بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
اگر نمیدانید فرمالیته عروسی چیست چرا انجام میشود و چه نکات مهمی را باید در این خصوص بدانید ادامه این مطلب را از دست ندهید.

هر آنچه لازم است در خصوص فرمالیته عروسی بدانید

قطعا تا به حال اسم فرمالیته عروسی به گوشتان خورده اما شاید ندانید فرمالیته عروسی چیست و چگونه انجام میشود و هزاران سوال دیگر در این رابطه!

اما نگران نباشید چراکه ما امروز و در این مقاله از سایت سوربان قصد داریم هرآنچه لازم است در خصوص فرمالیته عروسی بدانید را برایتان بازگو کنیم با ما همراه شوید.

فرمالیته عروسی و 7 نکته فوق مهم که باید بدانید!

فرمالیته عروسی چیست؟

عکاسی فرمالیته، فیلمبرداری فرمالیته و … کلماتی هستند که قطعا این روزها زیاد شنیده اید. در گذشته مرسوم بود که عروس و داماد در روز عروسی و قبل از شروع مراسم عروسی خود به محلی زیبا مانند باغ و … می رفتند تا عکس و فیلم های زیبایی برای یادگاری از آن روز باشکوه تهیه کنند. با گذشت زمان این رسم تغییر کرد و برخی از عروس و دامادها ترجیح دادند تا روز دیگری را به انجام این کار اختصاص دهند تا از خستگی روز عروسی بکاهند.

در همین راستا عروس و داماد در این روز نیز به آرایشگاه رفته، خود را آراسته میکنند و حتی لباس دیگری غیر از لباسی که در شب عروسی قرار است بپوشند، انتخاب و تهیه میکنند.

با توجه به معنا و مفهوم کلمه فرمالیته لازم است بدانید که این مراسم رسمی نبوده و فقط در جهت عکاسی و فیلمبرداری انجام می شود. قبل از آن نیز با گروه عکاسی مدنظر هماهنگی های لازم انجام می شود تا محل مورد نظر که اغلب از باغ ها و فضاهای باز و زیبا و یا کاخ هایی که در این زمینه وجود دارند، انتخاب شود.

در این روز بر طبق نظر عروس و داماد، می توانند لباس اصلی شب عروسی را بپوشند و یا لباس دیگری تهیه کنند. و یا حتی می توانند لباس های غیر رسمی نیز انتخاب کرده و ژست های متفاوتی در محل های گوناگون داشته باشند.

زمان برگزاری فرمالیته کاملا بستگی به برنامه‌ریزی خود عروس و داماد دارد اما به طور معمول فرمالیته قبل از عروسی برگزار می‌ شود و کلیپی که در آن روز ساخته می‌ شود، در شب عروسی برای مهمانان به نمایش در می‌ آید.

فرمالیته عروسی و 7 نکته فوق مهم که باید بدانید!

مزایای داشتن فرمالیته عروسی چیست؟

آیا فرمالیته عروسی مزیتی دارد؟ در ادامه درباره نزیت های فرمالیته عروسی صحبت میکنیم.

۱. انتخاب لوکیشن دلخواه برای عکس ها و فیلم ها

اگر می خواهید عکاسی را در روز عروسی داشته باشید، محبورید تا محلی نزدیک به محل برگزاری عروسی را انتخاب کنید که این خود یک محدودیت بزرگ است. اما اگر در روز دیگری فرمالیته عروسی را داشته باشید، می توانید آزادانه محل عکاسی و فرمالیته را انتخاب کنید. بدون استرس حتی می توانید چند محل مختلف را برای فرمالیته در نظر بگیرید. البته اگر بودجه اش را داشته باشید!

۲. عکس های مختلف با لباس های مختلف

فرمالیته عروسی و 7 نکته فوق مهم که باید بدانید!

بسیاری از افراد ترجیح می دهند با لباسی غیر از لباس مراسم عروسی خود عکس ها و فیلم های فرمالیته خود را داشته باشند. اگر روز عروسی را برای این کار در نظر گرفته اید باید این موضوع را فراموش کنید چون وقت اضافه ندارید!

اما اختصاص دادن روزی جداگانه برای عکاسی فرمالیته به شما اجازه می دهد تا بدون در نظر گرفتن زمان عکاسی را انجام دهید.

۳. نداشتن استرس

حتی آدم های خونسرد و صبور نیز در روز عروسی خود دچار استرس و کمبود زمان می شوند. بنابراین وجود روزی جداگانه برای فرمالیته می تواند کمک فراوانی به شما در زمان بندی کند.

۴. لباس فرمالیته عروسی

سوالی که برای عروس و دامادهایی که به دنبال برگزاری فرمالیته عروسی هستند پیش می آید این است که اگر نخواهند از لباس عروس و کت و شلوار دامادی برای فرمالیته عروسی خود استفاده کنند، می توانند چند دست لباس به همراه داشته باشند؟! پاسخ بله است.

اما لازم است این نکته را نیز گوشزد کنیم که این مسئله کاملا سلیقه ای است. شما می توانید یک دست لباس راحت و شیک برای فرمالیته خود آماده کنید یا چند دست لباس در طرح ها و رنگ های مختلف با خود همراه داشته باشید تا برای فیلم فرمالیته، نتیجه جذاب تر و قشنگ تری داشته باشید.

عروس در مراسم فرمالیته می تواند لباسی ساده و سفید بپوشد. پیراهن عروس فرمالیته باید راحت تر از پیراهن عروسی باشد تا عروس قادر باشد به راحتی با آن قدم بردارد و حس راحتی و آرامش کند. زیباترین لباس فرمالیته برای عروس لباس های سبک بوهو بوده که با کمک تورهای حریر، ابریشم، سبک و پارچه های ساده دوخته می شوند. آستین لباس ها نیز چین دار، کلوش و پفی می باشد.

۵. بهترین زمان برای فرمالیته عروسی چه زمانی است؟

فرمالیته عروسی و 7 نکته فوق مهم که باید بدانید!

این مسئله نیز هم بستگی به عروس و داماد دارد اما اگر قصد دارید تا فیلم فرمالیته خود را در مراسم عروسی برای مهمانان خود پخش کنید، بایستی حداقل 20 روز قبل از عروسی کارهای عکاسی و فیلمبرداری فرمالیته را آماده کنید.

اما اگر تمایلی به تماشای کلیپ در روز عروسی ندارید هر زمانی که دوست داشته باشید می توانید فرمالیته عروسی خود را برگزار کنید.

۶. آیا داشتن فرمالیته عروسی اجباری است؟

خیر، این مسئله نیز کاملا شخصی و بستگی به بودجه و سلیقه و نظر خود عروس و داماد دارد.

۷. آرلیش فرمالیته عروسی

آرایش فرمالیته به طور معمول سبک و ساده می باشد. موضوعی که در این زمینه اهمیت داشته این است که آرایش فرمالیته با میکاپ روز عروسی فرق دارد. به همین دلیل احتیاجی نبوده که بدون عیب و کامل باشد. همین امر موجب شده تا نسبت به اجرای آن زیاد اهمیت داده نشود.

احتیاجی نبوده که میکاپ فرمالیته ماندگاری بالایی در طی روز داشته باشد و تنها لازم است که حدود چند ساعت برای عکاسی فیکس بماند. بدین ترتیب به دوام آن اهمیت زیادی ندهید.

فرمالیته عروسی و 7 نکته فوق مهم که باید بدانید!

برای مدل موی عروس نیز توصیه می شود تا از شینیون های پر زرق و برق استفاده نکنید و حالتی راحت ولی آراسته داشته باشید. اگر برای روز عروسی مدل موی بسته را انتخاب کردید برای روز فرمالیته مدل موی باز انتخاب مناسب تری می باشد.

بدین ترتیب نیز می توانید هر دو سبک را امتحان کرده و کمی تنوع به وجود آورید. فر کردن موها یا گیره، تل فانتزی و باندانا نیز گزینه های خوبی می باشند. در صورتی که سبک های اسمارت کژوال را انتخاب نمودید کلاه نیز می تواند تکمیل کننده استایل و ظاهر شما باشد.

لازم است بدانید می توانید برای تنوع از چندین مدل مو، لباس و آرایش بهره ببرید زیرا محدودیت زمان در روز فرمالیته وجود ندارد. راحت و آسوده باشید!

کلام آخر

در انتها ضمن تشکر از همراهی شما در این مقاله در مورد فرمالیته عروسی صحبت کردیم و نکات و اصول مهم فرمالیته عروسی را برایتان برشمردیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز