند.

در ادامه چند گل محبوب و پرطرفدار برای دسته گل خواستگاری را با هم بررسی میکنیم.

9 نکته حیاتی برای خرید دسته گل خواستگاری!

  1. گل ارکیده
  2. لیلیوم اورینتال
  3. آنتریوم
  4. رز قرمز
  5. گل داوودی

هر یک از گل های نام بره شده به تنهایی بسیار زیبا خواهند بود ولی  نکته ای که اهمیت دارد این است که این گل ها در ترکیب با گل های دیگر یک دسته گل جذاب به شما خواهد داد.

رنگ بندی و هارمونی گل ها نیز اهمیت دارد خیلی از کسانی که قصد خرید گل خواستگاری را دارند ممکن است ترجیح دهند تعدادی زیادی گل یک شکل و یک رنگ بخرند این ایده خیلی برای دسته گل خواستگاری مناسب نیست و دسته های یک رنگ و یک شکل معمولا برای مراسم عروسی انتخاب میشوند. برای خواستگاری بهتر است یک ترکیب زیبا و متفاوت از گل ها را انتخاب کنید.

اهمیت رنگ ها در دسته گل خواستگاری

رنگ میتواند باعث القای حس های متفاوت باشد هر گل میتواند با توجه به رنگی که دارد نماد و سمبل متفاوتی داشته باشد بنابراین شناخت و ترکیب درست گل ها و انتخاب رنگ های مناسب بسیار مهم خواهد بود.

در ادامه به بررسی چند رنگ رایج در گل ها و سمبل و نماد هریک میپردازیم.

گل‌ سرخ نماد عشق و علاقه فراوان است. بنابراین اگر برای اولین بار به ملاقات خانواده و دختر خانم عزیز می روید، این رنگ گل خیلی مناسب نخواهند بود.

رنگ نارنجی و زرد نیز طرفداران کمتری دارد و انتخاب آن‌ها کمی ‌پر ریسک به نظر میرسد چراکه ممکن است طرف مقابل هیچ علاقه‌ای به آن نداشته باشند.

9 نکته حیاتی برای خرید دسته گل خواستگاری!

بهترین رنگ ها برای دسته گل خواستگاری چه رنگی است؟

بهترین رنگ‌ها برای گل خواستگاری، سفید، صورتی، یاسی و بنفش هستند. همچنین باید خاطر اشاره کرد که رنگ سفید همیشه رنگ پاکی، صداقت و خلوص است و در نتیجه بهترین انتخاب. پس بهتر است طیف رنگی اصلی گل‌های‌تان را به رنگ سفید اختصاص دهید.

رنگ صورتی هم در گل‌ها نماد علاقه، تعلق خاطر و ارادت قلبی است و رنگ بسیار مناسبی برای دسته گل خواستگاری خواهد بود.

گل‌های بنفش و یاسی نیز به خاطر رنگ واضحی که دارند، می‌توانند دسته گل شما را زیبا کنند. البته به عنوان رنگ مکمل نیز می‌توانید زرد و نارنجی را نیز اضافه کنید.

برای دسته گل خواستگاری گل طبیعی بهتر است یا مصنوعی؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم بهتر است شما با در نظر گرفتن سلیقه عروس خانم تصمیم بگیرید بعضی خانم‌ها طبیعی و سرزنده بودن گل و هم‌چنین بویی که از آن به مشام می‌رسد را ترجیح می‌دهند. درحالی که دسته دیگر به گل های طبیعی علاقه ندارند.

شرایط نگهداری از گل های مصنوعی بسیار ساده تر است. گل های مصنوعی پژمرده نمی شوند. در نتیجه مدت زمان بیشتری زیبایی خود را حفظ می کنند. با این ‌حال گل‌ های طبیعی که به شکل‌های مختلف و انواع گل‌ها در داخل یک دسته‌گل قرار می‌گیرند علاقه قلبی فرد را بهتر منتقل خواهند کرد.

استفاده از دسته گل خواستگاری طبیعی یا یک باکس گل مصنوعی بستگی به سلیقه و بودجه شما دارد. با توجه به سلیقه خود و خانم بهترین گزینه را انتخاب کنید.

در خرید گل های طبیعی برای دسته گل خواستگاری باید چند نکته مهم را مد نظر قرار دهید :

9 نکته حیاتی برای خرید دسته گل خواستگاری!

۱. هنگام انتخاب گل های طبیعی برای دسته گل خواستگاری گل‌های خوشرنگ و تر و تازه که برگ‌های پلاسیده ندارند بهترین انتخاب هستند.

۲. برخی گل ها مختص فصل خاصی هستند لاله و نرگس مخصوص بهار هستند و هنگام خرید گل های طبیعی برای دسته گل خواستگاری این نکته را در نظر بگیرید برای مثال زنبق در فصل پاییز یکه تازی می‌کند، نیلوفر نماد زمستان است و بالاخره انواع رُز در فصل تابستان بیشتر از فصل های دیگر مهمان گل فروشی ها می‌شوند.

نحوه تقدیم دسته گل خواستگاری

هدیه دادن همیشه آداب و نحوه خاصی دارد اگر سبد گل تهیه کردید بهتر است آن را دو دستی بگیرید و اگر دسته گل خریدید یک دست خود را به ساقه گل‌ها بگیرید و دست دیگر را در پشت گل گرفته و گل را به صورت خوابیده (افقی) تقدیم کنید.

بهتر است شیرینی را مادر داماد و گل را خود داماد در دست داشته باشد سپس هر دو به ترتیب به مادر عروس و خود عروس با روی باز و لبخند تقدیم شوند.

9 نکته حیاتی برای خرید دسته گل خواستگاری!

سخن پایانی

در انتها ضمن تشکر از همراهی شما عزیزان در این مطلب سعی کردیم نکات مهم برای خرید دسته گل خواستگاری را برای شما عنوان کنیم. امیدواریم این مطالب برایتان مفید بوده و در خرید دسته گل خواستگاری کمکتان کند.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز