بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
در اوایل زندگی مشترک چطور هزینه هایمان را مدیریت کنیم؟ و بهترین مدیریت مالی را داشته باشیم؟

مدیریت هزینه های زندگی مشترک

مدیریت هزینه های زندگی در اوایل زندگی مشترک ممکن است کمی دشوار باشد چراکه عروس و داماد در بحث مدیریت مالی کم تجربه و گاها بی تجربه هستند.

در ادامه ابن مقاله از سایت سوربان قصد داریم به معرفی ترفندهایی برای مدیریت هزینه ها و مدیریت مالی در زندگی مشترک بپردازیم با ما همراه شوید.

10 ترفند طلایی مدیریت هزینه های زندگی مشترک در اوایل ازدواج

اهمیت مدیریت مسائل مالی در زندگی مشترک

یکی از مهمترین مهارت ها برای ادامه زندگی در جامعه داشتن دانش مدیریت مالی و هزینه هاست اهمیت مدیریت مالی هنگامی که ازدواج میکنید دوچندان خواهد شد چراکه در این شرایط شما دیگر در تصمیم گیری تنها نیستید و برای برداشتن هر قدم و گرفتن هر تصمیمی نیاز به مشورت با همسرتان دارید.

ماه ها یا سالهای اوایل زندگی مشترک دوران ولخرجی و هزینه های بالاست در این دوران اصولا زن و شوهر بدون توجه به دغدغه های اصلی زندگی و به دور از اظطراب پول خرج میکنند و خیلی در قید و بند مدیریت هزینه ها نیستند.

اما بعد از پایان ماه عسل و بازگشت به زندگی عادی با واقعیت زندگی رو به رو میشوند در نتیجه آموزش‌ها و یادگیری‌هایی برای پیشگیری از بحران‌های مالی و ایجاد تعادل بین دخل و خرج برای هرکدام از زوجین ضروری است.

مشکلات اقتصادی را اگر به طرز صحیح مدیریت نکنید باعث به وجود آمدن تنش و جدال بین زوجین میشود.

راهکار های مدیریت هزینه های زندگی در اوایل زندگی مشترک

10 ترفند طلایی مدیریت هزینه های زندگی مشترک در اوایل ازدواج

۱. مدیریت مسائل مالی در زندگی مشترک باید دوطرفه باشد.

در اینجا مسئله نزدیکی و صمیمیت بین زوجین نیست چراکه مشارکت در تصمیمات مالی خانواده حق هر خانم یا آقای شاغل یا غی شاغل است.

هر یک از زوجین با توجه به نقشی که در خانواده دارد نیاز های بخصوصی نیز دارند و اصولا مدیریت یکطرفه هزینه ها پاسخگوی این نیازها نیست و به مرور در جریان زندگی منجر به عرم رضایتمندی از هم و از جریان زندگی میشود.

۲. زوجین باید با همدیگر صداقت و شفافیت در مورد مسائل مالی داشته باشند.

قبل از هر اقدامی در جهت برنامه ریزی برای مسائل مالی و مدیریت هزینه های زندگی مشترک لازم است زوجین در مورد عادات هزینه کرد روزانه خود با یکدیگر صادق باشیم. چراکه داشتن صداقت در این زمینه در براوردن توقعات یکدیگر کمک فراوانی میکند و از بروز مشکلات بعدی جلوگیری میکند.

10 ترفند طلایی مدیریت هزینه های زندگی مشترک در اوایل ازدواج

۳. داشتن اهداف مالی بزرگ

برای اینکه بتوان از نظر مالی به موفقیت دست یابید بهتر است هدف یا اهداف بزرگی برای خود مشخص کنید حال چه هدفتان این باشد که تا آخر ساا متشین خود را ارتقا دهید و یا در ۲ سال آینده خانه خود را عوض کنید لازم است از همین الان برنامه ریزی را آغاز کنید.

۴. یک حساب مشترک با همسرتان داشته باشید.

داشتن یک حساب مشترک با همسرتان بدان معناست که شما میتوانید به طور مشترک پس انداز کنید تا از این پس انداز برای اهداف مشترکتان بهره ببرید.

همچنین با یکدیگر توافق کنید که از آن حساب مشترک نباید برای هزینه های روزمره زندگی استفاده کرد بلکه میتوانید یک حساب جداگانه نیز داشته باشید و برای مخارج روزمره از آن حساب برداشت کنید با این ترفند هم آزادی لازم برای خرج کردن پول خود را دارید و هم میتوانید برای اهداف مشترک خود پس انداز کنید.

۵. از یکدیگر پول قرض نگیرید.

در زندکی مشترک بهتر است از همدیگر بدون اینکه قصد پس دادن آن را داشته باشید، پول قرض نگیرید. و حتی اگر از همسرتان پول قرض گرفتید باید به فکر پس دادن آن باشید چراکه اینکار هر جقدر هم طول بکشد نشانه احترام به یکدیگر است.

۶. روی هزینه ها و حساب های بانکی خود نظارت داشته باشید.

10 ترفند طلایی مدیریت هزینه های زندگی مشترک در اوایل ازدواج

در زندگی مشترک سعی کنید به طور منظم تمام هزینه های خود را یادداشت کنید حتی اگر هزینه کمی باشد با اینکار در آخر ماه یا هفته میتوانید با بررسی این هزینه ها و مخارج و حذف کردن و کم کردن هزینه های غیرضروری و اضافی سبک زندگی خود را با آن تنظیم کنید و هزینه ها را بهتر مدیریت کنید.

۷. پس انداز برای روز مبادا

همیشه باید یک مبلغی را برای اتفاقات پیش بینی نشده کنار بگذارید تا اگر در موقعیتی مجبور به صرف هزینه بودید مجبور به قرض گرفتن و رو زدن به بقیه نباشید و بدون استرس آن اتفاق را پشت سر بگذارید.

۸. خرید قسطی را فراموش نکنید.

اگر قصد خرید وسیله یا وسایلی را دارید که امکان خرید نقدی آن را ندارید به دنبال فروشگاه هایی باشید که فروش قسطی دارند البته نرخ سود تسهیلات را هم محاسبه کنید تا با نرخ‌های بازار هم‌خوانی داشته باشند و هرگز به نرخی که فروشنده اعلام می‌کند اعتماد نکنید.

۹. موعد پرداخت قسط ها را یادداشت کنید.

برای اینکه موعد پرداخت اقساط‌تان را فراموش نکنید آن را در جایی یادداشت کنید تا فراموش نکنید چراکه گاها هزینه های جریمه دیرکرد میتواند به مدیریت مالی زندگی مشترکتان ضربه بدی بزند.

10 ترفند طلایی مدیریت هزینه های زندگی مشترک در اوایل ازدواج

۱۰. همیشه به اندازه جیبتان پول خرج کنید.

همیشه حد و حدود مالی و درآمدتان را در ذهنتان داشته باشید و به همان مقدار خرج کنید، با این کار آرامش و آزادی بیشتری را در زندگی تجربه خواهید کرد.

کلام آخر

در این مقاله نکات مهم مدیریت مالی هزینه ها در اوایل زندگی مشترک را بررسی کردیم و ترفند های مدیریت مسائل مالی را در این مقاله برای شما عزیزان ارائه نمودیم.

با رعایت و در نظر گرفتن این نکات و ترفندها میتوانید بهترین مدیریت مالی زندگی مشترک را داشته باشید‌.



به این مطلب امتیاز دهید:
(1 امتیاز , میانگین: 5.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز