بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
دانستن آداب مهم خواستگاری برای خانواده پسر اهمیت بسزایی دارد و در جواب دختر و خانواده اش بسیار موثر است.

اصول و آداب جلسه اول خواستگاری برای پسر و خانواده اش

آداب مراسم خواستگاری برای خانواده پسر نقش زیادی در جواب خواستگاری از سوی خانواده دختر است چراکه با رعایت چند نکته و اصل مهم میتوانید خیلی زود در دل خانواده دختر جای گیرید و جواب مثبت را هر چه سریعتر از آنها بگیرید.

در این مقاله از سایت سوربان میخواهیم به آداب خواستگاری برای خانواده پسر بپردازیم پس اگر به تازگی قصد رفتن به خواستگاری را دارید اما تا به حال تجربه اینکار را ندارید قطعا این خواستگاری برای شما بسیار مهم خواهد بود پس رعایت نکاتی که در ادامه مطرح میکنیم برایتان حائز اهمیت خواهد بود.

آداب خواستگاری برای خانواده پسر ؛ این 13 نکته رو رعایت کنی "بله" رو گرفتی!

آداب مهم خواستگاری برای خانواده پسر

۱. از چند روز قبل از خواستگاری تماس بگیرید.

فرعقی نمیکند شما با خانواده دختر آشنا هستید یا غریبه بهتر است چند روز قبل از رفتن به خواستگاری با خانواده دختر تماس بگیرید و برای خواستگاری رفتن از آنها اجازه بگیرید.

همچنین بهتر است قبل از حرکت و حدود ۱ ساعت قبل از رفتن باز هم آنها را مطلع سازید و همچنین سعی کنید راس ساعتی که قرار گذاشتید آنجا حاضر شود.

۲. ظاهری آراسته داشته باشید.

از دیگر موارد مهم در خصوص آداب خواستگاری برای خانواده پسر داشتن ظاهری آراسته و مناسب است بهتر است داماد کت شلوار بپوشد و از پوشیدن لباس های اسپرت خودداری کند. از آنجایی که اولین دیدار بسیار مهم است ظاهر داماد و خانواده اش نیز بسیار مهم خواهد بود.

آداب خواستگاری برای خانواده پسر ؛ این 13 نکته رو رعایت کنی "بله" رو گرفتی!

۳. گل و شیرینی یادتان نرود.

خریدن و همراه بردن گل و شیرینی توسط خانواده داماد از مرسومات مهم و آداب خواستگاری برای خانواده پسر است حتما در انتخاب گل یا سبد گل دقت و سلیقه به خرج دهید همچنین دسته گل را بهتر است در بدو ورود به مادر دختر تقدیم کنید.

۴. صداقت داشته باشید.

هیچ گاه برای جواب مثبت گرفتن از خانواده عروس درباره مواردی همچون تحصیلات، شغل، دراند و... دروغ نگویید چراکه با گذشت زمان دورغ های شما برملا شده و باعث ایجاد کدورت و اختلاف و حتی جدایی بین دو خانواده میشود.

۵. برای سوالات احتمالی که شاید از شما پرسیده شود آماده باشید.

معمولا در مجلس خواستگاری عروس و خانواده عروس از داماد و خانواده اش سوالاتی میپرسند و شما باید در برابر این سوالات پاسخگو باشید پس بهتر است از قبل برای پاسخ به سوالات احتمالی که ممکن است از شما در جلسه خواستگاری پرسیده شود آماده باشید.

۶. درباره سوالات احتمالی با خانواده هماهنگ شوید.

شما میدانید که نظرات و اعتقادات خانواده شما به چه گونه است. برای جلوگیری از تفاوت افکار در خواستگاری با خانواده خود صحبت کنید و مواردی همچون مهریه، زمان عقد و …هماهنگ باشید. البته این را در نظر داشته باشید رضایت والدین شما نیز از واجبات است.

۷. میتوانید در ابتدای بحث کمی حاشیه بروید.

برای پرداختن به اصل موضوع عجله نکنید بهتر است در ابتدا جهت آشنایی بیشتر پدر داماد شروع به صحبت کند داماد نیز با رعایت ادب و احترام میتواند در این بحث شرکت کند و آرام آرام سراغ اصل مطلب بروید.

آداب خواستگاری برای خانواده پسر ؛ این 13 نکته رو رعایت کنی "بله" رو گرفتی!

۸. در بیان اصل مطلب احتیاط کنید.

وقتی زمان مناسب برای بیان اصل مطلب فرا رسید شروع به صحبت درباره برنامه های خود کنید طبق هماهنگی هایی که با خانواده خود داشته اید بحث را پیش ببرید و از چارچوب خود خارج نشوید.

به خانواده دختر اجازه اظهار نظر بدهید در ادامه باید آمادگی تغییر در تصمیمات خود را داشته باشید، همچنین هیجانی رفتار نکنید حرف یا قولی ندهید که برآورده کردن آن برای خانواده‌تان سخت و ناممکن باشد.

۹. خجالتی و سر به زیر و ساکت نباشید.

در موقع ضروری با احترام صحبت کنید و مراقب جملات ممنوعه باشید. ارتباط چشمی را تاجایی که جسارت به طرف مقابل برداشت نشود، حفظ کنید. به نحوه دست دادن خود دقت کنید این کار اعتماد به نفس شما را نشان خواهد داد به طوریکه شخص حس کند میتواند روی شما حساب کند.

۱۰. سوالات بیجا نپرسید.

از دیگر آداب خواستگاری برای خانواده داماد خودداری کردن از پرسیدن سوالات بیجا و بی مورد است اگه چه جلسه خواستگاری برای آشنایی خانواده هاست و باید برای رسیدن به شناخت کافی سوالاتی پرسیده شود اما برای مثال میزان درامد برادر دختر سوال جالبی نخواهد بود.

سعی کنید سوالاتی بپرسید که به وسیله آن بتوانید اخلاقیات، رسم و رسوم، فرهنگ و طرز برخورد خانواده عروس را با آن ها بسنجید نه موارد شخصی.

آداب خواستگاری برای خانواده پسر ؛ این 13 نکته رو رعایت کنی "بله" رو گرفتی!

۱۱. تعریف و تمجید بیجا نکنید.

اگر خیلی از پسر خود، اخلاقیاتش و جایگاه اجتماعی او تعریف کنید ممکن است خانواده دختر فکر کنند شما اغراق می کنید و برای بدست آوردن دل آن ها تلاش می کنید. حقایق را عادی و بدون غلو بیان کنید تا صحبت های شما دلنشین تر باشد.

۱۲. به در و دیوار نگاه نکنید.

به خانه و وسایل آن بیش از حد توجه و دقت نکنید این دقت ممکن است باعث سوتفاهم شود حتی اگر منظور بدی نداشته باشید.

۱۳. خوش صحبت و خوش رو باشید.

ممکن است شما به عنوان خانواده داماد ذاتا کم حرف و ساکت باشید اما در مجلس خواستگاری ساکت بودن جایز نیست و ممکن است خانواده عروس خیال کنند شما از چیزی خوشتان نیامده و یا ناراحت هستید پس بهتر است خوش رو و خوش صحبت و با لبخند باشید و سعی کنید فرد خوش صحبتی را همراه خود ببرید تا مجلس در سکوت سپری نشود.

کلام آخر

جلسه خواستگاری خصوصا که جلسه اول باشد یکی از پر استرس ترین و سرنوشت ساز ترین رویداد ها در زندگی هر شخصی است در اسن مقاله در مورد آداب خواستگاری برای خانواده پسر صحبت کردیم و نکاتی در خصوص داشتن یک خواستگاری عالی و بی نقص برای داماد و خانواده داماد ذکر کردیم امیدواریم این مقاله برایتان مفید واقع شود.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

گالری جذاب امروز در سوربان
مقالات جذاب امروز در سوربان