بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
بنر
با توجه به اینکه در ابتدای رابطه اصولا افراد دچار هیجانات و احساسات زیادی هستند، روانشناسی پیشنهاد می‌کند حداقل مدت زمان برای دوران آشنایی قبل از ازدواج بین 6 الی 24 ماه در نظر گرفته شود، یعنی به قدری که بتوانید به شکل منطقی رابطه را مورد بررسی قرار بدهید.

بهترین مدت زمان دوران آشنایی پیش از ازدواج

مدت زمان آشنایی قبل از ازدواج چقدر باید باشد؟ مدت زمان آشنایی پیش از ازدواج چقدر باشد بهتر است؟ در ادامه این مقاله از سایت سوربان با ما همراه شوید تا این موضوع را از نظر روانشناسی بررسی کنیم و ببینیم بهترین مدت زمان برای شناخت کافی قبل از ازدواج چقدر است.

دوران آشنایی قبل از ازدواج چه مدت باشد بهتر است؟ (حداکثر و حداقل)

زمان آشنایی قبل از ازدواج چقدر باید باشد؟

مدت زمان آشنایی قبل از ازدواج چقدر باشد بهتر است؟ مدت زمان خواستگاری تا ازدواج چقدر باید باشد؟ مدت زمان عقد تا ازدواج چطور؟ اینها شاید سوالات خیلی از شما باشند اما باید بدانید هیچ فرقی ندارد این زمان چقدر طول بکشد.

چراکه به دلیل فرهنگ های مختلف و آزادی های بیشتر میتوانند دوران نامزدی را دقیقا قبل از خواستگاری آغاز کنند در مقابل عده ای دیگر به دلیل محدودیت های بیشتر این دوران را باید بعد از خواستگاری و یا حتی بعد از عقد آغاز کنند.

پس صحبت اصلی درباره اینکه مدت زمان آشنایی پیش از ازدواج دقیقا باید چه مقدار باشد باید باشد، نیست. بلکه روی صحبت این است که دختر و پسر باید چند ماه یا حتی چند سال به خودشان برای یک آشنایی دقیق و جزئی‌تر زمان بدهند، سپس تصمیم‌شان را برای جدی کردن رابطه بگیرند.

زمان آشنایی پیش از ازدواج چقدر باید باشد؟

در واقع این موضوع که مدت زمان آشنایی پیش از ازدواج چقدر باید باشد به چند عامل مهم بستگی دارد این عوامل مهم را در ادامه بررسی میکنیم :

۱. میزان هوش ازدواج و توانایی یک ارتباط سالم در هر دو نفر

۲. در دوران آشنایی در روز چند ساعت را پیش هم هستند؟

۳. در دوران آشنایی به مسافرت میروند یا فقط قرار های کوتاه دارند؟

۴. آیا خانواده های هر دو نفر با هم ارتباط دارند یا نه.

و چندیدن عوامل دیگر...

دوران آشنایی قبل از ازدواج چه مدت باشد بهتر است؟ (حداکثر و حداقل)

از این رو بدون توجه به موارد بالا نمیتوان جواب ثابتی به سوال " زمان آشنایی پیش از ازدواج چقدر باید باشد؟" داد اما برای پاسخ به این سوال بهتر است بدانید فلسفه آشنایی قبل از ازدواج چیست! اصولا فلسفه آشنایی پیش از ازدواج این است که دختر و پسر در این دوران بیشتر همدیگر را شناخته و به این نتیجه برسند که آیا اصلا برای ازدواج با هم مناسب هستند یا نه!

اگر بخواهیم از منظر روانشناسی به این مسئله نگاه کنیم اصولا با توجه به اینکه دراوایل رابطه هیجان و احساسات زیادی بین دو طرف وجود دارد بهتر است آشنایی واقعی دختر و پسر بعد از فروکش کردن این هیجانات شکل گیرد و این مدت زمان آشنایی چیزی بین 6 تا 24 ماه در نظر گرفته شود.

چرا احساسات و هیجانات اول رابطه باید فروکش کند؟

احتمالا شما نیز این مسئله را تجربه کرده لید که وقتی با شخص جنس مخالفی آشنا میشوید بعد از گذشت مدت زمان کمی از رابطه احساسات زیادی وارد رابطه میشود از احساس عشق و علاقه گرفته تا تمالات عاطفی و نزدیکی.

در این دوران بخش منطقی مغز که کورتکس نام دارد و وظیفه تصمیم گیری منطقی را دارد و باید به شکلی منطقی خوب و بد یک رابطه را بسنجد ، نمیتواند عملکرد خوبی داشته باشد. در ابتدای رابطه تصمیم گیری ها اصولا احساسی هستند تا عقلانی و منطقی!

اما با گذشت زمان احساسات و هیجانات دو طرف فروکش کرده و میتوانند دمنطقی تر رابطه را بررسی کنند، اما اینکه چه مدت زمانی باید بگذرد تا احساسات و هیجانات شما کاهش پیدا کند به عوامل متعدد و مختلفی بستگی دارد.

اما اصولا از نظر روانشناسی زمانی بین 6 تا 24 ماه زمان مناسبی برای دوران آشنایی قبل ازدواج خواهد بود.

دوران آشنایی قبل از ازدواج چه مدت باشد بهتر است؟ (حداکثر و حداقل)

آیا گذراندن این مدت زمان ضامن خوشبختی بعد از ازدواج است؟

یکی از مهمترین سوالاتی که مطرح است این است که آیا گذران این بازه زمانی برای دوران آشنایی ضامن خوشبختی بعد از ازدواج است؟ مسلم است که جواب "خیر" است! به طور کلی موفقیت یا شکست رابطه و ازدواج به فاکتور های مهم و زیادی بستگی دارد از اختلاف فرهنگی و اختلاف مذهبی گرفته تا اخلاف سنی و...

البته که در دوران آشنایی شما شناخت نسبی از این اختلافات به دست می‌آورید و نکته بسیار مهمی که باید بدانید این است که موفقیت یا شکست شما در رابطه به مهارت ها و میزان تلاشتان برای رابطه بستگی دارد.

بله هر زوجی برای دستیابی به یک ازدواج موفق باید تلاش کنند، آموزش ببینند، از خودگذشتگی داشته باشند و... طبیعتا اگر این مهارت و تلاش کافی نداشته باشید در رابطه‌تان به مشکل میخورید.

در دوران آشنایی پیش از ازدواج درباره چه موضوعاتی صحبت کنیم؟

در ادامه به بررسی موضوعاتی میپردازیم که در دوران آشنایی قبل از ازدواج با شریک عاطفی خود باید در مورد آنها صحبت کنید.

۱. اهداف اصلی

درباره اهداف مهمی که دارید صحبت کنید. یکی از مسائلی که در زندگی مشترک ممکن اسن مشکل ساز شود، عدم مطابقت اهداف زوجین است. برای مثال اگر شریک عاطفیتان، پیشرفت در مسیر شغلی را هدف اصلی خود میداند درحالیکه شما به فرزندآوری و گسترش خانواده علاقه داشته باشید، ممکن است در آینده به مشکل بر بخورید.

دوران آشنایی قبل از ازدواج چه مدت باشد بهتر است؟ (حداکثر و حداقل)

۲. اولویت هایتان

برای این‌که در دوران آشنایی قبل از ازدواج، شناخت کافی از همسر آینده خود پیدا کنید، درباره اولویت‌های زندگیتان باهم صحبت کنید. از او بپرسید ۵ اولویت اصلی او در زندگی‌اش را بیان کند. شما نیز پنج اولویت اصلی زندگی خود را بازگو کنید. وجود تفاهم بین اولویت‌ها باعث می‌شود سازگاری هرچه بیشتری با همدیگر داشته باشید. برای مثال می‌توانید پنج موضوع خانواده، زندگی مشترک، شغل، تفریح و سلامتی را به ترتیب اولویت شماره‌گذاری کنید.

۳. نیازهایتان

اصولا هر فردی وارد رابطه عاطفی میشود تا به نیازهای خود پاسخ دهد و اگر این نیاز ها برطرف نشوند موجب دلسردی دو طرف خواهد شد پس در دوران آشنایی در مورد نیازهایتان گفتگو داشته باشید مانند دو مورد قبل باز هم وجود تفاهم بین نیازهایتان به افزارگیش سازگاری و افزایش کیفیت دوران آشنایی کمک فراوانی میکند.

۴. چگونگی تقسیم وظایف

از دیگر موارد مهمی که در دوران آشنایی پیش از ازدواج باید درباره‌ی آن مفصل صحبت کنید، نحوه‌ی تقسیم وظایف در زندگی مشترک است. برای مثال ممکن است شما به عنوان یک خانم تصمیم داشته باشید بیرون از منزل کار کنید و در تأمین مخارج زندگی شریک باشید. اما انتظار داشته باشید فرد مقابل هم در کارهای منزل به شما کمک کند. در صورتی که شاید شریک عاطفیتان دیدگاه متفاتی نسبت به تقسیم وظایف داشته باشد.

۵. مدیریت مسائل مالی

مورد مهم بعدی که باید درباره آن شناخت کسب کنید نظر فرد مقابل درباره مدیریت مسائل مالی است. هر شخصی به گونه‌ی متفاوتی برای پول خود برنامه‌ریزی دارد. برای مثال ممکن است شما بخش بیش‌تری از درآمدتان را بخواهید پس‌انداز کنید اما همسرتان به خرید کالاهای لوکس علاقه داشته باشد. همین موضوع می‌تواند بعداً اختلافاتی ایجاد کند. درباره نحوه‌ی مدیریت دخل و خرج و مسائل مالی نسبت به یک‌دیگر شناخت پیدا کنید.

دوران آشنایی قبل از ازدواج چه مدت باشد بهتر است؟ (حداکثر و حداقل)

۶. نحوه مدیریت احساس

در دوران آشنایی قبل از ازدواج، ثبات عاطفی و مهربانی شریک عاطفیتان را بسنجید. شخصی که شیوه‌ی صحیح مدیریت احساسات را بلد نباشد، ممکن است همسر مناسبی برای شما نباشد.

۷. توانایی انجام گفتگو های سالم

یکی از موارد بسیار مهم در زندگی مشترک، توانایی انجام گفتگوی سالم است. اختلاف و تعارض جزء جدانشدنی هر زندگی محسوب می‌شود؛ اما تا زمانی که طرفین بتوانند به شیوه‌ی درستی با یک‌دیگر صحبت کنند، کیفیت رابطه کاهش پیدا نخواهد کرد. در مدت زمان آشنایی قبل از ازازدواج بررسی کنید که فرد مقابل تا چه اندازه‌ شنونده‌ی خوبی است و با نظرات مخالف چگونه برخورد می‌کند.

کلام آخر

در انتها صمن تشکر از همراهی شما تا پایان در این مقاله سعی کردیم به سوال " مدت زمان آشنایی قبل از ازدواج چقدر باید باشد؟" پاسخی منطقی و مفصل بدهیم.



به این مطلب امتیاز دهید:
(2 امتیاز , میانگین: 3.0 از 5)
بنر
بنر

نظرات شما:

عناوین جذاب امروز